♥~♥~ TAMMENTERHOJEN lauantailöylyt ~♥~♥
Tässä eiliseen kasautumaan linkki
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8100749&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (10)
[color=darkviolet](.) Eilen sitten nukahin levottomana taputellen masua ja tuntu etten vastakaikua saa. Siksi tais koko yö mennä hötkyillen. Ja sit akka alko köhimään jossai vaiheessa aamuyötä. Kuuelta havahuin, ku se oli vieressä. En viittiny enää toimittaa sitä omaan huoneeseen.
Toistaseksi ihme pistoa ei oo tuntunu. Aamusin tahon olla tosi kankee, ku sängystä nousee. Tarkotus ois könytä tänään mustikkaan. Mistä vetoo niin illalla en kykene liikkuun sohvalta mihinkää. Pitäs kyllä harrastaa ainaki kävelyä nyt kunnei oo etes töissä. Tällä viikolla oon muuten vetäny lonkkaa mitä nyt toissailtana kävin kävelyllä ja eilen ajoin nurmikkoo. Joku mammajumppa kirjanen mulla oli akkaa oottaessa, mut myin sen kerran kirppiksellä. Ei se mun mielestä ollu järin hyvä.
Tästä vois kehittää [color=orangered]GALLUPPIA [color=darkviolet]minkälaista liikuntaa harrastetta varsinkin nyt masukkaana??
Lepposta lauantaita kaikille :)
Z ja Säde 17+1
[color=purple]Terve kohtalotoveri :) mulla yön aikaan oli tuo pisto kadonnu. Omituista, mut toivotaan ett molemmilla harmitonta. Kaverin kans viestittelin iltasella ja yritin lohdutella itteeni, ett se on kohdunkasvua.
Sain tuonne omaan avaukseen ehotuksen, ett se vois johtua selästä. Mulla oli talvella selkä ja kylkiki tosi jumissa. Kiitos työn. .
Mutta nyt aamupuuhiin.
Esikoisen kankssa vietetään naisten viikonloppua, kun isäntä lähti mökille laituria remppaamaan mökkinaapureiden kanssa. Tänään pitäs lähteä kummitytön 3 vee synttäreille...Tuo autossa istuminen näin hellekeleillä ei vaan enää nappaa yhtään. Eilenkin on töistä kotiin ajellessa tosi kärttynen ja tuskainen. Pitäis tuo esikoinen kuskata parturiinkin otsis alkaa hipoa näkökenttää uhkaavasti. Taidanpa kuitenkin taas ottaa itse sakset käteen ja leikimme parturia. Onneksi tämä on esikoiselle ihan mieluinen leikki ;)
(.) Liikkeet on ollut parina iltana vähän hakusessa...ei ole oikein kunnon rummutusta tuntunut selällään makoillessa. Tällä viikolla oli kuitenkin yksi poikkeuksellinen päivä töissä, kun " Aatu" innostui keskellä päivää jumppaamaan, niin että äiti sai tuntea. Odotan ihan hirmuisesti rakenneultrapäivää 4.9. Aion myös sanoa , että sukupuolen saa paljastaa, jos on sopivassa tarjonnassa.
Ai niin ja onnittelut kaikille 2-kymppisen saavuttaneille. Supistelijoille toivon kärsivällisyyttä ja mielenrauhaa jaksaa lepäillä. Leipäilykään ei ole helppoa, se on loppujen lopuksi aika raskasta, jos on kommenettu sängyn pohjalle! Viikonloppuja siis!
On aika mukavaa olla ihan yksin kotona :-) Illalla katselin elokuvaa ja mussuttelin irtokarkkeja, hyi minua :-/ Nyt meinasin lähteä kävelylle ja sitten ostoksille kaverin kanssa. Pitäisi jotkut äitiyshousut löytää syksyä varten.
Yhtään en muista pitikö kommentoida jotakin... No noista vihlomisista ja muista. Taitaa yleensä olla ihan harmittomia, mullakin usein tulee kun esim nousee ylös niin vatsaa vihlasee. Eikö se oo niin että jos kipuu jatkuu ja on pahaa niin sitten kannattaa huolestua. Toivottavasti tosiaan kaikilla on vaan masun kasvuun liittyviä tuntemuksia.
(.) liikkeitä tuntuu yleensä myöhemmin päivällä, aamut on ihan hiljaisia. Malttamattomana odottelee niitä säännöllisiä potkuja vaikka niitä sitten saattaa tulla jo ihan liikaakin :-)
Nyt ulos lenkille ja sitten kaupoille! Hauskaa viikonloppua!
Mirabella ja Albert 20+5
Tulin just sauvakävelyltä. Ärsyttävää kun ei saa " lenkkirauhaa" kun täällä on ne neste rallit ja helikopterit pörrää päänpäällä koko ajan. Ois pitäny olla korvatulpat matkassa. Ja ralliurpoja (en siis tarkoita jos joku teistä diggaa rallista) on kuseskellu joka paikkaa ja senkun viina ja kusi haisee. Onpa kiva. Ens vuonna kyllä en aio olla vauvan kanssa täällä kun rallit tulee.
No joo, muuten ihan hyvä fiilis kuitenkin:) Kohta pitäs siistiä kotia ja lähteä sit kadunvaltaukseen rallien vastaiskuksi:)
Mitäs mun pitikään sanoa..Niin joo. Jos täällä on muita jyväskyläläisiä niin tiistaina ois tourutuvalla imetystukiryhmän tapaaminen, jossa puhutaan synnytyksestä ja ensi-imetyksestä. Joku kätilö avustaa sen ja sit on kai vapaata keskustelua. Itse ajattelin mennä paikalle.
(.)Eilen oli vauvalla oikein vilkas päivä. Tehtiin parin kaverin kanssa kanasalaattia illalla ja kun lopeteltiin ruokailua niin kunnolla tuli potkuja. Tais tykätä ruuasta. Luin taas jotain hassua raskausajan opusta vuodelta 1999. Siinä oli että viikon 20 tienoilla voi alkaa vauvan kanssa viestimään niin että kun tuntee potkuja, niin koputtaa varovasti siihen kohtaa ja sanoo vaikka että " hyvä vauva" potki lisää" , parin viikon kuluessa vauvan pitäs oppii tämä yhteisviestintä ja on kuulemma siitäkin mukavaa äidin kanssa viestiä:) Oli siinä paljon kaikkia muitakin tällasia " sikiön valmennus" juttuja, mutta ne nyt on aika sellasia uskon asioita kuitenkin. Mut hauskoja!:)
Juu, nyt tiskaamaan.
Beijaflor rv 19+5
[color=darkviolet]Että akan ollessa masussa sitä tuli harrastettua vaistomaisesti. Ja nyt tulee taputeltua masua, jos sais vastauksen ja muutaman kerran oon saanukki :)
Ä.polilla käydessä viimeks loppuraskaudessa joka toinen viikko niin odotushuoneessa tuli taputeltua ja se oli ihan älytöntä se möyrintä sitten. Ei voinu olla hymyilemättä ja sen möyrimisen näky huomaavan monet muutki. Siinä saatto olla kyllä huonojaki puolia se, että ainaki yhen kerran muistan ku akka sitten nukku tosi sikeästi ku käyriä piti mitata. Ei tuntunu muuten järin hyvältä, ku kätilö tai sairaanhoitsu otti masun päältä kii ja " ravisti" akan hereille.
Nyt nostaa kytkintä ja lähteä mustikkaan :)
Meillä on yövieraita, joilla kaksi lasta: kaikki neljä käy ihan ylikierroksilla. Joudun istumaan täällä yläkerrassa vahdissa, että nuo meidän apinat edes hiukan aikaa pysyisivät sängyssä. Ehkä jopa jossain vaiheessa nukahtavat. Kiva meteli, kun lapset huutelevat toisilleen yläkerrasta alakertaan ja alakerrasta yläkertaan. Välissä pari vanhaa täyspuista ovea, mutta hyvin ääni kantaa. Kuulosuojaimet kohta haettava.
Masun osalta ei uutta. Siinä se mukana kulkee. Liikkeet on hyvin satunnaisia hipaisuja. En niitä edes päivällä huomaa, joskus illalla kun rauhoitun, tuntuu jotain pientä.
Iskias sen sijaan tuntuu. :(
Mukavaa viikonloppua! M
Ollu parina iltana tosi kipeä maha. Veikkaan, että johtuu ummetuksesta, mutta mistäs näisyä kaikista kolotuksista tietää.
koko päivä on mennyt kaupoilla ja nyt jalat huutaa armoa. Aamusella kävin ristiäislahjaa ostelemassa, tosi kivan mobilen löysin kuten lahjaksi oli toivottu. Juhlat on huomenna. Loppupäivä menikin jumbossa kierrellessä, syömässä käytiin ja meidän neiti 3v sai korvikset. Itse halusi ja meinasi jo kovin pettyä kun muutamasta liikkeestä sanottiin ikärajaksi 7v. No, itkuhan hälle tuli kun ensimmäinen harkkari korvaan ammuttiin, mutta antoi jo hetken päästä laittaa toisenkin. Mä kun olin ihan sata varma ettei toista suostu laittamaan. Nyt on sit ilta ihailtu peilistä ja mummillekin kehui olevansa prinsessa =)
(.) vihlaisuista, suppareista ym on ollut puhetta. Itselläni on nyt muutamana päivänä kuluvalla viikolla kipuillut. Kipu on alkanut juuri sellaisen nopean liikkeen esim ylösnousun jälkeen, muttei mene ohi pitkään aikaan. Perjantaina kesti n 5 tuntia.Alaselkää ja -vatsaa polttelee yhtä jaksoisesti ja missään asennossa ei helpota, mielestäni vatsa ei kuitenkaan kovetu (no ei se välttämättä tunnukaan kun on tuota rasvakerrosta). Onneksi ovat yön aikana rauhoittuneet. Ajattelin maanantaina kysyä ultrassa mitä mieltä ovat. Muuten olo ollut suht hyvä. Liikkeitä ei vieläkään jokapäivä tunnu, voi olla parikin päivää väliä.
Nyt täytyy kömpiä nukkumaan, huomenna on pitkä päivä tiedossa.
Sunmom ja pirpana 18+6 (enää viikko puoliväliin)
Huomenia kaikille
En ollekkaan pistäytynyt pariin päivään, ukkosta ollut ilmassa, niin ei ole jaksanut laittaa noita töpseleitä seinään, kun on sen verran kiirettä pitänyt...
Täytyy kohta rueta kahlaa päivien pinot, joten niihin en voi kommentoidan vielä, mutta palaillaan astialle...
Zatu kirjoitteli tuossa erillisessä listassa navan nippailusta =) Mulla on kans ollu eilisestä lähtien tosi hämäriä vatsan kipuja, just navan luona ja sit nivusissa. Nyt alkoi taas tämä miettiminen et onko kaikki kunnossa vai onko tämä ihan normaalia... Mutta on meitä nyt ainakin jo kaksi samoissa vaivoissa ja aika pieni on todennäköisyys että kummallakin olisi sama vika (siis oikea vika) joten eiköhän uskota että kuuluu asiaan. Mulla on maanantaina äippäpoli ja yritän sinne sinnitellä, jos ei tämän hirveämmäksi mene ja supistelemaan ei rupee.
Muuten oma napa voi ihan hyvin, liikkeitäkin on nyt taas harvakseltaan, mutta kuitenkin tuntunut ja puoliväli uhkaavasti lähenee!!!!!! =)
Nyt pitäisi mennä tyhjentämään viimeiset marjat pensaista ja rueta mehustus puuhiin. En ole aiemmin mehustanutkaan, joten saaha nähä mitä siitä tulee, jos on hyviä vinkkejä, otetaan mielellään vastaan.
Eikait se muukaan auta, kun lähteä liikkeelle, hyviä vointeja kaikille!!
-E-19+2