Ollaan kukkahattutätejä: Listaa 5 asiaa mitä sinä paheksut!
Minä aloitan:
1. Humanistialat yliopistoissa
2. Lapsien tekeminen
3. Kaikenlainen turha maljakoiden, mariskoolien ja muumimukien hamstraus
4. Puskaradiossa vinkuminen
5. Se yksi työkaveri joka ei viitsi kunnioittaa muita sen vertaa että peseytyisi edes kerran viikossa
Kommentit (85)
tatuoinnit, amis, siivoojat, hoitajat, äidit
Puhelimeen kailottaminen julkisissa, kausiverhot/pöytäliinat, astiasarjojen keräily, pariskuntien samanlaiset vaatteet ja se että roskia ei viitsitä lajitella.
Paheksun itseäni. Aina samat virheet. Eteenpäin meno tökkii.
Känniset, tupakoitsijat, roskaavat ääliöt, yhden illan juttujen harrastajat, tosikot.
Usein alkoholinkäyttö, epäterveellinen ruokavalio, valehtelu, kiroilu, kieroilu a ylimielinen käytös.
5 jatkaa vielä: koko elämän kuvaaminen someen.
Musiikin kuuntelu julkisessa liikennevälineessä kaiuttimista. Hanki kuulokkeet!
Hedelmien puristelu kaupassa. Joo, on ihan ok laittaa pois, jos on huono yksilö, mutta sellainen järjestelmällinen kopelointi on ällöttävää.
Asiakaspalvelijalle huutaminen.
Maskien väärinkäyttö, eli ei edes yritetä esittää julkisella paikalla vastuullista vaan nenä roikkuu ulkopuolella. Älä käytä ollenkaan, jos on niin vaikeeta.
Löylyn heittäminen yleisessä saunassa ilman luvan kysymistä.
Vierailija kirjoitti:
Känniset, tupakoitsijat, roskaavat ääliöt, yhden illan juttujen harrastajat, tosikot.
Tosikko bongattu!
1. poly-suhteet
2. persvakoon pureutuvat legginssit
3. paidattomuus muualla kuin rannalla
4. musiikin kuuntelu ilman kuulokkeita julkisessa sisätilassa
5. korkokenkien kovaääninen kopina rappukäytävässä yöhiljaisuuden aikaan
Vierailija kirjoitti:
1. musiikin tai ohjelmien piittaamaton luukuttaminen julkisissa kulkuvälineissä. Ei, en halua kuunnella millaista musaa kuuntelet tai jotain tyhmää ohjelmaa jota katselet tai sitä vinkuvaa lastenohjelmaa.
2. rynniminen julkiseen, vaikka ulostulijat eivät ole tulleet ulos. Korona-aikaan vähentynyt, eiköhän jatku taas normaaliin tapaan myöhemmin. Todella ahdistavaa kun ihmiset tunkee päälle!
...
5. eli maskin käyttö väärin että se on huonosti kasvoilla (esim. nenä näkyy) tai sellainen älytön, että ei käytä maskia, mutta jos joku tulee lähemmäs, niin sitten yritetään nykiä jotain kaulusta tai vaatekappaletta siihen kasvojen eteen.
Samaa mieltä. Liitännäisenä tohon 2. kohtaan nyt korona-aikana kun joku tunkee väkisin samaan hissiin metroasemalla tai kauppakeskuksessa minne olen mennyt lastenvaunujen kanssa ja yrittänyt ottaa tilan. Varsinkin jos se ei ole pyörän/vaunujen kanssa tai muuten invalidi, vaan vielä joku laiska keski-ikäinen ostoskassin kanssa joka ei jaksa mennä sen kanssa liukuportaisiin. Voi Jeesus että palaa käpy.
Sit mä paheksun holtitonta alkoholinkäyttöä ja asiakaspalvelijoille tiuskimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. musiikin tai ohjelmien piittaamaton luukuttaminen julkisissa kulkuvälineissä. Ei, en halua kuunnella millaista musaa kuuntelet tai jotain tyhmää ohjelmaa jota katselet tai sitä vinkuvaa lastenohjelmaa.
2. rynniminen julkiseen, vaikka ulostulijat eivät ole tulleet ulos. Korona-aikaan vähentynyt, eiköhän jatku taas normaaliin tapaan myöhemmin. Todella ahdistavaa kun ihmiset tunkee päälle!
...
5. eli maskin käyttö väärin että se on huonosti kasvoilla (esim. nenä näkyy) tai sellainen älytön, että ei käytä maskia, mutta jos joku tulee lähemmäs, niin sitten yritetään nykiä jotain kaulusta tai vaatekappaletta siihen kasvojen eteen.
Samaa mieltä. Liitännäisenä tohon 2. kohtaan nyt korona-aikana kun joku tunkee väkisin samaan hissiin metroasemalla tai kauppakeskuksessa minne olen mennyt lastenvaunujen kanssa ja yrittänyt ottaa tilan. Varsinkin jos se ei ole pyörän/vaunujen kanssa tai muuten invalidi, vaan vielä joku laiska keski-ikäinen ostoskassin kanssa joka ei jaksa mennä sen kanssa liukuportaisiin. Voi Jeesus että palaa käpy.
Sit mä paheksun holtitonta alkoholinkäyttöä ja asiakaspalvelijoille tiuskimista.
Mä olen itse tehnyt niin, että kysyn, voiko tulla samaan jos olen pyörän kanssa liikkeellä.
Olen ajatellut, että ei voi tietää, kuinka kiire jollain on. Tai se liukuportaisiin menemättömyys voi johtua myös jostain huonojalkaisuudesta, kaikki ei näy päälle päin ihmisestä. Mutta tietysti itse välillä ihmettelen näitä huvikseen hissillä matkustavia, itse siis kuljettelen välillä pyörää ja olen aika lailla nähnyt, kellä yleensä on tarve.
Ap kuulostaa ihan vain tavalliselta idiootilta, ei kukkahattutädiltä.
Syljeskely, pe*svaon näkyminen, musan kuuntelu ilman kuulokkeita julkisella paikalla, etuilu, päälle puhuminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Mä olen itse tehnyt niin, että kysyn, voiko tulla samaan jos olen pyörän kanssa liikkeellä.
Olen ajatellut, että ei voi tietää, kuinka kiire jollain on. Tai se liukuportaisiin menemättömyys voi johtua myös jostain huonojalkaisuudesta, kaikki ei näy päälle päin ihmisestä. Mutta tietysti itse välillä ihmettelen näitä huvikseen hissillä matkustavia, itse siis kuljettelen välillä pyörää ja olen aika lailla nähnyt, kellä yleensä on tarve.
Toki. Ja aina voi sattua jotain vaikka olisikin suunnitellut kaiken oikein ja voi olla siksi myöhässä. Mutta itse olen ajatellut niin, että jos ihmisellä on niin kiire ettei ole huomioinut sitä että hissi saattaa olla ihan oikeasti niin täysi ettei siihen mahdu edes tunkemalla, niin oma vika. Hissit ovat joskus jopa poissa käytöstä ja joutuu kiertämään. Jos on noin minuuttiaikataulu niin sitähän myöhästyy vaikka siitä että liikennevalo vaihtuu nenän edestä punaiseksi. Lähtökohtaisesti noin kiire ei pitäisi olla kellään.
Ja vielä, osa ihmisistä on ollut selvästi sellaisia ettei ole hirveä hoppu (esim hissistä poistuessa jäävät ihmettelemään puhelinta eikä muutenkaan elettäkään että olisi kiire). Toki saa kysyä mutta osa on tullut suunnilleen vihaisesti murahtaen, että siirrytkös sivuun siitä!
1. Rikollisia
2. Burnoutin, anoreksian tms. itseaiheutetun sairauden hankkineita.
3. Kiusaajia
4. Sotilaita
5. Eläkeläisiä
1. huonosti kasvatetut lapset
2. nuoriso
3. riehakkaat opiskelijat
4. lapsiperheet
5. hitaat vanhukset
Maskin käyttö.