Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.
Aloitan:
- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.
- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut
- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.
Kommentit (682)
Näin valokuvia sukulaislapsen ristiäisistä. Huomio kiinnittyi sylikummiin, jolla oli jalassaan maastokuvioiset reisitaskuhousut ja pinkki (tiukka) paita, josaa jokin teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei vieraiden pukeutumiset juhlissa häiritse. Kiva, että kuitenkin tulivat paikalle.
Sitten meidän tuttavapiiriin kuuluu eräs perhe, jonka isäntä tykkää isännöidä juhlia kuin juhlia. Se ottaa helposti naapurin kesäjuhlatkin haltuun, jos eivät ole tarkkana. Se kyllä sopii monelle, jos ns. seremoniamestari puuttuu. Tää mies on aika riikinkukko, koreilee vaatteillaan ja on perin tyylikäs.. verrattuna vaimoonsa. Sillä ei ole käsitystäkään miten pukeudutaan mihinkin. Hän sitten puettaa lapset. :(
Miehen 40v juhlat oli ja smart casual oli pukeutumiskoodi. Juhlat oli heillä kotona, mutta sinne oli henkilökuntaa hankittu yms. oli isot juhlat kuinkas muutenkaan. Rouvalla vaan sattui olemaan influenssa ja sitten hän hieltä löyhkäävänä nokkavuotaen istui vieraiden joukossa pyjamassa ja villasukissa. Pariin kertaan vinkkasin, että mees lepäämään, että paranet.
Miehensä jä
Kusipää ex ei koskaan hoitanut vauvaa eikä lähtenyt kanssamme 20 km päähän ostarille koska oli muka kiireinen. Juhliin kun mentiin niin puunasi itseään ja moitti minun vaatteita. Äitiyden jälkeen ei moni mekko heti sopinut eikä niissä olisi voinut imettää. Laitoin tunikan ja mustat housut ja sain moittivan katseen. Muut naiset tepasteli juhlissa mekoissa ja korkkareissaan. Nauratti kun miestä hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tuli kouluun seuraavana päivänä isänsä kuolemasta, ei pitänyt suruaikaa. Hautajaisiin osallistui tavallisessa ehkä tummansinisessä hameessa ja perus yksivärisessä paidassa, ei siis ollut mustaa mekkoa tai jakkupukua kuten muilla naisilla ja tytöillä.
Anna kaverin surra omalla tavallaan. Sinäkö päätät miten piti suruaika isänsä menettäneellä kuuluu olla? Isän kuolema on nuorelle ihmisellle jo sinänsä tarpeeksi raskas asia, ei siinä enää tarvita kaveria esittämään mielipiteitään pukeutumisesta. Opettele tahdilkuutta ja empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tuli kouluun seuraavana päivänä isänsä kuolemasta, ei pitänyt suruaikaa. Hautajaisiin osallistui tavallisessa ehkä tummansinisessä hameessa ja perus yksivärisessä paidassa, ei siis ollut mustaa mekkoa tai jakkupukua kuten muilla naisilla ja tytöillä.
Koulusta ei ehkä voinut olla pois! Lisäksi vaatteilla ei surra!
Kyllä koulu on kuitenkin ihan toissijainen asia kuoleman suhteen.
Mikä sinä olet sanomaan noin missä ja millä tavoin kaverisi pitää surra omaa isäänsä? Entä jos tytöllä oli niin paha mieli ettei hän kestänyt olla kotona, jos ahdisti niin että oli pakko päästä pois? Entä jos koulussa oli helpompi olla? Olet kyllä empatian maailmanmestari, täytyy sanoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tuli miehen veljen häihin mustassa mekossa. Joo, tiedettiin, että ei pahemmin meitä miniöitään arvostanut, mutta musta se oli jo liikaa. Miehen eno istui meidän joulukahvipöydässä lippalakki päässä, ja alkoi kasvattamaan meidän lapsia. Sehän hyvin 65v lapsettomalta vanhaltapojalta sujuukin...
Mielestäni mustaa voi vallan hyvin käyttää häissäkin. Monen tyyli on mustavoittoinen muutenkin.
Niinpä. Ehkä jos olisi semmoinen selkeä "surupuku", musta mekko, mustat sukkikset, musta jakku, hillityt korut ja joku musta hattu jne., voisi näyttää kummalliselle.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi kansaedustaja, jolla oli valkoinen teeppari istuntosalissa, ja josta joku/ jotkut kansalaiset valittivat. En tiedä sen tarkemmin, koskiko valitus teepaidan ryppyisyyttä (joka näkyy median kuvissa, mutta ei kansanedustajan muokatuissa selfieissä) vaiko sitä, että rumat tatuoinnit näkyivät lyhythihaisessa paidassa. Molempi pahempi, sanoisin.
Kieltämättä melkoinen käytösmoka mennä valittamaan jostain tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eli käyttäytyi ja pukeutui täysin normaalisti. Normaali arki voi olla parasta lääkettä suruun, saa muuta ajateltavaa. Ja vaatteet kuulostaa ihan normaalille nuoren hautajaisasulle (ja muutenkin on erittäin tyylitöntä haukkua vainajan lähiomaisten asuja, vaatteet ei ehkä siinä kohtaa vaan tunnu tärkeälle).
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olen muutaman kerran nähnyt naisilla kesällä bikinin yläosan shortsien kanssa kuin oltaisiin jossain Miamissa. Ja kerran viisikymppinen tukeva nainen käveli valkoisissa bikineissä. Aikamoinen näky kun on kuitenkin olemassa muitakin vilpoisia asuja kuin paljas nahka. Nämä siis katukuvassa eikä missään uimarannalla tai edes puistossa.
Heräsikö kateus?
Vierailija kirjoitti:
Kurvissa kuppilan terassilla (tukevan?) naisen yläosa punaiset rintaliivit.
Prismassa nuorella (tukevalla?) naisella trikoot ja pieni urheilutoppi (rintaliivit?).
Paitaa kumpaankin asuun kaipailisin 👚
Kurvin kuppila🤪, eikös siellä muutenkin ole rennompi meininki. Olitko sä väärässä paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käyttäytyi ja pukeutui täysin normaalisti. Normaali arki voi olla parasta lääkettä suruun, saa muuta ajateltavaa. Ja vaatteet kuulostaa ihan normaalille nuoren hautajaisasulle (ja muutenkin on erittäin tyylitöntä haukkua vainajan lähiomaisten asuja, vaatteet ei ehkä siinä kohtaa vaan tunnu tärkeälle).
Paitsi jos vainajan lähi omaiset pukeutuu punaiseen
Vierailija kirjoitti:
Isoisoisänsä hautajaisissa kouluikäisellä pojalla tavallinen sininen t-paita ja minions-verkkarit. (Kun samanikäisellä serkullaan oli päällään tumma puku, kontrasti oli aika räikeä).
Mutta jos erityis lapsi ei halua pukea pukua.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olen muutaman kerran nähnyt naisilla kesällä bikinin yläosan shortsien kanssa kuin oltaisiin jossain Miamissa. Ja kerran viisikymppinen tukeva nainen käveli valkoisissa bikineissä. Aikamoinen näky kun on kuitenkin olemassa muitakin vilpoisia asuja kuin paljas nahka. Nämä siis katukuvassa eikä missään uimarannalla tai edes puistossa.
Tule pois sieltä katukuvasta.
Hääjuhlissa sulhasen isä adidaksen mustan värisessä verkkareissa, ei voinut olla katsomatta kirkossa.
Monet muotitrendejä seuraavat ja kovasti meikatut nuoret naikkoset ei tunnu tietävän, että suojaompeleet pitää poistaa takista. Kuluneena talvena olen nähnyt monia, joilla on takinliepeet vielä takaa kiinni toisissaan. Osalla takki on jo kulunut ja nyppyyntynyt, mutta suojaompeleet vielä paikoillaan. On se vähän noloa.
Vierailija kirjoitti:
Hääjuhlissa sulhasen isä adidaksen mustan värisessä verkkareissa, ei voinut olla katsomatta kirkossa.
kokeneet urokset ollaan silmänruokaa neitokaisille😙😜, muistan vuonna 85 kun häissä ohuet kravatit oli muodikkaita
Vierailija kirjoitti:
Linnan juhlat minä tahansa vuonna: naisilla mauttomia prinsessa -tyylisiä asuja, joissa kaamea hörhelöhelma, tämä hörhelö siis on kantajansa mielestä kovin juhlava, edelleen tyylivirheenä naisilla riipuskaulakorut tai korujen yhteen sopimattomuus asun ja kampauksen kanssa, miehillä (todella monella) frakin takki ei istu eli liian iso tai pieni koko. Ja nämä vain muutomia esimerkkejä.
Mikä siinä on, että ei voida konsultoida pukeutumisen ammattilaisia, kun miljoonayleisön eteen mennään!
Linnan juhlien pukukoodina on juhlapuku, mikä naisilla tarkoittaa useimmiten leveähelmaista asua. Toki asu voi olla kapealinjainenkin, mutta pitää varoa, ettei lipsahdeta hollywoodilaisen paljastelevan gaalamuodin puolelle. Se ei valtiollisessa arvokkaassa tilaisuudessa ole tarkoitus.
Sori luennoivuudesta, mutta suurempana mauttomuutena Linnan juhlissa itse siis pidän naisten paljastelevaa pukeutumista, en prinsessahörhelöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokeneet urokset ollaan silmänruokaa neitokaisille😙😜, muistan vuonna 85 kun häissä ohuet kravatit oli muodikkaita
Joo mutta Verkkarit on verkkarit millä käydään lenkillä! ja puku juhlia varten. joku raja sentään pitää olla! siis hitto että hävettää pelkästään ajatella tota tilannetta vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse menin parikymppisenä tuoreen poikaystäväni kanssa hänen ystävänsä kolmekymppisiä juhlimaan. Vedin ykköset päälle vain huomatakseni, että heidän porukkansa tyyli olikin kauttaaltaan hieman erilainen. Monella oli joku olutmainos paidassaan, farkkuliiviä tai kurkkusalaattikuosia. Olin todella rankasti ylipukeutunut. Oma poikaystäväni oli onnistunut olemaan sen verran välimaastosta, etten ollut tajunnut asiaa ja hän tuntui olevan vain ylpeä fiinistä ja erottuvasta naisestaan. Itse kyllä häpesin, eikä se suhde kauan kestänytkään.
Itse olen kokenut tuon saman lapsena kaverisynttäreillä :D
Siinä missä itse saavuin siistissä mekossa, hiukset nutturalla ja siistit sisäkengät jalassa, olivat muut verkkareissa ja muissa arkivaatteissa. Myös päivänsankari.
Vaikka ala-asteikäinen olin, niin kyllä hävetti.
Tästä viestistä tuli mieleen venäläinen/itäinen pikkutyttöjen pukeutuminen. Laitetaan kaunis mekko päälle, hiukset letille tai rinkuloille ja iso rusetti päähän. Siinä on jotain ihanan vanhanaikaista ja arvokasta. En tiedä miksi meillä, kun taloudellinen hyvinvointi on lisääntynyt ja tapakulttuuri höltynyt, on valittu juuri verkkarimuoti tai sitten pikkutytöille jotain kireitä napatoppeja ja seksualisoivia painokuvia paitoihin. Mauttomuus on usein se ykkösvalinta. Toki se ei lapsen syy ole, täytyy vain ihmetellä miten lapsi saadaan haluamaan ja valitsemaan seksualisoivia vaatteita (lapselle itselleenhän ne ei sitä ole).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse menin parikymppisenä tuoreen poikaystäväni kanssa hänen ystävänsä kolmekymppisiä juhlimaan. Vedin ykköset päälle vain huomatakseni, että heidän porukkansa tyyli olikin kauttaaltaan hieman erilainen. Monella oli joku olutmainos paidassaan, farkkuliiviä tai kurkkusalaattikuosia. Olin todella rankasti ylipukeutunut. Oma poikaystäväni oli onnistunut olemaan sen verran välimaastosta, etten ollut tajunnut asiaa ja hän tuntui olevan vain ylpeä fiinistä ja erottuvasta naisestaan. Itse kyllä häpesin, eikä se suhde kauan kestänytkään.
Itse olen kokenut tuon saman lapsena kaverisynttäreillä :D
Siinä missä itse saavuin siistissä mekossa, hiukset nutturalla ja siistit sisäkengät jalassa, olivat muut verkkareissa ja muissa arkivaatteissa. Myös päivänsankari.
Vaikka ala-asteikäinen olin, niin kyllä hävetti.<
Tästä viestistä tuli mieleen venäläinen/itäinen pikkutyttöjen pukeutuminen. Laitetaan kaunis mekko päälle, hiukset letille tai rinkuloille ja iso rusetti päähän. Siinä on jotain ihanan vanhanaikaista ja arvokasta. En tiedä miksi meillä, kun taloudellinen hyvinvointi on lisääntynyt ja tapakulttuuri höltynyt, on valittu juuri verkkarimuoti tai sitten pikkutytöille jotain kireitä napatoppeja ja seksualisoivia painokuvia paitoihin. Mauttomuus on usein se ykkösvalinta. Toki se ei lapsen syy ole, täytyy vain ihmetellä miten lapsi saadaan haluamaan ja valitsemaan seksualisoivia vaatteita (lapselle itselleenhän ne ei sitä ole).
Onneksi siellä idässä on kaikki niin hyvin muutenkin, kun pikkutytötkin kulkee rusetit päässä hiukset laitettuna.
Millaiset on vaatteet on niitä seksualisoivia vaatteita? Mitä itse olen vaatevalikoimaa nähnyt, niin nykyään lasten vaatemuoti on kyllä ihan asiallista.
Mites Tynkkysen metsurinpaidat, triggeröikö yhtä pahasti? Tai Keskikaljan pummilook, aika epäasiallinen sekin?