Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin pitää hiukset vaaleina mutta ei varaa kampaamoon, olen työtön.

Vierailija
19.05.2021 |

Pitäisi parin kk välein kuitenkin juuri vaalentaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin kampaajalla vaaleat raidat ja siihen punertava väri päälle. Hiukset haalistuvat tasaisesti ja koska raidat on pohjalla ei tartte jatkuvalla syötöllä sitä mustaa saaha piiloon. Mulla ruskettunut iho joten sopii. jos olet kalpea, anna kampaajan suuunnitella kestävä ratkaisu. Mulla kesti 4h hiustenmuutos, mutta kannatti.

Vierailija
42/48 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää kotona ja pyydä avuksi kaveri laittamaan takaa. Kasvata pitkät hiukset ja tasaa latvat itse, opettele tekemään kampauksia. Hoida hiukset kuntoon. Varmasti kauniimmat kuin kynitty pää kampaajalla. Pitkiä hiuksia ei tarvitse tasoittaa kuin kerran vuodessa eikä se ole niin kallista kuin muotoon leikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin Mersun maasturin mutta ei pienituloisena ole varaa. Täytyy olla ilman.

Ootko kiusaaja oikeassakin elämässä vai osaatko v...lla vaan anonyymisti?

Ap

Ei vaan oikeasti haluaisin.

Ja olen myös vuosia halunnut kampaajalle mutta hiukseni ovat paksut ja pitkät, eikä niihin saa edullisesti mitään hoitoa kampaamosta.

Vierailija
44/48 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit kyllä harjoittelemalla tekemään tyvivärjäyksen.  Olen jo 15 vuotta leikannut itse hiukseni ja pitänyt

ne vaaleina tekemällä tyvivärjäyksen.  Tulos on ollut mielestäni hyvä. 

Vierailija
45/48 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso tykkää ja haluaa että näytän hyvältä, joten hän kustantaa minun kampaajakäynnit koska olen pienituloinen. Jos ei ole varaa vaalentaa niin itse opiskelija-aikoina ostin värinpoiston ja sen jälkeen blondasin markettiväreillä. Hopeashampoolla saa neutraloitua keltaisuutta pois.

Vierailija
46/48 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä on omien hiustesi tummuusaste? Ja kuinka vaaleaa tavoittelet? Onko pitkät vai lyhyet hiukset? Lähdetään siitä. Kommentoin tuossa eilen toiseen ketjuun, että itse värjäsin väriluokkaa 7 (vaaleanruskea) olevat hiukseni aikuisopiskelijana Schwarzkopfin miedohkolla 2-4 sävyä vaalentavalla sävyllä 10.2 ja tulos ihan kiva, ei aivan vaalea muttei jäänyt oranssiksi. Raitoja olen laittanut tosi paljon vaalentavilla kaikkein vahvimmilla aineilla ja kuluttivat kyllä hiuksia, eli ainakaan pitkiä hiuksia en värjäilisi itse niillä.

Jos sinulla on valmiina kiva vaalea sävy, niin värjää vain juurikasvu. Menee melko pitkään noin.

Itse pelkään juurikasvun vaalentamista kun pelkään että hiukset naksahtaa poikki. Miten tuo värillä vaalentamiseen eroaa itse vaalentamisesta? Onko hellävaraisempaa? Entä jos menee kampaamoon myöhemmin niin voiko he tehdä raitoja vaikka värillä vaalennettua hiukseen? Entä tuleeko lopputuloksesta tasainen?

Mulla siis 8 asteinen juuri normaalisti, tällä hetkellä ehkä joku 10 asteinen ja latvat 12:sta. Hiukset on 10cm yli olkapäiden ja suht hyvässä kunnossa. Tukkaa on paljon mutta on hienolaatuista. Mietin että jos nyt laitan tuohon juureen tuon 10.2 Stockholm sävyn niin mitä se tekee hiuksilleni?

Ap

Tuo Schwarzkopfin väri ei ole se Stockholm-sävy, joka on toisen tuotteen jossa on muistaakseni vahvempi hapete (vaalentaa enemmän sävyjä).

En minä voi tietää mitä se sinun hiuksillesi tekee (?) muuta kuin vaalentaa sitämutta jos jo luontaisesti noin vaaleat hiukset eli kasi, niin varmasti tuo 2-4 sävyä vaalentava (Schwarzkopf blonde) riittää siihen, että juurikasvun saa peittoon. En käyttäisi mitään 6-8 saatika 10 sävyä vaalentavaa, kuluttaa liikaa.

Miksi hiukset napsahtaisivat poikki juurikasvua värjätessä? Enemmänhän se hiuksia rasittaa jos joka kerta värjää koko tukan. Jos väri on vain hieman vaalentava niin ei kai se voi hiuksia katkoa sen enempää kuin se katkoisi muutenkaan. Sitäpaitsi juuri on yleensä paremmassa kunnossa kuin latva. Antaa vain vaikuttaa tarpeeksi kauan ja levittää vielä lopuksi hetkeksi koko tukkaan niin väri asettuu kauniiksi.  Sulle vois riittää myös raitojen tekeminen juureen koska sävyt noin lähellä toisiaan. Tai voisit tehdä jollain neutraalilla vaaleanruskealla muutamia ohuita raitoja päällihiuksiin jotta tyvi ei niin erotu. Kesäaurinkokin vaalentaa. On myös vaalennussuihkeita jotka vaalentavat vain hieman, voisi toimia kesällä.

Vierailija
47/48 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veronmaksajienko pitäisi sinun hiuksenvaalennuksesi maksaa?

Sekin raha voisi päätyä yrittäjälle sekä veroihin, mutta onhan se toki hyvä pitää kaikki tässä maassa köyhinä niin kellään ei varmasti ole jatkossakaan töitä.

Vierailija
48/48 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluaisin kartanotyyppisen talon rannalta, jossa on valtava talli ja paljon maata

Onko itselle mieluinen hiusväri oikeasti verrattavissa tähän? Minusta ei, vaan aika pieneltä ja inhimilliseltä haaveelta kuulostaa. Kokemuksesta tiedän, että tuollainen asia voi vaikuttaa mielenterveyteen todella paljon.

Ap, mulla on ollut sama tilanne. Kylmästi säästin kaikesta muusta: pihistelin ruoan kanssa, kuljin kaikki alle 10 km matkat pyörällä tai kävellen ja niin edelleen. Lopetin suoratoistopalvelut ja vähensin alkoholia samalla.

Jos piti tehdä useampi vaalennus, niin kampaaja sai vaalentaa "ensimmäisen" ja itse käytin kaupan kevytväriä toiseen. Kokonaan ei kannata vaalentaa itse, ja omatoimisessa hiustenvärjäyksessäkin pitää ensin perehtyä tekniikkaan esim. youtube-tutoriaalien avulla.

Lisäksi aikaa kampaamokäyntien välillä sai pidennettyä siten, että osti omaa hiusta vaaleamman mutta blondattuja hiuksia tummemman sävyn, jolla värjäsi juuret - näin tuli liukuväriefekti, joka antoi lisäaikaa muutaman kuukauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi