Saatanalliset suonenvedot - mikä auttaa?
Jalat kramppaavat etenkin iltaisin ja öisin niin, ettei voi olla missään asennossa. Millä näistä pääsee eroon? Poppakonstivinkitkin kehiin!
Kommentit (127)
Osta suolasaippua ja hiero sitä iholle.
Suolasaippuaan voi tulla teräviä kohtia ja ne voi raapia ihon haavoille.
Sen käyttöön tottuu 😘
Vierailija kirjoitti:
Osta suolasaippua ja hiero sitä iholle.
Suolasaippuaan voi tulla teräviä kohtia ja ne voi raapia ihon haavoille.
Sen käyttöön tottuu 😘
Siis myös oppii toimimaan sen kanssa.
Kokeile että syöt iltapalaksi puuroa, se sulaa hitaasti.
Mutta eihän ole levottomat jalat-oireilua? joku lääkitys päällä sulla?
Auttaisikohan yövenytyslasta? Kun jalka sidotaan tarroilla normaaliin asentoon niin se ei pääse siitä kramppaamaan. Sopii moneen vaivaan.
Tiedän nämä h*lvetellliset krampit, jotka ovat kaukana pienestä suonenvedosta.
Ne voivat tulla yhtä aika syvälle reisilihakseen, pohkeeseen ja polvitaipeeseen, Vielä varvaskin vääntyy, kun heittäytyy istualleen laitaakseen jalan maahan. Jalka on nin vääntynyt, että miten kantapään saakaan lattiaan. Kohtaus voi kestää minutteja. Yritän vain liikkua edestakaisin.
Magnesiumsitraattia käytän säännöllisesti ja syön muutenkin terveellisesti.
Onko niissä päivässä ap:lla jotain eritystä, kun niitä tulee? Minä olen huomannut, että ne tulevat yöllä, kun päivällä olen raatanut hulluna tietokoneella aivan ylipitkän työpäivän. Siitä huolimatta, että pyrin taukoliikuntaan oikeastaan vähän väliä. Kuitenkin flow-tilanteessa se ehkä unohtuu tai sitä on vähemmän kuin normipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisikohan yövenytyslasta? Kun jalka sidotaan tarroilla normaaliin asentoon niin se ei pääse siitä kramppaamaan. Sopii moneen vaivaan.
Lihas kramppaa pääsi se jalka sitten liikkumaan tai ei.
Suonenvedot johtuu suolanpuutteesta. Turhaan te keksitte kaikenlaisia poppakonsteja, ei ne auta. Suolan syöminen sen sijaan auttaa.
Mulla lisännyt astman kortisonilääkitys kramppeja.
Olen käyttänyt apteekin nesteytystabletteja, etenkin helteillä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile magnesiumia
Ehdottomasti joka päivä elämän loppun asti magnesium.Ensi hätän jos rampiin jos 2 tab.? Olet hikoilut neste vajaus,rampaa tulee!.Normalisti 1.tabu.Eli omat taput oli loppu,unohdin ostaa niitä.Krampasi.Etsin netistä tietoa. meri suolaa kielelle ja vettä päälle. Suonen veto tulee juuuri kevät-kesä.Kun on helle ja nesteen vajaus.Kehosta puutuu mineraalit ,suolot.Moni nainen pantaa nesteen normaali juonti,kun pissataa ulkona!Kevästä-syksyyn juon kivenäisvettä. 1 tabu magnesiuma.Ei rampaa. Muu aika vesi paras voitehin sisäisesti ja ulkoisesti.Pissasi väristä jo näet,juotko riitävästi vettä? Aihesta nopeamin löydät tietoa haku koneltasi tai äly puhelin.
Suolapurkki sängyn viereen. Lähtee suonenveto muutamassa sekunnissa kun laitat suolaa suuhun
Vierailija kirjoitti:
Itselläni auttoi kun ryyppäsin vähemmän.
N22
Kyllä! Liskojen yön ja muutaman päivän ryyppäämisen jälkeen kun aamulla heräsi kohmelostaan suonenvetoon niin ei naurattanut. Magnesium-poretabletti veteen ja jos sen sai juotua niin vähän helpotti.
Harrastatko liikuntaa? se auttaa aina
Mummi imeskeli merisuolakidettä ja käytti magnesiumia. Hänellä oli villasukat jalassa.
Minulla oli erittäin kivuliaita suonenvetokramppeja pari vuotta sitten, mutta jostain syystä ne katosivat. Magnesiumia sain sairaalan labran mukaan liikaa, joten lopetin magnesiumin syömisen. Venyttely auttoi, samoin seisomaan nouseminen. Villasukkia käytän sekä päivisin että öisin.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa sen magnesiumin tyrkyttäminen. Se EI AUTA.
https://www.apteekki.fi/terveydeksi/uutiset/magnesiumoksidi-ei-auta-yol…
https://www.hs.fi/ruoka/art-2000006104956.html?share=133059b4e8ebfbec4a…
Mutta minua auttaa! En tyrkytä muille.
Voiko ahdistus aiheuttaa jalkakramppeja?
Kaikki jankuttaa aina tosta magnesiumista, mutta sen puute on todella harvinaista.
Paljon vettä juovilla suolat huuhtoutuu ja silloin sitä pitää saada lisää. Ihan merisuolakide kielen päälle tai mineraaliveden juonti auttaa. Suomalaiset vissyt on yleensä ilman suolaa ja mineraaleja, joten ei niitä vaan perrieriä tai Lidlin saskiaa.
Itse olen kärsinyt suonenvedoista alle kouluikäisestä asti. Aikuisena välillä on krampannut yhtä aikaa reisilihakset edestä ja takaa, pohje, nilkka ja varpaat. Joskus kramppi on niin paha, että tuntuu, kuin lihas repeäisi. Pahimmillaan krampit kestävät varttitunnin ja voivat tulla kolme kertaa yössä.
Magnesium ei toiminut minulla, mutta kerran leikkaukseen mennessä löytyi kaliumin puute. Kaliumtabletteja syömällä suonenvetoja on enää murto-osa entiseen verrattuna. Minusta on tullut jo niin hyvä lihasten rentouttaja, että krampin tullessa yöllä en viitsi edes nousta sängystä. Keskityn vain lihasten rentouttamiseen ja hengitän hyvin syvään, että lihas saa happea. Siinä se menee ohi ja jatkan unia.
Syy voi löytyä myös lannerangan magneettitutkimuksella.