Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuus

Fatty-35
19.05.2021 |

Olen 35 vuotias ja yrittänyt laihduttaa monta kertaa ja aina epäonnistunut ja se syö motivaatiota. Olen 172cm ja painoa 120 kg. Minulle ainakin vertaistuki tai samassa tilanteessa olevan henkilön kanssa olisi mukava keskustella ja vaihtaa ajatuksia tai vaikka saada kaveri ja tsempata toisiamme projektin aikana.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, olin saman painoinen 2 vuotta sitten. Nyt - 50 kg laihempi.

Liikunnasta voi tinkiä, mutta ruoan suhteen on oltava jämäkkä. Puhdasta kotiruokaa, ei mitään muroja, myslejä tms vaan ihan rehellisesti aamupuuroa ilman sokeria.

Piilosokerit on pahimmat, niitä on jogurtissakin.

Kotiruokaa, kerran viikossa herkkupäivä.

Pienennä annoskokoa, jos ei onnistu heti, niin asteittain.

Mä pienensin kolmannekseen ja kilot lähti vauhdilla. Päänsärkyä kestää n. 2 viikkoa, sitten kroppa tottuu niukempaa energiansaantiin ja rasvanpoltto käynnistyy.

Kahvi mustana, paljon vettä, pidä verensokerit tasaisena. Eli jotain pientä hedelmää tms kahden tunnin välein.

Unohda pussikeitot ja paastot, ne ei kestä.

Tsemppiä!

Vierailija
2/4 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Lisään vielä, että mulla mm. kilpirauhasen vajaatoiminta ja vaihdevuodet. Ne eivät ole mikään este laihtumiselle, vaikka niin usein kuulee sanottavan.

Ainoastaan väärät syömiset (ruoassa liikaa energiaa kulutukseen nähden) estää laihtumisen. Tämän perusajatuksen kun pidät mielessä, niin pääset pitkälle.

Ja lohduttaudu sillä, että mitä enemmän ylipainoa on, sitä nopeammin se lähtee. Sinä teet sen, kun minäkin siihen pystyin.

Ainoa mitä todella tarvitset on piinkova itsekuri ja se tahdonvoima. ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua motivoi aloitukseen se, kun astuin vaa'alle ja lukema oli tosiaankin elämäni suurin. Mutta kun käänsin asian niin, että tämä on enin, mitä tulen koskaan painamaan, niin ei sillä ole loppujen lopuksi niin väliä, koska tästä eteenpäin se vain putoaa. Näin ajattelin oikeastaan joka kerta kun olin vaa'alla - suunta on alaspäin, joten tämänhetkinen faktuaalinen lukema ei muuta asiaa mihinkään. Sen ajatuksen myötä onnistuin.

Myös kun pääsi sisään laihdutuksen imuun, niin asiat helpottuivat. Se ei (ainakaan itselläni) ole aina yhtä hankalan tuntuista, kun alussa, kun uudet valinnat eivät vielä tunnu omalta ja paino ei putoa nopeasti... Mikä on vaan hyvä juttu, ettei putoa nopeasti, mutta alussa varsinkin sitä toivoisi. Mutta ehkä noin viikon jälkeen ei tuntunut enää niin työläältä ja ajattelin lähinnä, että tämänhän olisi voinut aloittaa aiemminkin, kun ei ole niin kamalaa kuin ajattelin. :)

Tsemppiä, toivottavasti täältä löytyy sulle laihdutuskaveri! Itse en enää laihduta, mutta halusin luoda toivoa. :) 

Vierailija
4/4 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on omasta tahdosta kiinni. Kenenkään ei tarvitse olla 120 kiloinen.