Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v tytär ei aijo mennä rippikouluun koska "ei usko jumalaan"

Vierailija
21.05.2021 |

Apua.. :(

Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (283)

Vierailija
81/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijo! Maisako se siellä kirjoittelee.

Vierailija
82/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä materialisteja ihmiset. Mennään rippikouluun vain siksi, että saa rahaa ja lahjoja. Hyi olkoon. En kyllä ymmärrä miksi siitä palkitaan. Minkä suorituksen se nuori on muka tehnyt. Itse en rippikoulua käynyt, vaikka kaikki kaverit meni. Erosin myös kirkosta heti kun sain. En ole koskaan tajunnut periaatteiden myyntiä rahan takia. Ja toi rippikoulu vaikka ei usko, on juuri sitä.

Rahat oli sen verran vähissä tuossa iässä, että kaikki otettiin vastaan mitä saatiin, eikä ne mennyt mihinkään humpuutteluun. Taisin ostaa uusia kouluvaatteita sitten syksyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ajan voi käyttää muussakin, esim. kesätöissä jos pääsee.

Niistä saa vaan helvetin huonoa liksaa tuon ikäisenä kun vertaa siihen mitä sukulaisilta saa lahjarahoina yhden viikon paskanjauhuun kuuntelusta.

Vierailija
84/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä materialisteja ihmiset. Mennään rippikouluun vain siksi, että saa rahaa ja lahjoja. Hyi olkoon. En kyllä ymmärrä miksi siitä palkitaan. Minkä suorituksen se nuori on muka tehnyt. Itse en rippikoulua käynyt, vaikka kaikki kaverit meni. Erosin myös kirkosta heti kun sain. En ole koskaan tajunnut periaatteiden myyntiä rahan takia. Ja toi rippikoulu vaikka ei usko, on juuri sitä.

Sinä olet vain tyhmä. Jos jostain annetaan helppoa rahaa niin se kannattaa ottaa. Mitä periaatteita rippikoulun käymällä muka myydään?

Vierailija
85/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulun voi jättää väliin. Oli uskoa tai ei. Se ei tuo koulun uskontotuntien lisäksi mitään uutta, paitsi aivopesua ja vie turhaa aikaa.

Vierailija
86/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulu on syntiä.

Vierailija
87/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että nynnyt pysyy kotona äidin hoivissa.

Vierailija
88/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet vain tyhmä. Jos jostain annetaan helppoa rahaa niin se kannattaa ottaa. Mitä periaatteita rippikoulun käymällä muka myydään?

Tapauskovaisille tuo on ok. Menitkö naimisiin kirkossa ja vietit häitä saadaksesi häälahjoja?

Vierailija
89/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikoulun voi jättää väliin. Oli uskoa tai ei. Se ei tuo koulun uskontotuntien lisäksi mitään uutta, paitsi aivopesua ja vie turhaa aikaa.

Kaikkihan nykynuorille on aivopesua, mutta sitä ruotsalaista ilmastosekopäätä kyllä kuunneltiin ilman mitään kritiikkiä.

Vierailija
90/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIJO

Vierailija
91/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riparin skippaaminen on muuten niitä asioita joilla ei ole mitään merkitystä myöhemmän elämän kannalta. Avioliiton voi hoitaa maistraatissa ja on ainakin keino välttää kummius, joskin nykyään kirkottomiakin hyväksytään kummeiksi.

Paitsi jos haluaa myöhemmin liittyä kirkkoon, niin yli 15-vuotiaana täytyy käydä rippikoulu ennen sitä.

Minulle pappi olisi kuitannut riparin tunnin uskonnollisella keskustelulla kun rouvani halusi kirkkosiunauksen. Piruntorjuntamestari yritti maanitella "yllätetään morsiamesi ja kaavasta tulee aito avioliitto..." - maistraatissa käynnin jälkeen?

Erosin kirkosta tuon ehdotuksen jälkeen, välittömästi.

Vierailija
92/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapauskovaisille tuo on ok. Menitkö naimisiin kirkossa ja vietit häitä saadaksesi häälahjoja?

Minä erosin kirkosta 18 vuotiaana. Naimisiin mennessäni minulla oli muita keinoja tienata rahaa joten ei tarvinnut enää tuollaisia keinoja. Ei se ole tyhmä joka ottaa vaan se joka antaa. Mutta pidä sinä kiinni jääräpäisesti periaatteistasi silloinkin kun niistä poikkeaminen olisi täysin harmitonta. Vai meinaatko että joku on ikuisesti sidottu kirkkoon kun käy rippikoulun?

Vierailija
93/283 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikoulu on tasan tarkkaan sellainen asia, jonka nuori saa itse päättää.

Samaa mieltä. Itse en halunnut mennä, mutta pakotettiin, koska "kaikki muutkin sisarukset ovat sen käyneet". Ärsyttää vielä näin parikymmentä vuotta myöhemmin, koska en edelleenkään menisi rippikouluun. Sen verran kuitenkin kunnioitettiin, että lahjaksi ei annettu ristikorua, koska kielsin tuomasta sellaista.

Vierailija
94/283 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin riparin, vaikka en ole uskovainen. Kivaa oli, löysin poikaystävän ja sain kivasti rahaa sukulaisilta.

Vierailija
95/283 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei tulisi edes liittää mihinkään kirkkoon tai uskontoon,kaikille pitäisi antaa oikeus päättää asiasta vasta myöhemmin ihan itse

Vierailija
96/283 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöhän se on jos ei mene. Ei meilläkään kukaan siellä mihinkään jumalaan uskonut mutta mistään muualta ei saanut sen ikäisenä tienattua niin helpolla massia. Yksi viikko sitä paskanjauhuuta ja rahahanat aukesi sukulaisilta.

Tämä on yleinen asenne.

Ihan tosi.

Nuorempi tyttäreni isosiskonsa konfirmaatiotilaisuuden jälkeen sanoi, ettei ikinä voisi yleisön edessä sanoa uskovansa jotain, mitä ei usko.

Isosiskon kaveri ihmetteli, että miten tyttö voi heittää rippirahat ja muut lahjat noin vain.

Vierailija
97/283 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-kesäinen on hormonihumalansa vuoksi niin sekaisin jo muutenkin, ettei kuvioon pitäisi enää taikauskoisia horinoita sotkea. Pirut ja perkeleet ja jumalat kun lyödään mukaan, niin siinä sitä ollaan.

Vähän vastuullisempaa käytöstä vanhemmilta kiitos.

Vierailija
98/283 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä menisi noita vertaamaan. Kävin rippikoulun ja pidin lahjoista, mutta naimisiin mentiin ilman hääjuhlia eikä todellakaan haluttu mitään lahjoja. Kyse on nyt vaan rippikoulusta kuitenkin. Eipä sitä rahaa tuossa iässä ollut paljon käytössä. 

Eri

Vierailija
99/283 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikoulu on tasan tarkkaan sellainen asia, jonka nuori saa itse päättää.

Minä en saanut päättää. Mulle koko ripari oli kauhunpaikka. Ilkeä, narsistinen pastori ja kaameat iltanuotiot ja virsikirjasessiot. Herrajestas kun mulla on yök-olo. Katastooffinen Eerikkilän nuorisotalo ja Roihuvuoren 15-vuotiaat kakarat. Karseeta oli katsella kun "isonenä-noro" hailasteli pikkupimujen kanssa. Oksetti. 

Ps. en ole kade, enkä ilkeä, mutta koko ripariprojekti oli surkea. Vuosia on kulunut tästä 56-vuotta. 

Vierailija
100/283 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori ei halua mennä rippikouluun, häntä ei pidä pakottaa. Rippikoulun voi käydä myöhemminkin, jos hän itse haluaa . Minusta on omituista, että kirkkoon kuuluvista suurin osa ei usko Jumalaan, saatikka Jeesukseen. Vaikka olen uskovainen, joku tässä on vinossa. Uskolla ja kirkkoon kuulumisella ei ole välttämättä mitään yhteistä. Minä tulin uskoon kotona ja nyt on kohta kaksi vuotta viimeisestä kirkkoreissusta. Luen kotona raamattua ja pidän yhteyttä Jumalaan. Ei siinä muita tarvita. Raamatussa ei missään sanota, että pitää kuulua veroja keräävään instituutioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi