Teologi paikalla, tahdotko kysyä jotain tai purkaa muuten vain sydäntäsi?
Kommentit (52)
t. tiedän että jumala tietää kyllä kuka.
Kirjoitin ilmeisesti sinulle tuossa toisessa ketjussa, aiheena oli, miksi ihminen ei tule uskoon, vaikka haluaisi.
Miksi jumala ei ole antanut minulle uskoa sydämeen, vaikka niin toivoin? Vaikka rukoilin ja pyysin?
Useamman vuoden ajan etsin aktiivisesti jumalaa, tunnetta siitä, että hän on olemassa. Olin yksin ja todellakin tuen tarpeessa.
Nykyisin olen toivoni jumalan olemassaolosta menettänyt, mutta en silti halua kieltää ateistin lailla. Sydämeni on edelleen auki, vaikka luulen, että jumalaa ei ole.
Jeesus KÄSKI ihmisiä rakastamaa lähimmäisiään, kuten myös vihamiehiään. Rakastaminen on käsky. Jeesuksen kielto ottaa avioeroa oli moraalisäädös. Jeesuksen ajalla avioero tarkoitti sitä, että mies, esim vaimon pohjaan polttaman ruoan tähden, heitti vaimonsa pellolle. Tällainen hylkääminen tarkoitti sitä, että naisesta tuli automattisesti huono-osainen kerjäläinen. Kiellolla Jeesus tahtoi suojella naisia.
Eiväthän papit muissa kulttuureissa (Afrikka ym.) ole ollenkaan niin jäykkiä kuin Suomessa. Eivätkö he sitten mielestäsi ole oppineet olemaan riittävän hiljaa Jumalan välikäsinä? Ilmeettömyydestä saa toisinaan (ei toki aina) myös sen vaikutelman, että pappi ei ole oma itsensä, vaan jonkinlaisessa teennäisessä roolissa.
6
Ilman Jumalan armoa on mahdotonta pelastua.
in.
Kummin tehtävä on kasvattaa kastettua kristillisessä uskossa.
juuri tuota en kirkossa ymmärrä: saa tehdä mitä vaan kunhan katuu ja pyytää anteeksi. Siis Jeesusko tuli siksi että kaikkein pahimmatkin mulkvistit saa syntinsä anteeksi? Nekö tässä kaikkein eniten kaipaavat armoa ja puolustajaa?
Kysyy 10
Kyseessä on käännösvirhe.
Varhainen kreikankielinen teksti kuuluu suomennettuna: Nainen ei saa juoruilla seurakunnassa. Naisilla oli paha tapa puhua kesken jumalanpalveluksen ja tämä tahdottiin kieltää.
ellei tunnusta syntejään jollekulle uskovalle, joka antaa sinulle anteeksiannon, ja sen jälkeen pysy seurakuntayhteydessä?
Epäsosiaaliselle ihmiselle, joka ei päivätyönsä jälkeen halua viettää aikaa muiden, kuin kaikkein lähimpiensä kanssa, seurakuntayhteydessä on liikaa vaatimusta. Minä uskon, että Jumalalle riittää pelkkä yksinäinen, hiljainen usko, ilman aktiivista seurakunnassa pyörimistä. Mitä mieltä sinä olet?
Kaikki mikä on hyvää on Jumalasta.
Aina ei Jumalan toimintaa voi ymmärtää ja silloin voi huutaa valitustaan Jumalalle. Rukoilen uskosi puolesta ja, että kerran saat tuntea Jumalan sydämessäsi. Älä lopeta rukoilua, Jumala kuulee kyllä, vaikkei siltä tunnukaan.
Siunausta.
On niin paha olla, kun olen tänään huutanut todella rumasti ja paljon lapselleni. Jumala näkee muutkin asiat perheessämme, jotka ovat huonosti. En voi niitä nyt nettiin laittaa enempää. Kadun syvästi tiettyjä asioita.
Varmasti kulttuurierot vaikuttavat, suomalaiset ovat hmm.. vähän jurompia.
Ihminen ei voi teoillaan muuttua paremmaksi. Toki on híeno piirre ihmisessä, jos hän osaa olla hyvä lähimmäisilleen, onhan se taito yksi armolahjoista. Tämä ei kuitenkaan tee kenestäkään sen parempaa uskovaista. Minusta tämä on helpottava tieto.
ajoittain ahdistunut. Tarkoitan että en haluaisi omia ongelmiani siirtää lasten mieliin. Jumala on mulle ollut aina tärkeä ja tiedän että sieltä avun saan mutta kyllä tuntu hyvälle kun joku puolestani myös rukoili! Kiitos vielä kerran.
Jumala on kaikkivaltias ja lahjoittaa uskon kenelle tahtoo ja missä tahtoo. Usko on aina lahja Jumalalta, jonka hän lahjoittaa yksin armosta, ei meriittiemme tähden.
Vierailija:
Kyseessä on käännösvirhe.
Varhainen kreikankielinen teksti kuuluu suomennettuna: Nainen ei saa juoruilla seurakunnassa. Naisilla oli paha tapa puhua kesken jumalanpalveluksen ja tämä tahdottiin kieltää.
Siunausta ja selkeyttä perheenne ongelmiin.
Eikö naisen pitäisi olla hiljaa seurakunnassa? Tarkoitan nyt pappeuden lisäksi muitakin puhujantehtäviä.