Kotimaiset työttömät marjatiloille!
Miksi Suomeen tuodaan työvoimaa ulkomailta, kun meillä on työttömiä omassa maassa?
Pitkäaikaistyöttömät voivat aloittaa jo ennen satokauden alkua. Nuoret koululaiset ja opiskelijat tulla kesätöihin sadonkorjuun ajaksi.
Viljelijät valittavat, että suomalaiset ei osaa. Tietenkään eivät osaa, ennen kuin työ on neuvottu.
Opettamiseen ei tarvita pitkiä kursseja, muutaman päivän perehdytyksen luulisi riittävän.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne suomalaisia kuulemma oteta kun vaativat palkkaa.
Jep ja ei voi olettaa että työttömien pitäisi mennä ennenkuin palkka ja inhimmilliset olot on korjattu siten miten kuuluu olla.
Itse olen töissä mutta sen verran on älliä että tajuan sen että voin joutua työttömäksi milloin vain kuten melkein kukaa tahansa ja täysin yllättäen.
Tiedän ihmisiä jotka huutelivat ja solvasivat työttömiä kun olivat itse töissä kunnes irtisanottiin. Kyllä huutelut ja solvaukset loppu kuin seinään :) Pilkka voi osua omaan nilkkaan :) Kukaan ei ole korvaamaton vaikka kuinka niin ajattelisi.
Wahlroos poika on törkeä, että kehtaa kuitata maataloustukia, jos ei ole päätoiminen maanviljelijä niin ei pitäisi antaa sellaiselle maataloustukea.......sulkekaa tuollaiset ahnehtijat pois maataloustuen piiristä!
Olen pitkään hämmästellyt sitä, että heikon työllistymisen sanotaan
johtuvan kohtaanto-ongelmasta, eli siitä,
etteivät työn tekijöiden tarve ja tarjonta kohtaa.
Minulla olisi mullistava ehdotus.
Rakennetaan foorumi tai portaali,
johon työn tekijöitä tarvitsevat firmat voivat laittaa
tiedot tarvitsemistaan työtehtävistä ja
johon noiden töiden tekijöiksi halukkaat voivat ilmoittautua.
Minulla on valmiina ehdotus nimeksikin,
miksei se voisi olla työpaikkailmoitus!
TUET POIS TUKIKUPPAREILTA.. Maataloustuet julki: Katso top-listat maakunnittain ja tuttujen nimien tuet!!!
Suomen suurimmat maataloustuen saajat vuonna 2013 on julkistettu. Katso 20 suurinta ja myös maakuntien top 20.
Maaseutuvirasto maksoi kuntien ja Ely-keskusten päätösten mukaisesti tukia yhteensä noin kaksi miljardia euroa 2013. Tukea maksettiin sekä suoraan tuensaajille että muun muassa Leader-toimintaryhmien kautta maaseudun hankkeille.
Maksetut tuet olivat viljelijätukia, hanke-, yritys- ja rakennetukia, markkinatukia ja muita kuten esimerkiksi varastointiin ja menekinedistämiseen tarkoitettuja tukia.
Antti Herlin sai yli 250 000 euron maataloustuet!!!! Antti Herlin sai neljännesmiljoonan euron maataloustuet.
Koneen hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin KOK sai viime vuonna maataloustukea lähes 254 000 euroa, ilmenee Maaseutuviraston tilastoista.
Talousvaikuttaja Björn Wahlroos KOK sai tukea "viljanviljelyyn" 242 000 euroa.
Keskustan entinen kansanedustaja ja eurovaaliehdokas Timo Kaunisto sai 108 000 euroa
Katso lista loisivistatukikuppareista: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288650350154.html
Pääomatuloilla loikoileviakin voisi hieman kepittää.
Esimerkiksi progressiivinen pääomatulovero,
joka päättyisi 100 prosenttiin tietyn tulorajan jälkeen.
Vähentäisi ainakin ahneutta,
jos siitä ei palkittaisi kuten tällä hetkellä.
Ahkerat pienipalkkaiset duunarithan ne pääomatulotkin mahdollistavat.
Mansikanpoiminta on nykyään salatiedettä. Itse olen nuorena jo yläasteikäisenä, sittemmin ikäraja kai on nostettu 16 vuoteen. Mutta minulle neuvottiin ehkä viisi minuuttia, eikä koskaan sen jälkeen valitettu. Kävin kesälomalla poimimassa tutulle pari vuotta sitten ja kuulemma hyvin oli vielä selkäytimessä hommat, no marjanpoiminta hyvin...ööhh...
Ensin varmaan pitäisi maksaa Suomen työehtosopimusten mukaista palkkaa, jotta suomalaisia työntekijöitä saadaan hommiin marjatiloille. Tämä toki tarkoittaisi samalla sitä, että mansikan kilohinta kauppojen ulosmyynnissä nousisi vastaavasti merkittävästi.
Niin kauan suomalaiset kuluttajat ei halua maksaa kuutta euroa mansikkalitrasta kolmen euron sijaan, ei suomalaisille töitä marjatiloilta hevillä löydy.
Fiksu viljelijä maksaa poimijoille provikkaa sen mukaan palkan päälle, kuinka tehokkaita ja tuottavia he ovat. Win-win tilanne.
Maataloustuki on 6 miljardia mikä on järkyttävn paljon.
Seuraavan hallituksen tehtävän on lopettaa maataloustuki ja mielellään periä aiemmin maksetut takaisin.
Kaikkein järjettömimmät maataloustuet ovat ne, joissa maksetaan tukea sille, että pellot on paketissa eikä tehdä mitään.
Joku voisi tehdä tästä kansalaisaloitteen: Maataloustuen lopettaminen.
Suurten yritysten kallispalkkaisten johtajien palkkakustannukset
ovat kokonaan toista suuruusluokkaa kuin tuotannossa olevia palkat.
Kun suuryrityksen pääjohtajan vuosipalkka on vaikkapa 4 miljoonaa euroa,
ei sitä voi verrata työntekijöiden palkkaan mitenkään.
Yrityksen kannattavuuteen näillä todella ylisuurilla johtajien
palkoilla on tosin suuri merkitys.
Työtön voi lähettää vaikka sata ilmoitusta päivässä,
mutta todennäköisyyttä tulla palkatuksi tämä ei kasvata.
Jos työnantaja etsii työntekijää,
hänellä on tekijälle määritelty profiili.
Kyse on vaatimuksista osaamisen tai hinnan suhteen.
Vaatimukset tulee täyttää tässä ja nyt,
ei esim vuoden kuluttua ja vain tilanteessa,
jossa ei mitään muuta vaihtoehtoa ole, vaatimuksista joustetaan.
Keskimäärin yhtä työpaikkaa hakee 60- 150 henkilöä.
Ajatus siitä, että tukia leikkaamalla ihmiset hakeutuisivat töihin
ja saisivat niitä on irrationaalinen.
Epätoivo, vaihtoehdottomuus ja pakko kääntyvät lopulta yhteiskuntaa
ja työnantajia vastaan, kun motivaatio on heikko/puuttuu
ja henkilö kokee, ettei voi itse vaikuttaa elämäänsä.
Lyhyellä aikavälillä ongelmia tuskin esiintyy,
mutta pitkässä juoksussa kehittyy monitahoisia ongelmia,
joiden ratkaiseminen on tärkeää mutta pirullisen vaikeaa.
Segregaatio, katkeruus, vieraantuminen yhteiskunnasta/luottamus
yhteiskuntaan ja demokratiaan murtuu, mielenterveysongelmat,
työvoiman väärinkäyttö/hyväksikäyttö,
palkkatason lasku (=sosiaalisten tukien määrän kasvu),
heikentynyt laatu, suomalaisen työn laadun/kilpailukyvyn heikkeneminen
jne.
No mitä sitten tilalle?
On aika kohdentaa toimet työnantajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahahaha nä
Tämä ketjun aloittaja työttömien "vihollinen"....aikuinen ihminen istuu koneensa ääressä ja paapattaa viikosta toiseen noita samoja katkeruuksiaan.
Eikö ole oikeaa tekemistä enää..sääliksikin käy.
Mitkähän ne "vihollisen" oikeat ongelmat oikeastaan ovat, joihin on löytävinään syntipukin työttömistä,,,hohhoijjaa.
Harmi , ettei ole enää Neuvostoliittoa tämänkaltaisille kaunareille,siellä varman viihtyisi.Näissä nettitappeluis oes elää ilman toisianne?
hAHHAHAHAHAHAAAA ei tartte tapella tätä aloittajarottaa vastaan kuin vain sen verran että saa vastakommenttia ketjun alkuun! Silloin aloittajan omat itse itelleen vastatut trollikommentit menettävät merkityksensä . so simply
Maatalouden hinnat romahtaisivat. Hinnat laskisivat ja kokommaatalouden tuuotanto muuttuisi maailmalla. Kuluuttaja voittaisi, saisi parempaa, tuoreempaa ja halvempaa.
Lopettakaa heti tuo "huoli". Kepulla on aina ideoita kuinka muut antavat rahansa tähän heidän järjettömyyteensä. Palkansaaja kyllä järjestää elintarvikkeita itselleen. Suomen tuettua maataloutta ei todelllakaan tarvita.lopetetaan se heti!...
Ap_ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin jos selkä kestäisi, luulen että pitäisin kyseisestä työstä vaikka palkka onkin surkea.
Työtön! Sinun EI tarvitse alistua tämän ketjun ja foorumin
jatkuvaan vihakampanjaan työttömiä,köyhiä ja pienituloisia
kohtaan.Liity mukaan työttömien elämänlaatua parantavaan
yhdistystoimintaan ja vastustamaan työttömiin kohdistuvaa
yleistävää ja valheellista vihapuhetta.Liity mukaan
työttömien yhdistysten toimintaan:
Työttömien Keskusjärjestö katsoo,
että työtön on aktiivinen yhteiskunnallinen toimija
ja tuottava kansalainen, vaikka hän ei ole ansiotyössä.
Köyhyys, koulutuksen puute ja terveydelliset syyt estävät
työttömän aktiivista kansalaisuutta, osallisuutta ja yhdenvertaisuutta.
Siksi työttömän perusoikeuksista, toimeentulosta,
palveluista ja itsemääräämisoikeudesta tulee pitää kiinni
sekä eettisin että kansantaloudellisin perustein.
Yhdistystemme kautta voit saada ääntäsi kuuluviin
myös valtion hallinnossa ja eduskunnassa.
htps://tyottomat.fi/etusivu/tyottomille/
Juuri noin
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vain ulkomaalaisia otetaan.
Heille "maksetaan" työstä TES:in mukaan, mutta jutun juju on siinä, että heidät majoitetaan johonkin vanhaan navettaan kakkosnelosista nikkaroiduille kerroslavereille. Tästä "tasokkaasta majoituksesta" ulosmitataan sitten 2/3 palkasta.
Suomalainen työtönhän saattaisi asua vaikka oman pitäjän kirkonkylässä, josta käsin hän pääsisi kulkemaan mopolla tai autonrämällä marjatilalla päivittäin.
Tämähän ei käy, koska silloinhan palkka pitäisi maksaa hänelle ihan kokonaisuudessaan!
Naulan kantaan 👍
Ei tästä ole pitkäkään aika, kun jossakin uutiskanavassa kerrottiin, millaisiin oloihin näitä poimijoita ynnä muita tilapäistyövoimaksi pestattuja majoitetaan.
Ei varmaankaan moni uutisessa esitetyn kaltaisissa oloissa pysyisi.
Niin, että meinaat sitten vaika perheellisen henkilön pistää pakolla marjatilalle töihin. Järjestääkö marjatilallinen päivähoidon lapselle? No jaa, sun mielestä työttömänä ei ole kuin nuoria ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä ole pitkäkään aika, kun jossakin uutiskanavassa kerrottiin, millaisiin oloihin näitä poimijoita ynnä muita tilapäistyövoimaksi pestattuja majoitetaan.
Ei varmaankaan moni uutisessa esitetyn kaltaisissa oloissa pysyisi.
Niin, että meinaat sitten vaika perheellisen henkilön pistää pakolla marjatilalle töihin. Järjestääkö marjatilallinen päivähoidon lapselle? No jaa, sun mielestä työttömänä ei ole kuin nuoria ihmisiä.
Aloituksessa ei puhuttu työttömien pakottamisesta töihin marjatiloille.
Aloituksessa vaadittiin, että marjatilat palkkaavat työhaluisia kotimaisia työttömiä sen sijaan, että tuovat tänne ulkomaista vierastyötoimaa.
thaukeissa iski kova covid ja ja tankoklubilla ei tienaa?
ELI SIIS TÄSTÄHÄN OLI KYSE KUTEN JO ARVASIMMEKIN. SULLA MIELISAIRAALLA EI OLE MITÄÄN MUUTA ELÄMÄÄ KUIN OLLA TÄÄLLÄ 24/7 VAIN KIUSAAMASSA JA ÄRSYTTÄMÄSSÄ MUITA JA SAMALLA TROLLAAT TOTA OMAA SAASTAAS TÄNNE.
Ketjun aloittaja myöntää itsekin...
Herjaan keskustelupalstoilla ihmisiä koska olen tyytymätön elämääni"
https://www.vauva.fi/keskustelu/4162509/herjaan-keskustelupalstoilla-ih…