Matkustatteko ulkomaille kesällä?
Katsoin tässä kun Kreikan äkkilähdöt kesäkuulle myytiin hetkessä. Jäin pohtimaan, että jos matkustavilta edellytetään rokotus tai negatesti ennen koneeseen nousua, niin turvallisempaa ois kuin lähikaupassa. Haaveilen, et ostais vain lämmintä säätä, ja ois omassa resortissaan. Nähtävyydet jäis toiseen kertaan...
Kommentit (48)
Tänä kesänä toteutan pitkäaikaisen unelmani täysin omatoimisesta ja itse suunnittelemastani Intian kiertomatkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne mutaatiot tulee, jos rokotettu ihminen testataan mennessä ja tullessa ja on lisäksi 14 pv karanteenissa? Kerro mulle?
Eihän sitä koskaan tiedä. Et sinäkään voi sitä tietää.
Voit saada tartunnan matkalla, ja vaikka se tuleekin ilmi testauksessa, niin itse voit sairastua siihen, vaikka et ehdikään tartuttaa muita.
Ja Suomen rajoilla ei ole mitään yleisiä testauksia Suomeen tuleville ihmisille. Etenkään suomalaisille.
Vai milloin niistä on päätetty, että niitä on myös lentokentillä?
Nehän ovat vapaaehtoisia, samoin kukaan ei välitä edellenkään siitä onko joku omaehtoisessa karanteenissa vai ei.
- ohis -
Helsinki vantaalla on jo pitkään ollut pakollinen testi heti maahan saavuttaessa ellei ole max 72h vanhaa testitulosta. Siitä seulasta ei pääse läpi näyttämättä passia ja testitietoja/otettua testiä. Siellä on rajavartijat valvomassa.
Tavallaan, mutta oikeasti en. Muutan takaisin Suomeen.
Tuskin, ei kiinnosta maskimatkailu, eikä muutenkaan tunnu järkevältä kun ei voi tietää millaisia rajoituksia missäkin saattaa yhtäkkiä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne mutaatiot tulee, jos rokotettu ihminen testataan mennessä ja tullessa ja on lisäksi 14 pv karanteenissa? Kerro mulle?
Eihän sitä koskaan tiedä. Et sinäkään voi sitä tietää.
Voit saada tartunnan matkalla, ja vaikka se tuleekin ilmi testauksessa, niin itse voit sairastua siihen, vaikka et ehdikään tartuttaa muita.
Ja Suomen rajoilla ei ole mitään yleisiä testauksia Suomeen tuleville ihmisille. Etenkään suomalaisille.
Vai milloin niistä on päätetty, että niitä on myös lentokentillä?
Nehän ovat vapaaehtoisia, samoin kukaan ei välitä edellenkään siitä onko joku omaehtoisessa karanteenissa vai ei.
- ohis -
Helsinki vantaalla on jo pitkään ollut pakollinen testi heti maahan saavuttaessa ellei ole max 72h vanhaa testitulosta. Siitä seulasta ei pääse läpi näyttämättä passia ja testitietoja/otettua testiä. Siellä on rajavartijat valvomassa.
Vanhentunutta tietoa tämä ainakin eu maista saapuvien osalta. Jos 1 rokotus otettuna, pääsee suoraan kotiin ja testi sitten 72 h kuluttua. Kahdesti rokotetuista ei mitään.
Matkustan. Saa nähdä millaiselta näyttää.
Ei jaksa kiinnostu sen kummemmin mistään ylimääräisistä testailuista tai maskeista. Ei mun elämä niistä ole kiinni. Tikku nenässä hetken aikaa on ihan se ja sama. Sama maski se on lähikaupassakin naamalla, ja onhan siellä mahdollisuus keitellä kuten kotona.
Matkustan jos pystyn. Minulla on molemmat rokotteet ja viime kesän reissu siirtyi tälle kesälle. Lennot on siis maksettu jo ennen koronaa ja tällä hetkellä olen menossa jos pystyy. Jos koronatilanne huononee äkisti niin reissu siirtyy uudelleen.
Mua kiinnostaa että missä menee raja. Eli jos nyt jossain Euroopan lomakohteessa vaikka 100 tartuntaa päivässä ja ei voi matkustaa ja vuoden kuluttua kesällä 60 tartuntaa, niin onko silloin sitten yhtään järkevämpää matkailla...virus voi ärrhäköityä mistä vain.