Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.
Aloitan:
- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.
- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut
- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.
Kommentit (682)
Vierailija kirjoitti:
Parin viime talven aikana olen huomannut kirkkovieraiden ehtoolliskäytännössä hämmästyttävän muutoksen. Ehtoolliselle tullaan päällystakki päällä, tänä talvena erityisesti pitkä musta toppatakki tiukasti vetoketju kiinni.
Kaikkien vanhojen tapojen mukaan ehtoolliselle tullaan kuten ruokapöytään, ilman päällystakkia. Ajattelin ensin etteivät nuorehkot tunne käytöstapoja mutta tänä talvena olen huomannut että moni on kuitenkin ottanut takin mukaan mutta kantaa sitä käsivarrellaan.
Onko nämä takit jotain kalliita muotitakkeja joita ei uskalleta jättää kirkon penkkiin ehtoollisen ajaksi?
Ei sillä takin hinnalla ole mitään väliä, se on nykyajan muotia että ei olla enää niin pinnallisia näissä juhlallisessa tilausuuksissa, nykyään on ihan normaali tulla hääjuhliin farkuissa ja hupparissa kunhan on ehjät puhtaat tietenkin. Olen monia nuoria kannustanut siihen ettei mitään pukuja kannata turhaan ostella, ne maksaa hemmetisti ja niiden käyttö jää 1 kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Presidentin itsenäisyyspäivän iltajuhlassa vain yksi kymmenestä naisesta osaa pukeutua niin kuin tällaisiin juhliin pukeudutaan.
Nyt on kyllä tiukka arvostelu ja rima korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-studioon tai muihin keskusteluohjelmiin kutsutaan usein asiantuntijoita tai poliitikkoja. Miehet on aina siistejä puvuissaan ja kengissään, mutta naiset... keski-ikäiset naiset on usein ihan mässähtäneitä, on laitettu joku käpykuvioinen tunika päälle tai löysä neule, ja tehdään siitä omasta mielestä hienompi vetämällä villahelmet tai puukorut kaulaan tai jotkut nahkalätkäkorvikset.
Ymmärrän, että menopaussissa ei virallinen jakkupukeutuminen tunnu aina yhtä mukavalta kuin Nanson joustava tunika, mutta tietyssä asemassa pitäisi olla rahaa ja ymmärrystäkin. Et vaikuta asiantuntijalta, jos sinulla on riemunkirjava pöllökuvioinen trikooteltta päälläsi. Sori siitä.
Mun mielestä nuo nykyiset miesten puvut näyttää inhottavilta. Kauhean tiukat housut ja liian pieni kiristävä takki. Tuskin itse valitsevat useinkaan asujaan vaan puvustaja valitsee, tietysti sen mu
Minäkin kannatan sitä, ettei kenenlään tarvitsisi olla epämukavassa asussa ja puristavissa tai muutoin epäsopivissa kengissä.
Nuorena naisena oli vielä helppo löytää sopivia avokkaita ja ballerinakenkiä. Kun ikää on tullut lisää, jalan rakenne on muuttunut, ja on entistä vaikeampi löytää kenkiä, jotka eivät käytössä aiheuta kipua jalkoihin tai varpaisiin. Jos haluaa mukavan ja edustavan jakkupuvun, se pitäisi varmaan teettää ompelijalla mittojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-studioon tai muihin keskusteluohjelmiin kutsutaan usein asiantuntijoita tai poliitikkoja. Miehet on aina siistejä puvuissaan ja kengissään, mutta naiset... keski-ikäiset naiset on usein ihan mässähtäneitä, on laitettu joku käpykuvioinen tunika päälle tai löysä neule, ja tehdään siitä omasta mielestä hienompi vetämällä villahelmet tai puukorut kaulaan tai jotkut nahkalätkäkorvikset.
Ymmärrän, että menopaussissa ei virallinen jakkupukeutuminen tunnu aina yhtä mukavalta kuin Nanson joustava tunika, mutta tietyssä asemassa pitäisi olla rahaa ja ymmärrystäkin. Et vaikuta asiantuntijalta, jos sinulla on riemunkirjava pöllökuvioinen trikooteltta päälläsi. Sori siitä.
Millainen ihminen omaa tällaisen mielipiteen?
No, itse olen oikeasti sitä mieltä, että koulujen opettajat puolestaan eivät useinka
Millä vuosikymmenellä?
- 60-70-luvulla. Lukion miesrehtorilla oli aina puku ja solmio. Myös miespuolinen kielten opettaja pukeutui aina pukuun. Muistaakseni keskikoulussa matematiikan opettajallakin oli aina esim. poolopaidan päällä puvun takki, toisinaan kauluspaita ja solmio. Lukiossa kuitenkin taisi yksi matikan ope pukeutua vähän rennommin.
Kävin osan kouluvuosista pientä koulua, jossa oli aika tarkat säännöt.
Minä pukeudun joka päivä provosoivasti. Ensin laitan hyvännäköisen asun jonka jälkeen rikon kokonaisuuden vaihtamalla yhden (usein näkyvimmän) vaatekappaleen johonkin hullunkuriseen tai hölmöön vaatteeseen.
Ihan helvetin hyvä😂😂🤣on niin totta. Viikon naurut tästä👌
Vierailija kirjoitti:
Jäätävän hyvä ja niin totta🤣🤣🤣
Antakaa ihmisten olla ja pukeutua miten lystää. Kasvattakaa itseänne ja miettikää vain omaa pukeutumistanne.
Kaikkien vanhojen tapojen mukaan ehtoolliselle tullaan kuten ruokapöytään, ilman päällystakkia. Ajattelin ensin etteivät nuorehkot tunne käytöstapoja mutta tänä talvena olen huomannut että moni on kuitenkin ottanut takin mukaan mutta kantaa sitä käsivarrellaan.
Onko nämä takit jotain kalliita muotitakkeja joita ei uskalleta jättää kirkon penkkiin ehtoollisen ajaksi?
Joo sieltä 80-90 luvun vanhoilta ajoilta kannattaa pikku hiljaa tulla pois että se oli joskus meillä tapana olla tarkempi pukeutumisessa mutta se ei ole tätä päivää enää, joskus uskottiin tietynlaiseen kasvatukseen ensin koulut + riparit + ja ajateltiin että niistä tulee samanlaisia kuin vanhemmista jne.. se on vanhaa kivikautis ajan juttuja.
tänä päivänä olen ohjeistanut ihan 20v nuoria ettei pukukoodia enää tarvitse, siistit arkikäytössä olevat vaatteet käy kunhan eivät ole rikkinäisiä ja likaisia. Farkut erittäin siisti + huppari ja puhtaat valkoset vaikka matalapohjalliset tennarit näyttää siistiltä. Monet nuoret on ollutkin sitä mieltä että kaikilla ei ole varaa ostella kalliita pukuja kun ei kaikki käy töissä ja pitäisi jonnekin juhliin aina pystytä varautumaan, se on kaikille parasta että rentotyyli Riittää ja että saavut paikan päälle juhliin!
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin viime talven aikana olen huomannut kirkkovieraiden ehtoolliskäytännössä hämmästyttävän muutoksen. Ehtoolliselle tullaan päällystakki päällä, tänä talvena erityisesti pitkä musta toppatakki tiukasti vetoketju kiinni.
Ei sillä takin hinnalla ole mitään väliä, se on nykyajan muotia että ei olla enää niin pinnallisia näissä juhlallisessa tilausuuksissa, nykyään on ihan normaali tulla hääjuhliin farkuissa ja hupparissa kunhan on ehjät puhtaat tietenkin. Olen m
Hupparissa ei ikinä mennä hääjuhlaan, ellei ole aivan erikseen ilmoitettu hupparikoodia. Vaikka sinulle se tarkoittaisi mukavan rentoa menoa, yleisesti huppari häissä tarkoittaa ettet kunnioita juhlaa sen vertaa että pukeutuisit juhlan arvon mukaisesti.
Aivan minimipukeutumisen alarajalla on kauluspaita ja todella siistit farkut (ei siniset ja/tai kuluneet). Esimerkiksi mustat, vähällä käytöllä olleet supersiistit farkut ja silitetty kauluspaita menevät juuri ja juuri. Puku päällä on se paras vaihtoehto häissä, jos pukukoodi ei ole tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä takin hinnalla ole mitään väliä, se on nykyajan muotia että ei olla enää niin pinnallisia näissä juhlallisessa tilausuuksissa, nykyään on ihan normaali tulla hääjuhliin farkuissa ja h
Kyllä voi laittaa niinkauan kunnes toisin ilmoitetaan että pukukoodi. ja olen jo monta kertaa sanonut että siistit farkut riittää myös hyvin niinkuin itsekin sanoit vaikka olisi miten minimialaraja niin se silti käy, se puku ei ole mitenkään pakollinen vaikka olisikin paras. Farkkujen kanssa kauluspaita on myös hyvä mutta ei ole pakollinen, hupparilla saa mennä jos haluaa. Olen nähnyt monesti valokuvissakin kun hautajaisissa nuoremmilla on hupparit päällä ja jollain saattaa olla collegehousutkin. Ei se hautaaminen tarkoita että kenellä on kalleimmat vaatteet päällä. sama juttu hääjuhlissa, suomalaisilla on monesti tyhmiä juttuja että kenellä on mistäkin liikkestä puku ostettu ja kenellä makso sen ja sen verran! hääparilla kuuluu olla hienot vaatteet ei vierailla. Aion jatkossa kannustaa nuorempia ja muitakin tähän rentoatyyliseen pukeutumiseen.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätävän hyvä ja niin totta🤣🤣🤣
Onneksi monella on sen verran asiantuntemusta itselläkin, ettei katso sitä toisistakaan vaatteen perusteella. Vaan sillä mitä puhuu ja perustelee.
Kyllä voi laittaa niinkauan kunnes toisin ilmoitetaan että pukukoodi. ja olen jo monta kertaa sanonut että siistit farkut riittää myös hyvin niinkuin itsekin sanoit vaikka olisi miten minimialaraja niin se silti käy, se puku ei ole mitenkään pakollinen vaikka olisikin paras. Farkkujen kanssa kauluspaita on myös hyvä mutta ei ole pakollinen, hupparilla saa mennä jos haluaa. Olen nähnyt monesti valokuvissakin kun hautajaisissa nuoremmilla on hupparit päällä ja jollain saattaa olla collegehousutkin. Ei se hautaaminen tarkoita että kenellä on kalleimmat vaatteet päällä. sama juttu hääjuhlissa, suomalaisilla on monesti tyhmiä juttuja että kenellä on mistäkin liikkestä puku ostettu ja kenellä makso sen ja sen verran! hääparilla kuuluu olla hienot vaatteet ei vierailla. Aion jatkossa kannustaa nuorempia ja muitakin tähän rentoatyyliseen pukeutumiseen.
Jos et ole trolli niin aika karhunpalveluksen teet nuorisolle. Jos kuuntelevat sinua, antavat itsestään joko tylyn tai pellen kuvan. Huppari ja kollarit hautajaisissa on jo jonkinlainen keskisormen näyttö, ellei ole täysin murtunut lähiomainen kuten vainajan lapsi yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pariinkin kertaan todistanut sitä, että häihin tai hautajaisiin mieshenkilöt tulee oikein asiallinen puvuntakki ja kauluspaita päällä, mutta jalassa onkin farkut ja tennarit. Jotenkin hupaisan näköinen, kun vyötäröltä ylöspäin juhlapuku ja alaspäin sitten niin arkinen asu kuin voi olla. Toimii jos vaikka töissä tarvitsee johonkin videokonferenssiin osallistua ja kamerakuvan saa rajattua, mutta en nyt paikan päälle mihkään pukutilaisuuksiin tollain kehtaisi mennä.
Mitäs jos lähiomaisten toive on ollut esimerkiksi se ettei kokopukuja hautajaisiin?
Olen itse ollut hautajaisissa missä nimenomaan oli omaiset toivoneet että pukeutumisen suhteen vapaampaa, siellä monilla olikin esimerkiksi farkut ja kauluspaita. Osalla oli juhlakengät, toisilla kävelykengät ja joillain tennarit.
Meinaat että lainaamasi kirjoittaja on kutsuttu samoihin juhliin, mutta ilmoitettu eri pukeutumisohjeet kuin muille?
Nuori sairaanhoitajaopiskelija tuli töihin asussa , mikä ei käy minnekkään : lyhyt toppatakki auki, jalassa läpinäkyvät trikoot , ihonmyötäiset. Housujen kantaja on valtavan ylipainoinen, jokainen makkara näkyi muotoineen ja alushousut kun oli läpinäkövät trikoot. Ei omista varmaan peiliä. Meinasin oksentaa. Toki töissä oli sairaanhoitajan vaatteet , olusi muuten potilaat ulvoneet naurusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pariinkin kertaan todistanut sitä, että häihin tai hautajaisiin mieshenkilöt tulee oikein asiallinen puvuntakki ja kauluspaita päällä, mutta jalassa onkin farkut ja tennarit. Jotenkin hupaisan näköinen, kun vyötäröltä ylöspäin juhlapuku ja alaspäin sitten niin arkinen asu kuin voi olla. Toimii jos vaikka töissä tarvitsee johonkin videokonferenssiin osallistua ja kamerakuvan saa rajattua, mutta en nyt paikan päälle mihkään pukutilaisuuksiin tollain kehtaisi mennä.
joo se voi näyttää hassulta mutta V#"!% pukeutua tollasiin pukuihin ja pukuhousuihin. sen takia itse laitan vaan pukutakin korkeintaan koska se ärsyttää. haluan olla rennosti. mun mielestä juhliin pitäisi voida mennä farkuissa ja huppareissa niin ei ole tunnelma niin jäykkä.
M44
Ainakin itse toivoisin, että sitten kun minusta aika jättää ja hautajaiseni ovat ajankohtaiset, ne ihmiset jotka eivät edes sen vertaa viitsi muistotilaisuuteen panostaa että laittaisivat jotain hupparia siistimpää päälle, jääkööt kotiin. Ei tarvitse täys musta puku ja hopeanharmaa kravatti olla, mutta edes jonkinlaista tilanteen kunnioitusta osoittaa omalla olemuksellaan.
Jos et ole trolli niin aika karhunpalveluksen teet nuorisolle. Jos kuuntelevat sinua, antavat itsestään joko tylyn tai pellen kuvan. Huppari ja kollarit hautajaisissa on jo jonkinlainen keskisormen näyttö, ellei ole täysin murtunut lähiomainen kuten vainajan lapsi yms
Kuule Sinaa!
En ole trolli, kyse on myös näissä pukuvaatteista siitä että esim nykynuoriso on aika PA porukkaa ja töitä ei ole, ja näihin juhliin menee paljon rahaa ja se luo stressiä kun sitä rahaa ei ole ja jonkun yhden päivän takia. Se riittää jos on vähän rahaa ostaa edes pieni lahja ja pääsee osallistumaan hääjuhlaan niin se on pääasia. Olen monelle nuorisolle kertonut että juhlat on siitä ongelma että aina pitäisi löytyä rahaa juuri näihin vaatteisiin ja vielä lahjaan. Jos minun näkemys ei teitä miellytä niin laittakaa niitä pukujanne mutta minä en laita!
sitten näissä puku ostoksissa on se huono puoli että sitä käytetään 1 kerran ja seuraavan kerran kun sitä tarvitsee ollaan lihottu 10kg eikä se enää mahdukaan päälle! niin sen takia omat arkivaatteet on ok mennä silloin juhliin kun rahat on vähissä!
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo se voi näyttää hassulta mutta V#"!% pukeutua tollasiin pukuihin ja pukuhousuihin. sen takia itse laitan vaan pukutakin korkeintaan koska se ärsyttää. haluan olla rennosti. mun mielestä juhliin pitäisi voida mennä farkuissa ja huppareissa niin ei ole tunnelma niin jäykkä.
<
mun mielestä kyse ei ole siitä mitkä vaatteet on päällä, vaan siitä että osallistutaan ja on paikan päällä. se on kunnioitusta että tullaan tilaisuuteen. jos ihmisellä on raha tilanne erittäin huono niin minun mielestä saa tulla siltikin vaikka olisi mitkä vaatteet päällä.
M44
Riikka "7,6%" Purran tanssi Lohjan torilla - en ole koskaan nähnyt typerämpää poliitikoilta.