Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette lähteneet sosiaalisesta mediasta, mikä siinä oli vaikeinta?

17.05.2021 |

Minä poistuin facebookissa ja instagramista ja päätös on ollut hyvä. En enää hermostu turhanpäiväididtä asioista. Vauva palsta muuten ei ole sosiaalinen media vaikka jotkut niin luuleekin.

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ON sosiaalinen media tämäkin, pahvipää!

Vierailija
2/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ON sosiaalinen media tämäkin, pahvipää!

Ei ole! Ei oo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. On kyllä jännä ilmiö se, että sosiaalisessa mediassa tuntee usein itsensä vielä yksinäisemmäksi kuin tavallisesti. Ei ole ikävä ja samaa mieltä siitä, ettei vauvis ole some.

Vierailija
4/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut päivittää mitään itsestäni, joten tunsin Facen tarpeettomaksi.

Vierailija
5/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vauvapalstaa ei tosiaan lasketa, niin oikeastaan ainoana se, et tylsinä hetkinä ei oo mitään, mitä selata. Mutta vauvapalsta auttaa asiaan.

Vierailija
6/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun nykyään tuntuu jäävän niin paljosta paitsi jos ei ole noissa. Niinkuin elämä olisi siirtynyt niihin.

Vierailija
7/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä jouduin palaamaan, kun kaikki harrastukset on siirtyneet foorumeilta faceen. Eikä face ole yhtään käytännöllinen. Tosin nyt oon alkanut miettiä, että mitä jos vain lopettaisin ne harrastukset, mitkä vaatii Facessa oloa. Yhdessä harrastuksessa ylläpidän instatiliä, joten pakko siellä pari kertaa viikossa käydä, tosin päivitetään aika harvoin. 

Vierailija
8/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin Facebookin 3,5 vuotta sitten oltuani siellä 10 vuotta. Mitään en ole menettänyt. WhatsAppia en suostu ottamaan, koska se on kytköksissä Facebookiin. Twitter-tili on, mutta ei aktiivisessa käytössä.

Hyvin olen pärjännyt pelkällä puhelimella, sähköpostilla ja läppärillä. Nettikeskusteluja seuraan ja kirjoittelenkin, koska niistä saa paremman kuvan siitä missä yhteiskunnassa mennään kuin vain muuta mediaa seuraamalla.

Vierailija
9/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vaikeaa, helpotti kummasti oloa kun en enää seuraa toisten ihmisten suorittamispaineita. Huomasin ajattelevani hyvin eri lailla kuin suurin osa, olin sos.mediassa enemmän huvikseni kuin suorittamassa jotain tiettyä elämäntyyliä tai sopiakseni ns "normi-keskiluokkaiseen-yhteiskuntaan".

Ai niin juu, en ole työtön yhteiskunnan elätti. Huomasin että siltä vastaukseni vaikutti. Tarkoitin lähinnä sitä "kattokaa-mitä-minä-nyt-teen-kuvia ja sitten odotetaan kovasti kehuja ahkeruudesta kun ollaan kerätty mustikoita ja sieniä ämpärit täyteen ja muuta vastaavaa. Siinä vaan yksi esimerkki. En kaipaa facebookkia, instaa en koskaan viitsinyt hommata, arvasin että samanlaista pintaliitoa se on.

Täällä käyn satunnaisesti lukemassa kun huvittaa, joskus vastaan johonkin ketjuun mutta usein selaan vain otsikoita tai luen sieltä täältä muutamia kommentteja. Saan onneksi olla anonyymi.

Vierailija
10/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Poistuin vuosia sitten, en sopeutunut siihen jonninjoutavaan tärkeilyyn ja tykkäyksienkalastelu-päivityksiin. Ainoa mikä ärsyttää siinä nykyään on se, että exä asuu somessa ja harrastaa siellä aktiivista haukkumistani sekä "somevanhemmuutta" eli lasteni sanoin puhuu paskaa sen minkä ehtii ja maalaa valheellista vanhempi-kuvaa itsestään. Lapset korjaavat tilannetta sen minkä ehtivät mutta ovat varsin vittuuntunteita isänsä käytökseen.

Vierailija
11/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin somesta poistumisen jälkeen se, että muutamia kiinnostavia yhdistyksiä olikin liki mahdoton seurata kun niiden oikeat nettisivustot on somejen takia näivettyneet. Mutta niin paljon enemmän sain kuitenkin tilalle iloa siitä somesta lähtemisestä, että päätin että pitäkööt tunkkinsa jos eivät kerran vaivaudu päivittämään nettisivujaan, vaan oletetaan kaikkien somettavan tietonsa.

Vierailija
12/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun nykyään tuntuu jäävän niin paljosta paitsi jos ei ole noissa. Niinkuin elämä olisi siirtynyt niihin.

Totta, kaverit ja luokkalaiset puhuvat usein eilisen snäpeistä, ihquista instakuvista ja discordmeemeistä.

Ikävä sitä aikaa kun puhuttiin enemmän muusta kuin siitä mitä on tapahtunut netissä ja miten ollaan poseerattu viimeksi.

Vierailija
13/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä jouduin palaamaan, kun kaikki harrastukset on siirtyneet foorumeilta faceen. Eikä face ole yhtään käytännöllinen. Tosin nyt oon alkanut miettiä, että mitä jos vain lopettaisin ne harrastukset, mitkä vaatii Facessa oloa. Yhdessä harrastuksessa ylläpidän instatiliä, joten pakko siellä pari kertaa viikossa käydä, tosin päivitetään aika harvoin. 

Minäkin lopetin facetilin pari vuotta sitten. Instagramia ei minulla edes ollut, kun en ole tajunnut tuota kuvien katselemista.

Mutta ärsyttävää kyllä pari itsenni tärkeää juttua siirtyi faceen hoitamaan tiedotuksensa ja oli pakko tehdä uusi tili. Heti oli 100 tuttua ja työkaveria ehdottamassa kaveruutta. Olisi kai pitänyt tehdä tili jollakin salanimellä.

No, sinänsä ei haittaa sen kummemmin. En aukaise facea nykyään kuin ehkä kerran kuussa ja katson vain näiden ryhmien sivut. En jaksa peukutella kenenkään päivityksiä (mistä taas muutama tuntuu olevan näreissään)

Vierailija
14/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme päivää oli vieroitusoireita. Sen jälkeen tuli suuri helpotuksen tunne. Kyllästyin siihen, että kaikki matkivat instassa toisiaan. Auringonlaskukuvia, koirakuvia, sienikuvia, mustikkaämpärikuvia, kesämökin laiturikuvia. 

Vierailija
15/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin päivittää facebookiin kaikenlaisia ajatuksia ja juttuja. Viimeisten vuosien aikana niihin ei syntynyt enää minkäänlaista mielenkiintoista eikä hauskaa keskustelua, eikä ehdottomasti suurin osa fb-kavereistani koskaan postannut mitään ainakaan niin että se näkyisi minulle, joten päätin poistua muutama kk sitten.

Muissa "julkisissa" someissa (Insta, Twitter, TikTok, Snapchat jne.) en ole koskaan ollutkaan.

Ei ole ollut mitään vaikeuksia. Olen jutellut enemmän yksityisviesteillä toisten kanssa sekä lisännyt hiukan taas kirjoittelua anonyymiin someen.

Vierailija
16/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lopettaa vastaamasta vihapuhujalle?

Vierailija
17/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin lopetin facetilin pari vuotta sitten. Instagramia ei minulla edes ollut, kun en ole tajunnut tuota kuvien katselemista.

Mutta ärsyttävää kyllä pari itsenni tärkeää juttua siirtyi faceen hoitamaan tiedotuksensa ja oli pakko tehdä uusi tili. Heti oli 100 tuttua ja työkaveria ehdottamassa kaveruutta. Olisi kai pitänyt tehdä tili jollakin salanimellä.

No, sinänsä ei haittaa sen kummemmin. En aukaise facea nykyään kuin ehkä kerran kuussa ja katson vain näiden ryhmien sivut. En jaksa peukutella kenenkään päivityksiä (mistä taas muutama tuntuu olevan näreissään)

Minä olen vain ryhmissä ja olen ilmoittanut kaikille, että en hyväksy kaveripyyntöjä, koska olen vain ryhmissä niiden seuraamisen takia, sekä että minä en kuitenkaan päivitä mitään enkä tykkäile mistään, joten turha pyytää kaveriksi. 

Vierailija
18/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta parrua

Nyt on asiaa!

Vierailija
19/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää palsta(ilu) sitten epäsosiaalista mediaa? Sopis kyl kuvaan, ilkeillään kettuillaan ja herätetään pahennusta, milloin ei pahoiteta mieltä ja poisteta kaikkea mikä ei omaan kuplaan mahdu.

Kyl tää mulla korvaa joitain IRL kontakteja, enkä missään fakepussyissä oo koskaan ollutkaan.

.

Just shoot the messenger!

Vierailija
20/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2014 tms. poistin lopullisesti FB-tilin. Eipä siinä mitään ihmeellistä, sukulaisten kuulumisia ei saa selville paitsi jos ottaa aktiivisesti yhteyttä. Voi olla vuosienkin taukoja välissä nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi