Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini siirtyy eläkkeelle 2 vuoden päästä, mutta stressaa nyt sitä että mitä tehdä?

Vierailija
22.05.2021 |

On sitä koulukuntaa, joka on vielä ensimmäisessä työpaikassaan. Eli koko elämä on pyörinyt tietyn rutiinin ympärillä, joka nyt katoaa. Mitä tilalle?

Hän asuu maalla, joten virikkeitä olisi, mutta ei mitään kävelyä kummoisempia harrastuksia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelemalla päivät kuluvat joutuisasti.

Vierailija
2/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyminen kaupunkiin tulee ensimmäisenä mieleen.  Jossain vaiheessa on varmaankin kuitenkin edessä ja kunto heikentyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsailee vaan. Äitisi on vielä sitä ikäluokkaa, jossa erityisesti naiset ovat kuin duracell-pupuja eivätkä pysty olemaan kotonakaan hetkeäkään aloillaan vaan koko ajan pitää puuhailla, nyppiä jotakin, siivota tai hommata ruokaa. Illalla telkkarin ääressäkin on vähintään kutimet kovassa käytössä.

Vierailija
4/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisjärjestöt järjestää kivoja reissuja tiuhaan tahtiin.

Olen varma että alkushokin jälkeen päivät alkaa kummasti täyttyä kaikesta mielekkäästä puuhailusta.

Vierailija
5/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä ystäviä, tuttuja paikkakunnalla? Harrastuksia? Lapsenlapsia? Oma äitini oli suunnitellut ulkomailla matkailua, mutta kun lapsenlapsia alkoi syntyä, ei ajankäyttöongelmia enää ollut. Jos ei ole mitään sidoksia maalle (muuta kuin asunto), kannattaa ajoissa miettiä muuttoa lähelle palveluja (ja lapsia). Eläkkeelläkin ehtii vielä hankkia uusia ystäviä ja harrastuksia, varsinkin kaupunkiympäristössä.

Vierailija
6/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä vasta kiire onkin. Lepää nyt töissä että jaksaa mennä.

Vierailija
7/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina tuota tekemisen ihannointia. Eläkeläinen saa OLLA eläkkeellä.

Vierailija
8/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro äidillesi, että päivät kuluvat siivillä, noita ajatuksia ei ehdi ees miettimään.

Joku sanoikin, ettei ehdi, kun kaikki tulee tehtyä paljon hitaammin kuin nuorena.

Ehkäpä niin.

Sano vain, nauti hyvällä omallatunnolla eläkepäivistä!

Vierailija
9/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskailee ja tuskailee, se on niin suhteellista.  Niin minäkin ajattelin aikanaan, etten osaa olla eläkkeellä "toimettomana."   Itse asiassa vain pelkäsin sitä, että joudun luopumaan ihanasta työpaikastani, josta oli sen 40 vuoden aikana tullut mulle toinen koti.  Ja kivat työkaverit, miten voin olla ilman niitä.

Suurin pelko oli juuri se, että menetän ison osan identiteettiäni, kun en ole enää se "ammattinimike," mikä olin.

Mutta hyvin olen pystynyt elämään tätä uutta vaihetta.  Parasta on se, ettei tarvitse aamulla lähteä yhtään mihinkään.

Ei sun hänen lapsenaan tarvitse häntä alkaa ohjamaan mihinkään, se ei ole sun tehtäväsi.  Kyllä hän ne kanavansa löytää, miten päivänsä täyttää.  Vanhin siskoni sanoi, että kannattaa nauttia niistä ensimmäisestä kymmenestä vuodesta, kun on vapaa ja vielä terve.  

Itse asiassa olen sitä mieltä, että me naiset kyllä aina tekemistä löydetään.  Eri asia se voi olla miehillä, jotka ei niin kovasti ole siihen kodin piiriin samalla lailla paneutuneet.  Meillä naisilla on aina ne kotihommatkin olleet enemmän mielessä, ja nyt on enemmän aikaa niille.  Kiva on kun ei tarvitse ajatella illalla, että on mentävä ajoissa nukkumaan, kun aamulla on noustava aikaisin.  Nyt ei ole sitä painetta.  Voin keittää kahvitkin vielä vaikka puolenyön aikaan, jos telkasta tulee jotain mielenkiintoista tai lukea kirjaa vaikka aamuun asti.

Vierailija
10/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jään 2 vuoden kuluttua eläkkeelle, mutta en stressaa yhtään. Jos vain rahatilanne, terveys yms sallivat, aion ottaa rennosti. Kulttuuririennot, kotimaan matkailu, risteilyt ovat listallani, mutta mulle ei ole mikään ongelma olla rauhassa kotona kahden kissani kanssa. Kunhan netti ja telkkari toimivat, niin kaikki on hyvin. Tykkään myös lukea ja käydä ystävien kanssa kahvilla ja syömässä. Asun kaupungissa kerrostalossa, josta on helppo lähteä kävellen mihin vaan.

Vierailija
11/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin just eläkkeelle. Mahtavaa, saa nukkua pitkään, valvoa illalla pitkään.

Siivota vaikka monessa erässä tämä asuntomme. Päivät kuluvat kyllä nopsaan.

Laitamme päivisin hyvää ruokaa, istumme parvekkeella iltapäivällä kahvia juoden.

Mikäpä tässä, jos terveyttä riittää. Hyvällä omallatunnolla nautimme.

Vierailija
12/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan ymmärrä ihmisiä joilla ei ole "mitään" tekemistä!?

Olen ollut nyt osittain eläkeellä 5v ja  nyt kokonaan ja olenkiireisempi kuin koskaan. Ihmettelen miten ennen olen edes ehtinyt töihin tai kasvattamaan 4 lasta??

Tänäänkin olen aloittanut touhuamisen 07 ja nyt ensimmäistä kertaa (ruokailujen lisäksi) istumassa hetken! Täytyy kohta ruveta aikatauluttamaan tätä vapaata että ehtii tekemään kaikkea mitä suunnittelee:D

Vierailija
13/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtyminen kaupunkiin tulee ensimmäisenä mieleen.  Jossain vaiheessa on varmaankin kuitenkin edessä ja kunto heikentyä.

Minäpä se asun kaupungin keskustassa, samat ongelmat on täälläkin. Kaikki palvelut on alle puolen kilsan, mutta ei kivaa tekemistä. Maalla olisi kiva olla ja siksipä menenkin mökille aina kun vaan vointi sallii.

Vierailija
14/14 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin just eläkkeelle. Mahtavaa, saa nukkua pitkään, valvoa illalla pitkään.

Siivota vaikka monessa erässä tämä asuntomme. Päivät kuluvat kyllä nopsaan.

Laitamme päivisin hyvää ruokaa, istumme parvekkeella iltapäivällä kahvia juoden.

Mikäpä tässä, jos terveyttä riittää. Hyvällä omallatunnolla nautimme.

Minäkään en kaipaa hirveästi tekemistä, lukeminen, netti, ristikot, lenkkeily ja voimistelu riittää. Minua ei mihinkään missä on ihmisiä paljon saa suurin surminkaan, hyi.

Joku eläkeläisjärjestön toiminta vaikuttaa hölmöjen hommalta minun näkövinkkelistäni. Ja sitäpaitsi ne ovat vanhuksia kaikki, siltä minusta tuntuu.

Minä farkuissani, nahkatakissani ja maihareissani erottuisin joukosta.

Olin työelämässä esillä 43 vuotta, se riittää. Just tuli viestiä että miksi en ole käynyt katsomassa nuorisoteatterimme uusinta esitystä, no kun ei kiinnosta pätkääkään. ”Viran puolesta” laukkasin kaikki pippalot, kiitos vaan , nyt riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi