Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pinnallista kiinnostua miehestä vain sen takia, että hän on lääkäri?

Vierailija
23.05.2021 |

Ei sen rahan takia, mutta kiinnostaa itseäkin kaikki tiedejutut.

Jos ne nyt jaksaa vapaalla puhua työjuttuja.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreissä on sosiaalisesti ihan tumpeloitakin tyyppejä. Epäsiistejä, hielle haisevia. En todellakaan valkkaisi miestä pelkän lääkäriyden perusteella.

No on! Pari lääkäriä on yrittänyt iskeä, ei kyllä olisi voinut vähempää kiinnostaa. Tökerö käytös yhdistettynä huonoon ulkonäköön - ei kiitos.

Vierailija
42/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen yhden naisen, joka päätti aikoinaan kelpuuttavansa itselleen vain lääkärin mieheksi. Otti tämän strategiakseen ja alkoi hyvin systemaattinen ja määrätietoinen lääkärimiehen metsästys. Mietti myös hakevansa itse lääkikseen syynä se, että "muut katsoisivat häntä ylöspäin".

Lukuisia deittiyrityksiä vuosien varrella, deittiehdokkaat toisensa jälkeen olivat kaikki lääkäreitä. Kaikki päättyi kuitenkin piakkoin, yleensä kai miesten aloitteesta, en tiedä. Yksi lupaava tapaus oli, josta meinasi kehittyä jo jotain vakavaa, kunnes kävi ilmi, ettei mies ollutkaan oikeasti lääkäri. :D Sattumalta suhde päättyi hyvin pian sen jälkeen.

Nainen alkoi jo katkeroitua hiljalleen, kunnes kävi jackpot ja löyty ihkaoikea lääkärimies, joka rakastui naiseen päätäpahkaa. Nainen aloitti pian kihlausvihjailut ja katseli hienoja taloja järven rannalta. Miehelle totesi aina huumorilla: "no mees siitä töihin tienaamaan mulle rahaa". Eli tuli kyllä hyvin selväksi mikä lääkärimiehessä niin kiehtoi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lääkäri monessa tapauksessa ihmisen pelastaja.

Vierailija
44/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi kyllä lääkäriä puolisoksi. Pitkiä päivystyksiä ja voi olla stressaantunut ainakin uran alkuvaiheessa ja varmasti se työ menee kaiken edelle. 

Minulle introverttinä tämä sopisi kuin nappi silmään. Saisi reilusti sitä paljon kaivattua omaa aikaa.

Minäkin olen introvertti, mutta tuossa joutuu ottamaan kodista vastuun lähes yksin ja toinen voi olla tosi väsynyt ja stressissä töidensä jälkeen ja se voi alkaa toistakin stressaamaan. 

Mitä sitten? Kyllähän sinkkunakin joutuu ottamaan kodista vastuun. Jos oma työ on kevyttä ja normaaleilla työajoilla niin ei se mitään haittaa tehdä lisäksi kotihommat.

Entä lapsiperheessä? 

Muuten nyt eron jälkeen huomaan, että sinkkuna on paljon mukavampi tehdä kotitöitä, kun ei tarvitse myös siivota toisen sotkuja. Seurustelin pitkää työpäivää tekevän kanssa ja kyllä se välillä ärsytti hoitaa kaikki asiat yksin. 

Vierailija
45/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi kyllä lääkäriä puolisoksi. Pitkiä päivystyksiä ja voi olla stressaantunut ainakin uran alkuvaiheessa ja varmasti se työ menee kaiken edelle. 

Minulle introverttinä tämä sopisi kuin nappi silmään. Saisi reilusti sitä paljon kaivattua omaa aikaa.

Minäkin olen introvertti, mutta tuossa joutuu ottamaan kodista vastuun lähes yksin ja toinen voi olla tosi väsynyt ja stressissä töidensä jälkeen ja se voi alkaa toistakin stressaamaan. 

Mitä sitten? Kyllähän sinkkunakin joutuu ottamaan kodista vastuun. Jos oma työ on kevyttä ja normaaleilla työajoilla niin ei se mitään haittaa tehdä lisäksi kotihommat.

Entä lapsiperheessä? 

Muuten nyt eron jälkeen huomaan, että sinkkuna on paljon mukavampi tehdä kotitöitä, kun ei tarvitse myös siivota toisen sotkuja. Seurustelin pitkää työpäivää tekevän kanssa ja kyllä se välillä ärsytti hoitaa kaikki asiat yksin. 

Miksi aina oletetaan, että ihan kaikki haluaa lapsia?

Vierailija
46/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin deittisivustolla gynekologiin, mutta en sitten innostunut tapailemaan. 

Vierailija
47/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen käsitys joillain, että lääkärit on aina töissä tai työajat ei jousta. Riippuu missä on töissä, mutta lääkärinä voi myös tehdä töitä niin, että voi täysin valita koska on töissä ja kuinka paljon. Valikoimalla vuoroja voi myös tienata niin hyvin, ettei todellakaan tarvitse tehdä edes normaalia työaikaa ja pärjää ihan mukavasti. Tämä on minusta isoin hyöty lääkäripuolisosta. Helppo järjestää lomia, lastenhoitoa jne. Toki lääkäri ei sitten välttämättä voi jäädä töistä pois ja jos on esim virka niin tilanne on eri.

Muuten on ihan se ja sama on puoliso lääkäri vai joku muu. Ja ihmisenä voivat olla hyvin monenlaisia, ei ehkä ikinä ihan tyhmimmästä päästä, mutta todellakaan esim empaattisuus ja sosiaalisuus ei ole mikään automaatio.

Vierailija
48/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on ok kiinnostua. Eihän lääkäriys kenestäkään tee huonompaa ihmistä. Voit kiinnostua myös NHL-pelaajasta tai lentäjästä. Mutta jos mies osoittautuukin mulkvistiksi ja jäät silti suhteeseen, koska hän on lääkäri (tai muuten varakas) se olisi hyvin pinnallista.

Vierailija
49/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen yhden naisen, joka päätti aikoinaan kelpuuttavansa itselleen vain lääkärin mieheksi. Otti tämän strategiakseen ja alkoi hyvin systemaattinen ja määrätietoinen lääkärimiehen metsästys. Mietti myös hakevansa itse lääkikseen syynä se, että "muut katsoisivat häntä ylöspäin".

Lukuisia deittiyrityksiä vuosien varrella, deittiehdokkaat toisensa jälkeen olivat kaikki lääkäreitä. Kaikki päättyi kuitenkin piakkoin, yleensä kai miesten aloitteesta, en tiedä. Yksi lupaava tapaus oli, josta meinasi kehittyä jo jotain vakavaa, kunnes kävi ilmi, ettei mies ollutkaan oikeasti lääkäri. :D Sattumalta suhde päättyi hyvin pian sen jälkeen.

Nainen alkoi jo katkeroitua hiljalleen, kunnes kävi jackpot ja löyty ihkaoikea lääkärimies, joka rakastui naiseen päätäpahkaa. Nainen aloitti pian kihlausvihjailut ja katseli hienoja taloja järven rannalta. Miehelle totesi aina huumorilla: "no mees siitä töihin tienaamaan mulle rahaa". Eli tuli kyllä hyvin selväksi mikä lääkärimiehessä niin kiehtoi. :)

Mutta eiväthän lääkärit ole niitä kovapalkkaisimpia kuitenkaan, joten eihän tuossa olisi mitään logiikkaa, jos vain rahaa ajattelisi. Lääkärin peruspalkka sairaalassa ja aineenopettajan palkka on samaa n 4000 euron suuruusluokkaa. Toki moni tienaa paljon enemmän, mutta esim hyvä pelinkehittäjä tietokonemaailmassa tienaa ihan eri suuruusluokassa, eivätkä naiset sellaisista haaveile. Koska se ei ole se raha, vaan se pelastajan rooli.

Vierailija
50/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin keskipalkka taitaa olla 7000-8000 e/kk ja ahkera ja pätevä erikoislääkäri tienaa halutessaan vähintään kaksinkertaisesti, joten elintaso on ihan toisenlainen kuin luokanopettajalla.

Lisäksi on hyvin realistista lähteä yrittäjäksi/osakkaaksi lääkäriasemaan ja saavuttaa pelinkehittäjän tulotaso.

Vierailija
51/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä lapsiperheessä? 

Miksi aina oletetaan, että ihan kaikki haluaa lapsia?

No se lääkäri todennäköisesti haluaa lapsia. 

"Lääkärin perhe

- Keskimäärin kaksi lasta.

- Kahdeksan kymmenestä naisesta on naimisissa, lapsia on seitsemällä.

- Yhdeksän kymmenestä miehestä on naimisissa, lapsia on yhtä monella.

Lähde: Kuopion yliopisto"

Vierailija
52/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän lääkärit ole niitä kovapalkkaisimpia kuitenkaan, joten eihän tuossa olisi mitään logiikkaa, jos vain rahaa ajattelisi. Lääkärin peruspalkka sairaalassa ja aineenopettajan palkka on samaa n 4000 euron suuruusluokkaa. Toki moni tienaa paljon enemmän, mutta esim hyvä pelinkehittäjä tietokonemaailmassa tienaa ihan eri suuruusluokassa, eivätkä naiset sellaisista haaveile. Koska se ei ole se raha, vaan se pelastajan rooli.

Kyllä pienemmissä kunnissa, erikoistuneena tai yksityisellä työskentelevä lekuri saa helposti viisinumeroista palkkaa kuussa. He saavat pyytää melkeinpä mitä palkkaa kehtaavat, jos kunnalla on pakottava tarve saada lääkäri palkattua.

Vierailija
53/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin keskipalkka taitaa olla 7000-8000 e/kk ja ahkera ja pätevä erikoislääkäri tienaa halutessaan vähintään kaksinkertaisesti, joten elintaso on ihan toisenlainen kuin luokanopettajalla.

Lisäksi on hyvin realistista lähteä yrittäjäksi/osakkaaksi lääkäriasemaan ja saavuttaa pelinkehittäjän tulotaso.

Ja oisko hammaslääkärillä vielä parempi palkka ja paremmat työajat? 

Vierailija
54/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit eivät ole tieteellisesti koulutettuja vaan kuuluvat samaan yliopistollisten ammattien ryhmään kuin lakimiehet, arkkitehdit, diplomi-insinöörit ja tekniikan tohtorit. Tiede ja tiedemiehet on sitten ihan erikseen.

Vierailija
55/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kilpailuhenkinen ala ja jos haluat menestyä ja tulla tunnetuksi osaajaksi, pitää tehdä tutkimusta, osallistua kaiken maailman yhdistyksiin ja verkostoitua. Myös iso riski sivusuhteisiin varsinkin kirurgeilla, koska tiivis ja fyysisesti läheinen yhteistyö toisten lääkäreiden ja hoitajien kanssa ajaa helposti sellaisiin tilanteisiin. Itse en perustaisi perhettä lääkärin kanssa, mutta vanhemmalla iällä vapaampaan suhteeseen voisin hyvin harkita, suurin osa lääkäreistä on fiksuja, siistejä ja terveydestään huolta pitäviä ihmisiä.

Vierailija
56/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kilpailuhenkinen ala ja jos haluat menestyä ja tulla tunnetuksi osaajaksi, pitää tehdä tutkimusta, osallistua kaiken maailman yhdistyksiin ja verkostoitua. Myös iso riski sivusuhteisiin varsinkin kirurgeilla, koska tiivis ja fyysisesti läheinen yhteistyö toisten lääkäreiden ja hoitajien kanssa ajaa helposti sellaisiin tilanteisiin. Itse en perustaisi perhettä lääkärin kanssa, mutta vanhemmalla iällä vapaampaan suhteeseen voisin hyvin harkita, suurin osa lääkäreistä on fiksuja, siistejä ja terveydestään huolta pitäviä ihmisiä.

Tuttu työskentelee hammaslääkärien kanssa ja kertoi sen läheisyyden tuovan joidenkin kanssa tiettyä kemiaa ja värinää, mutta hommat on toistaiseksi pysynyt aisoissa. 

Vierailija
57/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähemmistössä empaattiset lääkärit. Omassa lähipiirissä montakin lääkäriä, eikä yksikään mikään kovin empaattinen. Enemmän kylmäkiskoisia eikä aina kovin miellyttäviä ihmisiä. Ei herätä kiinnostusta.

Vierailija
58/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajamies voi kertoa ihan samat sairaalajuorut.

59/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että katsoo myös puolison ammattia paria valitessa on järkevää. Toki nyt ei kannata mitään suohirviötä valita pelkän ammatin perusteella. Mutta jos on rivissä samankokoisia ehdokkaita, niin tuollekin asialle kannattaa laittaa painoarvoa. Ei kannata välttämättä valita parhaan näköistä, jos hän on taivaanrannan maalari.

Siskoni nuorena ja kauniina tottui valitsemaan aina sen hyvännäköisen taivaanrannan maalarin. Kuoli köyhänä ja katkerana.

Vierailija
60/72 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnä vaaan että raha ja status on se mikä kiinnostaa

Jos jossain rinnakkaistodellisuudessa se lääkäri olisi lähipubissa viihtyvä rahaton/työtön MUTTA hänellä olisi se lääkärin tietämys ja keskustelukyky, moniko nainen kiinnostuisi?

No en minä ainakaan, mutta siksi, kun en itse halua tuhlata elämääni lähipubissa dokaamiseen tai siihen, että odottelen kotona kännistä puolisoa.

Toinen syy on se, että omien lahjojen ja kykyjen heittäminen hukkaan on raivostuttavaa katseltavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi