Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko hoitajat pakottaa hoitamaan aggressiivisia potilaita?

Vierailija
20.05.2021 |

Hoitajien kokema väkivalta on ollut esillä mikä on hyvä asia. (Että siitä puhutaan eikä vaieta) itseäni pohdituttaa miten aggressiivisiksi tiedettyjen potilaiden hoito toteutetaan? Mitä jos hoitajia pelottaa mennä tällaisen potilaan luo? Kiinnostaisi tietää, ehkä joku on työskennellyt tai työskentelee tällaisessa yksikössä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti aggressiivisten potilaiden hoito kuuluu asiaan. Kuka ne sitten hoitaa jos ei hoitaja? Jos pelottaa, niin ei kannata hakeutua alalle. 

Vierailija
2/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku rupeaa vaikka riehumaan, niin ainakin psykiatrisella tehdään hälytys, yritetään puhumalla saada tilanne hallintaan ja jos se ei auta, niin sitten painitaan ja viedään väkisin rauhoittumaan + lääkitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenissä soitettiin vartija kantamaan rähjäävä asiakas korvasta pihalle. Varasi uuden ajan rauhoituttuaan, jos varasi. Ylilääkärin ohje. 

Vierailija
4/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku rupeaa vaikka riehumaan, niin ainakin psykiatrisella tehdään hälytys, yritetään puhumalla saada tilanne hallintaan ja jos se ei auta, niin sitten painitaan ja viedään väkisin rauhoittumaan + lääkitään. 

Minkälainen lääkitys näissä tapauksissa on käytössä?

Vierailija
5/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa paikoissa ei ole vartijoita tai eivät aina ehdi paikalle jos tilanne räjähtää nopeasti. Kiinnipitoja tekee siis ne hoitajat. Ei mukavaa hommaa, mutta näin se menee.

Vierailija
6/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen lääkitys näissä tapauksissa on käytössä?

Injektiolääkitys lihakseen niin että rauhoittuu. Tai suun kautta, jos onnistuu. Yleensä jos on ihan raivohulluna, niin injektiolla mennään ja sidotaan lepositeisiin.

Vierailija
7/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivisia dementoituneita hoidetaan kahden tai useamman hoitajan voimin. Yksi tekee pesut ja muut pitelee kiinni. Eipä niitä voi oikein jättää kirjaimellisesti paskaankaan makaamaan kovin pitkäksi aikaa. Itseäni välillä ärsyttää kun hoitotilanteet menee painimiseksi tai siihen, että hoidetaan väkipakolla. Mutta minkäs teet. Osa muistisairauksista ovat ihan kauheita tauteja kantajalleen, omaisille ja hoitajille.

Vierailija
8/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä saa puhua ja puhua ja puhua ja luovia ja puhua ja sitten kaveri jatkaa kun omat sanat loppuvat ja taas jatketaan pakitetaan ja ollaan samaa mieltä.

Vanhemmiten sitä oppii kummasti, nuorempana sitä ajatteli että minun täytyy saada tuo pappa pesuun tai olen huono hoitaja, nykyisin sitä istuu hetkeksi ja kysyy mikäs se noin vituttaa ja kuuntelee, ei saa valehdella, jankata, korottaa ääntään. Aika dementoitunutkin irrottaa kun sanoo, että kuulepa Martti nyt minuun sattuu irroitappa tai minä nyt irroitan tämän sinun käden minun kädestä.

Meillä onneksi jos joku yrittää lyödä ehtii alta pois kun ovat niin huono kuntoisia myös fyysisesti.

Vierailija
9/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä saa puhua ja puhua ja puhua ja luovia ja puhua ja sitten kaveri jatkaa kun omat sanat loppuvat ja taas jatketaan pakitetaan ja ollaan samaa mieltä.

Vanhemmiten sitä oppii kummasti, nuorempana sitä ajatteli että minun täytyy saada tuo pappa pesuun tai olen huono hoitaja, nykyisin sitä istuu hetkeksi ja kysyy mikäs se noin vituttaa ja kuuntelee, ei saa valehdella, jankata, korottaa ääntään. Aika dementoitunutkin irrottaa kun sanoo, että kuulepa Martti nyt minuun sattuu irroitappa tai minä nyt irroitan tämän sinun käden minun kädestä.

Meillä onneksi jos joku yrittää lyödä ehtii alta pois kun ovat niin huono kuntoisia myös fyysisesti.

Ihan vaan muutama kirjoitusvirhes, mutta kuka sitä joka kirjainta tavaa.

Vierailija
10/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aggressiivisia dementoituneita hoidetaan kahden tai useamman hoitajan voimin. Yksi tekee pesut ja muut pitelee kiinni. Eipä niitä voi oikein jättää kirjaimellisesti paskaankaan makaamaan kovin pitkäksi aikaa. Itseäni välillä ärsyttää kun hoitotilanteet menee painimiseksi tai siihen, että hoidetaan väkipakolla. Mutta minkäs teet. Osa muistisairauksista ovat ihan kauheita tauteja kantajalleen, omaisille ja hoitajille.

Juuri näin, nyrkistä on tullut useammankin kerran.

Vierailija
11/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampaa iltahoitajaa ilmeisesti ei voi pakottaa, mutta yksin koko yön valvovan yöhoitajan käytännön kokemuksen kautta kuulemma voi. Kootut selitykset ovat tyyliin, ei saatu, se kattoo telkkaria, oli niin vihanen, en ehtiny. Näin Esperillä jo useamman vuoden.

Vierailija
12/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet potilaat rauhoittuu kun kertoo missä he ovat mikä vuosi vuoden aika menossa ja miksi. Rauhallisesti kertoo ja myös että mitä nyt tehdään kuten syöttö pesut WC. Huumehörhöt sekoilee eniten.Peseydyttävä on tietysti ja siinä pitää olla se kaksi hoitajaa myös tavallisilla potilailla.Ei ole tarkoitus vihata autettavia.Se jos potilas huutaa missä hän on tarkoittaa että hän ei oikeasti tiedä mihin hänet on tuotu.Ihminen pyrkii itse liikkumaan aina ja joskus voi kaatua.Kyllä hoitotyössä joutuu kokemaan väkivaltaa mm.kehitysvammaisilta tai pääkallo vammoista tai huumevierotuksessa.Kuten poliisit kokee joskus kovaa riehumista mutta eihän se ole henkilökohtaista.

Vierailija
13/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/14 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määrää rauhoittavia. Ellei helpota, useamman hoitajan voimin hoidetaan, eli toiset pitää kiinni ja yksi hoitaa.

Kotihoidossa kokemusta, että omainen pitää kiinni toiselta puolen, hoitaja toiselta ja toinen hoitaja sitten tekee hoitotoimet. Parhaimmillaan olen kuullut psykogeriatrisella osastolla neljän pitävän kiinni ja yhden hoitavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi