Mitä tehdä kun naapurissa asuva mummo "kostaa" äänistä hakkaamalla seinää ja patteria
On valittanut kaikista mahdollisista äänistä, mm. aivastuksen äänestä, vessassa käynnistä, suihkussa käynnistä, oven avaamisesta, kävelystä, ruuanlaiton äänestä jne.
Nyt on ruvennut "kostamaan" niin että joka aamu hakkaa useamman minuutin ajan jollain vasaralla tai lusikalla seinää ja patteria.
Tiedän että seinät on ohuet ja pienikin ääni saattaa helposti kuulua, mutta jos on noin ääniherkkä niin saisi itse muuttaa muualle. Se kostohakkaus tietysti kuuluu älyttömän kovana, niin että koirakin säikähtää ja pelkää.
Jos teen naapurista valituksen, niin hän keksii tarinoita minusta mitä voisi valittaa. On uhkaillut minua häädöllä kun elän niin kovaäänistä holtitonta elämää.
Kommentit (77)
Ite lähtisin aamulenkille kun mummeli antaa äänimerkkiään.
Ei kai se tuntia jaksa paukutella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä takasinkin taistella. Käyt yöllä suihkussa koska suihkussa saa aina käydä ja voit vaikka imuroida yöllä koska olet tiputtanut lasin lattialle ja semmosta.
Vihaliemikuutiot ja muutkin toimii (voi olla laitonta riippuen tilanteesta).
Kostonkierre. Kohta on kaikilla paskanmaku suussa.
Tämä. Kannattaisi vaan jokaisen yrittää huomioida naapuria niin kuin toivoisi itseä huomioitavan. Jos vain itse ajattelee olevansa oikeassa ja toinen on vain pöpi, niin ei hyvä seuraa.
Harhainen voi kieliä sairaudesta , mieti tarvitseeko apu ?
Käykö esim kotisairaanhoito jo ?
(Olen aiemmin jo kirjoittanut tähän ketjuun )
ja lisäisin mihin mm muut naapurit hermostui
minun ”häirikkö mummusta” , oli juuri tuo pattereihin hakkaaminen,
se kun kuuluu koko taloon.
Hän osasi olla kylläkin tasapuolisesti pirullinen kaikille asukkaille.
Alkolla saattoi olla jonkin verran osuutta asiaan, vaikkei varsinaisesti kännännyt.
Talomme on 60- 70 luvun vaihteessa rakennettu. Vanhemmassa talossa kuuluu vain kaikki, ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot nukkuu yleensä klo 21-06. Yritä olla se väli hiljaa, niin varmasti auttaa.
Valittaa ihan yhtä lailla jos näitä ääniä kuuluu vaikka keskellä kirkasta päivää.
Yksi päivä olin laittamassa ruokaa, ja hysteerinen mummo hakkasi ihan maanisena oveani ja tuli ilmoittamaan että hän kuulee kuinka lasken vettä hanasta, se kuuluu hänen asuntoonsa!!!
No jos nyt ihan oikeasti tilanne on tuollainen, niin kirjaat ylös tai äänität puhelimella vainoharhakohtaukset ja sitten olet isännöitsijään yhteydessä. Mummolla viiraa päästä ja saattaa olla entuudestaan isännöitsijälle tuttu tapaus. Et ole ilmeisesti asunut asunnossa vielä kauaa vai menikö alku muka hyvin ja yhtäkkiä mummo flippasi?
Ilmoitusta isännöitsijälle, taloyhtiön hallitukselle myös.
Kirjaat kaiken paperille, käyt mummon ovella kysyyn asiasta.
Jos naapureihin puhevälit, kysy heiltäkin asiasta.
Älä paisko ovea, käy ennen 21 suihkussa jos mahdollista, älä kävele jatkuvasti äänekkäästi esim. Korkokengillä jne. Jos muutoksista huolimatta jatkuu, tekisin hänestä ilmoituksen vuokranantajalle tmv henkilölle. Eihän tuosta tule mitään.
Jos mielestäsi et mitenkään metelöi vaan ihan normaalia elämää, keittelet kahvia, ja istut pöytään vetämättä tuolia pitkin lattiaa, et soittele musiikkia kovalla, et juhli etkä tappele, niin sitten sillä ihmisellä on jokin mt-ongelma kun kerran mitättömistä pikkuäänistä hakkaa.
Tiiäks meillä jotain häiritsee se kun tässä asunnossa mennään suihkuun iltayhdeksän paikkeilla, joskus voi mennä vähän ylikin, ja sitten vielä syödään sen suihkussa käymisen jälkeen... Eli mikron piippaukset kai kuuluvat, sillä täällä ei ainakaan kolistella kahvikuppien ja lautasten tai kattiloiden kanssa. Kaiken lisäksi kun sitä tuntuu häiritsevän yleensäkin että täälä syödään, sen mielestä täällä syödään kai enemmän kuin pitäisi ja hän ite kai kuolee nälkään... En tiedä, taitaa olla joku yliherkkä tyyppi... Ja siks toisekseen kello 21 - 22 ei ole mikään myöhä vielä. Jos on liian heikko äänieristys, niin se ole mun vika. ja juu, kuuluu tännekin kyllä ääniä... ja vieläpä aika usein tuolta rapun puolelta.
Vanha kunnon turpakäräjä auttanee.
Niin, kyllä sitä pitää elää niin kuin toiset käskee. Sillä selviää pitkälle, kun tekee niin kuin käsketään!
Eiks jeh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelet elämään kuten kerrostalossa eletään. Loppuu kostokoputtelu.
Eli lopetan aivastelun, ruuanlaiton, vessassa ja suihkussa käynnin? :D
äläkä unohda lopettaa piereskelyäsi.
Mekin ollaan naapurissa asuvan sekopää mummon mielestä eläimiä rääkkääviä alkoholisti hulttioita. Vuoden yritti sitkeästi keinoja kaihtamatta saada meidät pois täältä. Oltiin itse vuokranantajaan yhteydessä ja sanottiin, että voivat tälle naiselle sanoa seuraavan kerran kun narisee olemattomasta, että otamme poliisiin yhteyttä. Loppui valitus siihen tai sitten valittaa edelleen, mutta va ei enää soita meille, kun tietää että mummeli horisee omiaan. Ei olla ainoat tässä talossa joita hän häiriköi.
Vierailija kirjoitti:
Onpas vanhalla ihmisellä hyvä kuulo!
Tai sitten kuuntelee stetoskoopilla.
Joskus joku iäkkäämpi ihminen, jolla on runsaasti aikaa, ottaa silmätikukseen naapurit eli seuraa heidän elämäänsä ja alkaa häiriintyä normaalistakin äänistä.
Silloin harvemmin auttaa järkipuhekaan.
Olen muuttanut perheeni kanssa pois asunnosta, jossa naapurit, tässä tapauksessa keski-ikäiset, harrastivat juuri tuollaista kolkuttelua ja kattoon naputtelua. Heille olisi pitänyt olla hiljaista alkaen illalla klo 20 ja hiljaisuuden olisi pitänyt kestää seuraavaan aamuun klo 10 saakka. Ja en liioittele.
Talossa oli Suomen surkein äänieristys ja vaikka emme edes mikään erityisen meluava porukka ollutkaan, niin naapureiden vainoamisen takia jouduimme muuttamaan. Ei sitä jaksanut.
Sääliksi käy ne, jotka muuttivat meidän jälkeemme tuohon asuntoon. Saivat niin huippukivat naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta metelin pitäminen.
Mölyävät ihmiset eivät saa sympatiaa.
Näin on ja soittelevat radiotakin niin kovalla.
Joskus kymmeniä vuosia sitten radiossa oli usein tiedote jotenkin tähän tyyliin: Hyvät radion kuuntelijat, älkää antako radionne soida liian kovalla, sillä seinän takana voi olla naapuri, joka työn, levon tai sairauden takia tarvitsee hiljaisuutta.
Tuollainen tiedote voisi hyvin tulla nykyäänkin, muistutuksena, että on hyvä ottaa naapuri huomioon. Joka vuorokauden aikaan ei pidä melskata asunnossa.
Tuota lausetta käytettiin minuakin vastaan nuorena, kun asuin vielä kotona. Enkä varmasti soittanut niin kovaa että kuuluisi naapuriin.
Enemmän porukoiden jatkuva huuto naapuriin kuului, jos mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin jätit kertomatta että paiskot ovia kiinni olan takaa, kävelet korkokengissä, kokkaat puolen yön aikaan niin että palovaroitinkin huutaa ja käyt suihkussa klo 3 yöllä.
Suihkussa saa käydä kello 3 yöllä.
Tottakai saa. Itse olen vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja, ja todellakin haluan käydä kotiin päästyäni suihkussa. Duunissa kun saattaa saada ihan sitä ihteensä yms. eritteitä päällensä, niin on paljon mukavampi käydä nukkumaan, kun ei hiukset haise scheißelle.
Toivottavasti mummolla on poka joa tulee antamaan sinulle asumisopetusta.
Kaltaisesi pitäisi sairaat rikolliset vetää vessasta alas.