Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teologi paikalla, tahdotko kysyä jotain tai purkaa muuten vain sydäntäsi?

Vierailija
18.08.2006 |

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen on mahdotonta tulla uskoon omin teoin ja saavutuksin. Usko on lahja, jonka Jumala lahjoittaa ihmiselle ilman sen kummempia meriittejä ja toimituksia.

Usko vaatii aina uskallusta. Jotta ihminen voi ottaa vastaan uskon Jumalalta, on hänen ikään kuin hypättävä pimeyteen ja luotettava Jumalan ottavan vastaan. Voit unohtaa suorituspaineet uskoon tulemisesta, se ei ole kiinni sinun tekemisistäsi. Uskallus on kuitenkin välttämätön uskon vastaanottamiselle. Jumala tarjoaa, me otamme vastaan, tosin meillä on aina mahdollisuus kieltäytyä tästä uskon lahjasta, koska ihmisellä on vapaa tahto.

Ei ole olemassa oikeaa tapaa rukoilla, sinun rukouksesi on juuri täydellinen Jumalan silmissä. Uskossa on kyse juuri siitä, että ihminen tulee pieneksi ja huomaa oman vajavaisuutensa Jumalan edessä. Se, että kokee itsensä vajavaiseksi, ei varmasti ole huono asia Jumalan silmissä. Se on hedelmällinen maaperä uskon juurtua ja kasvaa. Jos sinusta tuntuu, ettet kertakaikkiaan osaa sanoa mitään Jumalalle, niin voit luottaa siihen, että Hän tietää jokaisen ajatuksesikin. Rukouksen ei tarvitse olla aina sanoiksi puettua, se voi olla hiljaisuutta ja huokauksia. Jeesus rukous on lyhyt ja pitää sisällään kaiken. Tätstö olen tässä ketjussa aiemminkin kertonut. Se kuuluu näin: Herra Jeesus Kristus, armahda minua.

Raamattua kannattaa lukea aivan lyhyitä pätkiä kerrallaan ja sitten pohtia pätkän merkitystä vaikka viikonkin verran. Mieti mitä tekstillä tarkoitetaan, mitä se voisi tarkoittaa juuri sinulle tänään jne. Saarnat kirjoitetaan jonkin Raamatun kohdan perusteella, joten niitä kuuntelemalla oppii Raamatusta paljon. On olemassa myös raamattukerhoja ja luentoja Raamatusta.

En usko, että jos ihminen ei usko Jumalaan, hän uskoo saatanaan. Jotkut eivät usko kumpaankaan. Viestistäsi sain sen kuvan, että uskot syvällä sisimmässäsi Jumalaan, ainakin haluaisit, mutta jotenkin koet, ettet osaa. Tie Jumalan lapseksi on kuitenkin todella helppo ja yksinkertainen. Tunnustat ristiinnaulitun Jeesuksen Herraksesi ja uskot, että Hän on Messias, joka pelastaa sinut kuolemalta ottaessaan syntisi itseensä. Mitään muuta taitoa ei vaadita. Nöyryys on kaunista Jumalan silmissä.

Toivottavasti vastasin kysymykseesi. Siunausta, olet rukouksissani.

Vierailija
2/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskoa johonkin ja luottaa mutta en uskalla.

Olen yrittänyt rukoilla mutta en osaa.

Raamattua olen yrittänyt lukea mutta en ymmärrä sitä.

Mulle on sanottu että kun en usko Jumalaan niin toinen vaihtoehto on uskoa paholaiseen, mitään siitä väliltä ei ole... Onkohan näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää ihmisiä kuoleman kahleissa.

Kuulostaa siltä, että sinulle puhuu itse herjaaja, jonka suurin työ on se, että antaa ymmärtää, ettei häntä ole.

Vierailija
4/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että uskon Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan luojaan. Poikaan, Jeesukseen Kristukseen, inkarnoituneeseen Jumalaan. Sekä Pyhään Henkeen, Jumalan eläväksi tekevään henkeen, joka mm synnyttää meissä uskon. Kyse on siis yhdestä Jumalasta, ei kolmesta.

Vierailija
5/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen eronnut kirkosta ja teinpä siis oikean ratkaisun... En jaksa usko tollasen ylitsevuotavaan hunajmaiseen armoon, jossa teot ovat erit kuin usko.

" Näytä minulle uskosi ilman tekoja niin minä näytän sinulle uskoni teoillani" Se on minusta hienosti sanottu.

Vierailija
6/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala uhrasi itsensä (=Jessuksen) itselleen muuttaakseen omia sääntöjään, joiden hän tiesi jo laatiessaan (kaikkitietävä kun on) olevan ihmisille liian tiukat ja mahdottomia noudattaa?

Vierailija
7/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa. Olen ollut rippikoulusta asti. Olin monta vuotta mukana seurakunnan toiminnassa... Menin aika nuorena naimisiin ja sain esikoisen. Opiskeluaikana ajauduin kauemmas Jeesuksesta. Yllättäen tulinkin opiskelujen alussa raskaaksi. Olin aivan järkyttynyt, itkin ja olin aivan maassa. Tein abortin.

En olisi voinut uskoa sitä koskaan itsestäni tai nykyään kun ajattelen sitä, minun on melkeinpä vaikea uskoa, että niin on todella minulle tapahtunut.

Tuon onnettoman teon jälkeen jouduin vakavaan auto-onnettomuuteen. Huusin onnettomuuden hetkellä Jumalaa avukseni, ja tunsin, kuinka Herra kannatteli minua. Siitä lähtien olen taas voinut uskoa.

Tunnen aika ajoin hirvittäävää syyllisyyttä tuosta raskauden keskeytyksestä. En ole puhunut siitä kenellekään muulle kuin tietenkin miehelleni. Olemme siis edelleen naimisissa ja meillä on tällä hetkellä kolme lasta.

Haluaisin sinun kommentoivan tätä asiaa jotenkin. Olen rukouksessa usein pyytänyt asiaa anteeksi ja olen kerran kirkossa jättänyt asiasta nimettömän rukouspyynnön. Syyllisyys on hirveää.

Siunausta sinulle.

Vierailija
8/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" syö" nämä synnit ristillä ja tästä seuraa ihmisten vapaus synnistä.

Raamattu sanoo, että Herran tiet ovat tutkimattomat. Yksin Jumala tietää miksi tekee mitä tekee. Usko ei perustu järkeen ja loogisiin päätelmiin. Usko on uskoa ja tietäminen ja järkeily jotain muuta. Uskossa ihminen heittäytyy pimeyteen, kaikessa sen irrationaalisuudessa ja luottaa, että Jumala ei anna hänelle sattua mitään pahaa. Pahaa voi toki sattua, sellaista pahaa, jonka itse koemme pahaksi, mutta jolla lopulta on hyvä seuraus. Vasta kuoltuamme tiedämme.

Vierailija
9/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraan toivonsa pistävät ihmiset. Ei ole sellaista syntiä, jota Jumala ei voisi pestä puhtaaksi. Pahimmatkin murhamiehet voivat saada syntinsä anteeksi, jos ovat vilpittömiä. Jumala kyllä tietää, kuinka olet joutunut piehtaroimaan itsesyytöksissä asian suhteen. Hän näkee, että sydämesi on vilpitön ja antaa syntisi anteeksi. Aivan kuten hän tekee minunkin synneilleni.

Henki, joka koki loppunsa abortin yhteydessä on nyt Jumalan luona. Parhaassa mahdollisessa paikassa koko universumissa. Voit irroittaa otteesi tuskasta ja jättää sen Jeesukselle, hän parantaa haavat. Rukoile, Herra Jeesus Kristus, armahda minua. Kun näin teet, olet jättänyt taakkasi Jumalalle.

Siunausta myös sinulle. Rukoilen puolestasi.

Vierailija
10/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen kuitenkin, että islaminusko, samoin kuin juutalaisuus, kieltäessään Jeesuksen jumalallisuuden, jää vajaavaiseksi ja täten epätäydelliseksi Jumalan ilmoitukseksi.

Vierailija
11/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppiensa puolesta lähempänä kristinuskoa, islam vai juutalaisuus?

Vierailija
12/52 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ut on Vt:n profetioiden täyttymys. Jeesus oli juutalainen.

Vierailija
13/52 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa maailman pahuus

Vierailija
14/52 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rakastunut munkkiin. Miten he voisivat saada toisensa? Onko mahdollista mitenkään? Munkilla on tunteita, mutta myös vala. Tuttava aikoo itse hankkiutua papiksi päästäkseen lähelle rakastaan.

Vierailija
15/52 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ylikorostetun rauhallisia ja ilmeettömiä?

Vierailija
16/52 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykin hyvin tuohon sanaan ;)

Miten voin lohduttaa toiseen kertaan avioituvaa tulevaa miestäni, joka pahoitti kovin mielensä erään henkilön syyttävästä arvostelusta? Keskusteli erään papinkin kanssa kuullakseen, ettei kirkko systemaattisesti tuomitse eronneita, etenkin kun eron syy ei aina ole itsessä ja liitto ilman luottamusta ja kunnioitusta ei ole enää kristillinen avioliitto.

Vierailija
17/52 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tavoitella oikeaa toimintaa, jos kerran tietää, mikä olisi oikein?

Ja miten voisin lakata ajattelemasta tuota, kun jään aika vähemmistöön. Sattuu omaan päähän ja sydämeen kun huomaa miten huonoja ihmiset todella ovat toisilleen.

Vierailija
18/52 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lasta kastaa ilman kummeja?

Vierailija
19/52 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dan Brownin tarkoitus ei varmasti ollut kirjaa kirjoittaessaan luoda uutta uskontoa, joka nojaa Jeesuksen verisukulaisuuteen.

Kirja on siinä mielessä ongelmallinen, että antaa alkulehdillään kuvan, että on faktaa, vaikka ensimäisen vuoden teologian opiskelijakin kärsii hätää kirjaa lukiessaan sen sisältämien, joko vanhentuneen, tai täysin tekaistun/vääräksi osoitetun tutkimustuloksen kanssa.

Uskon, että Jeesus syntyi neitsyt Mariasta, eli ja opetti, kuoli syntieni tähden ja nousi kuolleista, jotta minullakin on mahdollisuus kerran päästä taivaalliseen joukkoon.

Vierailija
20/52 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en nää ongelmaa tilanteessa.