Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.
Aloitan:
- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.
- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut
- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.
Kommentit (682)
Oon pariinkin kertaan todistanut sitä, että häihin tai hautajaisiin mieshenkilöt tulee oikein asiallinen puvuntakki ja kauluspaita päällä, mutta jalassa onkin farkut ja tennarit. Jotenkin hupaisan näköinen, kun vyötäröltä ylöspäin juhlapuku ja alaspäin sitten niin arkinen asu kuin voi olla. Toimii jos vaikka töissä tarvitsee johonkin videokonferenssiin osallistua ja kamerakuvan saa rajattua, mutta en nyt paikan päälle mihkään pukutilaisuuksiin tollain kehtaisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Oon pariinkin kertaan todistanut sitä, että häihin tai hautajaisiin mieshenkilöt tulee oikein asiallinen puvuntakki ja kauluspaita päällä, mutta jalassa onkin farkut ja tennarit. Jotenkin hupaisan näköinen, kun vyötäröltä ylöspäin juhlapuku ja alaspäin sitten niin arkinen asu kuin voi olla. Toimii jos vaikka töissä tarvitsee johonkin videokonferenssiin osallistua ja kamerakuvan saa rajattua, mutta en nyt paikan päälle mihkään pukutilaisuuksiin tollain kehtaisi mennä.
Mitäs jos lähiomaisten toive on ollut esimerkiksi se ettei kokopukuja hautajaisiin?
Olen itse ollut hautajaisissa missä nimenomaan oli omaiset toivoneet että pukeutumisen suhteen vapaampaa, siellä monilla olikin esimerkiksi farkut ja kauluspaita. Osalla oli juhlakengät, toisilla kävelykengät ja joillain tennarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siellä idässä on kaikki niin hyvin muutenkin, kun pikkutytötkin kulkee rusetit päässä hiukset laitettuna.
Millaiset on vaatteet on niitä seksualisoivia vaatteita? Mitä itse olen vaatevalikoimaa nähnyt, niin nykyään lasten vaatemuoti on kyllä ihan asiallista.
Ei varmaan kaikki ole sielläkään hyvin, mutta ei myöskään kaikki ole väärin.
Tuossa viestissäni juuri kuvasin niitä seksualisoivia vaatteita, esimerkiksi kireät narutopit. Painatuksissa voi olla huulet ja kieli tai joku takapuoltaan kiehnäävä artisti. Hyvä, jos niitä ei enää junioriosastoilla ole.
Toppi missä on ns. naruolkaimet on kyllä aivan normaali lasten hellevaate.
Pojilla?
Miksei?
Kauhisteletko myös housuja tai shortseja tytöillä?
Vierailija kirjoitti:
joo se voi näyttää hassulta mutta V#"!% pukeutua tollasiin pukuihin ja pukuhousuihin. sen takia itse laitan vaan pukutakin korkeintaan koska se ärsyttää. haluan olla rennosti. mun mielestä juhliin pitäisi voida mennä farkuissa ja huppareissa niin ei ole tunnelma niin jäykkä.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo se voi näyttää hassulta mutta V#"!% pukeutua tollasiin pukuihin ja pukuhousuihin. sen takia itse laitan vaan pukutakin korkeintaan koska se ärsyttää. haluan olla rennosti. mun mielestä juhliin pitäisi voida mennä farkuissa ja huppareissa niin ei ole tunnelma niin jäykkä.
M44
Ja lisäisin viellä että minun mielestä voitais kaikki ottaa nykypäivän pukeutumis-koodi sellaiseksi että siistit merkki farkut + huppari esim tommy hilfiger koska ne on kalliita vaatteita ja hienoja. ja tennarit myös kunhan ovat puhtaan valkoiset. nykypäivän pukeutuminen vaatii muutosta koska tollaset v%"n puvut ärsyttää ihan sa%###% ja haluan pukeutua rennosti ja on iloisempi rento mieli myös itsellä juhlissa.
M44
Miehellä uikkarit jalassa uimarannalla aurinkoa ottaessa, vaan uimaan lähtiessä riisui pois.
Kassejaan raapien iso jölli heijasi puolelta toiselle , kun käveli uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on toisaalta ihan turhaa hakata monta sataa johonkin pukuun kun se on lähes kertakäyttöinen. Arkivaatteet on ihan hyvät mennä hääjuhliin tai hautajaisiin ja panostaa sen vaaterahan vaikka hääparin lahjaan paremmin niin se on paljon hienompaa ostaa kunnon lahja. Itse olen ottanut ihan tavaksi vetää puhtaat ehjät arkivaatteet tilaisuuteen kuin tilaisuuteen ja laitan senkin edestä lahjaan sen rahan. Ja monet ei pysty ostamaan välttämättä vaatteita tai sitten lahjaa ollenkaan niin senkin takia on kaikille parasta että ei tarvitse pukeutua pukuihin. Ne maksaa ja on kaapissa pölyämässä vuosikymmenet.
Itse en osta mitään pukua enää ikinä!
M44
Sisareni hääjuhla asenne oli vertaansa vailla, ja ikuiset valokuvatodisteet siitä.
olimme yhteisen, nuorimman sisaremme häissä.
Otettiin sitten hääkuvia koko juhlavieras porukalla.
keskellä morsian ja sulhanen, sitten muu väki.
No toinen siskoni pitää yhttä vaippaikäistä lastaan roikottaen lasta kummasti.
koko kamaluus näkyi vasta kuvista. Tyyppi roikutti lasta niin että sen jalat oli rivosti levällään, toki vaippa siinä mutta kuitenkin.
ja joka ikisessä kuvassa pitää lasta lettu levällään🤢
Ne puhtaan valkoiset lenkkarit ovat todella speden näköiset muutoin kuin urheiltaessa.
Kengistä näkee, arvostaako ihminen itseään, sanottiin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Ne puhtaan valkoiset lenkkarit ovat todella speden näköiset muutoin kuin urheiltaessa.
Ei ole, sellaset matalapohjaiset puhtaan valkoiset on todella siistit juhliin farkkujen kanssa + hupparin. nykyään pitäisi meidän vaan hyväksyä rentotyyli puketumisessa. se on ihan turha tuhlata satoja euroja johonkin typerään pukukenkiin tai pukuun muutenkaan. Itse en osta mitään pukuja enää koskaan!
rento pukeutuminen on kaikille hyväksi ja se tuo rennomman ilmapiirin juhliin eikä tarvitse kävellä niskat jäykkänä joku typerä halpispuku päällä. Itse olen tämän ottanut tavaksi mitä puen aina Tennarit + farkut + huppari ja siisti kampaus ja vähän hajustetta.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, sellaset matalapohjaiset puhtaan valkoiset on todella siistit juhliin farkkujen kanssa + hupparin. nykyään pitäisi meidän vaan hyväksyä rentotyyli puketumisessa. se on ihan turha tuhlata satoja euroja johonkin typerään pukukenkiin tai pukuun muutenkaan. Itse en osta mitään pukuja enää koskaan!
rento pukeutuminen on kaikille hyväksi ja se tuo rennomman ilmapiirin juhliin eikä tarvitse kävellä niskat jäykkänä joku typerä halpispuku päällä. Itse olen tämän ottanut tavaksi mitä puen aina Tennarit + farkut + huppari ja siisti kampaus ja vähän hajustetta.
M44
Et kunnioita itseäsi, lapsellinen pukeutuminen on koomista. Apinoit amerikkaa.
Vierailija kirjoitti:
A-studioon tai muihin keskusteluohjelmiin kutsutaan usein asiantuntijoita tai poliitikkoja. Miehet on aina siistejä puvuissaan ja kengissään, mutta naiset... keski-ikäiset naiset on usein ihan mässähtäneitä, on laitettu joku käpykuvioinen tunika päälle tai löysä neule, ja tehdään siitä omasta mielestä hienompi vetämällä villahelmet tai puukorut kaulaan tai jotkut nahkalätkäkorvikset.
Ymmärrän, että menopaussissa ei virallinen jakkupukeutuminen tunnu aina yhtä mukavalta kuin Nanson joustava tunika, mutta tietyssä asemassa pitäisi olla rahaa ja ymmärrystäkin. Et vaikuta asiantuntijalta, jos sinulla on riemunkirjava pöllökuvioinen trikooteltta päälläsi. Sori siitä.
Mun mielestä nuo nykyiset miesten puvut näyttää inhottavilta. Kauhean tiukat housut ja liian pieni kiristävä takki. Tuskin itse valitsevat useinkaan asujaan vaan puvustaja valitsee, tietysti sen mukaan mikä sattuu olemaan muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44
Et kunnioita itseäsi, lapsellinen pukeutumine
minähän juuri kunnioitan kun olen oma itseni ja ostan hääparille arvokkaan lahjan se on arvostamista toisille! lapsellinen pukeutuminen olisi verkkapuku mutta erittäin siistit farkut + nätti huppari on tyylikästä myös. Olen monelle sanonut tästä että rento pukeuminen on kaikista parasta ja myös jos itse järjestän jonkun juhlan niin laitan kaikille viestin että pukeutuminen täysin vapaa. panostan ennemmin vaikka ruoka tarjoiluun ja alkoholitarjoiluun.
monet näissä juhlista tinkii jonkin verran esim hääparin lahjasta mutta minä en tinki yhtään. tämän olen nähnyt. yritän alkaa muutenkin mainostamaan tätä pukeutumisen tyyliä nykypäivän mukaisesti ja kannusta nuorempiakin tähän ja monet on ollu tästä sitä mieltä että se heillä OK ja ymmärtävät hyvin.
M44
Persu hyväntekeväisyystilaisuudessa. Luuli että siellä kerätään hänelle rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Persu hyväntekeväisyystilaisuudessa. Luuli että siellä kerätään hänelle rahaa.
Tämä! 😂😂😂😅
Entisessä työpaikassa kollega käytti hyvin avonaisia toppeja että niitä tissejä ei voinut kukaan olla huomaamatta. Samaan hengenvetoon valitti miksi miehet tuijottaa ja kommentoi + muut naiset paheksuvat pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassa kollega käytti hyvin avonaisia toppeja että niitä tissejä ei voinut kukaan olla huomaamatta. Samaan hengenvetoon valitti miksi miehet tuijottaa ja kommentoi + muut naiset paheksuvat pukeutumista.
rento pukeutuminen pitäisi mun mielestä tulla kaikille ihan koodiksi. jos nyt tissit näkyy vähän niin se on vain juhlallisempi, sama juttu itsellä kun käytän juhlissa aina farkkuja ja hupparia.
M44
Presidentin itsenäisyyspäivän iltajuhlassa vain yksi kymmenestä naisesta osaa pukeutua niin kuin tällaisiin juhliin pukeudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Presidentin itsenäisyyspäivän iltajuhlassa vain yksi kymmenestä naisesta osaa pukeutua niin kuin tällaisiin juhliin pukeudutaan.
Eli kuinka heidän pitää mielestäsi pukeutua, vai tilaisuden pukukoodin mukaan?
Pojilla?