Onko kohtuullista että 35v lapseton sinkkumies haluas myös tulevan kumppanin olevan lapseton?
Tuntuu että monella vapailla markkinoilla olevalla naisella on jo lapsia.
Haluaisin ihan oman ydinperheen, enkä elättää toisen miehen lapsia, ja vielä päälle sitä exää siihen pyörimään tasaisin väliajoin...
Kommentit (48)
Ap on kaappihomppe, kuten kaikki 35v sinkkumiehet.
Ihan varmasti löytyy yli kolmekymppisiä lapsettomia naisia, jotka haluavat vielä lapsia.
Kyllä se on minusta ihan kohtuullinen vaade. Minusta on hyvä jos oikeasti on niin, ettei pidä lapsista tai vaikka pitäsikin niin arveluttaa ryhtyminen isä ai äiti -puoleksi, niin kertoo tämän reilusti; eikä vain anna kumppaniehdokkaan myöhemmin huomata, että ei oikeastaan ole lainkaan tai on vain hyvin vähän kiinnostunut hänen jällilkasvusta.
Laps(i)en olemassa olo kun saattaa asettaa enemmän ja vähemmän haasteita yhteiselon jatkolle. Oli kyse sitten vain siitä kuinka hyvin (tai huonosti) pystyy ehdottamaan sponttaaneja ja ex-temporee juttuja tai vaikka siihen, että haluaisi itse omia -biologisia- lapsia, niin kuinka moni jo lapsia omaava on valmis jakamaan tämän haaveen?
Olen myös toisinaan ihmetellyt kun olen tällä palstalla kohdannut kirjoituksia, joissa kirjoittaja antaa ymmärtää, että yksinhuoltajien joukosta olisi helpompi ja mutkattomampi saada itselleen kumppani. - Mutta mihin tällainen uskomus perustuu?
Jos itselläni olisi lapsi(a) ja syystä tai toisesta en saattaisi jatkaa eloani laps(i)eni äidin kanssa, niin kyllä olisin vastaisuudessa vieläkin tarkempi millaisen kumppanin (ja lapselleni äitipuolen) haluaisin rinnalleni. Eli en usko, että isäpuolen rooli varmasi ole helppo. En omaa kokemusta mutta luulen, että moni yksinhuoltaja saattaa ajatella kuten minä ja luoda mahd. toisinaan tahtomattaankin kumppanilleen odotuksia ja vaatimuksia ihan eritavoin kuin lapseton. - Yksinhuolajalla kun on jo mahd.. kokemusta kumppanista joka ei ehkä ollutkaan niin hyvä ja kunnollien isä (tai äiti), että olisi halunnut jatkaa hänen kanssaan yhdessä lapsiperhearkea.
(Ja kun nyt joku kutristi otsaansa kun kirjoitin ehkä niin kirjoiin siksi ehkä, koska onhan yh:n kumppani voinut olla erinomainen ja suuremmoine isä mutta kohtalo, kuten onnettomuus tai vakava -sairaus veivät hänen mennessään, eikä muita vaihtoehoja lopulta ollut)
Sinkkumies
Et. Mäkään en halua lapsellista miestä. Mä en kyllä halua niitä omiakaan lapsia. Jokainen saa haluta mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluta saa, mutta vaikeata alkaa olla tuossa iässä. Ellet sitten ota nuorempaa. Naisella se lisääntyminen tuossa iässä on jo vaikeaa.
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä haluta vaikka mitä.
Implikoitko että aapeen haluaminen on "vaikka minkä" haluamista, jotenkin epärelistista?
No vaikuttaisi, että ap:n empiirisesti kerätty todistusaineisto puhuisi tämän epärealistisuuden puolesta.
Tämä on taas näitä. Ap heittää kysymyksen mutta ei jää kuitenkaan keskustelemaan aiheesta.
Kuten edellä on hyvin todettu, niin tottakai on oikeus haluta juuri sellaista ihmistä, minkä kokee itselleen sopivaksi. Tai yleensä kai parisuhde alkaa rakastumisesta eli sellaista, mihin rakastuu.
Mitä isompaan määrään naisia tutustut, sitä todennäköisemmin tutustut myös lapsettomiin naisiin ja sitä todennäköisemmin kohtaat jonkun, jonka kanssa kipinä syttyy.
En oikein ymmärrä kohtuullista-sanan käyttöä tässä yhteydessä. Avaisitko hieman? Ymmärrät varmaan (ja tämänkin joku toinen jo totesi), että yksikään yh ei muutu lapsettomaksi eikä mistään ilmesty lisää lapsettomia naisia vain siksi, että tilanne olisi sinulle kohtuullinen. Mutta ihan oikeasti: mene ulos, elä, nauti, harrasta, tutustu ihmisiin, ota kontaktia, ole avoin, ole sosiaalinen, hanki uusia tuttavia ja kavereita ja tutustu heidän tuttaviinsa ja kavereihinsa. Mitä isommat verkot vesillä, sitä todennäköisemmin tapaat myös lapsettomia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Olis ehkä kannattanut aloittaa se etsiminen n. 10v sitten. Parhaat on viety päältä, joten jäljellä on ikisinkut ja toisella kierroksella olevat.
Höpsistä. Helsinki on tilastojenkin mukaan täynnä kolmekymppisiä uranaisia hakemassa ydinperhettä. Työelämä vaatii nykyään paljon. Noi parikymppiset äipät ovat enimäkseen amistoja. Hakukriteereihin pitää ymmärtää laittaa "akateeminen".
Vierailija kirjoitti:
Haluta saa, mutta vaikeata alkaa olla tuossa iässä. Ellet sitten ota nuorempaa. Naisella se lisääntyminen tuossa iässä on jo vaikeaa.
Meghanilta se raskautuminen tuntuu onnistuvan yllättävän helposti. Mitenköhän? Kun ei ole aikaisemmissa liitoissaan tullut raskaaksi.
Kohtuullista? luulisi olevan ihan päivän selvää että näin on. Turha sitä on kenenkään mussuttaa yhtään mitään ja sättiä jollain katkeralla "yksin jäät" puheella. Jos ei löydy niin sitten ei löydy, voi voi. Yksin on muutenkin paljon mukavampaa ja suosittelen sitä kaikille miehille, se on meidän voimavara.
t. MGTOW
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meghanilta se raskautuminen tuntuu onnistuvan yllättävän helposti. Mitenköhän? Kun ei ole aikaisemmissa liitoissaan tullut raskaaksi.
Ankkurilapsi, jottei voida erottaa kokonaan kuningasperheestä (taattu mediahuomio vaikka eroaisikin). Edellisissä liitoissa ei lapsista ollut mitään hyötyä, joten miksi niitä hankkiakkaan?
Kyllä tuossa iässä löytyy lapsia haluavia naisia, joiden exät ovat olleet "sitten joskus" -tyyppiä. Tosin heillä on hoppu lastensaannin kanssa ja haluavat pullat uuniin mahdollisimman nopeasti.
Jokainen asettaa vapaasti valitsemansa kriteerit kumppanilleen. Omien kriteerien tiukkuudesta riippuu millaisesta porukasta pitäisi löytyä se henkilö, jonka kriteereihin sinä vastaavasti sovit. 35v lapsettomat naiset lienee jo suht rajattu joukko. Tuosta joukosta osa ei aiokaan lisääntyä, joten joukko pienenee entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias lapseton nainen, mutta syynä se, etten tahdo lapsia, joten se siitä sitten.
Olen 36-vuotias mies enkää myöskään tahdo lapsia, mutta tahdon seksiä. Usein te vela-naiset olette myös sitten seksittömiä ja siinä kohtaa loppuu miehiltä mielenkiinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä haluta vaikka mitä.
Implikoitko että aapeen haluaminen on "vaikka minkä" haluamista, jotenkin epärelistista?
Sä ainakin selvästi haastat riitaa.
Muistaakseni noin 30-40 % lapsettomista on sitä siksi, ettei löytänyt kumppania eli kyllä siellä lapsettomissa sinkuissa on myös lapsia haluavia. Itsekin jäin ilman lapsia, koska en löytänyt isää lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias lapseton nainen, mutta syynä se, etten tahdo lapsia, joten se siitä sitten.
Olen 36-vuotias mies enkää myöskään tahdo lapsia, mutta tahdon seksiä. Usein te vela-naiset olette myös sitten seksittömiä ja siinä kohtaa loppuu miehiltä mielenkiinto.
niinpä tietysti. seksin perässä sitä juostaan.
Tottakai mies voi toivoa lapsetonta kumppania, ihan samalla tavalla kuin nainenkin.
Sinulla vain on se ongelma, että jos etsit suunnilleen oman ikäistä kumppania ja haluat hänen kanssaan lapsia, niin kiire meinaa tulla.
Naisen hedelmällisyys alkaa laskea usein jo 30-vuotiaana, ensin hiljalleen ja sitten jyrkemmin. 35-vuotiaana naisella voi olla jo kiire jos meinaa saada omia lapsia ilman hoitoja.
Monet 35-vuotiaat lapsettomat naiset ovat lapsettomia ihan omasta tahdostaan, eivät siis
välttämättä edes halua lapsia.
Joka tapauksessa toivon että löydät kumppanin, joka on kanssasi samoilla linjoilla! Lycka till!!