Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö jokaisen ihmisen saada halutessaan psykedeelinen kokemus?

Vierailija
20.05.2021 |

Eli olisko lsd- tai sienitrippi ihmisoikeus?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos sulla ei ole varaa huumeisiin, niin sitten et niitä käytäkään.

Vierailija
2/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko huumeet jo laillistettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa ihmisistä ei kestä sitä kun sen jälkeen irtaudut matrixista. Menetät osan egoa. Moni saattaisi tehdä itsarin. Let the slaves be slaves...

Vierailija
4/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä samaa joskus. Haluaisin jollain tavalla ymmärtää huumeiden käyttöä. En kuitenkaan ole uskaltanut kokeilla. Jäisin nimittäin tasan varmasti kertalaakista koukkuun enkä pääsisi ikinä irti

Vierailija
5/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja huascausta.

Vierailija
6/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu maasta. Mitä tekemistä sillä on aiheen kanssa?

Vierailija
7/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniähän kasvaa luonnossa.

Vierailija
8/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs yrtti irroitetaan pian huumeista, ystävä hyvä :)

Vierailija
9/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä samaa joskus. Haluaisin jollain tavalla ymmärtää huumeiden käyttöä. En kuitenkaan ole uskaltanut kokeilla. Jäisin nimittäin tasan varmasti kertalaakista koukkuun enkä pääsisi ikinä irti

Psykedeelit eivät ole tavallisia huumeita. Niitä käytetään pääasiassa aivojen ylikellotukseen. Paljon riskejä.

Vierailija
10/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei psykedeeleihin jää "kerrasta koukkuun". Todennäköisesti ei edes säännöllisemmän käytön seurauksena. Ei ne tuo mitään palkistevaa nautintoa, vaan ihan vain jännän kokemuksen, joka voi olla positiivinen tai negatiivinen.

Vierailija
11/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieniähän kasvaa luonnossa.

Näinpä. Ja jotkut yrittävät tehdä luonnosta laitonta. Absurdia suorastaan.

Absoloutisti tuli taivaan porteille ja kysyi: miksi en nähnyt sinua ikinä elämäni aikana?

Jumala: minähän annoin teille kaikki ne psykedeeliset aineet ja ette ikinä käyttäneet niitä!

Epäonninen sattumus, suorastaan.

Vierailija
12/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu maasta. Mitä tekemistä sillä on aiheen kanssa?

Ei mitään tekemistä aiheen kanssa tietenkään.

Vierailija
13/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa ihmisistä ei kestä sitä kun sen jälkeen irtaudut matrixista. Menetät osan egoa. Moni saattaisi tehdä itsarin. Let the slaves be slaves...

Jos joku irtautuu sienitripin jälkeen matrixista, hyvä. Kaikki ei irtaudu, jos ei ole sellaiseen valmis.

Itse irtauduin, en kylläkään yhden kokemuksen jälkeen mutta useamman. Muutenkin olin toki jo etsiskellyt, että löytyisikö sitä jotakin laajempaa totuutta kuin tämä valtavirran suppea ja valheellinen narratiivi.

Vierailija
14/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta että kun oven kerran avaisee, se jää aina vähän raolleen. Ovi voi toki aueta ilman trippailujakin. Suurin osa ei halua edes nähdä ovea.

Vierailija
15/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku irtautuu sienitripin jälkeen matrixista, hyvä. Kaikki ei irtaudu, jos ei ole sellaiseen valmis.

Itse irtauduin, en kylläkään yhden kokemuksen jälkeen mutta useamman. Muutenkin olin toki jo etsiskellyt, että löytyisikö sitä jotakin laajempaa totuutta kuin tämä valtavirran suppea ja valheellinen narratiivi.

Kuka määrittää mikä on valhetta ja mikä totta?

Vierailija
16/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei psykedeeleihin jää "kerrasta koukkuun". Todennäköisesti ei edes säännöllisemmän käytön seurauksena. Ei ne tuo mitään palkistevaa nautintoa, vaan ihan vain jännän kokemuksen, joka voi olla positiivinen tai negatiivinen.

Psykedeelit eivät koukuta fyysisesti ollenkaan. Psyykkisesti periaatteessa voi koukuttaa, jos kauan käyttää ja ne kokemukset on pelkästään positiivisia. Harvoin sellaista tilannetta tosielämässä syntyy edes.

Vierailija
17/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kelan tulisi se kustantaa.

Vierailija
18/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta että kun oven kerran avaisee, se jää aina vähän raolleen. Ovi voi toki aueta ilman trippailujakin. Suurin osa ei halua edes nähdä ovea.

Mun tietämät ihmiset eivät ole palanneet siitä ovesta enää takaisin. Sillä hyvällä tavalla.

Yleensä näistä ei huudella, ja tämäkin on väärä foorumi. Kaikki tietävät miksi.

Vierailija
19/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain nyt on totta. Muu on ei-totta.

Vierailija
20/26 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itse omalla kohdallaan määrittää oman totuutensa, tietenkin. Jos minulle valtavirran narratiivi on valetta, jollekin toiselle se ei ole sitä ja molemmat ovat oikeassa. Totuuden luonne on aika paradoksaalinen...

Kyse on siitä, että tajunnan laajetessa alkaa nähdä suuremman ja suuremman osan todellisuudesta ja perspektiivin muuttuessa "totuuskin" näyttää muuttuvan. Todellisuudessa totuus/todellisuus ei muutu, vaan ihmisen käsitys siitä, mikä on totta/mitä kaikkea todellisuus sisältää, vain laajenee.