Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri tyrkyttää väkisin masennuspillereitä.

Vierailija
24.05.2021 |

Olen lukenut täällä tuosta samasta monet kerrat. Ja nyt sitten oma kokemus: Työterveyspsykologin tarjoama apu on rajallinen, ja sieltä kehotettiin menemään työterveyslääkärille ja sanomaan, että psykologi suositteli, että hoitoa pitäisi jatkaa. Tämän piti riittää, niin lähete eteenpäin tulisi.

No eihän se ihan niin mennyt. Lääkäri kysyi olenko masentunut, sanoin etten ole. Lääkäri kysyi onko uniongelmia, sanoin ettei ole. Kerroin, että tarvitsen vain lähetteen eteenpäin ja teidän oma psykologi sanoi, että se on tarpeen. Seuraavaksi tyrkytettiin masennuspillereitä. Vaikka en ole masentunut ja olin sen jo sanonut!

Kyllä lääkäri lopulta lähetteen kirjoitti. Mutta ihmetytti tuo väärien pillerien tyrkyttäminen sekä myös se, että saman firman psykologin sanalla ei tuntunut olevan mitään arvoa.

Miten voikin olla mielenterveysavun saaminen sattumanvaraista ja hankalan oloista.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä masentuneiden kuuluu ottaa heille määrätyt lääkkeet

Vierailija
2/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt ongelma on vaikeaa määrittää jopa asiantuntijoilta.

Ensin perusasiat kuntoon: uni ruoka liikunta ihmissuhteet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset psykologia? Ja minne "eteenpäin" haluat lähetteen?

Vierailija
4/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ne ole ihan kohdillaan, jos et ole masentunut, niin tarvitset masennuspillereitä?

Vierailija
5/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ongelman takia olet käynyt psykologilla ja mikä se "eteenpäin" on, lisää aikoja psykologille?

Vierailija
6/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoa pitää jatkaa työterveyden ulkopuolella, koska työnantaja kustantaa vain rajatun määrän käyntejä. Siksi tarvitaan lähete eteenpäin.

Ap

Vierailija
7/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työtön ei saa lääkitystä moni työtön menee ja ampuu itsensä kuoliaaksi

Älä jätä mielenterveysongelmaista yksin ongelmiensa kanssa

Vierailija
8/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole mikään läheteautomaatti, vaan hänen pitää tietää millaisista asioista on kyse. En tiedä mikä sinulla ap on, mutta muista että lääkkeitä käytetään usein muissakin kuin niiden varsinaisissa tarkoituksissa.

Vierailija
9/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna_sos kirjoitti:

Kyllä masentuneiden kuuluu ottaa heille määrätyt lääkkeet

Masennuslääkkeet on Mengelen keksintö. Jos et tunne henkilöä, googlaa.

Vierailija
10/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt ongelma on vaikeaa määrittää jopa asiantuntijoilta.

Ensin perusasiat kuntoon: uni ruoka liikunta ihmissuhteet

Ei ole nälkä, ei tule uni, eikä ole ihmissuhteita. Liikunta ei tule ihan ensimmäisenä mieleen, kiitos vaan.

Vierailija
11/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole mikään läheteautomaatti, vaan hänen pitää tietää millaisista asioista on kyse. En tiedä mikä sinulla ap on, mutta muista että lääkkeitä käytetään usein muissakin kuin niiden varsinaisissa tarkoituksissa.

Koska lääkäri ei mistään muusta tarkoituksesta kertonut, niin ystävällisesti kieltäydyin tarjouksesta syödä vääriä lääkkeitä.

Ap

Vierailija
12/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens hätään pillerit koska vaikeaa saada muuta hoitoa heti. 

Vierailija
13/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ei itse aina huomaa että on masentunut. 

Vierailija
14/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työnnettiin hermosärkyy masennuslääkkeitä. Huomaa miten lääkekauppiaat ovat saaneet sanomansa perille.

Vierailija
15/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ens hätään pillerit koska vaikeaa saada muuta hoitoa heti. 

Ei ole kyse ensihädästä. Siihen olen saanut jo apua työterveydestä.

Ap

Vierailija
16/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli burn out ja pahoja uniongelmia - lääkärissä todettiin että näiden taustasyy on masennus jota en itse muka tiedostanut. Läheisenikin olivat aivan ymmällään, enkä koe olleeni elämässäni ainuttakaan päivää masentunut. Kun kerroin työpaikallani tapahtuneesta jatkuvasta kiusaamisesta ja työnantajan tekemistä virheistä, puhe käännettiin siihen mitä minun _masennukselleni_ pitäisi tehdä.

Sain liudan erilaisia masennuslääkereseptejä - en syönyt lääkkeitä koska tiesin että en niitä tarvitse. Nyt voin hyvin ja olen vaihtanut työpaikkaa.

Vierailija
17/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis mikä on tämä "eteenpäin"? MINNE? Mitä oikein odotat ja haluat lääkäriltä?

Vierailija
18/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ottaa niitä tabletteja.

Kysy toiselta lääkäriltä lähete tai pyydä psykologia olemaan yhteydessä siihen mainitsemaasi lääkäriin, että kirjoittaa lähetteen eteenpäin.

Vierailija
19/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköshokkihoidolla on saatu parempia tuloksia kuin pelkällä lääkehoidolla. Käyt vain kerran kuussa hoidossa ja masennuksesi väistyy

Vierailija
20/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työnnettiin hermosärkyy masennuslääkkeitä. Huomaa miten lääkekauppiaat ovat saaneet sanomansa perille.

Sama juttu, selkävaivaan lekuri määräsi Lyricaa. Ei mikään halpa lääke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi