Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri tyrkyttää väkisin masennuspillereitä.

Vierailija
24.05.2021 |

Olen lukenut täällä tuosta samasta monet kerrat. Ja nyt sitten oma kokemus: Työterveyspsykologin tarjoama apu on rajallinen, ja sieltä kehotettiin menemään työterveyslääkärille ja sanomaan, että psykologi suositteli, että hoitoa pitäisi jatkaa. Tämän piti riittää, niin lähete eteenpäin tulisi.

No eihän se ihan niin mennyt. Lääkäri kysyi olenko masentunut, sanoin etten ole. Lääkäri kysyi onko uniongelmia, sanoin ettei ole. Kerroin, että tarvitsen vain lähetteen eteenpäin ja teidän oma psykologi sanoi, että se on tarpeen. Seuraavaksi tyrkytettiin masennuspillereitä. Vaikka en ole masentunut ja olin sen jo sanonut!

Kyllä lääkäri lopulta lähetteen kirjoitti. Mutta ihmetytti tuo väärien pillerien tyrkyttäminen sekä myös se, että saman firman psykologin sanalla ei tuntunut olevan mitään arvoa.

Miten voikin olla mielenterveysavun saaminen sattumanvaraista ja hankalan oloista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis on ihan perus, että tungetaan masennuslääkkeitä. Toisaalta ap ei ole masentunut enkä ymmärrä mihin tarvitsee lähetteen.. Siis mikä on se ongelma niin en osaa kommentoida.

Sen tiedän ihan omasta kokemuksesta, että itselle ei edes vaikea masennuksen diagnoosilla myönnetty lähetettä terapiaan. (vaikka kävin "kaikki" pillerit läpi). Eli ei niitä aina niin "helposti" kirjoiteta.

Vierailija
22/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle työnnettiin hermosärkyy masennuslääkkeitä. Huomaa miten lääkekauppiaat ovat saaneet sanomansa perille.

Sama juttu, selkävaivaan lekuri määräsi Lyricaa. Ei mikään halpa lääke.

Lyrica on epilepsialääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis mikä on tämä "eteenpäin"? MINNE? Mitä oikein odotat ja haluat lääkäriltä?

Aapee kyllä kuulostaa tietävän, mitä hän tarvitsee ja haluaa.. Luulen minäkin tietäväni mitä hän tarkoittaa.

Vierailija
24/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle työnnettiin hermosärkyy masennuslääkkeitä. Huomaa miten lääkekauppiaat ovat saaneet sanomansa perille.

Sama juttu, selkävaivaan lekuri määräsi Lyricaa. Ei mikään halpa lääke.

Lyrica on epilepsialääke.

Miksi fysiatri määräsi sitä välilevynpullistuksesta johtuvaan hermosärkyyn? Yhdessä särkylääkkeen kanssa.

Vierailija
25/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoa pitää jatkaa työterveyden ulkopuolella, koska työnantaja kustantaa vain rajatun määrän käyntejä. Siksi tarvitaan lähete eteenpäin.

Ap

Lähetteen kanssa kirjoitetaan lähes poikkeuksetta myös lääkkeet, moni psykoterapeuttikin sen ”vaatii”, Kelasta puhumattakaan. Mitä lääkkeitä dä sit olusit ottanut mieluummin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi