Millanen veri sussa virtaa? Itessäni sekoitus pohjanmaaalaista ja karjalaista ja hellsinkiläistä.
Kommentit (32)
Justiiin opin pierasemaan kuin miehet.
Karjala-savo, peräpohjola-lappi, uusmaa-helsinki ja turunseutu ja rauma, eli tätä kautta merimiehiltä voi olla tullut aikanaan mitä vaan. Lapset saisi porvoon ja keski-suomen vielä miehen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Karjala-savo, peräpohjola-lappi, uusmaa-helsinki ja turunseutu ja rauma, eli tätä kautta merimiehiltä voi olla tullut aikanaan mitä vaan. Lapset saisi porvoon ja keski-suomen vielä miehen kautta.
Ai niin häme vielä unohtui tästä.
Saamelainen, lappilainen ja pohojanmaalainen
Jääräpäisyys pohojanmaalaista perua
Uusimaalaista, lappilaista ja ruotsalaista.
Melko hyvä mix, vaikka itse sanonkin.
Lapissa ollaan viihdytty vuosisatojen ajan, välillä loikkaa Ruotsin puolelle. 1400-luvulle asti tehty selvitystä, sitä aiemmasta ei tietoa.
Etelä-pohjalainen jossa ripaus karjalaista
Varsinais Suomalaista, Karjalaista ja pirkanmaa- Häme -verta
Pohjalaista, uusimaalaista, varsinaissuomalaista ja ruotsalaista. Helevetin komee sekoitus.
Ainakin karjalaista, kainuulaista ja kai ihan vaan uusimaalaista.
PohjoisKarjala ja EteläSavo sekoitus olen.
Mitä se helsinkiläinen veri on kun eihän siellä ennen 1800-lukua käytännössä ollut ketään?
Juuret isovanhemmilta Pohjanmaalta ja Savosta, vanhemmat Keski-Suomen maakunnasta, joten olen Uudellamaalla asuva keskisuomalainen. Hautapaikkani toivon syntymämaakuntaan.
Isoisovanhemmista 7 varsinaissuomalaista ja yksi Etelä-Pohjanmaalta. Jos mennään 1700-luvulle niin myös ruotsalaisjuuria.
25% seropia (saksanpaimenkoira ja tuntematon kulkuhurtta), 25% dalmatialaista, 25% suomenpystykorvaa ja 25% karhukoiraa.
Saksasta ollaan Ruotsin kautta tultu Pohjanmaalle, ja sieltä edelleen Pohjois-Savoon. Nykyään ollaan ihan kuopiolaisia.
Karjalainen, helsinkiläinen ja tukholmalainen.