Ennakkoäänestys on alkanut! Äänestätkö ennakkoon vai varsinaisena vaalipäivänä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En äänestä, koska en halua äänestää paikkakunnaltani ketään. Se jota äänestäisin ei asu tällä paikkakunnalla.
Minä kävin ennakkoäänestämässä Tampereella vaikka asunkin Vantaalla jo kymmeniä vuosia. Äänestin pääministeriä.
Ovelaa, Sanna Marinia voi tosiaan äänestää vain Tampereella.
Äänestin. Nro 69. En kerro missä.
Normaalisti äänestän aina äänestyspäivänä, mutta tänä vuonna osui pitkä työvuoro äänestyspäivälle, joten kävin jo ennakkoäänestämässä.
Äänestän vaalipäivänä. Pidän vaalipäivän tunnelmasta, silloin on jotenkin juhlava olo.
Viimeinen ennakkoäänestyspäivä tänään.
Joko äänestit?
Kylläpä vauvalla ollaan ahkeria äänestäjiä.
Tähän mennessä äänestänyt vasta 28,8 % koko maassa.
Ennakkoon äänestin ja oli todella mukavan väljää. Paikalla oli 3 virkailijaa ja minä.
Mä äänestnä aina ennakkoon, koska niin voi äänestää spontaanisti vaikka kauppareissulla ja etenkin ex-tempore. Inhoan jo muutenkin ihan tarpeeksi kaikkea pakollista ja aikataulutettua joten miksi jättäisin äänestämisen viralliseen vaalipäivään ja tekisin äänestämisestä suotta yhden sellaisen lisää..
Itse en siis äänestä siksi, että se olisi pakko/velvollisuus vaan koska haluan ehdottomasti käyttää äänioikeuttani. Ja mahdollisimman iisisti.
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoon ja 10.6. Katson tämän ajan vielä siirtyminen sdp:stä persuihin on TODELLA lähellä. Jos Marin lähtee ja sdp tasaantuu pois äärivasemmalta, niin varmasti demareihin jään.
Nyt on Marinista mun demarius kiinni.
Mä taas olin aikonut siirtyä Demareista Liike Nytiin, mutta tää Marinin jutusta noussut vesilasimyrsky ja se miten Liike Nytin kasvot sitä kommentoivat, sai mut sittenkin pitäytymään demareissa ja äänestämään nuorta demarinaista.
Tänään kävin äänestämässä ennakkoäänen antamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vauvalla ollaan ahkeria äänestäjiä.
Tähän mennessä äänestänyt vasta 28,8 % koko maassa.
moni kai osallistuu sellaiseen aloitukseen joka koskettaa jollain tapaa itseä ja usein mieleisellä tavalla.
Esim. lasten todistuskeskusteluissa harvoin näkee meitä, joiden lapset eivät ole saaneet pelkästään kiitettäviä.
Persujen vaalimainokset otettin pois
Vierailija kirjoitti:
Persujen vaalimainokset otettin pois
Persut spreijasivat "Suomi takaisin" muiden mainoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoon. Mun äänestyspaikka on jostain syysla kaupunkia.
Oikeus hyvään elämään kuuluu kaikille!
Äänestän yleensä aina ennakkoon. Jos jostain syystä jää käymättä, on riski etten äänestä ollenkaan kun vaalipaikalle vaivautuminen on niin vaivalloista :)
Nytkin kerkesin käydä jo lauantaina äänestämässä, eka kertaa kauppakeskuksessa.