Elämäntapamuutos ei laihduta yhtään! Ihan turhaa koko homma, paino samassa kuin vuosi sitten!
Liikun enemmän, sen 3-4vko (ennen en kävelyt kuin autolle ja kaupassa)
Syön terveellisemmin, enemmän kasviksia, vähän sokeria ja rasvaa. Lautasmalli.
Paino 89kg. Sama kuin viime juhannuksena. Olo yhtä onneton. Monta ihanaa maku hetkeä ja saunailtaa vaan jäänyt välistä. Kannatiko? Ei.
Nyt alan taas ELÄÄ!
Kommentit (141)
Tehtaileekohan sama ihminen näitä tasaisin väliajoin ilmestyviä laihdutusketjuja? Samanlainen epäterve tunneside ruokaan ja kaiken liikunnan paskuus toistuvat näissä keskusteluissa.
Tarkoitatko elämisellä siis ruoan ahmimista?
Vierailija kirjoitti:
Ei ahmia tarviset, kunhan saa syödä maukasta vatsan täyteen. Sitä saa tehdä enää harvoin. Aina jää vähän nälkä. Esim lasagea en ole syönyt kohta vuoteen ap
Kilo lihasta painaa saman verran kuin kilo läskiä. Näyttää eriltä ja mittanauha kertoo toista.
Vierailija kirjoitti:
Kilo lihasta painaa saman verran kuin kilo läskiä. Näyttää eriltä ja mittanauha kertoo toista.
Ei mitään eroa siinäkään. Ap
Enemmän kasviksia ja vähemmän sokeria ja rasvaa ei vielä kerro. Miten paljon syöt perunaa, porkkanaa, pastaa? Muista että osa juureksista on kohtalaisen hiilaripitoisia, esim. jos syöt paljon porkkanaa, sillä pystyt jopa lihomaan.
Mulla putosi itsestään 10 kg reilussa puolessa vuodessa kun aloin käydä crossfititssa 1-3 kertaa viikossa. Yleensä siis kahdesti. Yhtään viikkoa ei jäänyt kokonaana väliin. Aiempi liikunta oli ovelta autolle. En lisännyt muuta liikuntaa. Aloin syödä enemmän kun ruokahalu kasvoi, myös herkkuja mutta pääasiassa oikeaa ruokaa. En kiinnittänyt ihmeemmin huomiota ruuan sisältöön, perus koulu/kotiruokaa (työskentelen koulussa).
Kun crossfitn maksut kävivät kukkarolle liian isoksi, olen alkanut pyöristyä takaisin. Painoa ei ole vielä tullut kuin kilo lisää (3kk aikana) mutta huomaan että olen pehmentynyt ja näkyviä lihaksia ei näe samalla tavalla enää.
Ei se ole muuta kuin syömiset ja liikkumiset pielessä. Itse aloitin 6 viikkoa sitten ja hyvin on senttejä lähtenyt ja kunto nousee. Kroppa ei kerrytä kaloreita ilmasta, eli vika löytyy lautaselta
Minäkin aloitin elämäntapamuutoksen. Jätin sokerin kokonaan pois, eli lopetin päivittäisen karkin syömisen, enkäsyönyt klo 18 jälkeen. Ei mitään muutosta.
Piti alkaa laskee kaloreita, jotta jotain tapahtui.
Itsellänikin on elämäntapa-painonhallinta todella vaikeaa.
En edes pahemmin pidä mistään makeasta, niin niitä ei tule pahemmin syötyä. Sama sipsien ja muiden kanssa.
Limuja ja mehujakaan juon harvakseltaan.
Mutta se normaali ruoansyönti riittää siihen, että aina pikkuhiljaa paino hilautuu ylöspäin. Viimeksi vuonna 2017 laihdutin 66kg:sta 60 kiloon (olen 165cm).
Nyt paino oli noussut 67 kiloon. Tänä aamuna vaaka näytti tosin jo 66,3 kg, eli tästä se taas lähtee.
Ymmärrän hyvin ap. Tein itse elämäntapamuutoksia jo monta vuotta sitten, mutta en ole laihtunut yhtään. Söin ennen paljon makeaa, ja jätin ne pois ihan kaikki jo useampi vuosi sitten. Vuosi sitten jätin pois kaikki rasvaiset juustot, joita söin ennen tosi paljon. Nyt syön joskus kuusiprosenttista juustoa, ja sitäkin harvoin. Syön myös huomattavasti vähemmän kuin ennen. Paino ei ole pudonnut.
Mulla on käynyt niin, että vaikka lasken kalorit niin olen laihtunut 3 kuukaudessa vaan jotain kilon per kuukausi Mittanauha kertoo kuitenkin totuuden paremmin. Salitreenit ovat kasvattaneet jo muutamassa kuukaudessa lihaksia ja esim vyötäröltä lähtenyt useampi sentti ja vaatekoko on pienentynyt yhden pykälän
Suosittelen tarkkaa kalorilaskentaa ainakin hetken verran, silloin saa käsityksen ja kokonaiskuvan eri ruokien energiapitoisuuksista. Sulamon sivut on tosi hyvät ja edulliset, käytän niitä itse.
Jätä pullat viinerit, leipä, suklaa, karkit, jäätelö. Olut, viina. Sipsit. Multa lähti - 6kg kolmessa kuukaudessa.
Tietysti kävelen päivittäin kympin lenkin.
Jotkut laihtuu helposti ja jotkut ei. Samalla ruokavaliolla. Esim. naapuri saanut yli 20 kg pois ja minä samassa ajassa +1Kg... Ja en syö puoliakaan siitä mitä hän syö... Ollaan keskusteltu kun lenkillä nähdään. Pituuskin liki sama. Itse lopetan tän lässytyksen. Alan syömään kuten ennen. Eipä kilot silloin ainakaan kasvaneet! Turhaa näkeä nälkää kun ei se mihinkään vaikuta ja kävellessä 10-12 km. joka päivä kipeytyy vain jalat ja selkä. Burana menot kasvoi ja yöunikin häiriintyi kipujen takia! Ennen sain nukuttua helpoisti 8 asti. Nyt en pääse kuin aamu 5 korkeintaan ja heräilen pari kertaa yössä ja joudu valvomaan tovin jos toisen ennen kuin saan taas unesta kiinni. Ei maksa kyllä vaivaa!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Jätä pullat viinerit, leipä, suklaa, karkit, jäätelö. Olut, viina. Sipsit. Multa lähti - 6kg kolmessa kuukaudessa.
Tietysti kävelen päivittäin kympin lenkin.
Kannattaa myös panostaa laadukkaaseen aamupalaan. Itse syön proteiini pitoista tattaripuuroa maidolla chia siemenet mukana.
Pähkinöitä, kananmunia.
Sinkki tabletti vähentää sokerinhimoa.
D vitamiini myös.
Vierailija kirjoitti:
Tehtaileekohan sama ihminen näitä tasaisin väliajoin ilmestyviä laihdutusketjuja? Samanlainen epäterve tunneside ruokaan ja kaiken liikunnan paskuus toistuvat näissä keskusteluissa.
Tai sitten tuo on vaan aika yleinen ajatusmalli/mielipide? On minunkik mielestäni liikunta perseestä ja rakastan ruokaa. Itsekuria kuitenkin riittää niin olen ihan normaalipainossa ja harrastan siitä huolimatta liikuntaa raskaammin ja kevyemmin 4-5 kertaa viikossa. Mutta ei se harrastaminen ole saanut minua pitämään siitä. Tuloksista pidän kyllä.
Ymmärrän täysin ap:ta ja hänen kaltaisiaan. Jos minua motivoi vain tulokset, niin mikä ihme motivoisi jos niitä ei näkyisi?
Itse liputan säännöllisen ruokarytmin ja terveellisen puhtaan ruoan puolesta. Syön 5 kertaa päivässä kohtuullisia annoksia, mutta niin, että tulen kylläiseksi. Leivät ja pastat täysjyvää ja joka aterialla kasviksia/hedelmiä/marjoja. Joskus viikonloppuna herkuttelen suklaalla/jäätelöllä/pizzalla. Teen muutaman kävely-/pyörälenkin viikossa. Paino pudonnut alkuvuodesta 6 kg, joka on minulle hyvä tahti, sillä en halua olla dieetillä vaan löytää sopivan elämäntyylin koko loppuelämäkseni.
Painonpudotus ja pysyvä painonhallinta eivät ole helppoja asioita vaikka periaatteessa pelkkiä kalorimääriä seuraamalla näin voisi olla. Stressaantuneena painonhallinta on erityisen vaikeaa. Stressihormoni kortisolin ollessa koholla painon pudottaminen vaikeutuu.
Tiedän että tätä ei pitäisi kirjoittaa mutta joillakin painon putoamattomuuden syy on itsepetos syömisten suhteen. Kaikkia päivän aikana syötyjä ruokia ei yksinkertaisesti huomioida esim. kauppamatkalla napattu suklaapatukka, työpaikan kahvipöydän keksit. Lasketaan ruoasta saatu energia väärin tai oletetaan liikunnan kuluttavan enemmän kuin se todellisuudessa kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ahmia tarviset, kunhan saa syödä maukasta vatsan täyteen. Sitä saa tehdä enää harvoin. Aina jää vähän nälkä. Esim lasagea en ole syönyt kohta vuoteen ap
Lihavalla on aina nälkä, se johtuu seonneista hormoneista.
Hukkapätkä 155cm eli ylipainoa riittää
Ap