Pelottavin maa, jossa olet ollut?
Kommentit (191)
Ruotsi, Malmö ja Rosengård. Pitihän siellä käydä katsomassa mutta vierailu jäi lyhyeksi. Oli sen verran uhkaavaa porukkaa ne paikalliset .
Vierailija kirjoitti:
Epäironisesti Ruotsi! Malmö ja Rosengård, huhhuh.
Tässä hauska juttu tähän liittyen, valitettavasti maksumuurin takana. https://www.hs.fi/nyt/art-2000002842718.html
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Afrikka, Johannesburg ja Tikkurilan asema aamuyöllä.
Onko Johannesburgissakin Tikkurila-niminen paikka? Onpa jännää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel, ihan heittämällä. Ja olen käynyt 50 maassa, eli vertailukohtaakin löytyy.
Ei kuulosta uskottavalta, siellä on kovat turvatoimet ja sotilaita kaikkialla. siviilit harvoin joutuvat kohteeksi.
Se, että ympärillä parveilee parikymppisiä asevelvollisia rynnäkkökiväärit kourassa, ei suoranaisesti lisää turvallisuuden tunnetta.
Jos et ole liikkeellä pommívyön kanssa, niin ei tarvitse pelätä sotilaita. Ei ne siellä huvikseen tavallisia kansalaisia ammuskele. Jos jotain kahakkaa syntyy, ainakin virkavalta on heti paikalla eikä tarvitse odotella puolta tuntia niin kuin Suomessa.
No eipä kukaan tullut väliin, vaikka paikalliset sylkivät päälle ja huusivat uhkauksia. Onneksi meitä oli varoitettu etukäteen, ettei kannata provosoitua, vaikka sitä yritettäisiin, sillä sotilaat ovat konfliktitilanteissa automaattisesti israelilaisten puolella.
Vierailija kirjoitti:
Egypti. Honduras. Panama. Kolumbia. Meksiko turistialueiden ulkopuolella. Cambodza. Salomonsaarten pääkaupunki Honiara. En ole matkustellut paljoa. Haluaisin esim. Afrikkaa nähdä enemmän, mutta en ole uskaltanut.
Et ilmeisesti myöskään ymmärtänyt kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel, ihan heittämällä. Ja olen käynyt 50 maassa, eli vertailukohtaakin löytyy.
Ei kuulosta uskottavalta, siellä on kovat turvatoimet ja sotilaita kaikkialla. siviilit harvoin joutuvat kohteeksi.
Se, että ympärillä parveilee parikymppisiä asevelvollisia rynnäkkökiväärit kourassa, ei suoranaisesti lisää turvallisuuden tunnetta.
Jos et ole liikkeellä pommívyön kanssa, niin ei tarvitse pelätä sotilaita. Ei ne siellä huvikseen tavallisia kansalaisia ammuskele. Jos jotain kahakkaa syntyy, ainakin virkavalta on heti paikalla eikä tarvitse odotella puolta tuntia niin kuin Suomessa.
Ei huvikseen, mutta joskus saattaa riittää se, että on liikkeellä sapattina, ei peitä hiuksiaan, tai tekee vahingossa jotain muuta mikä on paikallisten normien vastaista. Juuri tästä tulee se pelottavuuden tunne, kun ei tiedä mistä kukakin kilahtaa ja kaikilla on ne tappavat aseet mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi, Malmö ja Rosengård. Pitihän siellä käydä katsomassa mutta vierailu jäi lyhyeksi. Oli sen verran uhkaavaa porukkaa ne paikalliset .
Ihan varmasti kävit... et uskalla käydä edes lähikaupassa ilman äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AINA voi keltä tahansa katkera hermo. Tulla psykoosi. Tai olla muuten vaan hermona ja nähdä väärin.
Ylenpalttinen aseistautuminen konetuliasein ei koskaan lisää turvallisuutta, vaan lisää kaikenlaista aseväkivaltaa. Tämä on jenkeissä moneen kertaan todettu.
Vierailija kirjoitti:
No eipä kukaan tullut väliin, vaikka paikalliset sylkivät päälle ja huusivat uhkauksia. Onneksi meitä oli varoitettu etukäteen, ettei kannata provosoitua, vaikka sitä yritettäisiin, sillä sotilaat ovat konfliktitilanteissa automaattisesti israelilaisten puolella.
Mitähän olet alunperin tehnyt jos päädyt uhkailujen kohteeksi ja syljettäväksi?
Kyllähän Suomessakin saattaa saattaa itsensä aika ikävään tilanteeseen jos vaikka menee provosoimaan väärää mielenosoitusta... Monessa Euroopan maassa riittää, että menet jalkapallo-ottelun innokkaimpien kannattajien joukkoon ja uhoat vastakkaisen joukkueen nimissä.
Etelä-afrikka, siellä ei kannata liikkua missään ilman asetta.
Mua nyt on pelottanut matkoilla lähinnä liikenne. Esimerkiksi Venäjällä ja Intiassa. Intiassa jännitti myös ruuat, mutta ei muuten.
Joskus on pelottanut ihan Saksassa kun on tullut teininä eksyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin..., ei. Israelissa on pelottavaa myöskin ne asevelvolliset rynnäkkökivääreineen. Eivät ne minulle ainakaan turvallisuudentunnetta tuo, tiedä koskaan, kenellä pimahtaa närvi tai luuleeko joku turistia terroristiksi jostain ihmeen syystä.
Kyllä Israelissa sitä paitsi sattuu aika usein myös terrori-iskuja ja nimenomaan ne tehdään siviilejä vastaan.
No, itse en pidä IsraeliaKAAN niin pahana - olen ollut sielä 30 vuoden ulkomaantoimittajaurani aikana monta kertaa juttukeikalla ja siis ihan kahinoiden keskellä.
Pahin ja pelottavin paikka minulle on Intia. Näin siksi, että a) inhoan väkijoukkoja, b) naisiin suhtaudutaan siellä äärimmäisen ikävästi, c) valtava taloudellinen epätasa-arvo on lamauttavaa, miljoonat ihmiset asuvat kirjaimellisesti kaduilla, d) taudit leviävät ja hygienian puute sairastuttaa, samoin ilmansaasteet suurissa kaupungeissa.
Ohis
Oho, minusta taas Intia on hyvin lämminhenkinen ja vieraanvarainen. Väkeä toki on, mutta minua se ei haittaa. En ole myöskään koskaan kokenut mitään ikävää, mikä liittyisi naiseuteeni. Millä lailla tämä ikävä suhtautuminen ilmenee? Israelissa olen sitä vastoin saanut osakseni äärimmäisen törkeää kohtelua sekä naissukupuoleni että ei-juutalaisuuteni johdosta.
Saasteita Intiassa on, se on totta. Jos välttää Delhiä ja Kolkataa, tämän ei pitäisi olla ylivoimainen ongelma. Pahimmat ilmansaasteet olen kyllä kokenut Jakartassa Indonesiassa ja Chongqingissä Kiinassa. Jotenkin en osaa pitää sitä niin pelottavana, vaikka toki ymmärrän että pitkällä aikavälillä saasteet tosiaan sairastuttavat kenet hyvänsä.
Intiassa on on todella kovat seksuaalisen väkivallan ja raiskauksien määrät, vaikka siellä ei edes naiset uskalla yleensä tehdä rikosilmoitusta, koska pelkäävät poliisinkin kopeloivan ja maineen menevän.
https://timesofindia.indiatimes.com/india/india-sees-88-rape-cases-a-da…
https://asia.nikkei.com/Opinion/India-where-brutality-against-women-kno…
Naisten riski joutua seksuaalisen väkivallan uhriksi tai joutua orjatyöhön on itse asiassa kaiken kaikkiaan MAAILMAN KORKEIN juuri Intiassa.
https://yle.fi/uutiset/3-10274145
En myös ymmärrä, miten joku VOI kulkea niin laput silmillä Intiassa, ettei yhtään tee pahaa katsoa sitä, miten rikkaita osa maan asukkaista on samalla, kun lapsiperheet elävät kadulla pahvin alla ja kerjäävät itselleen ruokaa. Se on sen tason taloudellista eriarvoisuutta, että se tekee toivottomaksi.
Kastijärjestelmäkin - vaikka on virallisesti kielletty vielä vahvistaa tuota ja johtaa kastittomien hyvöksikäyttöön, tappoihin ja orjuuttamiseen.
Iso-Britannia ja Suomi ovat ainoita maita, joissa olen kokenut välitöntä väkivallan uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Koreaan meno pelotti eniten, mutta ei siellä kuitenkaan tapahtunut mitään pelottavaa, ihmisetkin oli ihmisiä niinkuin kaikkialla.
NiinkuinOtto Warmbierin tarinakin osoittaa vain hullu menee Pohjois-Koreaan.
Palakoot helvetissä koko paskalandia.
Hmm.
Kasarilla oli attentaatti Lontoossa, meidät häädettiin asemalta ulos ja jonkin ajan kuluttua jytkähti.
Tanner tärähti ja viemäreistä sun muista koloista tuli melkoiset ilmavirrat.
Malmössa oli myös joku paukahtava keppostelu, joka meni ohitse yhdellä korttelilla, kun kaupungilla kuljeskelin.
Tampereella nisti ajatteli ryöstää, mutta se oli ilmeinen virhe.
Muuten ei ole pahemmin jänskättänyt, vaikka viidellä mantereella olenkin joutunut reissaamaan.
Nykyään reissaan lähinnä mökille ja se on hyvä se.
Olen käynyt vain venäkällä ja ruotsissa, venäjä oli pelottavampi. Poliisi pysäytti turistibussimme ja kaikkien piti maksaa pieni määrä rahaa että päästään jatkamaan matkaa.
Jep. Vastaan myös Brasilia, kuten monet muutkin. Missään ei pääkadulta saanut poiketa kujalle tai oli vaarassa. Rannalla ei saanut olla pimeällä. Ilta-aikaan liikkuvista porukoista aina joku ryöstettiin. Poliisit ja paikalliset jatkuvasti varoittelivat siitä mihin ei kannata mennä.