Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotimaiset työttömät marjatiloille!

Vierailija
19.05.2021 |

Miksi Suomeen tuodaan työvoimaa ulkomailta, kun meillä on työttömiä omassa maassa?
Pitkäaikaistyöttömät voivat aloittaa jo ennen satokauden alkua. Nuoret koululaiset ja opiskelijat tulla kesätöihin sadonkorjuun ajaksi.
Viljelijät valittavat, että suomalaiset ei osaa. Tietenkään eivät osaa, ennen kuin työ on neuvottu.
Opettamiseen ei tarvita pitkiä kursseja, muutaman päivän perehdytyksen luulisi riittävän.

https://yle.fi/uutiset/3-11937648

Kommentit (258)

Vierailija
141/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MAATALOUDELTA SIIS MAATALOUDELTA ,voidaan poistaa tuet.

Metsätaloudesta tuet myös pois ,mutta ei vero huojennusta.

Ei jokaisella maanviljelijällä tarvitse olla valtion tukemaa öky autoa.

Ootkohan hieman vajaa? Miksi maataloudesta poistuu vuosittain monta sataa maatilaa? Maatalous on joka maassa se päähän potkittu, jonka palkka-ansiot ovat laahanneet vuosia ja joka maksaa lisäksi nousseiden työkoneiden hinnat ja raaka-aineet. Siksi monet työkoneet ovat nykyään leasing-sopimuksilla.

Vierailija
142/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin maksetaan ns LHPsta eli LuonnonHoitPellosta tukea vaikka pellolla ei tuoteta ruokaa kiloakaan. Sillä on k,iellettyä tuottaa mitään mutta tuki maksetaan silti. Maksetaan siis tyhjästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moni työtön on jo tehnyt rankkaa ruumillista työtä ja kroppa ei enää kestä sitä. työttömien piiskamiseen sijaan pitäisi antaa verohelpotuksia yrityksille, että työntekijöitä voisi palkata ja yritykset pärjäisivät. työttömien piiskaminen on ihan turhaa, eivät he luo työpaikkoja, vaan yrittäjät.

Köyhyys satuttaa

Vierailija
144/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin laitan lapset jos lähden kauas marjatilalle?

Otat mukaan. Lapset pääsevät pääsevät viettämään kivaa kesälomaa maatilalla ja kasvavat ulkoilmassa reippaiksi lapsiksi.

Olen jo kertonut että asutaan maalla ja meillä on ihan kotona maatila.

Totta. Eivät ole työttömiä ja miehellä on työtäkin.

No mut tämä avaus koski työttömiä, ei sellaisia joilla on jo töitä. Niin miksi tämä maatilan emäntä alkaa huudella, että mihin lapset laitetaan, mihin lapset laitetaan?

Vierailija
145/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat mukaan. Lapset pääsevät pääsevät viettämään kivaa kesälomaa maatilalla ja kasvavat ulkoilmassa reippaiksi lapsiksi.

Minä olen työtön vaikka miehellä maatila.

No kuka käskee kökkimään sillä maatilalla? Oot vapaa tekemään muualla hommia tilan ulkopuolella. Kerrytät samalla eläkettä. Eihän maatalous ole edes mikään kultakaivos. Sitäpaitsi, jos ero tulee, niin lennät tilalta, etkä saa mitään, ellei nimiä ole tilan papereissa.

Vierailija
146/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisten tukien osuus on paljon vähäisempi muissa EU-maissa. Ruotsissa maksetaan lähes pelkästään EU-tukia, ei kansallisia tukia.  missä muodossa Ruotsi maksaa kansallisia tukia viljelijöille. Jos näin on, ruottalaiset kannattaa antaa ilmi EU:lle, jos he maksavat sopimuksensa vastaisia tukia.

Ruokahuolto on toiminut liiankin hyvin. EU-alueella on ollut lähes krooninen ylituotanto-ongelma. Juuri sen vuoksi yhteistä maatalouspolitiikkaa on pitänyt jatkuvasti muuttaa, että ylituotanto vähenisi. Uudessa esityksessä osa pelloista tultaisiin jättämään kesannolle.

Noin viikko sitten  ammattiviljelijä kertoi, että useimmat luomutilat eivät tuota yhtään mitään mutta saavat tukirahaa. Kukaan ei ole pyrkinyt kiistämään tämän viljelijän esittämää tietoa.

Tukitalous saattaa olla aikoinaan toisenlaisissa oloissa keskimä eli kun elintarvikkeista vallitsi pula ja mustan pörssin kauppa rehoitti. Sen jälkeen olisi voitu hyvin siirtyä markkinatalouteen eivätkä kuluttajat tai heitä edustavat tahot ole koskaan vaatineet jussitukien nostamista tai monimuotoistamista mitä erilaisimpiin kohteisiin ja menetelmiin.

Jos jussituki on yrittäjälle   tukimuoto, hän voi luopua sen vastaanottamisesta jättämällä tukilomakkeet täyttämättä eli ryhtymällä vapaaksi itsenäiseksi yrittäjäksi. Aika kumma, että jussit vaativat aina tukien lisäämistä tai ainakin ennallaan pysyttämistä, mutta eivät muista kiittää näitä kuluttajia , jotka sinun mukaasi näitä tukia ovat lanserraaneet.

Vierailija
147/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä palkaksi pitäisi riittää vähintään kortistoraha., se on meidän työntekijöitten palkkapussisa. Jokaisen kuuluu elättää itsensä. Jos työ ei kelpaa korvaukset pois

Otetaanko sinulta palkka ja työsuhde pois? Ai ei? Miksei?

Työtä tehdään työsuhteessa ja siihen kuuluu työsuhteen edut, joihin lukeutuu myös palkka.

Ei ole kohtuullista vaatia, että osa kansasta tekee täyttä päivää ilman, että saa palkkaa, eläkkeen kertymistä, lomia yms.

Jos ei työn teetättäjällä ole varaa tuohon, niin sitten se työ ei ole tekemisen arvoista.

Vierailija
148/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin vapaaehtoisesti lahjoittaa sairaseläkepäiväni marjanpoimintaan, mutta kun kaikki marjatilat on siellä, mihin ei julkisilla pääse...

Vierailija
149/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Valtion virkakoneisto on aivan liian ylisuuri, pöhöttynyt ja korruptoitunut.

- Hyväveli systeemi voi hyvin ja pelaa korkeilla panoksilla (sulle, mulle).

- Korona-ajan yritystukia maksetaan parhaille runoilijoille ja tarinankertojille.

- Halpatyövoimaa tuodaan, koska omille ei haluta maksaa kohtuullista palkkaa.

- Rikkaille on tarjolla huojennuksia ja etuisuuksia, joista köyhä voi vain

unelmoida. Esim. kotitalousvähennystä ei huonokuntoinen, pienituloinen vanhus

voi hyödyntää, koska raha ei riitä kunnolla ruokaan eikä asumiseen, ynm.

- Pienituloiset lapsiperheet voivat huonosti, eriarvoisuus kasvaa.

- Politikot haukkuvat työttömiä mitä härskeimmillä nimityksillä ja heidän omat

pikku kullanmurunsa jatkavat samaan tyyliin kouluissa. Koulukiusaaminen on

saanut alustan eriarvoisuudesta, jota yhteiskunnan äveriäät ruokkivat.

- Valtion rahat on suunnattu rikkaille, mm. kansanedustajat, ministerit, valtion

johtavat virkamiehet (ylisuuret palkat ja turhat etuisuudet, turhat työpaikat)

Ei ole ihme, jos kansa on pian kadulla. Toivotaan, että niin ei käy,

mutta alkaa pahalta näyttämään. Siellä on sitten työttömät ,

mielenterveysongelmaiset, mummot ja papat rollaattorineen,

äidit lapsineen. Tätäkö päättäjät haluavat pienituloisia kyykyttäessään.

Vierailija
150/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat sen oman marjatilan maillenne niin siinä on töitä itselle ja kavereillekin.

Vierailija
151/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomen kaltaisessa "hyvinvointivaltiossa" on työnantajilla otsaa,

käyttää mm.pandemiatilannetta hyväkseen yrittämällä kaikkensa,

että halpatyövoimamarkkinat Suomessa pääsisivät todella vauhtiin.

Vai miksi Suomeen pitää rahdata työvoimaa ulkomailta,

kun omasta takkaa on satojatuhansia työttömänä?

Vierailija
152/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostovoima on koko EU:n heikoimpia ja sillä muka talous pelastetaan,

että sitä heikennetään entisestään.

Eu on jo mm. useaan otteeseen huomauttanut liian

alhaisesta sosiaaliturvasta ja jos siitä leikataan niin

alkaa totaalinen kehitysmaa muodostua.

Työn ja sosiaaliturvan yhteensovittaminen tulisi

tehdä mahdolliseksi niin osa-aikaisia töitä kannattaisi

ottaa vastaan ja ikärasismille on tehtävä loppu.

Lisäksi Sipilän hallituksen romutustoimet koulutukseen

on korjattava jotta onnistuu ammatinvaihtokin ilman konkurssia.

Työn sivukulujen tarkastelu olisi suotavaa myös,

niistä muodostuu liikaa taakkaa yrityksille ja

palkankorotuksia on vaikea saada.

Paikallinen sopiminen ei myöskään saa olla yksipuolista.

Vierailija
153/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut tämä avaus koski työttömiä, ei sellaisia joilla on jo töitä. Niin miksi tämä maatilan emäntä alkaa huudella, että mihin lapset laitetaan, mihin lapset laitetaan?

Mä olen edelleen työtön.

Vierailija
154/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyydin takia kirjoitti:

Mä voisin vapaaehtoisesti lahjoittaa sairaseläkepäiväni marjanpoimintaan, mutta kun kaikki marjatilat on siellä, mihin ei julkisilla pääse...

Aika vähä niitä marjapeltoja on Esplanadilla.

Vierailija
155/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen työttömän kannattaa mennä mielummin metsään poimimaan itse ne marjat kun johonkin tilalle orjatyöhön. Enemmän siitä tienaa ja voi tehdä omaan tahtiinsa.

Totta. Ja on verotonta tuloa. Sääli ettei onnistu Keravalla.

Tai Porvoossa.

Vierailija
156/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka käskee kökkimään sillä maatilalla? Oot vapaa tekemään muualla hommia tilan ulkopuolella. Kerrytät samalla eläkettä. Eihän maatalous ole edes mikään kultakaivos. Sitäpaitsi, jos ero tulee, niin lennät tilalta, etkä saa mitään, ellei nimiä ole tilan papereissa.

Kai mä nyt kodissani saan asua vaikka työtön olenki. Ja talo on mun.

Olen sitä paitsi ollut vakituisessa työssä muualla ennen kuin jäin työttömäksi.

Vierailija
157/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansallisten tukien osuus on paljon vähäisempi muissa EU-maissa. Ruotsissa maksetaan lähes pelkästään EU-tukia, ei kansallisia tukia.  missä muodossa Ruotsi maksaa kansallisia tukia viljelijöille. Jos näin on, ruottalaiset kannattaa antaa ilmi EU:lle, jos he maksavat sopimuksensa vastaisia tukia.

Ruokahuolto on toiminut liiankin hyvin. EU-alueella on ollut lähes krooninen ylituotanto-ongelma. Juuri sen vuoksi yhteistä maatalouspolitiikkaa on pitänyt jatkuvasti muuttaa, että ylituotanto vähenisi. Uudessa esityksessä osa pelloista tultaisiin jättämään kesannolle.

Noin viikko sitten  ammattiviljelijä kertoi, että useimmat luomutilat eivät tuota yhtään mitään mutta saavat tukirahaa. Kukaan ei ole pyrkinyt kiistämään tämän viljelijän esittämää tietoa.

Tukitalous saattaa olla aikoinaan toisenlaisissa oloissa keskimä eli kun elintarvikkeista vallitsi pula ja mustan pörssin kauppa rehoitti. Sen jälkeen olisi voitu hyvin siirtyä markkinatalouteen eivätkä kuluttajat tai heitä edustavat tahot ole koskaan vaatineet jussitukien nostamista tai monimuotoistamista mitä erilaisimpiin kohteisiin ja menetelmiin.

Jos jussituki on yrittäjälle   tukimuoto, hän voi luopua sen vastaanottamisesta jättämällä tukilomakkeet täyttämättä eli ryhtymällä vapaaksi itsenäiseksi yrittäjäksi. Aika kumma, että jussit vaativat aina tukien lisäämistä tai ainakin ennallaan pysyttämistä, mutta eivät muista kiittää näitä kuluttajia , jotka sinun mukaasi näitä tukia ovat lanserraaneet.

"Noin viikko sitten  ammattiviljelijä kertoi, että useimmat luomutilat eivät tuota yhtään mitään mutta saavat tukirahaa. Kukaan ei ole pyrkinyt kiistämään tämän viljelijän esittämää tietoa."

--->Missä lähde?

"Jos jussituki on yrittäjälle   tukimuoto, hän voi luopua sen vastaanottamisesta jättämällä tukilomakkeet täyttämättä eli ryhtymällä vapaaksi itsenäiseksi yrittäjäksi. Aika kumma, että jussit vaativat aina tukien lisäämistä tai ainakin ennallaan pysyttämistä, mutta eivät muista kiittää näitä kuluttajia , jotka sinun mukaasi näitä tukia ovat lanserraaneet"

----> Kaikkialla maailmassa tuetaan ruuantuotantoa. Jos  Suomi jättäisi ruuan tukemisen, niin EU:ssa yksikään maa ei tekisi samaa liikettä. Siellä ollaan ylpeitä omasta ruuantuotannosta. 

----> Kauppa on ainoa, joka hyötyy tuetusta ruuasta. Kauppa riistää yrittäjiä ja teollisuutta. Vertaapa huviksesi Keskon tulosta HK:n vastaavaan. Miltä näyttää?

Vierailija
158/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin jos selkä kestäisi, luulen että pitäisin kyseisestä työstä vaikka palkka onkin surkea.

Taas skitsoaloittaja

rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.

Kovasti teet kyllä töitä lietsoaksesi kateutta ja vihaa työttömiä köyhiä kohtaan.

Mahtaa tätä työttömät ja köyhät-sitä ja tätä trollii ahistaa todella kovasti

kun kokoajan tekee näitä työtön-köyhät-aloituksia ja ketjuja,joita

sitten käsivatkaten sitä ja silmät kiiluen suu vaahdossa

trollaajaspämmää esiin kokoajan vastailemalla itse itselleen.

Puhutaan sitten myös muista tuista! Kaikki tuet esiin!

Juuri noin. Sama sairaspaska tehtailee näitä työtönsaastaketjuja joka päivä.

Vierailija
159/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyyden kasvot Suomessa ovat usein vanhan naisen kasvo

Vierailija
160/258 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyydin takia kirjoitti:

Aika vähä niitä marjapeltoja on Esplanadilla.

Siellä on jotakin puskia, ja Diana-puistossa kanssa. Sitte vois kerätä pulun untuvia. Ja lokin. Ja ne hanhet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä