Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUUN TUHISIJAT lauantaipino 19.8.2006

19.08.2006 |

Tänne alle sopii pinoutua.. :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testipäivä oli siis tänään, mutta kyllähän minä sen arvasinkin. Eli oli niin puhdas nega kuin vai olla voi :( Ei tullu ees roskishaamua, että olis voinu kuvitella ;) Vaikka sitä tiesin odottaa, niin kyllä tuli paha mieli! Itku tuli. Miehelle vaan sanoin että ei tuu vauvaa ja taisi arvata olotilani ilmeestäni. Sanoi nimittäin, että tulee tulee ja nyt uusi yritys päälle ja ei ole väliä kumpi tulee. :) Nimittäin mehän lopetettiin touhut tässä kuussa ennen ovista (tyttöä ajatellen, kun mies nimenomaan pyysi) ja mä sitä murehdin vähä että hölmöä olla touhaamatta just silloin ku ovis on päällä. Eli me nyt unohdetaan se tyttöyritys, ja yritetään nyt tästä edes ihan kunnolla, jos sit tärppäis. Ku loppuviimein onhan se nyt sama kumpi sieltä tulee, kunhan vaan jompikumpi tulis :)

Onhan täs vielä pari päivää menkkojen alkamiseen, joten odottelen nyt ne eka, ennen kuin pudottaudun listalla, mut en aio enää testata ennen menkkoja.

Synnytysgalluppiin en näemmä muistanu vastata. Mulla kesti esikoisen kans kauan, virallisesti tais lukee että 15,5 t mutta siinä vaihees siis tuli suppareis 20 minsan tauko ja aloitin laskut alusta, joten oikeestaan tuohon vois hyvin lisätä ainaki 4 t lisää... mä juutuin tunneiksi siihen n. 4 cm auki tilaan ja yritin sinnitellä ilokaasulla ja vyöhyketerapialla mutta ku olo alko lopulta olla sellainen että hyvä ettei taju mennyt väsymyksestä ja kivuista niin myönnyin lopulta epiduraaliin. Siitä sit alkoki homma edetä. Ponnistusvaiheki oli ihan kivuton epiduraalin takia, se oli hyvä. Mulla oli se, että mut sidottiin melkis heti sairaalaan tultaes sänkyyn, ku vauvan syke välillä heikkeni, joten puhkasivat kalvot ja iskivät vauvan anturoihin, piti sit vaan maata sängyllä. Olin haaveillut kylvystä tai eri asennoista, enpä arvannu, että en saanu ees liikuttua. Vauva ku synty niin napanuora oli kaulan ympäri ja oli ihan sininen, mut kaikki meni silti hyvin.

Plussaonnea teille muille kovasti!

Koralli73 kp 25/23-32 dpo 10

Vierailija
2/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli 73: älä lannistu! vielä ei ole peliä menetetty ;) pidetään peukut varpaita myöden pystyssä että kääntyisi vielä plussaksi!!

-Emik kp 20/27-30 (dpo 6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt uus pino olikin tullut sillä välin ku vielä tuola vanhassa sitä mietin:)

mutta tänneppä siis jatkoa.....=)

Vierailija
4/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä peukutetaan myös siinä toivossa jospa se nega muuttuisi vielä plussaksi:) toivotaan!!

Vierailija
5/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs lannistu vielä, kyllä toivoa on niin kauan kun tippatipahtaa.

Täällä kierron päivistä ei hajuakaan,tasaisin väliajoin yritetään harrastella.Joten päivä kerrallaan katsellaan mitä tuleman pitää sisällään.

Ja sit vastaisin synnytysgalluppiin.

Esikoista tein kirjojen mukaan 5h20min ja supistukset tulivat heti alusta lähtien todella kovina ja alkoivat ensin tulla säännöllisesti 10 min välein ja siitä sit aika nopeasti lyhenivät tulemaan 2min välein. Kerkesin juuri ennen ponnistamista saada epiduraalin joka ei sitten kerennyt apua minulle antaa.

Sit kakkosta tein tasan 2h kirjojen mukaan ja supistukset tuntuivat vain samanlaisina kun harkkasupparit eli mieletön kiristys tuntui kokoajan mut ei missään nimessä tehnyt kipeää,meinasinkin jäädä kotio odottamaan niitä kovia suppareita mut onneksi mies oli kovana ja käski heti lähteä sairaalaan ja onneksi mentiin kun olin 7cm auki kun saliin mentiin.Eli luomuna meni tämäkin synnytys.

Vierailija
6/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi sitten niinkuin pelkäsinkin. Raskaudesta ei ehtinyt kovin montaa päivää iloita kun tänä aamuna alkoi verenvuoto et sillai. Aloita nyt sitten TAAS kaiki alusta, kaksi samanlaista tapausta jo peräkkäin ja ennen esikoista sama juttu. Pitäisikö mennä jo lääkärin puheille?

Ottaa niin pannuun.....

Vierailija
7/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tipuin eilen tuolta huhtikuisista ja nyt sitten toiveikkain mielin kohti toukokuuta suunnataan. Toinen yrityskierto on vasta aluillaan ja imetänkin vielä 10kk ikäistä kuopustamme, joten mitään kiirettä meillä ei ole. Lisäksi meillä on 2.v. poika. Itse olen 23 ja mies on 25, asustellaan lähellä jyväskylää.

Kiertoni on pitkähkö, joten juuri ja juuri mahdun vielä toukokuisiin, laskurin mukaan la olis 30.5. jos nyt tärppäis.

Kirjoittelen myöhemmin taas lisää

Kisu yk2, kp 2/33

Vierailija
8/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!!! ;( Tuleeko siis vuotoa ihan kunnolla, vai voisiko olla kuitenkin ihan harmitonta alkuraskauden vuotoa? Voi kunpa olisi kyse ihan vain normaalista vuodosta.

Jos on keskenmeno niin sinulla on ollut niitä aika monta :( Minä en tiedä onko niissä joku raja, että montako on, ennen kuin tutkivat, mutta kyllä minä sinuna varmaan menisin lääkärillä käväisemään ainakin.

Lämmin halaus sinulle ja voimia!

Koralli73

Vierailija
9/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli masis, kun sain sen negan, kiitos kun tsemppasitte. Onhan tässä tosiaan vielä menkkojen alkuun aikaan. Minulla se luteealivaihe on ilmeisesti sen n.12 pv, joten menkkojen pitäisi alkaa maanantain tienoilla, sittenpä tuo nähdään, miten käy. Jokin raskausoire kyllä vähän auttaisi uskomaan siihen mahdolliseen plussaan...

Mutta taon tässä päähäni, että eka yrityskiertohan tämä vasta oli, että ei tässä mitään. Kyllä tästä taas piristytään.

Plussasäteitä teille muille!

Koralli73 kp 25/23-32 dpo 10

Vierailija
10/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Koralli73 lannistu vielä,melkein samoilla kp:llä mennään ja aattelin kans testata maanantai aamuna jos uskallan... Ihan hyvin voi näyttää vielä negaa ja muuttua plussaksi. Mulla oli kakkosen kanssa juuri niin että testasin kp 24 negan ja kp 26 oli selkeä plussa!!!! Joten täällä ainakin on peukut vielä pystyssä!! :)

Mammuliini79 kp25/28

Vierailija
11/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein nautinnolla lukea eiliset tekstit ensin (uudelleen) etta muistan mita on taas kyselty:

itella tanaan kp 18/30? ens viikolla siis aloitetaan ' tosi' piinailu.

Korallille ja pepsille onnea tulevaan; molemmille omanlaisensa...

Synnytyksista; ekasta meni ' lasillinen' vetta kotosalla ja ajelin sitten itsekseni sairaalaan ' tutkittavaksi' eivat ensin halunneet ottaa edes sisalle, mutta kun loputkin vedet meni siina odotellessa ei ollu vaihtoehtoja. Nelja tuntia meni avausvaihe ja kokonaisuudessaan 6 tuntia. Epiduraalin otin, josta ei jaany kauheesti hyvaa muistoa. Lopulta autettiin imukupilla. Kakkosesta olin ' viisaampi' ja odottelin kotosalla, yhdelta yolla alkoi kovemmat poltot ja viidelta syntyi (5h). Kolmosesta eka pikkusupistus alkoi klo8 ; siina sitten siivoilin ja valmistin lounaankin ensin klo 11.15 sairaalaan ja tytto maailmassa 11.50!! Istuminenkin oli jo hel...tillista siina vaiheessa! Eli syoksyja kerrakseen! 2. ja 3. synnytys! Myos mua varoiteltiin seuraavasta!! Vasyin kuitenkin nelosta odotellessa ja viikkoa ennen LA kaynnistettiin (taalla ulkomailla se onnistuu huomattavasti helpommin kuin siella) klo 7.30 laitettiin tippa ja 9.15 oli synnytys valmis! Mutta taman lapsen jalkeen sanoinkin jo ' ettei enaa ikina' niin oli raju kokemus! Seka lisaksi multa ei noussu maito rintoihin, ja siita masennus! Onneksi ite tunnistin oireeni ja siita pinnistin kahden viikon itkemisen jalkeen ' pinnalle' . Taalla babybluesia ei viela ' tunnusteta' sairaudeksi.

Mutta nyt siis taysilla jo uutta yritysta, vaikka valissa tm ja km! On ne vauvat NIIINNN ihania! Mutta nyt loppukoon romaani jne jne ps. Muuten ma oon synnyttanyt poliklinikkamaisesti 3 viimeista; ekassa olin sairaalassa 15h/ toisessa 6h ja viimeisessa 8h!! Esikon kanssa vietettiin suomessa 5 pv sairaalassa!

Vierailija
12/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keskenmenot on menneet samalla kaavalla joten tiedän omista tuntemuksista mitä on menossa. Ottaa pannuun että ensin ei millään meinaa tärpätä ja sitten kun tärppää niin kesen menee, onnea kaikille muille kuitenkin yritykseen.

Vierailija
13/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsille iso lohdutushali. Toivottavasti ei kuitenkaan merkkaisi keskenmenoa toi sun verenvuotos. Ja Korallille: älä vielä menetä toivoasi, sitten vasta jos täti tosiaan saapuu.

Synnytysgalluppiin: eka syntyi neljä tuntia ekasta supparista laskettuna ja tokaan meni kolme ja puol tuntia. Eli aika pikaisia olivat enkä kerinnyt epiduraalia saamaan kummassakaan. Tokan jälkeen sanoin kanssa, et " ei enää ikinä" , mut niin se mieli vaan muuttuu!

Kukas se olikaan tuolla eilisessä pinossa, kun kertoi mullanhimostaan raskausaikana? Hitsi, mutta vähän nauroin vedet silmissä!!!! Näin sieluni silmin raskaana olevan naisen pää multapussissa! Hi, hi, hii! Kiitos kirjoittajalle päivän piristyksestä!

Mulla ei ollut suuremmin mitään mielihaluja kummassakaan raskaudessa mitä nyt raikkaat hedelmät. Tokassa raskaudessa ei meinannu maistua oikeen mikään pariin ekaan kuukauteen. Oli vaan etova olo.

Sitten omaa napaa. Ei mitään erikoista. Ei oireita suuntaan eikä toiseen. Kp 18/23-27 menossa eikä suunnitelmissa testata ennen kuin menkat myöhässä. Ja tuskin tarvii testatakaan...

Peukkuja kaikille testaajille!

Vierailija
14/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä herätty pieniltä päikkäreiltä:) poika nukkuu edelleen!

Voi ei,pahoittelut pepsi-80,jos tosiaan nyt kesken menee=( todella ikävä juttu...ei muuta osaa sanoa:(

kisuli83 Tervetuloa!mulla kans ajoituu mahdollinen LA luultavasti tonne loppukuulle.ainakin yli puolen kuun menee huomattavasti.ja tiiä nyt tuosta kierron pituudestakaan varmaksi.

Mitähän sitten...unohtui jo,eikai siis erikoista. mitään uutta ei tänne kuulu....mukavaa lauantaijatkoa kaikille=)

Vierailija
15/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsille voimia. Ottaa varmasti voimille, koita jaksaa! En osaa sanoa mitään fiksua.

Korallille myös pahoitteluni. Toivotaan, että vielä muuttuis iloksi.

Tervetuloa hirmuisesti kaikki uudet. Nimiä en muista, kun en niitä ylös kirjoittanut. Mulla on viime aikoina ollut niin hatarapää ettei tosikaan.

Huldax (?) kyseli ovistesteistä. Mä käytin kaks kiertoa Advancen testejä, eikä niillä tullut kertaakaan todellista plussaa. Tässä kierrossa sain Fertesteillä kunnon selvän plussan. Ne tehdään aamuvirtsasta, ja se varmaan sopii mulle paremmin. Tilasin ne verkkoapteekista tai jotain sinnepäin. Alan olla ihan sekasin mitä olen tilannut mistäkin, kun Acon 10 raskaustestit ja Advancet tilasin kotitestit.comista muistaakseni.

Mä en viitsi täällä ketään pelotella mun synnytysjutuilla, kun oli niin epätavallinen ja kivulias kokemus. Siis keskossynnytys rv24. Kroppa ei ollut vielä valmis hommaan, kohdun aukeamisesta huolimatta.

Omaa napaa: Edelleen on niitä menkkakipuja sellasina aaltoina ja äsken tuli vessassa paperiin verta. Menkkoja odottelen alkavaksi torstaina. Huomenna aion testata. Hätähousuna.

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

Laru

Vierailija
16/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEPSI *superhypermegarutshali* ja hurjasti tsemppiä ja voimia. Tosi kurjaa jos joudut jälleen kokemaan km:n. Olet joutunut niitä kokemaan jo ihan liikaa kirjoittamasi perusteella. (toki yksikin on aina liikaa mutta että jo noin monta!!)

KORALLI Älä heitä kirvestä vielä kaivoon, nainen! Menkat kun ei ole alkaneet niin raskaus on mahdollinen! Jos sulla on dpo 10 niin vielä pari päivää AINAKIN on ennen tätiä, ja ehkäpä se ei ferrarillaan kurvaakaan paikalle. *peukkuja!*

uusille tervetuloa, mä en kykene muistamaan nickejä niin paljon että muistaisin ketä uutena tuli mukaan.

Mitäs muuta piti sanomani.. Mulla ei noita synnytys- eikä raskausgalluppivastauksia vielä ole, toivottavasti pian ois edes JOTAIN kerrottavaa.

Alamasua vaan nipistelee koko ajan, se on nyt ollut ihan jokapäiväistä.

kp20 eli piinailu alkaa kohta ihan tosissaan. Toki, edelleenkään, ei tämän ekan luomukierron pituudesta ole mitään haisua, mutta päivä päivältä jänskättää tietty enemmän.

Vierailija
17/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUST sain viestin mun kaverilta, että heille on tänään klo 14:00 syntynyt tyttövauva. Esikoinen. *iiiiih!!!*

Kohta pääsee nuuskimaan vauvan tuoksua kun pääsee kylään.

Tääkin tahtois yhden pienen nyytin.

Vierailija
18/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin liittyä mukaan sakkiin. En nyt niin tosissani ehkä vielä toukovauvaan uskalla haaveilla, mutta vastaan otetaan jos sellainen suodaan. Meillä tilanne siis seuraava olin raskaana ja odotin helmikuuksi nyyttiä, mutta kohta 3 viikkoa sitten todettiin 11+1 tuulimuna ja kaavinta tehtiin seuraavana päivänä. Suru oli suuri ja on vieläkin ajoittain ja tapahtunut ei tietysti unohdu varmasti koskaan.

Minä olen 25 ja mies 27 kohta 28, mentiin heinäkuussa naimisiin ja kotona taapertaa 1,5 v poika.

Jushka oli kuullut tänään iloisia uutisia. Meidän ystävä rariskunta sai tänään pojan ja nyt mies lähtikin varpajaisiin. Minä olen yksin kotona punkku lasi pöydällä=). Poju meni mummilaan, joten äitilläkin on vapaata=).

Keskenmenon vuoksi en tosiaan tiedä kp päiviä, mutta olen kahtena päivänä (eilein ja tänään) tikuttanut haalean ja vähän tummemman plussan ovistikkuun. Eli luulen että nyt mennään aikasta samoilla kuin ennen raskautta 19/35 ja ovis tulis tos alkuviikosta. Meillä siis ei ole nyt yritystä, mutta touhuillaan kun tuntuu. Ovista tikuttelen vain nyt siksi että haluan tietää palaako kiertoni miten.

Meillä molemmat raskaudet ovat alkaneet toisesta yrityskierrosta. Nyt pelottaakin että meneeköhän nyt sitten pitkästikkin aikaa et elimistö palailee. Mutta sehän jää nähtäväksi. Haaveissa vauva ensivuodelle ja toki toukokuinen passaa meille hyvin. En kovin ahkeraan kirjoittele, mutta lueskelen ja piinailen teidän kanssa ja toki kirjoittelen kun asiaa on=).

Vierailija
19/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi " pessimisti ei pety" , ja siis odottelen tätiä ensi torstaiksi. Tosin sen verran olen " positiivinen ajattelu auttaa eteenpäin" , että testin ostan perjantaina viikon päästä jos siis tätsy ei tulekkaan päiväkahviseuraksi. Kukas muu testaa mahdollisesti viikon kuluttua lauantaina? Testiseuraa?! Siis tapauksessa, että tätsy ei vedä ferrarilla taskuparkkiin meidän luo. Vilkutuksia kaikille!

Vierailija
20/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks,

Pepsille kovasti voimia ja Koralli älä vielä luovu toivosta....!

Synnytysgallupiin: ensimmäinen synnytykseni oli suhteellisen nopea, mutta todella kivuliaat supistukset. Nelisen tuntia ehdin olemaan sairaalassa ennenkuin esikoinen näki päivänvalon. Ja meillä pienokaisella napanuora oli kahdesti kaulan ympärillä, joten kaikki ei mennyt ihan niinkuin olin etukäteen toivonut ja kaikista opuksista saanut lukea.

Eilen tuli viikko oviksesta ja vähän sekavat on tunteet. Toisena hetkenä kuvittelen olevani raskaana, koska nyt parina aamuna on ollut vähän heikko olo ja aamupala ei ole maistunut. Tänään olen ollut tosi tosi väsynyt ja myös päänsärkyä ilmoilla koko päivän - ja juuri väsymys ja päänsärky olivat pahimmat " oireeni" edellisen raskauden alkupuoliskolla (Itse en edes muistanut aluksi tuota päänsärkyjuttua, mutta mies siitä sanoi ja sitten itsekin vasta muistin että niinhän se olikin). Vessassa olen myös hypännyt jatkuvasti, vaikka en mielestäni ole juonut mitenkään normaalia enempää.

Mutta sitten toisaalta en millään usko olevani raskaana, koska olo ei vain muuten ole yhtään sellainen. Enkä ainakaan ole huomannut mitään suurempia kiinnittymiskipuja, tai rinnat eivät ainakaan vielä ole kipeytyneet tms.

Eli yritän olla innostumatta, mutta siitä huolimatta tiedän putoavani toooooosi korkalta kun täti saapuu... No, jos ei, niin sitten testaan viikon päästä lauantaina.

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille ja paljon plussatuulia!!

huua-tepe, kp 24/28-30