Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kuka tahansa ruveta myymään sielunsuunnitelmia ja henkiopaskirjeitä yms.?

Vierailija
23.05.2021 |

En halua ruveta moisiin hommiin mm. siksi, etten usko niihin itse, mutta teoriassa kiinnostaa, voisinko vaikka minä ruveta myymään, vaikka 60 euroa kappaleelta, henkiopaskirjeitä tai vesiväreillä maalattuja sielunkuvia tai kirjallisia selvänäköisyystekstejä?

Voisinko laittaa vaikka jollekin alan nettifoorumille tai tori.fihin ilmoituksen tilinumerolla, ja siihen että lähetän henkiopaskirjeen tai sielunkuvan asiakkaalle heti kun saan rahan tilille? Vai pitääkö olla joku virallinen yrittäjälupa tms?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki. Minun mielestäni kyllä kaiken maailman huuhaahoitojen kauppaaminen täyttää petosrikoksen tunnusmerkit (toista erehdyttämällä tai erehdystä hyväksikäyttämällä hankkii itselleen etua), mutta ei näitä ole Suomessa juurikaan rikoksina tutkittu saati rangaistu. Eli hyväuskoisen hölmön rahat ovat ilmeisesti vapaata riistaa.

Höynäyttää saa ihan vapaasti ja periä siitä maksun. Jos alkaa myyä jotain syötäviä, kuten "rohdoksia", tilanne on toinen.

Aivan, syyttämiskynnys mataloituu reippaasti.

Vierailija
22/23 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymän sivuilla mainostettiin kallista auranpuhdistuskurssia.

Eikä kyseessä ollut kyntö- tai lumiaura.

Skepsis palkitsi tapauksen Huuhaa-palkinnolla, mutta sehän on huuhaa-uskovaisille vain mainosta.

Eli siitä vain, puoskaripulju pystyyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku humanistisen alan tohtorintutkinto voisi pätevöittää tuohon työhön, kun ei niillä muitakaan töitä ole