Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonna vedätti "amerikkalaisupseeria" oikein olan takaa

Vierailija
19.05.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d9c8eb8f-8a67-481b-93f6-ac66d81ba879

Nauroin niin paljon luettuani tämän jutun Jonnasta ja "amerikkalaisesta sotilaasta". Olen itsekin kerran huvikseni jutellut tällaisen "upseerin" kanssa. Hän jopa soitti minulle face-puhelun. Typerys, kuulihan sen jo aksentista, että Amerikkaa ei hemmo ollut nähnytkään. Läksytin hänet oikein kunnolla ja vannotin olemaan tekemättä samaa virhettä uudestaan. No, ei mennyt oppi vissiin perille, vaikka kyllähän näitä riittää muitakin :D

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan typerä juttu ja että ihmisellä onkin noin paljon aikaa että jaksaa tuollaista hömppää alkaa keksimään. Myötähäpeää tunsin tuota Jonnaa kohtaan.

Läksytys oli ihan hyvä, mutta tosiaan tuntuu olevan paljon vapaa-aikaa. Ottakoon saman uusiksi sadan uuden huijarin kanssa.

Vierailija
62/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, mahtavaa Jonna. Miksen mä saa mitään tällaisia viestejä "amerikkalaisupseereilta"? Tämän kaltaiseen vedätykseen en todellakaan kykenisi, mutta ajankulukseni voisin vähän rupatella mukavia. 😂

Mulle tulee niitä paljon, vaikka olen jo neljän lapsen mummu. En todellakaan tunne tarvetta rupatella niille nilkeille mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hauskaa.

Jos jollain ei ole parempaa tekemistä kuin kusettaa kusettajaa niin mikäs siinä.

Itse en tuhlaisi aikaani moiseen.

Ei taida käydä ihan täysillä tämä suomalainenkaan videon perusteella ja mm. näiden:

"– Olen aina ollut vähän tällainen outo. Minulla on vilkas mielikuvitus. En miettimällä miettinyt mitään. Ne vain tulivat, Janetzko kertoo."

"Hän meni ihan hämilleen, kun vedin psykobitch-juttuja."

Oikeastiko ihmiset tuhlaa tällaiseen kusettamiseen aikaa. Onko tällainen kusettaa yhtään lopulta sen parempi kuin alkuperäinen sotilaskusettaja. Siis näkee vaivaa kusettaakaeen kusettajaa päiviä/viikkoja/kk. Aika on muualta pois.

Huh huh.

Kehtaa näyttää vielä naamansa lehdessä.

Milloin se kiusaaja lopettaa? Sitten kun saa maistaa omaa lääkettään, jos sittenkään. Ei pidä miesten alkaa leikkimään tulella, siinä käy aina huonosti. Tiedoksi myös suomimiehille!

Vierailija
64/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla eräät miehet närkästyvät, kun Jonna kusetti huijaria. Taitaa huijareita ärsyttää? 😂

Vierailija
65/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnan puuhastelulla on yhtä paljon vaikutusta kuin Suomella ilmastontorjunnassa (tarkoituksella puuttuu se sana välistä)

Vierailija
66/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus innostuin etsimään näiden nigerialais-prinssien taustaa, menikin yllättävän kauas. Pitkä juttu, mutta jos jotain kiinnostaa.

https://www.bostonglobe.com/ideas/2013/05/18/the-long-weird-history-nig…

Advance-fee fraud is actually a modern version of the "Spanish Prisoner" con, variations of which have been documented back to the French Revolution.

It went like this: A letter arrived describing an aristocrat in exile, say, the Marquis de _______, who in escaping from revolutionary violence had thrown a chest full of jewels into a lake. His faithful servant, now writing this heartfelt letter, had come back to retrieve it and unfortunately ended up in prison. With just a little help from you, a fellow Frenchman, to aid in the servant's bail or escape, you'd earn a portion of the loot. The scheme worked: "Of a hundred such letters" sent by French confidence tricksters, "twenty were always answered," wrote Eugène Vidocq, the French criminal turned detective.

Vierailija
67/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin tota samaa Microsoft-tukihenkilöiden kanssa silloin kun on ylimääräistä aikaa. Mitä pidempi vedätys, sen parempi. En välttämättä puhu paljoa, vaan olen leikisti "töissä" ja kovin kiireinen, aina tulee joku "asiakas" ja pitää pyytää tukihenkilöä odottamaan, sitten kiitän kun hän on jaksanut odottaa ja sitten juuri kun aloitamme niin tulee taas muka asiakas jne. Puoli päivää joku intialainen roikkuu langan päässä ja sitten mun työaika onkin loppu ja kone täytyy sulkea, mun työpaikassa ei saa tehdä minuuttiakaan ylitöitä, voi-voi. Pyydän vuolaasti anteeksi, miten tässä nyt näin kävi. Taas. Mutta ehkä joku toinen päivä uudestaan.

Vierailija
68/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hauskaa.

Jos jollain ei ole parempaa tekemistä kuin kusettaa kusettajaa niin mikäs siinä.

Ei taida käydä ihan täysillä tämä suomalainenkaan videon perusteella ja mm. näiden:

"– Olen aina ollut vähän tällainen outo. Minulla on vilkas mielikuvitus. En miettimällä miettinyt mitään. Ne vain tulivat, Janetzko kertoo."

Oikeastiko ihmiset tuhlaa tällaiseen kusettamiseen aikaa. Onko tällainen kusettaa yhtään lopulta sen parempi kuin alkuperäinen sotilaskusettaja. Siis näkee vaivaa kusettaakaeen kusettajaa päiviä/viikkoja/kk. Aika on muualta pois.

Huh huh.

En kyllä ymmärrä miksi sua kiinnostaa tai huolestuttaa jonkun vieraan ihmisen ajankäyttö? Saa kai sitä jokainen käyttää aikansa ihan mihin nyt haluaa. Saatat se sinäkin käyttää aikaasi jonkun muun mielestä ihan järjettömään asiaan. Mutta ei me sitä taivastella.

Vai istuuko sulla lutter olkapäällä jäkättämässä koko ajan, että pitää tehdä jotain HYÖDYLLISTÄ ettei vaan laiskaksi luulla. Taitaa olla. No me muut osataan joskus huvitella ja relata tarpeettomien asioiden parissa.

Ja kyllä hän on parempi kuin se alkuperäinen huijari. Hän ei yrittänyt viedä kenekään rahoja.

Vierailija
69/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnan puuhastelulla on yhtä paljon vaikutusta kuin Suomella ilmastontorjunnassa (tarkoituksella puuttuu se sana välistä)

Niin onkin, mutta tarina on hauska.

Vierailija
70/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Jonna! Aivan mahtava mielikuvitus ja huumorintaju.

Vierailija
71/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka nimeltä Kaljamaha! Ai että, huutonauran! Hauska ja kekseliäs juttu, hyvä Jonna!!

Vierailija
72/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla kokemuksia nettihuijareista?

On puhelimessa Microsoft-tuesta ja Facebookissa taas tulee kaveripyyntöjä ja kosintoja amerikkalaisilta kirurgeilta ja upseereilta. Facebookissa en ole jaksanut ruveta säätämään mitään, toi Jonnan viritys oli uskomattoman hieno! 10 pistettä!

Vierailija
73/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

repesin nainen kertoi ulkoiluttavansa työkseen ankkoja lammen ympäri.. mun uusi tulevaisuuden toive ammatti

Vierailija
74/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän minulle ei ole koskaan tullut mitään huijauspyyntöjä? Tuleeko niitä jostain tietyistä ryhmistä, vai miten niitä saa? Haluaisin toteuttaa samanlaisen operaation :D

Vierailija
75/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sekopäitä kaikki jutussa olevat.

Vierailija
76/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hauskaa.

Huh huh.

Tämä.

Onko tämä kusettajan kusettaja (molemmat siis kusettajia, eikä toistaan parempia) tehnyt tämän aloituksenkin.

Heh

15min julkkis

Vierailija
77/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, sinäkin opit juuri jotain: älä usko mitä jännäjesset/sugarbeibet höpöttää sulle.

Digiaikana on jo moni pettäjä Suomessakin jäänyt kiinni, ja tulee jäämään.

Vierailija
78/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hauskaa.

Huh huh.

Milloin se kiusaaja lopettaa? Sitten kun saa maistaa omaa lääkettään, jos sittenkään. Ei pidä miesten alkaa leikkimään tulella, siinä käy aina huonosti. Tiedoksi myös suomimiehille!

Se ei kuule vit*akaan välitä jostain av-mamman kusetusjekusta.

Se jatkaa kohti uusia tuulia - edelleen ulkomailla.

Olisi eri asia jos tämä sotilas olisi suomalainen niin silloin siitä voisi olla apua. Sana kiertäisi ja pikkulinnut laulaisi eikä ehkä niin paljoa jäisi uhreja enää haaviin.

Jotenki naiivia luulla, että joku sekopää pystyisi tälle asialle jotain, kun tekijä on ulkomailla. EIHÄN SILLE PYSTY VIRANOMAISETKAAN. Ne nostavat kätensä heti pystyyn, kun rahakusetusjäljet johtaa ulkomaille.

Vierailija
79/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

repesin nainen kertoi ulkoiluttavansa työkseen ankkoja lammen ympäri.. mun uusi tulevaisuuden toive ammatti

Ehkä meidän kaikkien suomalaisten pitäisi kuulua Haistappavittu-heimoon ja harrastaa seksiä shamaanin kanssa. Taidan käydä kuvauttamassa itseni jollain sorsalammikolla ja lisätä facebook-statukseeni Single/ Widowed.

Rich Americans with your own goldmine, here I am! I have just inherited a million euros and plan to invest it asap - pls contact me confidentially!

Vierailija
80/150 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta, miten ne huijarit saavat yhteystiedot? Itsellä melko tarkat rajat naamakirjassa, eli vain  kaverit, mutta silti on joskus joku liero onnistunut huijaamaan itsensä läpi pyytämään kaveriksi.