Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.

Vierailija
20.05.2021 |

Aloitan:

- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.

- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut

- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.

Kommentit (682)

Vierailija
501/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne puhtaan valkoiset lenkkarit ovat todella speden näköiset muutoin kuin urheiltaessa.

Kengistä näkee, arvostaako ihminen itseään, sanottiin ennen.

Joo, varmasti sanottiin ja joskus piti kulkea huivi päässä ja joskus peruukki oli ihan pakollinen. Pukeutumissäännöt muuttuvat ja ne eivät oikeastaan perustu muuhun kuin jonkun keksimiin syihin. Siksi en niihin vakavasti suhtaudukaan. Puku tai ilman, jokainen kuten haluaa.

Vierailija
502/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vuosia sitten häissä, jotka järjestettiin hotellissa keskellä ei mitään eli suurin osa häävieraista jäi hotelliin yöksi. Aamulla bestman oli päättänyt yllättää hääparin viemällä heille aamiaisen huoneeseen. No, sängyssä oli ollut menossa muuta kuin nukkumista. Tässä ei mitään, eihän hääpari voinut tietää että joku ilmoittamatta tulee heidän huoneeseen. Mutta mitä teki bestman? Tuli yläkerrasta aamiaishuoneeseen, jossa suurin osa häävieraista ja hääparin vanhemmat ja sukulaiset oli aamiaisella, ja kovaan ääneen hohotti että "siellä oltiin pykälässä öhöhöhöh" ja tätä toisteli pitkän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli isänpäiväkorttien tekoa ja minut oli siitä vapautettu koska isäni oli kuollut joten olin lähdössä muita aiemmin kotiin. Sanoin tästä kavereille kun muut ihmetteli miksi lähden ja yksi luokkakaveri sanoi että olisipa munkin isä kuollut. Se sattui tosi kovaa ja sattuu edelleen. Olimme noin 10 vuotiaita.

Vierailija
504/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten olin hautajaisissa. Papilla roikkui rasvainen tukka silmillä ja hän kätteli haudalla leskeä lapaset kädessä😩

Vierailija
505/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa oli isänpäiväkorttien tekoa ja minut oli siitä vapautettu koska isäni oli kuollut joten olin lähdössä muita aiemmin kotiin. Sanoin tästä kavereille kun muut ihmetteli miksi lähden ja yksi luokkakaveri sanoi että olisipa munkin isä kuollut. Se sattui tosi kovaa ja sattuu edelleen. Olimme noin 10 vuotiaita.

Onhan tuollaiset erivapaudet tosi ongelmallisia, yhtä hyvin muutkin olisi pitänyt vapauttaa tästä.

Vierailija
506/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenkäyntiavustajalla (nainen) kirjavat legginsit jalassa. Kaikilla muilla puvun takit, pitkät housut ja joillain naisilla hameet. En tunne tapausta, mutta häpesin "viranomaisen" puolesta, kun pääsi oikein telkkariin asti näyttämään legginsejään. 

Vierailija
507/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä hänelläkään ei ollut isää jolle olisi voinut kortin tehdä. Onhan tuo epäreilua kun yksi vapautetaan ja toisia ei.

Vierailija
508/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni hääjuhla asenne oli vertaansa vailla, ja ikuiset valokuvatodisteet siitä.

olimme yhteisen, nuorimman sisaremme häissä. 

Otettiin sitten hääkuvia koko juhlavieras porukalla.

keskellä morsian ja sulhanen, sitten muu väki.

No toinen siskoni pitää yhttä vaippaikäistä lastaan roikottaen lasta kummasti.

koko kamaluus näkyi vasta kuvista. Tyyppi roikutti lasta niin että sen jalat oli rivosti levällään, toki vaippa siinä mutta kuitenkin. 

ja joka ikisessä kuvassa pitää lasta lettu levällään🤢

Olisittepa nähneet tämän.

Vierailija
509/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetaju petti kyllä lähisukulaisen hautajaisissa tilaisuuteen palkatulta valokuvaajalta. Yleensähän valokuvaaja on niin ammattitaitoinen, että hänen olemassaolonsa on muistanut vasta sitten, kun on nähnyt valokuvat jälkeenpäin. No tämä rouva ennen siunaustilaisuuden alkua meni kovaäänisesti kuiskuttelemaan vainajan puolisolle, että mistä kohtaa hän haluaa kuvia otettavan. Tilaisuuden lopussa haudalla hän alkoi udella muilta sukulaisilta vainajan kuolinsyytä ja kun joku sen sitten hölmistyneenä kertoi tämä alkoi sitä sitten voivotella suureen ääneen. Uskomaton tapaus! 

Mitä tulee tilannetajun pettämiseen muilta osin voisin yleisesti laitta tähän kategoriaan kaikki ns ystävälliset sukulaistädit ja sedät jotka suvun juhlissa suureen ääneen arvostelevat lasten ja nuorten kehoa. 

Vierailija
510/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi itkun ja tuskan parahdus

Vierailija
511/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä lainapuvussa. Jos on täysin PA, mieluummin menee vaikka itsetehdyn kortin kanssa ja ilman sen kummempaa lahjaa kuin hupparissa. Vaikka kirpparilta se kauluspaita ja siistit housut.

Olen minäkin ollut köyhä ja nuori, juhliin ei mennä hupparissa ellei ole joku harvinainen erikoistapaus. Piste.

Joo mutta ei se auta jos ei ole missään sellaista saatavilla. arkivaate on ihan ok mennä jos on ehjät ja siistit, pääasia on että ostaa kunnon kortin kukkaset/lahjat ja menee osallistumaan.

tälläset puvun käytöt sopii enemmän hyvätuloisten ja rikkaiden käyttöön. Itse en ainakaan ostaa enää ikinä pukua, antaa kaikenmaailman sössöttävien ministerien käyttää pukua kireissä kravaateissa. 

M44

Onko teidän kylällä vaihtoehtoina vain huppari ja ministeritason puku? Erikoinen paikka, ettei olisi Porvoon tienoilla sijainti

Vierailija
512/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin mieluummin hyvän kuolleen isän lapsi kuin ihmisen joka ei ansaitse isänpäiväkorttia 

Vierailija
513/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla petti kun kaveri piti 50v synttärit ja kuulemma oli ihan vaan rennot illanistujaiset,kun menin sinne hupparissa ja collegehousuissa siideri kädessä niin kaikilla oliki  mekot ja joivat viiniä.  Ei vastannut omaa käsitystä "rennosta menosta."

50v juhlat eivät ole ikinä "huppari ja kollari"-tason rennot. Minä menisin rennoille viiskymppisille vuodenajasta riippuen rennossa kukkamekossa tai siistissä neuleessa

Vierailija
514/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjänaiset pukeutuu silkkisukkiin.

Vierailija
515/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tuli miehen veljen häihin mustassa mekossa. Joo, tiedettiin, että ei pahemmin meitä miniöitään arvostanut, mutta musta se oli jo liikaa. Miehen eno istui meidän joulukahvipöydässä lippalakki päässä, ja alkoi kasvattamaan meidän lapsia. Sehän hyvin 65v lapsettomalta vanhaltapojalta sujuukin...

Musta on ihan tyylikäs väri häihin. Taidat olla hieman jälkeenjäänyt?

Vierailija
516/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne puhtaan valkoiset lenkkarit ovat todella speden näköiset muutoin kuin urheiltaessa.

Kengistä näkee, arvostaako ihminen itseään, sanottiin ennen.

Joo, varmasti sanottiin ja joskus piti kulkea huivi päässä ja joskus peruukki oli ihan pakollinen. Pukeutumissäännöt muuttuvat ja ne eivät oikeastaan perustu muuhun kuin jonkun keksimiin syihin. Siksi en niihin vakavasti suhtaudukaan. Puku tai ilman, jokainen kuten haluaa.

Oliskohan tälle hullulle ok jos nainen tulisi juhliin SUPERSIISTEISSÄ farkuissa ja PUHTAAN VALKOISISSA tennareissa? Vai onko niin että naisen kyllä pitää edelleen pönöttää korkokengät jalassa ja mekko päällä?

Vierailija
517/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa on tullut nähtyä turhan monta kertaa mekkosia, jotka sopivat paremmin diskoon kuin hautajaisiin. Liian lyhyitä, avonaisia, jopa olkapäät paljaana. Kuvitellaan, että musta väri riittää.

Vierailija
518/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä ripille pääseviä nuoria tyttöjä, joilla on niin lyhyt mekko päällä, että melkein takapuoli vilkkuu. Joissakin mekoissa rinnatkin ovat turhan paljon esillä. Kyseessä kuitenkin kirkollinen tilaisuus, jota olisi syytä kunnioittaa asianmukaisella pukeutumisella. Tämä siitäkin huolimatta, että suurin osa nuorista käy rippikoulun vain lahjarahojen takia tai siksi, että niin moni muukin käy ja se on perinne. 

Itse en ole pätkääkään uskovainen, mutta jos kirkkoon menen jonkun tilaisuuden takia, peitän tietyt paikat. 

Sama koskee myös ylioppilaaksi valmistuvia nuoria naisia. Todella lyhyitä mekkoja, kun nousevat lavalle portaita pitkin niin meinaa jo vilahtaa.

No ei ole sama asia, toiset ovat aikuisia ja toiset lapsia.

Vierailija
519/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä ripille pääseviä nuoria tyttöjä, joilla on niin lyhyt mekko päällä, että melkein takapuoli vilkkuu. Joissakin mekoissa rinnatkin ovat turhan paljon esillä. Kyseessä kuitenkin kirkollinen tilaisuus, jota olisi syytä kunnioittaa asianmukaisella pukeutumisella. Tämä siitäkin huolimatta, että suurin osa nuorista käy rippikoulun vain lahjarahojen takia tai siksi, että niin moni muukin käy ja se on perinne. 

Itse en ole pätkääkään uskovainen, mutta jos kirkkoon menen jonkun tilaisuuden takia, peitän tietyt paikat. 

Sama koskee myös ylioppilaaksi valmistuvia nuoria naisia. Todella lyhyitä mekkoja, kun nousevat lavalle portaita pitkin niin meinaa jo vilahtaa.

Yo-todistuksen haku ei ole kuitenkaan samalla tavalla arvokas ja pyhä juhla kuten riparit. Mun mielestä sinne voi iha

Niin ja ylioppilaat ovat täysi-ikäisiä eivätkä 14-15 -vuotiaita

Vierailija
520/682 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme vuosia sitten häissä, jotka järjestettiin hotellissa keskellä ei mitään eli suurin osa häävieraista jäi hotelliin yöksi. Aamulla bestman oli päättänyt yllättää hääparin viemällä heille aamiaisen huoneeseen. No, sängyssä oli ollut menossa muuta kuin nukkumista. Tässä ei mitään, eihän hääpari voinut tietää että joku ilmoittamatta tulee heidän huoneeseen. Mutta mitä teki bestman? Tuli yläkerrasta aamiaishuoneeseen, jossa suurin osa häävieraista ja hääparin vanhemmat ja sukulaiset oli aamiaisella, ja kovaan ääneen hohotti että "siellä oltiin pykälässä öhöhöhöh" ja tätä toisteli pitkän aikaa.

Mikakohan hotelli on sellainen missa huoneiden ovet ei ole lukossa? Kuka vaan voi hiippailla toisten huoneeseen milloin huvittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi