Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaa yksityisellä e-pilleri resepti?

Vierailija
20.05.2021 |

Kellään kokemuksia? Julkisella kestää niin kauan..

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai e-pillereitiä enää uusita täysin näkemättä, muistelisin, että jossain kohtaa tuli tiukennuksia, että ainakin hoitsulla pitää käydä reseptin uusimisen yhteydessä, että otetaan vähintään verenpaine ja kysellään tilanne.

Mä olen syönyt vuosia pillereitä eikä tarvi käydä näytillä, reseptin voi uusia apteekissa.

Varmaan näissäkin on paikkakuntakohtaisia eroja. Tuosta kyllä jossain vaiheessa puhuttiin, ettei pillerireseptejä saisi uusia ilman verenpaineen tarkastusta ja tilanteen kartoitusta ja omassa kunnassanikin ne automaattiuusimiset silloin lopetettiin.

Mulla on vielä verenpainetautikin ja silti uusitaan näkemättä.

Sama juttu. Siihen liittyy se, että terveydenhuolto luottaa kotimittauksiin enemmän kuin verenpaineen mittauksiin lääkärissä. Jännitys vääristää tuloksia.

siksipä, miksei myös ehkäisypilleri reseptejä uusittaisi omakannan tai puhelimen kautta.

En oikein ymmärtänyt viestiäsi.

Ihmisellä on diagnosoitu verenpainetauti. Ei mitään vääriä tuloksia, vaan ihan oikea verenpainetauti. Ja sinun mielestäsi se, että e-pillerit uusitaan potilasta näkemättä, jotenkin mystisesti parantaa verenpainetaudin?

et selkeesti ymmärtänyt joo, enkä mä tätä sun... miten ihmeessä pääsitkin tuohon loppu tulemaan?

Kotimittauksilla sitä verenpainetautiakin hoidetaan (mulla nyt ainakin), miksei sitten e-pilleri reseptin uusintaan voisi käyttää kotimittauksia taustatukena. Ei siihen juuri lääkärin ottamia lukemia tarvita.

Vierailija
42/43 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea tuolla ehkäisyneuvolassa kysytään? Ja olen siis ihan täysi-ikäinen, mutta en ole koskaan e-pillereitä hankkinut

Paino, pituus, onko suvussa veritulppia, poltatko tupakkaa, onko migreeniä ja mitataan verenpaine.

Siinäkö kaikki, eli ei verikokeita, gynejuttuja yms?

Siinä kaikki :)

Täällä kyllä tehtiin sisätutkimus ekalla käynnillä.

Täällä päin ei. Tytär hankki ekat pillerit 16 vuotiaana ehkäisyneuvolan kautta. Nyt on kolmesti käynyt ja ihmetteli sen jälkeen, kun hänelle ei ole kertaakaan tehty sisätutkimusta. On nyt siis kolmatta vuotta pillereillä.

Tilattiin aika gynelle samantien. Pitäähän se alapää tarkistaa ja ottaa papa yms.

Vantaa

Toivottavasti olet provo!

Ei noin nuorelle tarvitse tehdä papa-tutkimusta. Eikä sisätutkimustakaan.

No todellakin 19 vuotiaalle tehdään sisätutkimus ja otetaan papa.

Kyllähän yksityislääkärit tekevät turhia tutkimuksia rahaa saadakseen.

19-vuotias on liian nuori sisätutkimukseen tai papaan.

19v voi olla jo 2 lapsen äiti.

Entä sitten?

19-vuotias on liian nuori sisätutkimukseen tai papaan.

Voi jeesus 🤦‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea tuolla ehkäisyneuvolassa kysytään? Ja olen siis ihan täysi-ikäinen, mutta en ole koskaan e-pillereitä hankkinut

Paino, pituus, onko suvussa veritulppia, poltatko tupakkaa, onko migreeniä ja mitataan verenpaine.

Siinäkö kaikki, eli ei verikokeita, gynejuttuja yms?

Siinä kaikki :)

Täällä kyllä tehtiin sisätutkimus ekalla käynnillä.

Täällä päin ei. Tytär hankki ekat pillerit 16 vuotiaana ehkäisyneuvolan kautta. Nyt on kolmesti käynyt ja ihmetteli sen jälkeen, kun hänelle ei ole kertaakaan tehty sisätutkimusta. On nyt siis kolmatta vuotta pillereillä.

Tilattiin aika gynelle samantien. Pitäähän se alapää tarkistaa ja ottaa papa yms.

Vantaa

Toivottavasti olet provo!

Ei noin nuorelle tarvitse tehdä papa-tutkimusta. Eikä sisätutkimustakaan.

Mä en edes ajatellut noin, ettei noin nuorelle tehdä tarkistuksia.

Muistelen omassa nuoruudessani suositeltiin jo ennen ensimmäistä yhdyntää, että voisi lääkäri tehdä tarkistuksen, että "alapäässä kaikki ovat siellä missä pitääkin". Vai oliko tämä sitten Tsernobylin vaikutuksia?

Ok, jos ei ekalla kerralla vilkaiseet yms. Mutta vakituisessa parisuhteessa on ollut kolmatta vuotta, niin luulis että nyt olisi ollut jo aika tehdä tarkistukset ja papat. Niin on kavereillakin ollut, he ovat käyneet gynellä alusta saakka. Me käytiin ehkäisyneuvolan kautta ja tosiaan nyt menossa gynelle. Ehkä siellä sitten osaavat tyhjentävämmin kertoa asiat, että mäkin tajuan tätä päivää paremmin. Ja on gyne käyntiin muitakin syitä kuin pelkkä mahdollinen sisätutkimus. Tuskin ne sielläkään sitä väkisin tekee.