Muita tyhmiä yliopistoihmisiä?
Olen huono vieraissa kielissä, englantiakaan en osaa puhua, en myöskään ymmärrä puhetta. Perusmatikkaa osaan, kuten prosenttilaskut, mutta enpä sen korkeampaa matikkaa. Mä oon käynyt Kreikassa ja Kyproksella, tosin 18 vuotta sitten viimeksi. Virossa olen käynyt viimeksi neuvostovallan aikaan, Ruotsin-laivalla v. 1999.
Kommentit (26)
olen nolla matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa, lukiossa suppeista suppein matematiikka 7, todella lyhyt kemia 6, fysiikkaa ei tainnut edes olla...
Älykkyyteni ei näy ulospäin, koska verbaalinen ulosantini on melko monotonista, tosin kirjoittamalla saan ilmaistua ajatukseni kirkkaasti. Puhuessa unohdan kertoa puolet tarinasta/jotain olennaista, ja kuulilija ei pysy käryillä...
Käytännön asioissa olen täysi käsi, eksyn vieraassa ympäristössä ja teknisten laitteiden käyttäminen on minulle hankalaa. Lisäksi olen pihalla maailman tapahtumista; en osaa keskustella urheilusta enkä osaa enää nimetä Euroopan maita...
Sen sijaan teoreettisten asioiden omaksuminen on minulle helppoa, samoin tiedän jotakin pääaineestani.
Olen töissä laitoksessa, joka on tulvillaan sivistynyttä ja koulutettua väkeä. En nyt ehkä ihan tyhmemmästä päästä ole siellä mutta alempaa keskitasoa kuitenkin. Käytännön asioissa olen aika hyvä, mutta yleissivistyksen kanssa tökkii.
En oikein muista mitään, luen paljon kirjoja ja katson elokuvia, mutta en osaa kertoa niistä jälkikäteen mitään, kun unohdan kaikki asiat.
mutta yläasteikäisenä kirjoja läpi Dostojevskista Shakespeareen. Pari vuotta siitä niin aloin kiinnostumaan historiasta ja politiikasta. Nykyäänkin luen paljon ja kiinnostunut kirjallisuudesta, filosofiasta sekä historiasta. Yhden runokirjan julkaissut ja kuitenkin työskentelen lähihoitajana, kun en halunnut mennä lukioon koulukiusaamisen takia, koska useimmat kiusaajista meni sinne. Kavereilleni teeskentelen yleensä hieman tyhmempää kuin olen, koska en halua, että tuntevat itsensä huonommiksi.
yläasteella luin psykologiaa ja kasvatustieteitä ja lukiossa keskityin historiaan, filosofiaan ja feminismiin. Erityisesti tietoteoria oli lähellä sydäntäni ja eksistentialismi ( tottakai). Lukion lopussa astui mukaan sosiologia ja sosiaalipsykologia. Sen jälkeen olen lukenut lisää filosofiaa,kirjallisuustieteitä, valtio-oppia,sosiaalipolitiikkaa ja sosiaalityötä. Kirjoja tilaan englannista, koska kaikkea mielenkiintoista ei saa suomeksi.
ammattina on siivooja.
Yliopistokoulutettuja perseenpyyhkijöitä