Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkän kierron omaavat

Vierailija
18.02.2008 |

Olen aina kärsinyt niinsanotusti pitkästä kierrosta. 32-38. Yksi tyttö on 03/07 nyt saisi jo toinen tulla mutta ongelman on se että esimerkis viimeiisn kierto olikin 42pv. Mistä tällaisessa kierrossa voi tietää milloin ovis on? Vai onko se aina ns. 14pv kuukautisten alusta? Mitään mainittavia merrkejä ei oviksst ole joten olen ihan ällkällä lyöy. Jos joku osaa neuvoa niin kertokaa ihmeessä!!!

Isabella

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis tapahtuu noin 14 vrk:tta ennen menkkojen alkua eli eipä voi oikeen laskea milloin, jos kierto epäsäännöllinen.

Vierailija
2/3 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kierto on ollut aina mitä sattuu 30-70 vrkteen. 3-vuotias poika on ko kierrosta huolimatta aikonaan alkunsa saanut, mutta nyt toista on yritetty yli vuosi. Terolutit eivät tepsineet. Nyt olen syönyt Metforminia n. 4 kk (määrätään nykyisin ovulaatiohäiriöihin ja PCOhon, itse olen BMI 19, tupakoimaton,ei runsasta karvankasvua, eli en mikään tyypillinen PCO-tapaus) ja ovulaatio on tapahtunut joka kierrossa. Ovispäiviä on ollut 28.,25., 23. eli ei tosiaan ovulaatio noudata " normaalia" 14.kp aikataulua! Yhdessä kierrossa tikuttelin n. kp 10 alkaen joka päivä ja bongasin lopulta oviksen. Nyt tiedän jo täysin ovulaatiotuntemuksista, milloin h-hetki on kyseessä. Ennen minulla ei todellakaan ollut hajuakaan, mihin yhdyntä pitäisi ajoittaa. Tällaisella kierrolla ajoittaminen on aikamoista tuuripeliä ilman ovistikuilla varmistamista. Sinulle vinkkinä, että mitkään " normaalit" aikataulut kiertoon liittyen ei päde minulle, joten voi olla että näin on sinunkin kohdalla. Onnea yritykselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kiertoni ovat olleet keskimäärin (ensimmäistä 54 pv lukuunottamatta) 31-38 välillä. Keskiarvoksi laskisin 33 päivää. Olen tikutellut useasti ja saanut ovisplussat kieropäivinä 19-22. Tuo 22 on ollut myöhäisin ovisplussa päivä minkä olen saanut. Noista laskettuna ovikseni on ollut tasaisesti 12-14 päivää ennen menkkojen alkua. Alkuun en saanut mitään muita oireita. Nyttemmin (kun olen varmempi että ovuloin) osaan yhdistää nippailut mahassa, rintojen arkuuden yms merkit ovulaatioon. Ja noina päivinä myös limaisuus muuttu. Toivottavasti tästä oli vähän apua.