Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUUN TUHISIJAT lauantaipino 19.8.2006

19.08.2006 |

Tänne alle sopii pinoutua.. :)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsille voimia.......iso lohdutushali, voih toi on niin väärin.

Koralli; Älähän nyt vielä toivoa menetä, tässähän ehtii tapahtumaan vielä vaikka mitä:) Nyt vaan voimakkaita ++++++säteitä sulle!

Työ ootte kaikki ihania kirjoittajia, tulee niin hyvä mieli lukea näitä juttuja. Sitä paitsi täällä on myös tosi hyvä henki, kukaan ei vähättele kenenkään juttuja yms. Kuumeillaan sitten esikkoa tai sitten jo useampaa, mut silti ollaan kaikki samassa veneessä :)

Kaikille testaajille suuria +++++tuulia!

Lalla

Vierailija
22/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta tarppi tm:n jalkeen voi tulla nopeaankin, ala yllaty. Mulla kun oli tm maaliskuussa ja toukokuussa jo plussasin uudelleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun joku jaksaa kannustaa. Toivon toki tärppiä ihan siksikin että raskaus joka meni kesken oli todella toivottu. Tietysti oli esikoinenkin, mutta se oli enempi iloinen yllätys koska häntä ei ehditty edes niin sanotusti yrittää. Nyt kaikki energia on suunnattu tuohon vauvaan, jota ei sitten yhtäkkiä olekkaan.

Niinkuin kaikki täällä varmasti sitä plussaa yhtä paljon toivoo. Silti jotenkin tuntuu että nyt ei sitten tulekaan vaikka haluttaisiin kuin. Tämä on vaikeaa, mutta toivotaan parasta:).

Levinia ehtikö sinulla tulla kuukautisia ennen kuin tärppäsi uudelleen?? Uteliaisuus nostaa päätään! Haluaisin niin kovasti että tärppäisi pian. Mutta nyt tosiaan on miehen kans touhuiltu vain silloin kun siltä tuntuu eli ehkä sitten joskus meillä on se pieni tuhiseva nyytti kainalossa.

Sain juuri kuvia tästä ystävämme vauvasta ja itku oli tulla niin onnellinen heidän puolestaan. Ihana nyytti oli=)!

Vierailija
24/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa! Nii, onhan siitä vissii jopa muutama pv kun viimeksi pinouduin, mutta jopa oli paljon juttua kasautunut! Tosi hieno juttu kyllä =)

Pepsille ja Korallille molemmille tsemppihali.

Pepsi: en itse oo keskenmenoa kokenut, voin vain kuvitella, miten tuskaista se on :( Toivottavasti nyt sitten seuraavan kerran jo tärppää ja vauva pysyy matkassa mukana. :)

Koralli: mulle kävi viime kierrossa kanssa noin (ja niin varmasti monelle muullekin on käynyt), että testailin jo ennen kuin menkkoja edes ootin saapuvaks ja negaahan se näytti. Mulla se nega sitten tietty pysyi, mutta muista, että niin kauan kun ei tätiä näy, on toivoa :)

Raskausoireista oli ehkä muistaakseni jotain juttua...

Mulle tuli epämääräisiä raskausoireita ekassa raskaudessa jo ennen kuin edes osasin epäillä olevani raskaana (rv 3+). Mie aloin näkemää vauvaunia, mulla vihloi häntäluuta (ei selkää, lantiota vaan ihan tuota häntäluun kärkeä) ja mie olin aikast kiukkunen akka. ;( Sit alko rinnat tuntumaa täyteläisimmiltä ja huimausta tuli aika usein. Ja kun testasin plussaa kun menkat oli päivän myöhässä ei tulos enää ollukaa kovin suuri yllätys.

Vauvaunia odotellessa siis... ;)

Myöhemmin mulle tuli etovaa oloa, muttei kovin voimakkaana. Yhtenä aamuna meinasin pyörtyä suihkusta tullessa, kun en pöljä ollu syöny tai juonu mitään koko aamuna, mutta muuten voin hyvin ainaki r-viikolle 20 asti. Sitte alko kivuttomat, mutta epämiellyttävät supistukset, jotka ei sallinu edes mega-hyper-rauhallista kävelyä. Heti tuntu, että maha repee tai räjähtää ja henki salpautu, kun jotain yritti tehdä. Eivät silti antaneet sairaslomaa. En sitten ilmeisesti osannut vakuuttaa sitä lääkäriä, että todella, ne ei voinu olla mitään " normaaleja" supistuksia..

Mie välttelin odotusaikana niitä yleisesti kielletyksi luokiteltuja ruokia ja juomia: pastöroimattomasta maidosta valmistetut tuotteet, raa' at lihat/kalat, pellavansiemenet, salmiakki ja lakritsi, alkoholi, yrttitee.. (kaikkea ei enää edes muista) Nii, ja jostain olin muistaakseni lukenu, ettei oreganoa, kanelia ja persiljaakaan saisi raskaana ollessa käyttää, joten hysteerisenä ;) jätin neki pois. Jouluna tosin oli pakko syödä vähän graavi lohta ja maistoin muistaakseni pari suullista punkkuaki, mut se kyllä tökki ja pahasti. Hunajaa kyllä käytin sekä raskaana ollessa että imettäessä. Mun käsityksen mukaan siitä on haittaa ainoastaan, jos sitä antaa alle 1-vuotiaalle suoraan syötäväksi.

Synnytys alkoi vesien menolla. Sen jälkeen meniki noin 12 tuntia ennen kuin oikeesti alko tapahtua (synnytin rv 34). Mut sit ku alko tapahtua, ni eivät kätilötkään meinanneet alkuun uskoa, että mie oikeesti synnytän. Meinasivat, että noilla viikoilla joudutaan kyllä käynnistelemään jossain vaiheessa. Synnytyksen kokonaiskestoksi on mulla papereihin merkattu 6 tuntia 30 min.

Tosta ennenaikaisesta synnytyksestä ei muuten neuvolalääkäri ollut moksiskaan vaikka annoin hyvin tiukkasanaista palautetta, että olis voinu kuunnella minuu silloin, kun niiden supistusten takia hänen vastaanotollaan kävin.

Mistä tuliki mieleen, että oliskos se Helga, kuka sai tylyä palvelua lääkäriltä. Oli kyllä erittäin tökeröä käytöstä sun lääkäriltä.

Huhhuh, mitähän vielä oli. Aika pitkä romaani tää jo on.. :D

Nii, uusia oli kanssa taas tullut mukaan, tervetuloa minunkin puolestani! Tää on kyllä tosi kiva kuumeiluporukka! Kun vaan nyt mahdollisimman moni päästäis tuonne odotuspuolelle kanssa.

Täällä on touhuttu koko kierto kp 3 lähtien jokatoinenpäivä -menetelmällä. Tuon ovulaatiolaskurin mukaan mulla olis tärppipäivä ollu torstai -ja kun tutkailin tuota alakerran tuottamaa tavaraa, niin ehkä se sillon oliki- mutta niitä " ovisnippailuja" tuntuki tässä kierrossa jo edellisenä päivänä. Yleensä mulla nipistelee alavatsaa jommalta kummalta puolelta samana päivänä kuin oletettu ovulaatioaika olisi. Tiedä sitten. No joka tapauksessa pupuiltu on toivottavasti niin paljon kuin tarve vaatii, ei sitä enempää kyllä oikein jaksais..

Nyt laitan romaanille pisteen, ainaki hetkeks. Mukavaa illan jatkoa! =)

S kp 16/27

Vierailija
25/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle antoi gynis heti todettuaan tm:n( ja verikokeen jalkeen) terot etta alkoi kuukautiset (nain toimitaan ainakin taalla ulkomailla) todettiin niin aikaisessa vaiheessa ettei sinallaan viela pelstyttanyt -toisin oli toukokuun raskauden suhteen joka kaavittiin rv8 ! Sita vauvaa kun odotin ja toivoin sydameni pohjasta!

Vierailija
26/26 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun menetyksestä. Koska mielestäni menetys se on tuulimunaraskaus siinä missä keskenmeno sikiön kanssa. Tietysti näin jälestä käsin sen on voinut käsitellä helpommin kuin sen että siellä ois ollut jotain. Mielipiteensä jokaisella, mutta minua loukkasi kun anoppi sanoi että ethän sinä sitten ollut edes raskaana. Minä kun olin niin raskaana kuin olla voi, pahoinvoinnit ja kaikki oli huipussaan toisin kuin esikoiselta jolta ei ollut ainuttakaan oiretta.

Kysyin neuvolasta tuota jälkitarkastus aikaa niin sanoivat olevan vanha käytäntö eli sitä ei ole. 5-6 viikon päästä kaavinnasta viedään labraan virtsanäyte ja katsotaan onko raskaushormoonia ja jos on niin silloin kyse jo uudesta raskaudesta luultavasti sanottiin mulle neuvolassa. nyt siis jos näin onnellisesti kävisi että olisin raskaana niin varata aika neuvolaan ja nje.Mutta kuten sanoin katsotaan miten käy.

Kiitos levinia sanoista ja tsemppauksesta toivotaan että plussa tulee ennemmin tai myöhemmin=).