Seurusteleeko teinit juurikaan enää?
Mun 17-vuotias ei ole koskaan seurustellut mutta ei ole kyllä hänen kaveritkaan.
Kommentit (196)
Mun poika 20-vuotias ja ei oo ollut koskaan tyttöystävää. Eipä hänen kavereillakaan ole.
Kaikilla on maskit naamalla nykyään niin vaikea on tutustua.
Seurustelee tietty. Mutta ehkä nykyään otetaan vähemmän paineita siitä, että ”pitää” seurustella.
En äitille kyllä kaikkia säätöjä kertonut..
19-vuotias tyttäreni seurustelee toista vuotta. On ensimmäinen poikaystävä, mutta heti vakava.
Todella paljon vähemmän. Ennen, minun nuoruudessani, se olikin vähän yhtä sekoilua. Nyt vaikuttaa tasapainoisemmalta nuorten elämä.
Yleensä ns heikompi aines seurustelee ”vakavasti” alaikäisenä.
On se vähentynyt. Ani harvoin näkee koulun käytävillä kuhertelua.
Ope
Tytär on sitä mieltä, että hänestä tulee sellainen kissahöperö ja poika ei halua mitään aikataulutettua elämään opintojen, työn ja harrastuksen lisäksi.
Eikös tästä ole ihan tutkimuksiakin, että nykyisin on niin paljon muuta mihin pitää keskittyä. Esim. opiskelu, some, kaverit jne. Ja minusta se on ihan hyvä. Myös se, ettei ole mitään sosiaalista pakkoa seurusteluun.
Vierailija kirjoitti:
En äitille kyllä kaikkia säätöjä kertonut..
No eipä niitä säätöjä oikein voi olla salassakaan kun teini on aina kotona.
ei vastakkainen sukupuoli enää kuulu elämään kun on
digi-härvelit. niinhän se laulukin meni että
nintendo kiinnostaa enemmän kuin naapurin pimpero
Vierailija kirjoitti:
Tytär on sitä mieltä, että hänestä tulee sellainen kissahöperö ja poika ei halua mitään aikataulutettua elämään opintojen, työn ja harrastuksen lisäksi.
Mun tyttärellä sama suunnitelma. Crazy cat lady. 😀
Saman olen todennut, että vähemmän kuin omassa nuoruudessani. Omat poikani 16- ja 18-vuotiaat eivät ole ns. vakavasti seurustelleet vielä ollenkaan, tyttöjä on kyllä kavereina, mutta ovat nimenomaan kavereita. Jotain pientä on tainnut molemmilla olla, mutta ei yhtään virallista seurustelusuhdetta vielä.
Lopun ajat, monessa mielessä. :)
Vierailija kirjoitti:
Todella paljon vähemmän. Ennen, minun nuoruudessani, se olikin vähän yhtä sekoilua. Nyt vaikuttaa tasapainoisemmalta nuorten elämä.
Minun nuoruudessani taas ei ollut. Lukion ekalla luokaltani seurusteli tasan yksi tyttö ja yksi poika, eivätkä siis keskenään. Tokalla jo vähän useampi. Yläasteella ei seurustellut vielä juuri kukaan.
Itse löysin ensimmäisen poikaystävän vasta 21-vuotiaana.
18-29-vuotiasta suomalaisista miehistä 27% ei ole harrastanut seksiä.
Vierailija kirjoitti:
On se vähentynyt. Ani harvoin näkee koulun käytävillä kuhertelua.
Ope
Tämä ei ole ”open” kirjoittama vaan surullisen, katkeran äidin jonka lasta kukaan ei halua seurustelukumppanikseen.
Korona estää tapaamiset.