Kuuluuko miehen tarjota ekat treffit?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin Tinder aikaan. Molemmat maksavat osuutensa ja sitten jos aletaan tapailla, niin tilanne on ihan eri ja voi vuorollaan tarjoilla.
En minä ennen tinderiäkään koskaan olettanut miehen maksavan. Miksi miehen pitäisi maksaa? Voisko joku kertoa? Mulle tuli todella kiusallinen olo jos mies vänkäsi että hän haluaa maksaa. Koska jos sitten en haluakaan enää tavata niin olisi todella noloa, että mies kuitenkin maksoi mun mässäilyt.
Kai siinä silloin aikoinaan olikin se taka-ajatus, ettei nainen kehtaa niin helposti kieltäytyä uudesta tapaamisesta, jos mies kerran tarjosi sapuskatkin.
Kuinka moni menee nykyisin ensitreffeillä syömään? Ja vieläpä jonnekin vähän parempaan paikkaan? Haluaisin ihan aidosti kuulla onko se yleistä.
Erittäin harvinaista ainakin oman kokemukseni mukaan. Olen ollut treffeillä noin kymmenen miehen kanssa ja vain yhden kanssa kävin ravintolassa, hänen ehdotuksestaan. Ja hän myös maksoi.
altmodisch kirjoitti:
Täytyi oikein alkaa miettimään pitkää historiaani ja poikaystäviä, avopuolisoita.... En ole ikinä ollut miehen kanssa joka ei tarjoaisi, kahvit+höysteet, kaljat ym. automaattisesti. Ihan aina kun ollaan oltu jossain liikenteessä.
Jopa exä vielä tänä päivänä tarjoaa satunnaisesti kahvilassa kahvit ja mitä ikinä haluan syödä.
Ne ei sitten vastaavasti koskaan imuroineet, pesseet vessaa tai oikein mitään muutakan kotihommaa, että kyllä sai siitä hyvästä pistää juomaa nenän eteen ihan mukisematta. Ja näin kyllä myös tekivät.
No tämä kuulostaa ihan reilulta.
Tarjoan aina kahvit, naiset tekevät mainitsemasi kotihommat.
Lienee selvää etä jos miehen homma on tarjota, naisellakin on vastaavia velvoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omilla rahoilla ja omilla tuloilla ei ole merkitystä ensitreffeillä. Jokainen hiukankaan älykäs käsittää, että ne asiat sitten selvitetään jos suhde etenee.
Jos mies kutsuu niin hän tarjoaa ne kahvit.
En jaksaisi miestä (enkä naista) joka alkaisi paasata tasa-arvosta tai vääntää maksamisesta kun vasta tutustutaan ja ei ehkä koskaan tavata edes uudestaan.
Mitä suuremman numeron joku tekee alle kympin tarjoilun maksamisesta kutsuttuaan ensin treffeille, niin sitä varmimmin hän meuhkaa myös kaikesta muusta jos suhteeseen alkaisi hänen kanssaan.
Hienotunteinen mies maksaa ensitreffeillä kahvit ja hienotunteinen nainen sen sallii ja kiittää.Ja opetat myös tytöt niiaamaan ja teet naisena aina kaikki kotityöt?
Kun kerran vanhoja aikoja kannatat?
Kannatan hyviä tapoja ja hienotunteisuutta. Jos ne nykyään sitten ovat vanhoja (menneitä) aikoja niin surullista.
Kummastakaan näistä ei ole ainakaan haittaa myös parisuhteessa. Eikä muissakaan ihmissuhteissa.
Kotityöt ja raha-asiat ym. neuvotellaan yhdessä.
Nämä eivät mitenkään liity ensitreffeihin.
Minun maailmassani.Sama. Mutta olenkin parisuhteessa rakastavan, huolehtivan, hyvän miehen kanssa toisin kuin nämä maksamisesta jankuttajat. Ja raha-asiat hoidetaan suhteessamme 50/50. Minä olen se, joka on vuosien varrella tarjonnut enemmän harrastuksia, elokuvia, konsertteja, ravintola-aterioita ja jopa ulkomaanmatkoja.
En usko, että olisin suhteessa miehen kanssa, jolla olisi ollut kynnyskysymys ensitapaamisella maksaa kahvikupillista, jos hän itse olisi tapaamista kahvilaan ehdottanut. Tai jos hän toisella tapaamisella olisi pyytänyt minulta bensarahaa ja olettanut minun maksavan oman pääsylippuni paikkaan, johon hän itse pyysi seuraksi.
Tuossa puhutaan eri asiasta, eli siitä että
1. kutsuja maksaa
2. nainen ei oleta että mies kutsuu paikkaan joka maksaa
Kenenkään ei kuulu tarjota mitään kenellekään.
Normaalit ihmiset osaavat sopia tällaiset asiat keskenään ilman mammapalstan asettamia sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tarjosivat viime vuosituhannen, joten tämä tuhatluku on naisten vuoroa.
Niin tai miehet tarjosivat viime vuosituhannen sortoa, joten nyt on naisten vuoro? : )
Eli sorto ei ole sinulle ongelma vaan se ettet itse pääsisi sortamaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies maksaa kahvit. Pieni panostus millä voi erottua edukseen liukuhihnatreffien maailmassa 😉
Miksi treffailet liukuhihnatyylillä?
Kyllä minäkin söisin ja joisin vaikka joka päivä muiden piikkiin.
Et varmaan ole tinderiä käyttänyt kun et tiedä, että päivässä saattaa olla kolmet eri treffit. Jos treffikumppaneista yksi tarjoaa kahvin ja kaksi muuta pihistelee niin kuka noista kolmesta pääsee toiselle kierrokselle? Ei naiset ota pihiä tai persaukista miestä 😅
Jos käyt kolmilla treffeillä päivässä, niin sinulla on ihan oikeasti jo henkisiä ongelmia.
Kyllä, sanoisin että jos on itselleen normalisoinut olotilaksi sarjadeittailun, on sieltä melko vaikea laskeutua rauhalliseen parisuhde-elämään. En kyllä kovin helpolla lähtisi edes treffeille jos olisi tiedossa etukäteen. Sama mennä suoraan panemaan.
Ihan normaalia pääkaupunkiseudulla jos 3-5 treffit viikossa. Päivässä ehkä kahdet treffit jos vaikka lauantai. Tinderissä kun mätsejä kymmeniä niin miten muuten voi ja ehtii ihmisiin tutustua?
Mullakin oli tinderissä monia kymmeniä matcheja mutta silti keskityin aina vain yhteen kerrallaan. Ei mulla ollut ideana että koko lista pitäisi käydä läpi, vaan tarkoitus oli löytää se yksi jonka kanssa sattuisi synkkaamaan. Jos mies ei treffien jälkeen enää kiinnostanut, vasta sitten aloin enemmän keskustelemaan jonkun toisen kanssa ja sopimaan treffejä.
Mutta jokainen tyylillään.
Miten jos sulle tulee useita treffipyyntöjä?
Jätän vain vastaamatta ja ajattelen että jos se match menee siinä niin menköön. Aina ensimmäisenä valitsen sen joka sillä hetkellä kiinnostaa eniten.
Jos jättää vastaamatta toisen treffipyyntöön niin antaa kyllä todella kusipäisen vaikutelman.
"En halua miestä joka miettii koko ajan rahaa, eli pitääkö tarjota naiselle"
Näin sanoo nainen joka itse miettii koko ajan rahaa, eli tarjoaako mies naiselle.
"En halua pihiä miestä joka ei voi maksaa toisen puolesta"
Näin sanoo kitupiikkinainen joka ei maksa edes omiaan.
Kannattaa aina muistaa että se mitä nainen tekee nyt, kertoo tulevaisuudesta. Kyseessä on maksullinen nainen. Kaikki maksavat erikseen. Jos haluat lisää seksiä, maksat kylpyläviikonlopun tai ulkomaanmatkan. Jos toivot että nainen pysyttelisi yhtä hoikkana kuin silloin kun hänet tapasit, on sinun järjestettävä korkea elintaso ja maksettava personal trainerit ja muodikkaat jumppavaatteet. Myös mukava käytös maksaa. Kaikki maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies maksaa kahvit. Pieni panostus millä voi erottua edukseen liukuhihnatreffien maailmassa 😉
Miksi treffailet liukuhihnatyylillä?
Kyllä minäkin söisin ja joisin vaikka joka päivä muiden piikkiin.
Et varmaan ole tinderiä käyttänyt kun et tiedä, että päivässä saattaa olla kolmet eri treffit. Jos treffikumppaneista yksi tarjoaa kahvin ja kaksi muuta pihistelee niin kuka noista kolmesta pääsee toiselle kierrokselle? Ei naiset ota pihiä tai persaukista miestä 😅
Jos käyt kolmilla treffeillä päivässä, niin sinulla on ihan oikeasti jo henkisiä ongelmia.
Kyllä, sanoisin että jos on itselleen normalisoinut olotilaksi sarjadeittailun, on sieltä melko vaikea laskeutua rauhalliseen parisuhde-elämään. En kyllä kovin helpolla lähtisi edes treffeille jos olisi tiedossa etukäteen. Sama mennä suoraan panemaan.
Ihan normaalia pääkaupunkiseudulla jos 3-5 treffit viikossa. Päivässä ehkä kahdet treffit jos vaikka lauantai. Tinderissä kun mätsejä kymmeniä niin miten muuten voi ja ehtii ihmisiin tutustua?
Mullakin oli tinderissä monia kymmeniä matcheja mutta silti keskityin aina vain yhteen kerrallaan. Ei mulla ollut ideana että koko lista pitäisi käydä läpi, vaan tarkoitus oli löytää se yksi jonka kanssa sattuisi synkkaamaan. Jos mies ei treffien jälkeen enää kiinnostanut, vasta sitten aloin enemmän keskustelemaan jonkun toisen kanssa ja sopimaan treffejä.
Mutta jokainen tyylillään.
Miten jos sulle tulee useita treffipyyntöjä?
Jätän vain vastaamatta ja ajattelen että jos se match menee siinä niin menköön. Aina ensimmäisenä valitsen sen joka sillä hetkellä kiinnostaa eniten.
Jos jättää vastaamatta toisen treffipyyntöön niin antaa kyllä todella kusipäisen vaikutelman.
Aivan sama millaisena joku tuntematon ihminen minua pitää. Ei kiinnosta suoraan sanottuna ollenkaan. Mitään velvollisuutta minulle ei ole pyyntöihin vastailla.
Ei. Mies tarjoaa jos haluaa ja jos nainen olettaa, että mies maksaa niin ainakin mies tietää, mitä olisi luvassa parisuhteessa.