Saatanalliset suonenvedot - mikä auttaa?
Jalat kramppaavat etenkin iltaisin ja öisin niin, ettei voi olla missään asennossa. Millä näistä pääsee eroon? Poppakonstivinkitkin kehiin!
Kommentit (127)
Mineraalisuolaa iltaisin lasilliseen vettä.
Siinä on magnesiumin lisäksi myös kaliumia.
Crampixon oletko kokeillut? En tiedä auttaako.
Vanhemmallani oli loppuun asti krampit.
Lihasrelaksantit?
Triptyl??
Syö pari merisuolakidettä silloin tällöin. Banaanissa on magnesiumia. Sekin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Magnesium ja villasukat yöksi
Mä olen se joka kärsin suolan puutteesta. Söin magneesiumia kaksin käsin, ei auttanut yhtään. Kysyin lääkäriltä, ja se sanoi että voin heti lopettaa sen, ei auta, ainakaan mua.
purkkimangesium on imeytyvää sitraattimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile magnesiumia
Tämä. Lisäksi pitkävartiset villasukat tai kompressiosukat. Juo riittävästi vettä sekä nauti päivittäin jotain kaliumia sisältäviä ruoka-aineita kuten avokadoa, valkoisia papuja, pinaattia, kuivattuja aprikooseja, banaania, bataattia, marjoja ja vesimelonia.
Reisikrampit on ihan hirvittäviä.
Pohjerampista jotenkin selviää kun alkaa hieromaan lihasta.
Merisuolakiteitä kielen alle ja jalat lämpimiksi.
Mulla tulee noita raskauden aikana öisin ja silloin nimenomaan magnesium auttaa. Mutta yksilöllistä eli se suola voi auttaa myös. Tiedät kyllä kumpi auttaa koska vaiva katoaa sitten aikalailla heti. Mulla tulee raskaudessa jossain vaiheessa monena yönä peräkkäin noita ja sit pitää vaan tankata magnesiumia.
Suolanpuute aiheuttaa suonenvetoa.
Magnesium ei aina välttämättä ole se, mikä tepsii lihaskramppiin. Itse join yövuoroissa paljon vettä ja nukkuessa iltapäivästä alkoi pohkeita kirraamaan, kokeilin toki ensin magnesiumia:ei mitään vaikutusta.
Lueskelin ympäri nettiä aiheesta ja silmiin osui juttu kalkin ja mineraalien puutos. Pari viikkoa meni noita Calcia800Plus tabletteja syödessä, ennenkuin korjaantui kokonaan. Sittemmin olen lisännyt veteen sillointällöin Samarinia(hedelmäsuola) tai ottanut mineraalisuolaa sormenpäällisen.
Vierailija kirjoitti:
Crampixon oletko kokeillut? En tiedä auttaako.
Vanhemmallani oli loppuun asti krampit.
Lihasrelaksantit?
Triptyl??
Ei siihen mitään lääkkeitä tarvita, vaan suolaa.
Magnesiumgeeliä tai -voidetta illalla sivelet koipiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee noita raskauden aikana öisin ja silloin nimenomaan magnesium auttaa. Mutta yksilöllistä eli se suola voi auttaa myös. Tiedät kyllä kumpi auttaa koska vaiva katoaa sitten aikalailla heti. Mulla tulee raskaudessa jossain vaiheessa monena yönä peräkkäin noita ja sit pitää vaan tankata magnesiumia.
Tämä ei ole mitään haukkumista, mutta raskaudesta tuli mieleen että lehmille voi tulla poikimisen jälkeen ns.poikimahalvaus ja niille pakkojuotetaan silloin kalkkia.
” Poikimahalvaus on aineenvaihduntahäiriö, jossa veren kalsiumpitoisuuden säätelytapahtumat eivät ehdi mukautua poikimisen jälkeiseen nopeaan kalsiumintarpeen kasvuun. Veren kalsiumpitoisuus laskee ja lihasten toiminta lamaantuu, jolloin lehmä halvaantuu.”
Itselläni auttoi kun ryyppäsin vähemmän.
N22
Minulla magnesium aiheuttaa suonenvetoja.
Mä sain järkyttäviä kramppeja reisiin ja pohkeisiin, todella tuskallisia. Kävin lääkärillä, joka passitti kokeisiin. Kävi ilmi, että mulla natriumtaso romahtanut, eli suolan puutteesta kärsin. Ensiavuksi mun piti lisätä suolan käyttöä ja vähentää veden juomista.