Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäntapamuutos ei laihduta yhtään! Ihan turhaa koko homma, paino samassa kuin vuosi sitten!

Vierailija
18.05.2021 |

Liikun enemmän, sen 3-4vko (ennen en kävelyt kuin autolle ja kaupassa)

Syön terveellisemmin, enemmän kasviksia, vähän sokeria ja rasvaa. Lautasmalli.

Paino 89kg. Sama kuin viime juhannuksena. Olo yhtä onneton. Monta ihanaa maku hetkeä ja saunailtaa vaan jäänyt välistä. Kannatiko? Ei.

Nyt alan taas ELÄÄ!

Kommentit (141)

121/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa Habinaattori app!!!

Tytti

Vierailija
122/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta lisää ruokahalua. Jos ei ole ennen liikkunut, niin vähän huomaamatta tulee paikattua menetettyä energiaa.

Kun on reilusti ylipainoa, niin suosiolla vaan laskemaan syömiset ja juomiset, ei siinä laihojen elämäntapamuutos neuvot auta.

Itse olen muuttanut niin että ennen söin vielä klo 21. Sitten aloin hissunkissun lopettamaan aiemmin, nyt en syö mitään klo 18 jälkeen. Paino tippuu hiljaa mutta kokoajan. En ole siis muuttanut itse syömisen määrää, mutta se vaan vähenee kun tunteja syömiselle vähemmän. Minusta aika ykskertainen. Joko mies tahi tapa-)))?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama kokemus 😄

Ylipainoa ei ihan valtavasti ole, mutta 10-15 kg on tullut viimeisen viiden vuoden aikana, ja lyhyemmällä ihmisellä näkyy ja tuntuu.

Paino on kertynyt siitä, että väsymyksen ja kiireen takia on tullut syötyä puolieineksiä, tilattua ruokaa woltista vähän liian usein ja välillä olen korvannut aterioita ihan vaan syömällä karkkia tai sipsejä.

Nyt olen saanut lopetettua kaiken tämän, ja vaikka en varsinaisesti laihduta (en laske kaloreita), niin syön todella paljon terveellisemmin, eli itse tehtyä terveellistä kasvisruokaa (esim. wokkeja yms. eli ei juustoista/rasvaista hiilarimättöä).

Karkkipussinapostelut on täysin jääneet, ja keittelen iltaisin teetä ja syön dippivihanneksia tmv.

Jotenkin kuvittelisi, että paino lähtisi tästä hyvin laskemaan, mutta eipä tosiaankaan!

Lohduttaudun, että tällä ruokavaliolla varmaan ei nouse enää, eli ehkä tästä jotain iloa on..

Mut mitä lie pitäisi vielä tehdä, että saisi kilot karistettua? Liikunnan vaikutus on niin minimaalinen, että siitäkään ei tähän ole apua. (Liikun kyllä tälläkin hetkellä kohtuullisesti)

Olen nuorempana kärsinyt syömishäiriö-tyyppisestä käytöksestä, joten tiedän että mun ei kannata kovin tiukalle kuurille alkaa, ettei sama käytösmalli uusiudu..

Mitä siinä dippivihannesten dipissä on? Paljonko wokissa on rasvaa? Käypä ne läpi. 12 h yöpaasto ja syömisen ajoittaminen aamuun ja päivään on toisilta saanut painon liikkeelle alas päin.

Tätää. Yksi tohtori sanoikin että jos siihen salaattiin ottaa majoneesia niin on ihan sama syödä se hampurilainen, kalorit on ihan samat.

Vierailija
124/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin lyhyt, että lihominen on lähes väistämätöntä nykyisillä lautasilla ja annoksilla. Jokainen ravintola-annos on periaatteessa liian iso meille pätkille, kotona isolle lautaselle tulee helposti liikaa ruokaa ja valmisannoksista riittäisi puolikas.

Veikkaan, että ilman elämäntapamuutosta olisit vain lihonut lisää. Nyt olet saanut sen pysähtymään, mutta annoskoot ovat kokoosi nähden ketuillaan. Se vaan on ikävä tosiasia, että lyhyen ihmisen on oltava tosi tarkkana, koska liikaa kaloreita tulee huomaamatta hyvin helposti.

Itse lasken kaloreita Sulamon avulla ja harrastan paljon reipasta liikuntaa. Olen onnistunut laihtumaan lähes normaalipainoon, mutta vaikka hahmotan annoksia ja määriä jo paremmin kuin ennen, kaloreita on pakko tarkistella, koska ne tulevat todella nopeasti täyteen.

Vierailija
125/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit jatkanut entiseen malliin, niin nyt painaisi luultavasti jo 100 kg.

Vierailija
126/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et tietystikään laihtunut, jos söit 300 kaloria päivässä enemmän siksi, että "kävin salilla kolmesti viikossa ja kävelin töihin"!

Tunnin salikäynti lisää energiankulutusta normista makoilusta 200-300 kaloria. Rauhallinen kävely töihin alle 200 kaloria tunnissa. Jos siis viikossa kulutit liikuntaan 900+1000 kaloria=1900 kaloria, sinä tulit tuossa syöneeksi sen takaisin - 7x300=2100 kaloria!

Jos liikut, ET syö samalla enemmän - muuten et laihdu.

Minä siis söin päivässä noin 1700 kcal. Peruskulutus niin että vain makaisin olisi minulla noin 1400 kcal. Polarin rannekkeen mukaan kulutan päivässä noin 2000 - 2500 kcal, siitä riippuen miten aktiivinen olen. Olin siis koko ajan miinuskaloreilla. Vaikka rannekkeiden antamaan kulutuksen ei voikaan täysin luottaa, en usko että kovin paljon tuo kulutus tuota vähemmän olisi. Käytän liikkuessa sykevyötä ja sen mukaan salilla käyminen kuluttaa 350 - 400 kcal. Nostan isoja painoja ja teen paljon supersarjoja. 

Niin ja arvasin muuten että joku pätkäpaastossa tarttuu niihin ei paastopäiviin. En syö silloin kuin hevonen, vaan pyrin pitämään kalorit noin kahdessatuhannessa. Minulla siis periaatteessa kuuluisi olla aika roima kalorivaje. Olen hyvin perillä myös makroista, ja pyrin syömään niin jakaumalla hh40/prot30/rasva30. 

Minä olen todella järjestelmällinen tässäkin asiassa, insinööriluonne kun olen. Ei siis ole kyse siitä, että en olisi perillä siitä, mitä syön. 

Itse uskon tätä ja vähän samassa tilanteessa. Treenaan kovalla sykkeellä useamman kerran viikossa, ja kellotetut liikuntasuoritukset (en käytä esim. kävelylenkeillä urheilukelloa) kuluttavat kellon arvion mukaan ylimääräiset ~2000 kcal viikossa.

Ja samoin 1400 peruskulutuksella (hoitajan mittaama) olen punninnut ja laskenut syöväni noin 1700 kaloria päivässä, eikä vuoden aikana paino ole pudonnut grammaakaan.

Seuraava steppi on mennä ravintoterapeutille. Veikkaan että raju työstressi ja uniongelmat heittelevät kortisolitasoja mikä taas lisää rasvaa kehossa.

Kovalla sykkeellä treenaaminen kun on valmiiksi stressiä auttaakin tuohon ongelmaan (NOT). Unohda kova syke ja keskity palauttavaan liikuntaan ja UNEEN. LEPÄÄ. Et sä muuten saa kortisolitasoja alas.

Satun pitämään juoksemisesta, jossa syke ihan tahattomastikin nousee korkealle. Juokseminen on itselle ensisijaisesti pään nollaamista, ja vastapainoksi treenaan lihaskuntoa, tanssillisia treenejä ja pilatesta, vähän fiiliksen mukaan.

Nukkuminen olisi ihan kivaa jos keho tottelisi. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita unen laadun kanssa, ja on vähän ajattelematonta käskeä uniongelmaisia vain NUKKUMAAN. Sama kun menisit huutamaan masentuneelle että PIRISTY nyt vaan. Makaan sängyssä sen 8–8,5 tuntia yössä, mutta en tiedä montako tuntia todellista palauttavaa unta kaikkien heräämisten jälkeen jää.

Vierailija
127/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et tietystikään laihtunut, jos söit 300 kaloria päivässä enemmän siksi, että "kävin salilla kolmesti viikossa ja kävelin töihin"!

Tunnin salikäynti lisää energiankulutusta normista makoilusta 200-300 kaloria. Rauhallinen kävely töihin alle 200 kaloria tunnissa. Jos siis viikossa kulutit liikuntaan 900+1000 kaloria=1900 kaloria, sinä tulit tuossa syöneeksi sen takaisin - 7x300=2100 kaloria!

Minä siis söin päivässä noin 1700 kcal. Peruskulutus niin että vain makaisin olisi minulla noin 1400 kcal. Polarin rannekkeen mukaan kulutan päivässä noin 2000 - 2500 kcal, siitä riippuen miten aktiivinen olen. Olin siis koko ajan miinuskaloreilla. Vaikka rannekkeiden antamaan kulutuksen ei voikaan täysin luottaa, en usko että kovin paljon tuo kulutus tuota vähemmän olisi. Käytän liikkuessa sykevyötä ja sen mukaan salilla käyminen kuluttaa 350 - 400 kcal. Nostan isoja painoja ja teen paljon supersarjoja. 

Niin ja arvasin muuten että joku pätkäpaastossa tarttuu niihin ei paastopäiviin. En syö silloin kuin hevonen, vaan pyrin pitämään kalorit noin kahdessatuhannessa. Minulla siis periaatteessa kuuluisi olla aika roima kalorivaje. Olen hyvin perillä myös makroista, ja pyrin syömään niin jakaumalla hh40/prot30/rasva30. 

Minä olen todella järjestelmällinen tässäkin asiassa, insinööriluonne kun olen. Ei siis ole kyse siitä, että en olisi perillä siitä, mitä syön. 

Itse uskon tätä ja vähän samassa tilanteessa. Treenaan kovalla sykkeellä useamman kerran viikossa, ja kellotetut liikuntasuoritukset (en käytä esim. kävelylenkeillä urheilukelloa) kuluttavat kellon arvion mukaan ylimääräiset ~2000 kcal viikossa.

Ja samoin 1400 peruskulutuksella (hoitajan mittaama) olen punninnut ja laskenut syöväni noin 1700 kaloria päivässä, eikä vuoden aikana paino ole pudonnut grammaakaan.

Seuraava steppi on mennä ravintoterapeutille. Veikkaan että raju työstressi ja uniongelmat heittelevät kortisolitasoja mikä taas lisää rasvaa kehossa.

Kovalla sykkeellä treenaaminen kun on valmiiksi stressiä auttaakin tuohon ongelmaan (NOT). Unohda kova syke ja keskity palauttavaan liikuntaan ja UNEEN. LEPÄÄ. Et sä muuten saa kortisolitasoja alas.

Satun pitämään juoksemisesta, jossa syke ihan tahattomastikin nousee korkealle. Juokseminen on itselle ensisijaisesti pään nollaamista, ja vastapainoksi treenaan lihaskuntoa, tanssillisia treenejä ja pilatesta, vähän fiiliksen mukaan.

Nukkuminen olisi ihan kivaa jos keho tottelisi. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita unen laadun kanssa, ja on vähän ajattelematonta käskeä uniongelmaisia vain NUKKUMAAN. Sama kun menisit huutamaan masentuneelle että PIRISTY nyt vaan. Makaan sängyssä sen 8–8,5 tuntia yössä, mutta en tiedä montako tuntia todellista palauttavaa unta kaikkien heräämisten jälkeen jää.

Juokseminen on mahdollista myös matalilla sykkeillä. Jos sun elimistö on täydessä ylirasitustilassa, niin et varmasti saa palauttavaa unta. Ihan ensiksi nyt on vaan pakko rauhoittaa menoa. Korkeasykkeinen liikunta pannaan vähäksi aikaa ja tilalle rauhallisempaa menoa. Sitten kun uniasiat taas sujuu voi miettiä rankempaa treenausta. (Nykyisellä vauhdilla romahdus on varma ja sitten on pakko levätä. Fiksu yrittää ennakoida).

Vierailija
128/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tasan samat elämäntavat vuosia. Tein raskasta työtä ja kävin lenkeillä jotta sain edes unta siihen stressiin jonka raskas työ aiheutti. Olin hoikka ja mukamas hyvässä kunnossa. Vähän ennen korona-aikaa kroppa alkoi reistailla. Nukuin enää lääkkeiden avulla.

Sitten koronan aikaan loppuivat työt. Meni ehkä pari kuukautta kun sain älyttömät nivelkivut jo lyhyistä lenkeistä. Jatkoin kävelyillä ja pyöräilyllä, mutta puoli tuntia pyöräilyä tarkoitti loppupäivän vuodelepoa.

Nykyään näen vuoden jälkeen, että kroppa vain väsyi täysin tuohon rääkkiin. Työkin vaikutti ja se, että pyysin siellä osa-aikaista ja sain sen sijaan potkut, en heti vaan nekin ilkeästi aina töitäni vähentäen parin viikon ajan kunnes ei enää "tarvittu".

Edelleen reilun vuoden jälkeen työn loputtua olen jollain tasolla toipumisvaiheessa. Joinain päivinä jaksan oikein hyvin ja toisina en oikein mitään. Kauhistuttaa palata työelämään, en kestä ajatusta siitä jos taas saan sen stressin enkä nuku...mikään ei ole niin hirveää kuin mennä parin päivän unettomuuden jälkeen töihin.

Tuota ennen olin siis ollut 20 vuotta säännöllisesti lenkkeillyt, käynyt salilla, opiskellut, ollut töissä, asunut ulkomailla...kannattaa kuunnella sitä omaa kehoa.

Millään töillä tai muiden mielipiteillä ei ole väliä, jos nykyinen työsi ei sovi noilla ehdoilla kannattaa tehdä siihen jokin muutos. Ei minullakaan toimi joku "rauhoittuminen" jos se pitää ma-pe ajoittaa työpäivien jälkeen joksikin harjoitukseksi. Tiedän miltä ylikierroksilla oleminen tuntuu. Ihan varmasti olisin hajonnut TÄYSIN ellei työ olisi keväällä 2020 loppunut. Olisiko mahdollista saada välillä edes palkattomia vapaita?

Vierailija
129/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on niin lyhyt, että lihominen on lähes väistämätöntä nykyisillä lautasilla ja annoksilla. Jokainen ravintola-annos on periaatteessa liian iso meille pätkille, kotona isolle lautaselle tulee helposti liikaa ruokaa ja valmisannoksista riittäisi puolikas.

Veikkaan, että ilman elämäntapamuutosta olisit vain lihonut lisää. Nyt olet saanut sen pysähtymään, mutta annoskoot ovat kokoosi nähden ketuillaan. Se vaan on ikävä tosiasia, että lyhyen ihmisen on oltava tosi tarkkana, koska liikaa kaloreita tulee huomaamatta hyvin helposti.

Itse lasken kaloreita Sulamon avulla ja harrastan paljon reipasta liikuntaa. Olen onnistunut laihtumaan lähes normaalipainoon, mutta vaikka hahmotan annoksia ja määriä jo paremmin kuin ennen, kaloreita on pakko tarkistella, koska ne tulevat todella nopeasti täyteen.

Aika hampaat irvessä elämistä, että saa painon pelkästään pysymään tässä :(

Ap

Vierailija
130/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, vaikka söisit mukamas terveellisemmin niin annoskokosi tai saadun energian määrä voi silti olla täysin pielessä.

Sulla on ollut vuosi aikaa seurata miksei paino laskea reagoida siihen.

Sä syöt edelleen liikaa. Pienennä annoskokoja, hankin pienempi lautanen, pidennä yöpaastoa.

Ei se ole tän palstan syy jos et ole laihtunut.

Syytänkö palstaa, en.

Joo en pienennä annoksia,, mulle riitti jo kituminen, ollaan sitten lihavia, ainakin saa ottaa ilon irti elämässä :Dap

Vierailija
131/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sehän voi olla, että jos olisit "elänyt" eli syönyt halujesi mukaan tämän vuoden, painaisit nyt 99.

Minä kyllä myös "elän", ja painan 58. Ihme homma.

Mulle luvattiinkin laihtumista tällä muutoksella, no ei toimi. Onnea jos "elät" se vaan nyt tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Mulle se meinaa maukasta ruokaa PALJON ap

Luvattiin? Sä uskot siis sokeana kaiken? Sä syöt edelleen liikaa ja se ongelma on just toi PALJON.

Sä et ole tehnyt sitä oikein vaan selkeästi mättänyt tuota "terveellistä" ruokaa. Sun ongelma on just annoskoko.

Unohda se PALJON. Syö hitaammin.

Jos sulle eläminen on herkkujen ylensyömistä niin kyllä on huonosti asiat.

Ihan kaikkea voi syödä kunhan muistaa kohtuuden eikä syö joka päivä tai joka viikko energiatiheää höttöä.

No voi voi kun kaikki ei nauti salaatin pupelluksesta. Jokaisella ihmisellä on se oma juttu, miten tekee elämästä on elämisen arvoista, anteeksi vaan. Ap

Vierailija
132/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri juoksin tunnin - noin 9 km, kcl kulutus oli 530. Eli sen syö yhdellä aterialla tai vastaavasti pienehköllä suklaamäärällä. Eli syöminen on a&o laihduttamisessa, ei liikunta.

Vierailija
133/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia hyviä (laatu)suklaita kannattaa syödä nyt, koska tulevaisuudessa niitä ei ehkä enää saa.

Vierailija
134/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n asenne ruokaa ja liikuntaa kohtaan on sellainen, että mielestäni hänen kannattaa unohtaa laihdutus ja liikunta.

Vierailija
135/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3901388 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama kokemus 😄

Ylipainoa ei ihan valtavasti ole, mutta 10-15 kg on tullut viimeisen viiden vuoden aikana, ja lyhyemmällä ihmisellä näkyy ja tuntuu.

Paino on kertynyt siitä, että väsymyksen ja kiireen takia on tullut syötyä puolieineksiä, tilattua ruokaa woltista vähän liian usein ja välillä olen korvannut aterioita ihan vaan syömällä karkkia tai sipsejä.

Nyt olen saanut lopetettua kaiken tämän, ja vaikka en varsinaisesti laihduta (en laske kaloreita), niin syön todella paljon terveellisemmin, eli itse tehtyä terveellistä kasvisruokaa (esim. wokkeja yms. eli ei juustoista/rasvaista hiilarimättöä).

Karkkipussinapostelut on täysin jääneet, ja keittelen iltaisin teetä ja syön dippivihanneksia tmv.

Jotenkin kuvittelisi, että paino lähtisi tästä hyvin laskemaan, mutta eipä tosiaankaan!

Lohduttaudun, että tällä ruokavaliolla varmaan ei nouse enää, eli ehkä tästä jotain iloa on..

Mut mitä lie pitäisi vielä tehdä, että saisi kilot karistettua? Liikunnan vaikutus on niin minimaalinen, että siitäkään ei tähän ole apua. (Liikun kyllä tälläkin hetkellä kohtuullisesti)

Olen nuorempana kärsinyt syömishäiriö-tyyppisestä käytöksestä, joten tiedän että mun ei kannata kovin tiukalle kuurille alkaa, ettei sama käytösmalli uusiudu..

Mitä siinä dippivihannesten dipissä on? Paljonko wokissa on rasvaa? Käypä ne läpi. 12 h yöpaasto ja syömisen ajoittaminen aamuun ja päivään on toisilta saanut painon liikkeelle alas päin.

Tätää. Yksi tohtori sanoikin että jos siihen salaattiin ottaa majoneesia niin on ihan sama syödä se hampurilainen, kalorit on ihan samat.

Periaatteessa näin, mutta jännä juttu, ettei se paino hampurilaisia syöden tippunut. Itsekin syön kasviksia dipin kanssa ja syön salaatin majoneesilla tai oliiviöljykastikkeella ja kananmunalla. Paino tippuu, kun kokonaisuus on kunnossa.

Vierailija
136/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sehän voi olla, että jos olisit "elänyt" eli syönyt halujesi mukaan tämän vuoden, painaisit nyt 99.

Mulle luvattiinkin laihtumista tällä muutoksella, no ei toimi. Onnea jos "elät" se vaan nyt tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Mulle se meinaa maukasta ruokaa PALJON ap

Luvattiin? Sä uskot siis sokeana kaiken? Sä syöt edelleen liikaa ja se ongelma on just toi PALJON.

Sä et ole tehnyt sitä oikein vaan selkeästi mättänyt tuota "terveellistä" ruokaa. Sun ongelma on just annoskoko.

Ihan kaikkea voi syödä kunhan muistaa kohtuuden eikä syö joka päivä tai joka viikko energiatiheää höttöä.

No voi voi kun kaikki ei nauti salaatin pupelluksesta. Jokaisella ihmisellä on se oma juttu, miten tekee elämästä on elämisen arvoista, anteeksi vaan. Ap

Oletko se sama, jonka ainut nautinto elämässä on olla ähkyssä, olet uhkaillut miestä itsarilla ja ennen pystit hoikkana oksentamalla?

Vierailija
137/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ap ihan samoin ja itse lopetin alkoholinkäytön myös kokonaan sekä tupakoinnin eli elämäntapamuutos oli suorastaan valtava. Ruokavaliosta tippui ihan itsestään kaikki krapulamätöt eli enää en syönyt pizzaa/kebabia/hampurilaisia edes kerran/kaksi viikossa koska en noista ole ikinä "selvinpäin" välittänyt. Sama juttu sipsien suhteen. Enää en juo kuin vettä/kivennäisvettä ja kahvia mustana.

Eikä tilalle tullut mitään uutta epäterveellistä (liekö edes mahdollista syödä sellaista määrää kaloreita mitä aiemmin tuli juotua viikossa + noiden pizzojen ym myötä syötyä?) mutta paino jämähti mullakin päälle 85 kiloon (olen vain 161cm pitkä) eikä se siitä näytä putoavan millään. Toki se on plussaa ettei painoa tule lisää, mutta kyllä se pskapuhetta on että ihan tuosta noin vaan laihtuu kun alkoholin jättää ja/tai korjaa ruokavaliota terveellisemmäksi ja alkaa edes kävellä..

Vierailija
138/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit sitten vääränlaisen elämäntapamuutoksen. Älykkyys liittyy tosi moneen juttuun.

Vierailija
139/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko se sama, jonka ainut nautinto elämässä on olla ähkyssä, olet uhkaillut miestä itsarilla ja ennen pystit hoikkana oksentamalla?

Eiköpähän. Sillä on pakkomielle jankata joka päivä laihduttamisesta, muuttelee vaan painoa ja pituutta.

Vierailija
140/141 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika surullista, jos ihminen tuntee "elävänsä" vain syömällä hirveästi. Hankkisit muita harrastuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä