Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko miehen tarjota ekat treffit?

Vierailija
22.05.2021 |

Oma mp?

Minusta kuuluu!

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen antaa ekoilla treffeillä niin kai mä nyt voin kahvit tarjota.

Vierailija
62/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies maksaa, sano feministit mitä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omilla rahoilla ja omilla tuloilla ei ole merkitystä ensitreffeillä. Jokainen hiukankaan älykäs käsittää, että ne asiat sitten selvitetään jos suhde etenee.

Jos mies kutsuu niin hän tarjoaa ne kahvit.

En jaksaisi miestä (enkä naista) joka alkaisi paasata tasa-arvosta tai vääntää maksamisesta kun vasta tutustutaan ja ei ehkä koskaan tavata edes uudestaan.

Mitä suuremman numeron joku tekee alle kympin tarjoilun maksamisesta kutsuttuaan ensin treffeille, niin sitä varmimmin hän meuhkaa myös kaikesta muusta jos suhteeseen alkaisi hänen kanssaan.

Hienotunteinen mies maksaa ensitreffeillä kahvit ja hienotunteinen nainen sen sallii ja kiittää.

Ja opetat myös tytöt niiaamaan ja teet naisena aina kaikki kotityöt? 

Kun kerran vanhoja aikoja kannatat? 

Ehe. Kirsikka kakun päältä nääs.

Naiset eivät tietenkään tajua pelaavansa jokaisen naisvihaajan ja sovinistin pussiin. Hyöty siitä että mies tarjoaa ekoilla treffeiltä on suuressa mittakaavassa aika pieni - mutta se vie tehokkaasti pohjan tasa-arvolässytykseltä ja patriarkaatin vastustamiselta.

Mies tarjoaa-tapa kun perustuu aikoihin jolloin naisilla ei juuri ollut omaa rahaa tai omaisuutta. Siksi vakiintui tapa että mies maksaa.

Vierailija
64/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omilla rahoilla ja omilla tuloilla ei ole merkitystä ensitreffeillä. Jokainen hiukankaan älykäs käsittää, että ne asiat sitten selvitetään jos suhde etenee.

En jaksaisi miestä (enkä naista) joka alkaisi paasata tasa-arvosta tai vääntää maksamisesta kun vasta tutustutaan ja ei ehkä koskaan tavata edes uudestaan.

Mitä suuremman numeron joku tekee alle kympin tarjoilun maksamisesta kutsuttuaan ensin treffeille, niin sitä varmimmin hän meuhkaa myös kaikesta muusta jos suhteeseen alkaisi hänen kanssaan.

Hienotunteinen mies maksaa ensitreffeillä kahvit ja hienotunteinen nainen sen sallii ja kiittää.

Kannatan hyviä tapoja ja hienotunteisuutta. Jos ne nykyään sitten ovat vanhoja (menneitä) aikoja niin surullista.

Kummastakaan näistä ei ole ainakaan haittaa myös parisuhteessa. Eikä muissakaan ihmissuhteissa.

Kotityöt ja raha-asiat ym. neuvotellaan yhdessä.

Nämä eivät mitenkään liity ensitreffeihin.

Minun maailmassani.

Vierailija
65/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan hyviä tapoja ja hienotunteisuutta. Jos ne nykyään sitten ovat vanhoja (menneitä) aikoja niin surullista.

Kummastakaan näistä ei ole ainakaan haittaa myös parisuhteessa. Eikä muissakaan ihmissuhteissa.

Minun maailmassani.

Ai että se kuinka parisuhteessa hoidetaan asiat (tasa-arvoisesti tietty) ei mitenkään liity ensitreffeihin? :D

Taidan minäkin alkaa vetämään vastaavia hatusta keksittyjä rajoja sitten. Tasa-arvoa, mutta se ei liity mitenkään seksiin. Naisen on annettava kun mies sitä vaatii.

Vierailija
66/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin Tinder aikaan. Molemmat maksavat osuutensa ja sitten jos aletaan tapailla, niin tilanne on ihan eri ja voi vuorollaan tarjoilla. 

En minä ennen tinderiäkään koskaan olettanut miehen maksavan. Miksi miehen pitäisi maksaa? Voisko joku kertoa? Mulle tuli todella kiusallinen olo jos mies vänkäsi että hän haluaa maksaa. Koska jos sitten en haluakaan enää tavata niin olisi todella noloa, että mies kuitenkin maksoi mun mässäilyt.

Vierailija
67/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarjoa niin sitten ei lohkea. Näin se menee, sakset kiinni jos pihi mies.

Vierailija
68/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-ilta ja täällä porukka, joka ei koskaan edes pääse treffeille saakka, vääntää ikuisuusaiheesta.

Vierailija
69/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarjoaa ja miehelle kuuluu pakollinen asevelvollisuus. Reilu peli.

Vierailija
70/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantai-ilta ja täällä porukka, joka ei koskaan edes pääse treffeille saakka, vääntää ikuisuusaiheesta.

Yleensä näihin ketjuihin vastaa kylläkin ne naiset, jotka on käyneet treffeillä viimeksi vuonna 1987

Vierailija
71/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut siihen, että miehet tarjoaa. Mielestäni se kuuluu kohteliaisuuteen ja kertoo siitä, että mies on saanut hyvän kotikasvatuksen.

Hyvään kotikasvatukseen kuuluu se että pummataan toiselta?

Vierailija
72/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun maailmassani.

Sama. Mutta olenkin parisuhteessa rakastavan, huolehtivan, hyvän miehen kanssa toisin kuin nämä maksamisesta jankuttajat. Ja raha-asiat hoidetaan suhteessamme 50/50. Minä olen se, joka on vuosien varrella tarjonnut enemmän harrastuksia, elokuvia, konsertteja, ravintola-aterioita ja jopa ulkomaanmatkoja.

En usko, että olisin suhteessa miehen kanssa, jolla olisi ollut kynnyskysymys ensitapaamisella maksaa kahvikupillista, jos hän itse olisi tapaamista kahvilaan ehdottanut. Tai jos hän toisella tapaamisella olisi pyytänyt minulta bensarahaa ja olettanut minun maksavan oman pääsylippuni paikkaan, johon hän itse pyysi seuraksi.

Vierailija
73/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita joiden mielestä naisten tekopyhyys tässä alkaa ärsyttää? Naisille tasa-arvoa ja sama palkka paskemmasta työpanoksesta ja miehet tekee kotityöt puoliksi mutta samaan aikaan naisille treffit ilmaiseksi ja mies maksaa talosta ja ylläpidosta enemmän. Ei mun mielestä vain vaikka nainen.

En juo iltapäivisin enkä iltaisin kahvia, teetä tai muitakaan virvokkeita. Kahvilassa ei ole sopivaa istua tilaamatta jotain. Jos mies välttämättä haluaa tavata kahvilassa niin kyllä, minä odotan hänen tarjoavan sen teekupillisen, mahtaisiko maksaa tyyliin 2€, mikä minun pitää tilata.

Tämä kysymys toistuu viikoittain eikä mielipiteeni muuksi muutu. Ajankohtainen tämä kysymys ei minulle ole, koska olen jo vuosia ollut parisuhteessa (jossa ensitapaaminen oli eräässä yhteisöllisessä tilanteessa + sen jälkeen sovitulla yhteisellä kävelyllä).

Vierailija
74/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin Tinder aikaan. Molemmat maksavat osuutensa ja sitten jos aletaan tapailla, niin tilanne on ihan eri ja voi vuorollaan tarjoilla. 

En minä ennen tinderiäkään koskaan olettanut miehen maksavan. Miksi miehen pitäisi maksaa? Voisko joku kertoa? Mulle tuli todella kiusallinen olo jos mies vänkäsi että hän haluaa maksaa. Koska jos sitten en haluakaan enää tavata niin olisi todella noloa, että mies kuitenkin maksoi mun mässäilyt.

Kai siinä silloin aikoinaan olikin se taka-ajatus, ettei nainen kehtaa niin helposti kieltäytyä uudesta tapaamisesta, jos mies kerran tarjosi sapuskatkin. 

Vierailija
75/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me käytiin ensitreffeillä kahvilla, molemmat maksoi omansa. Nykyään asutaan yhdessä ja kertaakaan ei ole tarvinnu vääntää rahasta tai maksamisista ❤️

Vierailija
76/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarjosivat viime vuosituhannen, joten tämä tuhatluku on naisten vuoroa.

Niin tai miehet tarjosivat viime vuosituhannen sortoa, joten nyt on naisten vuoro? : )

Vierailija
77/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kuulu.

Joko kutsuja maksaa, tai kukin maksaa omansa. Oletus että miehen pitäisi ehdottomasti maksaa on varma keino tehdä treffeistä viimeiset.

Vierailija
78/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä silloin aikoinaan olikin se taka-ajatus, ettei nainen kehtaa niin helposti kieltäytyä uudesta tapaamisesta, jos mies kerran tarjosi sapuskatkin. 

Kuinka moni menee nykyisin ensitreffeillä syömään? Ja vieläpä jonnekin vähän parempaan paikkaan? Haluaisin ihan aidosti kuulla onko se yleistä.

Vierailija
79/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyi oikein alkaa miettimään pitkää historiaani ja poikaystäviä, avopuolisoita.... En ole ikinä ollut miehen kanssa joka ei tarjoaisi, kahvit+höysteet, kaljat ym. automaattisesti. Ihan aina kun ollaan oltu jossain liikenteessä. 

Jopa exä vielä tänä päivänä tarjoaa satunnaisesti kahvilassa kahvit ja mitä ikinä haluan syödä. 

Ne ei sitten vastaavasti koskaan imuroineet, pesseet vessaa tai oikein mitään muutakan kotihommaa, että kyllä sai siitä hyvästä pistää juomaa nenän eteen ihan mukisematta. Ja näin kyllä myös tekivät. 

Vierailija
80/90 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulee aina tarjota. Usein ihan miespuolinen kaverikin tarjoaa. Suomessa käydessä tuntuu oudolta että täytyy miettiä raha-asiaa.