Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottavin maa, jossa olet ollut?

Vierailija
19.05.2021 |

Niin, saa kertoa.

Kommentit (191)

Vierailija
21/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Koreaan meno pelotti eniten, mutta ei siellä kuitenkaan tapahtunut mitään pelottavaa, ihmisetkin oli ihmisiä niinkuin kaikkialla.

NiinkuinOtto Warmbierin tarinakin osoittaa vain hullu menee Pohjois-Koreaan.

Vierailija
22/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keminmaa, kuningas Väyrysen hallinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

venäjä

LOL, ja mitähän pelottavaa siellä on. 

Ellet tietysti jossain Tsetseniassa käynyt. 

Vierailija
24/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sörnäisten metro-asema

Vierailija
25/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Tukholman alue Ringeby. AIVAN KAMALA PAIKKA. Meno kuin elokuvassa Isku Mogadishuun. Ei ole meikäläisillä sinne mitään asiaa. Ei päivällä saatikka illalla tai yöllä.

Vierailija
26/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Kiinassa olen melkein tullut ryöstetyksi, silloin pelotti oikeasti.

Filippiineillä minun, vaalean tytön ei annettu liikkua yksin kidnappauksen vaaran takia.

Venäjällä luokkaretken aikaan seikkailimme yläasteikäisinä kaupungin laidalla, vastaan tuli rottia ja paikallisia miehiä, jotka alkoivat seuraamaan.

Eli mitään ei onneksi ole tapahtunut, mutta pelottavin taitaa olla Kiina.

Vierailija
27/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel, ihan heittämällä. Ja olen käynyt 50 maassa, eli vertailukohtaakin löytyy. 

Ei kuulosta uskottavalta, siellä on kovat turvatoimet ja sotilaita kaikkialla. siviilit harvoin joutuvat kohteeksi.

Se, että ympärillä parveilee parikymppisiä asevelvollisia rynnäkkökiväärit kourassa, ei suoranaisesti lisää turvallisuuden tunnetta. 

Jos et ole liikkeellä pommívyön kanssa, niin ei tarvitse pelätä sotilaita. Ei ne siellä huvikseen tavallisia kansalaisia ammuskele. Jos jotain kahakkaa syntyy, ainakin virkavalta on heti paikalla eikä tarvitse odotella puolta tuntia niin kuin Suomessa.

Vierailija
28/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

venäjä

LOL, ja mitähän pelottavaa siellä on. 

Ellet tietysti jossain Tsetseniassa käynyt. 

Ei Perussuomalaisilla ole mitään pelättävää Venäjällä, toinen juttu jos on joku friikki lesbiaani!

Vierailija
29/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta kolmansiin maihin enkä Etelä-Amerikkaan. Mutta noissa varmaan olisi.

Vierailija
30/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi, Tukholman alue Ringeby. AIVAN KAMALA PAIKKA. Meno kuin elokuvassa Isku Mogadishuun. Ei ole meikäläisillä sinne mitään asiaa. Ei päivällä saatikka illalla tai yöllä.

Tää on niin kulunut juttu, etenkin kun nimetkin on päin persvitttua.

Vierailija
31/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irak kun sota oli syttynyt.

Vierailija
32/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti oot käyny 😹

Vierailija
33/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä Euroopassakin oli pelottavaa lapsena/teininä vaaleana naisena. Aikuiset miehet lähestyivät ja flirttsilivat ja pyysivät yhteiskuvia. Hyi.

Vierailija
34/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brasilia. Lomakylässä oli sotilasasuisia henkilöitä rynnäkkökiväärien kanssa. Selässä luki "Policia Militaire". Oli myös tarkoitus lähteä tutkimaan läheistä kaupunkia iltasaikaan. Kysyimme poliisilta mielipidettä tästä, vastaus oli että "poliisi ei pysty takaamaan turvallisuuttanne, jos lähdette".

Vierailija
35/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Tunisiassa.

Vierailija
36/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Koreaan meno pelotti eniten, mutta ei siellä kuitenkaan tapahtunut mitään pelottavaa, ihmisetkin oli ihmisiä niinkuin kaikkialla.

NiinkuinOtto Warmbierin tarinakin osoittaa vain hullu menee Pohjois-Koreaan.

Joo, tämänkaltaisten tarinoiden takia sinne meneminen pelotti, mutta tajusin pian, että kunhan itse osaa käyttäytyä niin kaikki menee hyvin. Sama pätee muuallekin maailmassa, kunnioita isäntämaan kulttuuria ja tapoja äläkä tuputa omaa ideologiaasi.

Vierailija
37/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missään en oo niin paljoa pelännyt kun grillijonossa aamuyöstä pilkun jälkeen SUOMESSA

Joopa joo.

Vierailija
38/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäironisesti Ruotsi! Malmö ja Rosengård, huhhuh.

Yöllinen meininki Pariisin laitamilla oli myös aika villiä.

Vierailija
39/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel, ihan heittämällä. Ja olen käynyt 50 maassa, eli vertailukohtaakin löytyy. 

Ei kuulosta uskottavalta, siellä on kovat turvatoimet ja sotilaita kaikkialla. siviilit harvoin joutuvat kohteeksi.

Tuota noin..., ei. Israelissa on pelottavaa myöskin ne asevelvolliset rynnäkkökivääreineen. Eivät ne minulle ainakaan turvallisuudentunnetta tuo, tiedä koskaan, kenellä pimahtaa närvi tai luuleeko joku turistia terroristiksi jostain ihmeen syystä.

Kyllä Israelissa sitä paitsi sattuu aika usein myös terrori-iskuja ja nimenomaan ne tehdään siviilejä vastaan.

No, itse en pidä IsraeliaKAAN niin pahana - olen ollut sielä 30 vuoden ulkomaantoimittajaurani aikana monta kertaa juttukeikalla ja siis ihan kahinoiden keskellä.

Pahin ja pelottavin paikka minulle on Intia. Näin siksi, että a) inhoan väkijoukkoja, b) naisiin suhtaudutaan siellä äärimmäisen ikävästi, c) valtava taloudellinen epätasa-arvo on lamauttavaa, miljoonat ihmiset asuvat kirjaimellisesti kaduilla, d) taudit leviävät ja hygienian puute sairastuttaa, samoin ilmansaasteet suurissa kaupungeissa.

Ohis

Oho, minusta taas Intia on hyvin lämminhenkinen ja vieraanvarainen. Väkeä toki on, mutta minua se ei haittaa. En ole myöskään koskaan kokenut mitään ikävää, mikä liittyisi naiseuteeni. Millä lailla tämä ikävä suhtautuminen ilmenee? Israelissa olen sitä vastoin saanut osakseni äärimmäisen törkeää kohtelua sekä naissukupuoleni että ei-juutalaisuuteni johdosta. 

Saasteita Intiassa on, se on totta. Jos välttää Delhiä ja Kolkataa, tämän ei pitäisi olla ylivoimainen ongelma. Pahimmat ilmansaasteet olen kyllä kokenut Jakartassa Indonesiassa ja Chongqingissä Kiinassa. Jotenkin en osaa pitää sitä niin pelottavana, vaikka toki ymmärrän että pitkällä aikavälillä saasteet tosiaan sairastuttavat kenet hyvänsä. 

Vierailija
40/191 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit käynyt siellä, tietäisit että se kirjoitetaan Rinkeby.