Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos varakkaampi osapuoli vaatii avioehtoa tehtäväksi ennen häitä ja

Vierailija
22.05.2021 |

köyhempi osapuoli vastustaa, mitä tehdä ja kumpi osapuolista on joustamaton ja itsekäs?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten ei mennä naimisiin. Itse olisin ainakin tuossa rikkaan osassa aivan ehdoton asiassa 

Vierailija
2/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustaja on itsekäs. Avioehto kun ei muuta hänen tilannetta mihinkään. Sen sijaan varakkaampi voi menettää omaisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhempi on itsekäs. ei ole menossa naimisiin rakakudesta 

Vierailija
4/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vastustaja on itsekäs. 

Vierailija
5/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pari voi tehdä avioehdostaan omanlaisen, mitään yhtä ainoaa avioehtoa ei ole. Avioehdosta kannattaa sopia jo hyvissä ajoin ja se kannattaa teetättää ammattilaisella niin, että molemmat tajuavat missä mennään ja että se on reilu.

Jos tällaista asiaa ei osaa tehdä yhdessä, niin ehkä ei kannata mennä edes naimisiin.

Vierailija
6/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siirtää naimisiinmenoa kunnes olette molemmat samoilla linjoilla. 

Tottakai varakkaampi haluaa avioehdon. Ihan luonnollista. 

Se yleensä sulkee siis pois varakkaamman ennen avioliittoa hankkiman varallisuuden, joka tapauksessa kahden kauppa yhdessä sopien.

Vierailija
7/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se avioehto voi suojata kummankin etuja. Vaikka puoliso sattuisi olemaan varakkaampi avioliiton solmimishetkellä, myös rikkaampi voi sairastua vakavasti, joutua työttömäksi tms ja köyhtyä. Pahimmassa tapauksessa yrittäjäpuoliso voisi joutua konkurssiin ja vaikka sinulla ei olisi osaa eikä arpaa itseihan työllä tai perimällä hankittu omaisuus voisi säästyä ulosmittaukselta.    

Vierailija
8/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen: ... ja vaikka sinulla ei olisi osaa eikä arpaa itse yritykseen, itse omalla työlläsi tai perimällä hankittu omaisuus voisi mennä ulosmittaukseen. Avioehdon kanssa tältä voisi säästyä. 

9/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto pitää aina tehdä. Ihan perussettiä eikä se oikein toteutettuna aiheuta minkäänlaista draamaa. Itse kerätty ja perinnöksi saatu varallisuus on kunkin omaa omaisuutta. Yhdessä kerätty varallisuus on taas yhteistä. Varsinkin jos on saanut tai tulee saamaan isohkon perinnön niin avioehto on ainoa vaihtoehto, ihan jo periaatteesta ja kunnioituksesta sen perinnön eteen töitä paiskineiden kohtaan. 

Vierailija
10/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isämme oli naimisissa 4 kertaa ja jokaisessa avioliitossa oli avioehto. Tällä hän turvasi, että me 6 lasta saaaan edes jotain, kun hänestä aika jättää. Isä ei pystynyt tukemaan meidän opintojamme, me kaikki ollaan opiskeltu velaksi.

Vierailija
11/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Avioehto pitää aina tehdä. Ihan perussettiä eikä se oikein toteutettuna aiheuta minkäänlaista draamaa. Itse kerätty ja perinnöksi saatu varallisuus on kunkin omaa omaisuutta. Yhdessä kerätty varallisuus on taas yhteistä. Varsinkin jos on saanut tai tulee saamaan isohkon perinnön niin avioehto on ainoa vaihtoehto, ihan jo periaatteesta ja kunnioituksesta sen perinnön eteen töitä paiskineiden kohtaan. 

Tämän omien perintöjen suojaamisen mekin teimme 20 vuotta sitten mieheni kanssa. Meidän molempien vanhemmilta on tulossa näillä näkymin mökkiä, taloa ja muuta omaisuutta, joka ei kuulu aviopuolisolle mitenkään periaatteessa, jos avioero tulee. Avioehtohan tehdään avioeron varalta, ei muuten.

Vierailija
12/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies totee että halvemmalla saa rakoa kadultakin. yli hinnoiteltu tavara

Vierailija
13/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä naimisiin ilman avioehtoa olisin sitten se rikkaampi tai köyhempi osapuoli.

Avioero on ihan tarpeeksi prsiistä paperisotineen ym ilman avioehtoa ja kaikesta tappelemista ja kaiken jakamista. Avioehdolla edes osa on valmiiksi järjestyksessä eikä ihan koko elämä mene uusiksi ja/tai säpäleiksi.

Se nimittäin on yksi mikä on varmaa että erotessa ei sovussa olla. Ja liki yhtä varmaa on sekin, että se ero tulee ennemmin tai myöhemmin.

Ja jos ei eroa tule, niin mitäpä se avioehdon olemassaolokaan haittaa?

Vierailija
14/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menisi naimisiin niin rikkaan tyypin kanssa, että täytyisi avioehto tehdä.

Kun en ole koskaan saamassa mitään omaisuuttakaan, niin tuntuisi oudolle sopia yksipuolisesti vain toisen puolison omaisuuden ja perinnön suojaamisesta.

Ja tuntuisihan se jokseenkin loukkaavallekin.

Vierailija
15/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuka on itsekäs, riippuu avioehdon tarkemmasta sisällöstä ja teidän keskinäisistä tulevaisuuden ajatuksistanne. Tuollaisen erimielisyyden edessä ei kyllä kannata mennä naimisiin.

16/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän omien perintöjen suojaamisen mekin teimme 20 vuotta sitten mieheni kanssa. Meidän molempien vanhemmilta on tulossa näillä näkymin mökkiä, taloa ja muuta omaisuutta, joka ei kuulu aviopuolisolle mitenkään periaatteessa, jos avioero tulee. Avioehtohan tehdään avioeron varalta, ei muuten.

Aivan. Hirvittäisi ajatella niiden uhrauksien turhuutta mitä esimerkiksi isovanhempani tekivät 50-luvulla kun hartiapankilla rakennettiin vaurautta ja kaikesta säästettiin, jos ne minun yhden huonon valintani vuoksi valuisi jonkun ex-kumppanin taskuun. 

17/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Hirvittäisi ajatella niiden uhrauksien turhuutta mitä esimerkiksi isovanhempani tekivät 50-luvulla kun hartiapankilla rakennettiin vaurautta ja kaikesta säästettiin, jos ne minun yhden huonon valintani vuoksi valuisi jonkun ex-kumppanin taskuun. 

Siis 50% ex-kumppanin taskuun. 

Vierailija
18/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tunnettu miljonääri niin vaatisin avioehtoa, jotkut naiset osaavat esittää niin hyvin että muka rakastaisivat ja olisivat kiinnostuneita muusta kuin rahasta.

Mutta jos nainen ei tietäisi että olen miljonääri ja oltaisiin vaikka pari vuotta jo seurusteltu niin en vaatisi avioehtoa.

Vierailija
19/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka ajattelee saavansa enemmän ilman avioehtoa. Muuten avioehdolle ei ole mitään ongelmaa. 

Vierailija
20/37 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tunnettu miljonääri niin vaatisin avioehtoa, jotkut naiset osaavat esittää niin hyvin että muka rakastaisivat ja olisivat kiinnostuneita muusta kuin rahasta.

Mutta jos nainen ei tietäisi että olen miljonääri ja oltaisiin vaikka pari vuotta jo seurusteltu niin en vaatisi avioehtoa.

No tyhmää silti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi