Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14v tytär ei aijo mennä rippikouluun koska "ei usko jumalaan"

Vierailija
21.05.2021 |

Apua.. :(

Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (283)

Vierailija
41/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei näy uskovan suomen kielioppiin.

Vierailija
42/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialistisen yhteiskuntakokeilun rappiollisia hedelmiä kerätään nyt. 

Alimpien yhteiskuntaluokkien pohjalla muhivat mädännäistuotteet levittäytyvät sienirihmaston lailla. 

Nuoret miehet eivät halua tehdä töitä. Vaan täyttävät luihuhartiaisen ja klappaleukaisen ulkomuodon sävyttämän elämänsä eteenpäinpyrkimättömillä ja mitäänsanomattomilla viihteellisillä ajanvietteillä, kuten hakkaamalla tattia pimeissä komeroissaan. 

Nuoret naisemme myyvät itseään ja turruttavat kurjan ja kunniattoman elämänsä erilaisilla valtiokoneiston heille määräämillä mielialalääkkeillä. 

Se on juurikin näin! Epäilen että ovat vielä näitä kanapiksen käyttäjiä.

Kaikkea se kanapis aiheuttaakin 😳

Mistä sitä saa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kävi kyllä partiovaellusriparin mutta ei ottanut vastaan konfirmaatiota. Katsoi sen olevan moraalitonta koska ei uskonut mihinkään juttuun mitä riparin aikana puhuttiin.

Vierailija
44/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päätös 14-vuotiaan oma vai kaverien vaikutusta? Jos ei mene, niin pysyköön poissa. Jos sitten aikanaan haluaa kirkkohäät, voi käydä rippikoulun aikuisena yksityisesti. Ehdota lapsellesi Prometeus-leiriä riparin sijaan. 

Vierailija
45/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riparin skippaaminen on muuten niitä asioita joilla ei ole mitään merkitystä myöhemmän elämän kannalta. Avioliiton voi hoitaa maistraatissa ja on ainakin keino välttää kummius, joskin nykyään kirkottomiakin hyväksytään kummeiksi.

Vierailija
46/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on kyllä NIIN perusyksinkertaisten hommaa että.

Kurkkaapa Raamattu läpi ja kerro, missä kohtaa siellä käsketään käydä rippikoulu tai maksaa kirkollisveroa tai ylipäätään keksiä näitä uskonnollisia byrokratioita ja jäsenkortteja.

Mielenkiinnolla odotan kirjoja, lukuja ja jakeita. Ite en ole vielä löytänyt.

Vierailija
47/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä ole huolissasi ap. Jos ei mene, so what. Lapsenlapseni on jus käynyt/ käymässä rippikoulua. Olen uskova, tällainen perus-syntinen ja kysyin onko siellä oppinut niinsanotusti niitä Jumal asioita tai muuta uskon asioita. Vastasi , no ettei juuri - korona aikan jutut olleet paljon etänä. Tosin on kesäleiri vielä.

Mutta olen ohimennen jo pari-kolme vuotta sitten kertonut , että on se mukava ,kun voi rukoilla aina jos siltä tuntuu. Eikä tarvi kädet olla ristissä, Jumala kun kuulee huokaukset hänen puoleensa , olitpa välkällä t tai kun joku aukoo päätään ikävästi. Että ainakin kurjissa tilanteissa on hyvä ymmärtää turva Jumalaan.

Luulen ,että hyvin on mennyt perille nää jutut lapsenlapsilleni.

Sanoin vielä ,ettei näistä asioista kantsi kenenkään kanssa inttää , eikä kellekkään tuputtaa. Pitää sillai kunnioittaa muita ja eriuskoisia ihmisenä.

Että jospa sinä ap kerrot kevyesti omat uskosi hänelle , etkä todellakaan pakota menemään rippikouluun.

Sinulla on 110% helpompi ohimennen vaikuttaa lapseesi itse.

En muuten muista omasta rippikoulusta muuta, kuin että se olintylsä velvollisuus, vaikka olen jo tietänyt rukoilla kuuden vanhana.

Vierailija
48/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt aikoinaan 15-vuotiaana rippikoulua, samasta syystä. Vanhemmat ymmärsivät, että ei minua sinne voi pakottaa. Myöhemmin tulin toisiin ajatuksiin ja suoritin rippikoulun aikuisena. En tunne jääneeni mistään paitsi. 

Anna lapsesi itse päättää.

Vierailija
49/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on varsin hyvä syy olla menemättä.

Vierailija
50/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kaikki mikä pitää tietää Jeesuksesta.

Vierailija
51/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä voi tehdä? No, Suomessa on uskonnonvapaus, joten kannattaa varmaan muuttaa sellaiseen maahan, jossa sitä ei ole.

Vierailija
52/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta HUMALAAN HÄN KYLLÄ USKOO !

Vierailija
53/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, miksi pitäisi kuulua kirkkoon. Kohta olen 20 v ollut kirkosta eronneena ja ihan hyvä niin. Uskova olen ja Jumalata paljon saanut rukousvastauksia. Rukoilen mielellään läheisteni puolesta.

En kuulu muihinkaan yhdistyksiin.

Kerro sinäkin ap nyt mietteitäsi näiden lukusien vastausten jälkeen.

Vierailija
54/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tosiaan mene eikä usko. Sit ne menee promethius leirille tai ei mene minnekään. Harmi ja sääli että ei mene. :/

Vierailija
55/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jonnekin uskontoleirille, aivan käsittämätöntä. Vielä jos ei usko mihinkään. Sekoa.

Vierailija
56/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfirmaatio”-sanan juuret ovat latinan sanassa ”confirmare”, joka tarkoittaa vahvistamista. Usein vahvistaminen ymmärretään vastoin luterilaista käsitystä kasteen vahvistamiseksi, mutta siinä on kysymys kastetun vahvistamisesta.

Vierailija
57/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaste on täydellinen uudestisyntymisen pesu ja se pelastaa (Tiit 3:4-5 ja 1. Piet 3:20-21). Raamatun ja varhaiskirkon opetus on selkeä. Kasteessa saadaan kaikki pelastukseen tarvittava, koska siinä saadaan Kristus. Siksi siihen ei voi lisätä mitään eikä sitä tarvitse myöhemmin vahvistaa.

Vierailija
58/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonpuhdistus kohdistui myös konfirmaatioon. Luterilaiset hylkäsivät konfirmaation sakramenttina. Kaste ei tarvinnut vahvistusta, koska pelastus oli jo annettu siinä. Kastetta tuli kuitenkin seurata opetus, jotta kastettu ymmärtäisi minkä lahjan hän oli kasteessa saanut. Opetus toimi kasteen vahvistajana. Opetuksen tarkoituksena oli auttaa ymmärtämään kasteessa annettu pelastuksen lahja ja valmistaa seurakunnan jäseniä ehtoolliselle.

Vierailija
59/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
60/283 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rukoilla että menisi sinne!