300 euroa kuussa aamiaiseen - mitä söisitte?
Tosiaan siis niin, että muut maksaisi.
Itsellä varmaan lähtisi ihan lämpimiäkin ruokia mahalaukun puolelle.
Kommentit (111)
Rommissa maustuneita hedelmiä kera hyvän kahvin. Siihen päälle annos nikotiinia.
Rommissa maustuneita hedelmiä kera hyvän kahvin. Siihen päälle annos nikotiinia.
Vierailija kirjoitti:
Se kymppi on kolmelle eli Marin, mies, lapsi, tarkkana ap.
Minä en tiennytkään, että Marinin mies ja lapsi hoitavat jotakin virkoja (ainakaan sellaisia, joihin kuuluu ministerin etuudet).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt tehdään taas kärpäsestä härkänen. Sanna on aamiaisensa perheineen ansainnut, eikä se ole keneltäkään pois. Keskittyisivät vaan noihin isompiin suhmurointeihin, kuten Pöystiin ja Yli-Viikariin.
Sanna kaiketi saa tekemästään työstä ihan palkkaakin, josta on tapana maksaa perheen kulut. Niin ainakin rivikansalaiset tekee. Ei ole mitään aamupalaetuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö sossu ja Kela tarjoa sinulle lämpimiä ruokia? Pitääkö sinun varastaa ne lähikaupasta?
Riittää että on Sanna Marin ja samat työedut.
Koskeeko koko perhettä ruuat ???
Vasemmistohan on ehdottanut kaikkien lapsille kouluissa ilmaista aamupalaa.
Kävisin jossain hotlan aamiaisbuffassa syömässä tuolla rahalla kunnon aamiaisen.
Itsehän en syö aamiaista, mutta jos tuo summa olisi käytössä niin voisin joka sunnuntai käydä viiden tähden hotellissa samppanjabrunssilla. Suomessa näitä ei valitettavasti ole, mutta Kaakkois-Aasiassa olen maksanut noin 70 dollaria moisesta lystistä. Samppanjaa niin paljon kuin jaksaa (ehtii) juoda ja hummeria sekä ostereita tilauksesta valmistettuna 😋
Miten voi saada menemään 300 euroa pelkkiin aamiaisiin? Perheessä 2 aikuista ja taaperoikäinen lapsi.
Meillä on 2 teiniä ja 2 aikuista ja koko kk:n ruokaostokset on 500 euroa.
Tohon summaan taitaa joka aamu alkaa katkarapuvoileivillä ja hanhenmaksapalleroilla.
Mutta ei se mitään - MINÄ tarjoan!
Eli kymppi päivässä. Sniiduilisin ja ostaisin aamupalatarvikkeina koko päivän ruuat. Ostaisin suklaalevyn, kokista, valmispuuron, jogurtin, croissantin, karjalanpiirakan, tonnikalapitsan, mandariinin, omenan ja kahvin.
Kiitti veronmaksajat, huomenna taas uusi kymppi!
10e/päivä kolmelle hengelle siis (pm, puoliso ja heidän lapsi), nooh saisi sillä varmaan puuroa joka aamulle, kananmunia, kahvia/teetä, mehua ja kasviksia kolmelle hengelle. En nyt tiedä onko tuo kauheaa pröystäilyä sitten, ihan normaalille aamupalalle kuulostaa.
Snellmannin pekonia
Leipäjuustoa
Croissantteja
Tuoreita marjoja
Tuoretta ananasta ja mangoa
Viinirypäleitä
Appelsiinimehua (niitä kalleimpia)
Valkohomejuustoa
Tuntuu jotenkin oudolta, että saakin uppoamaan 300e aamiaiseen. Olen itse siis hyvätuloinen ja miehellä myös ok palkka. Tienataan yhteensä noin netto 5600e/kk. Ja silti meillä menee KOKO KUUN ruokaan joku 300e/kk. Kaikki ruoat. Okei yksi pää vähemmän syömässä, mutta ei tutkita sen kummemmin hintalappuja tai koiteta säästellä. Ostetaan aika pitkälti sellaisia juttuja, mistä tykätään.
Aamiaisella meillä on usein tuoreita marjoja ja itsetehtyjä leivoksia, mutta tykätään syödä aina erilaisia juttuja. Eilen syötiin pho-keittoa. Toissapäivänä paahtoleipää kasvispäällisillä. Sitä edellisenä päivänä pannukakkua ja Ben&Jerry´s. Sitten oli puuropäivä vattujen kera. Aika vaihdellen siis ja aamiainen on usein meille sellainen hyvin tärkeä ateria ja istutaan alas, koska molemmat työskentelevät iltapainotteisesti (päivällinen on usein vain joku ihan hutaisu). Me ei millään päästä tommosiin summiin, vaikka todella syödään mitä huvittaa. Joskus se on corn flakeseja ja joskus croissantteja homejuustojen kera. Luulis, että olis jotain häpyä, jos kerta ei omalla rahalla syö?
Itse olen pitänyt Marinista pääministerinä, mutta kyllä tämmöset pikkujutut jotenkin syö sitä poliittista uskottavuutta. Sama kuin ne kaikki, jotka enee 50m taksilla tai inisee lisää torkkupeittoja. Kyllä sitä voi tyhmiin asioihin oman uransa kössiä.
Vaadimme että gradun plagioijasta tehdään pää ministeri siinä vasta nainen on älykkäänpikin kuin tämä puna pää punikki ja pääsisi varmasti voguen kanteen useammin.
3 henkilölle (sanna, mies ja lapsi) yhteensä 10 €/pvä. Eipä sillä kummosia syö 3,33 €/hlö/pvä.
Kahvia, pari karjalanpiirakkaa, turunmaa juustolla ja kinkulla. Tai sitten mysliä jugurtilla. Marjoja ja puristettua tuoremehua.
Kyllä nyt tehdään taas kärpäsestä härkänen. Sanna on aamiaisensa perheineen ansainnut, eikä se ole keneltäkään pois. Keskittyisivät vaan noihin isompiin suhmurointeihin, kuten Pöystiin ja Yli-Viikariin.