Hankkisitko lapsen tällaisen hekilön kanssa?
Olen 3 vuotta seurustellut miehen kanssa, jolla on 3 lasta. Lapset ovat mukavia. Ei olla muutettu yhteen, koska en halua tässä vaiheessa vielä heidän elämän muuttuvan millään lailla. Mies sanoo suhteensa lapsiin parantuneen meidän yhdessäolon aikana. Kannustan häntä aina ensisijaisesti hoitamaan lapset.
Miehestä on vuosien saatossa paljastunut asioita, jotka ovat minulle hyvin vieraita.
Tässä muutama asia:
- ulosotossa yli 50 000€
- Kela maksaa miehen puolesta elarit (eivät ole purkaneet sopimusta, vaikka 15v lapsi asuu täysin äidillään, 9 v täysin isällään ja 12 v neljä päivää viikosta isällään. Käytäntö on hyvä, koska lasten äiti saa rahaa luotettavasta lähteestä säännöllisesti. Miehen elarit maksaa kela, koska sinä vuonna, kun olivat käräjillä, oli hänellä taustalla tuloton vuosi)
-mies tienaa enemmän kuin minä (tienaan 3400€/kk), mutta miehen rahat loppuu usein kesken, koska tuhlaa harrastukseensa. Kiukuttelee minua lainaamaan rahaa hänelle. Haukkuu minut maanrakoon, kun en lainaa.
-mies asuu vuokralla ja maksaa usein vuokran myöhässä, koska tuhlaa harrastukseensa
Miehessä on hyviäkin puolia. Olen kuitenkin alkanut miettiä todenteolla tulevaisuutta. Haaveena oli perhe ja yhteinen koti ja yhteinen lapsi. Asioiden paljastuttua olen tajunnut ettei nämä ole mahdollisia, jos en saa lottovoittoa. Pystyisin kyllä tarjoamaan kodin, harrastukset ja täysylläpidon omalle lapselle, jopa kahdelle, mutta en 6-7 hengen perheelle. Miehen lapset ovat mukavia, mutta he eivät ole omiani ja he alkuun haukkuivat minua johtuen äidistään.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa...
Olen alkanut miettiä tätä perheasiaa ja kallistunut siihen että parasta lapsille olisi ettemme miehen kanssa hanki yhteistä lasta. Silloin voimme jatkaa eri osoitteissa asumista, eikä toisen holtiton rahankäyttö voi vahingoittaa ketään tai ainakaan minua ja mahdollista lasta.
Iltasanomissa oli vähän aikaa sitten juttu yksin lapsia hankkivista. Aloin miettiä asiaa. Se tuntuu osin epäonnistumiselta, koska halusin aina perheen, mutta toisaalta oikeammalta ratkaisulta, kuin hankkia lapsi epävarmaan suhteeseen.
Kerroin ajatuksistani miehelle.
Mies suuttui täysin ja kuulemma ainoa vaihtoehto on tehdä yhteinen lapsi. Olemme jopa yrittäneet lasta, mutta jokin vika on, koska en ole raskautunut. Nyt olemme laittaneet yritykset jäihin, koska miehen käytös on ollut aivan sietämätöntä. Hän on sanonut vainoavansa minua niin kauan etten enää kestä. Hän ei lopeta, vaikka pyydän. Minäkin olen sanonut hirveitä asioita, koska en kestä sitä puheluiden ja viestien raivoisaa tulvaa minkä hän tekee. Viikonloppuna kehoitin häntä tekemään lasten kanssa kivoja juttuja. Pommitti minua taukoamatta ja uhkaili ties millä. Uhkasin lasulla, jonka jälkeen järkiintyi hetkeksi. Tänään ollut taas jatkuvaa vainoa. Käynyt hakkaamassa ikkunoita pihallani ja soittamassa ovikelloa. Sukulainen soitti hänelle ja järkiintyi. Sanoin soittavani seuraavan kerran poliisille.Miltä tämä teistä kuulostaa?
Olenko ihan hirveä ihminen, jos hankin lapsen yksin, enkä hänen kanssaan. Haluan turvata lapselle rauhallisen elinympäristön. Olen jo lähes 40 vuotias, joten säästöjä ja omaisuutta olen kerryttänyt töissä sen verran, että 1-2 lapseen on varaa, vaikka heidät yksin kasvattaisin. Voihan olla etten voi edes saada lapsia. Aionkin varata pian ajan tutkimuksiin.
Olen ollut aikaisemmin 2 suhteessa. Kumpikaan miehistä ei ikinä käyttäytynyt noin kuin tämä. En ole koskaan tuntenut tällaista raivoajaa. Hän saa minussakin ikäviä piirteitä pintaan käytöksellään.Millaisia ajatuksia tämä lyhyt tilanteen kuvaus teissä herättää? Minussakin on vikaa toki, koska minua esim. stressaa nämä asiat joita hän ei hoida kuntoon.
Kirjoitin tämän tänne, koska en kehtaa kertoa tästä kenellekään tutulle. Saavat pitää ajatuksensa ihanasta lapset hyvin hoitavasta iskästä. Hyvin hän on heidät hoitanutkin ja olen siinä auttanut muistuttelemalla milloin mistäkin.
Mitä helvettiä. Et tietenkään tee tuollaisen kanssa lasta! Se lapsi siitä eniten kärsii.
Miksi edes olet suhteessa ihmisen kanssa jota pitää uhata poliisilla että käyttäytyy normaalisti?
Kohta ”ruinaa lainaa, ja kiukuttelee, kun en lainaa” on se ylittämätön.
Noi muut asiat voisivat tietyissä olosuhteissa olla vain hänen asioitaan, mutta tämä ei ikinä.
Pois, vaihtoon, äkkiä!
Se, että on edellisiä lapsia on jo itsessään ei. Kommenteista päätellen oli paljon muutakin vikaa.
En edes ajattelisi suhdetta tuon miehen kanssa!
Tuo rahan kinuaminen ja monta lasta-
siinä saisit heittää hyvästit omalle vakaalle elämällesi.
Unohda vauvahaaveet tuossa kuviossa.
Vaihda mies parempaan. Älä pelkää lähteä, olet arvokkaampi kuin mitä mies sulle osoitta. Yksinkin on parempi kuin tuollaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda mies parempaan. Älä pelkää lähteä, olet arvokkaampi kuin mitä mies sulle osoitta. Yksinkin on parempi kuin tuollaisen kanssa.
Samaa mieltä. Ei kannata tyytyä.
Kela maksaa, jos isä on maksukyvytön ja miehen tulot Kela tarkistaa määräajoin verotiedoista automaatisesti ja on sama milloin elatusmaksut ovat vahvistettu.
Eli jompi ei täsmää, miehen 3400€ tulot tai sitten Kela ei maksa elareita.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa, jos isää on maksukyvytön ja miehen tulot Kela tarkistaa määräajoin verotiedoista automaatisesti ja on sama milloin elatusmaksut ovat vahvistettu.
Eli jompi ei täsmää, miehen 3400€ tulot tai sitten Kela ei maksa elareita.
Tätä olen ihmetellyt. Joskus kun ei lopettanut vainoamistani sanoin käräyttäväni hänet, että alkaa maksaa lastensa elatuksen, kuten muutkin. (Koitin vain saada hänet lopettamaan vaino, en oikeasti olisi puuttunut heidän asioihin.) Hän sanoi, että siitä koituisi haittaa vain lapsille. Exänsä ja tämän uusi mies eivät vissiinkään halua tehdä töitä, joten lasten kirjat kun on äidillään, saa hän enemmän tukia. Lapsista 2/3 on isällään enemmän. Jo heidän yhdessäolon aikana miehen kirjat ei tukien takia saanut olla heidän kodissa.
Ehkä kela katsoo joitakin tapauksia sormien läpi. Mies hakisi huoltajuuden varmaankin, jos maksujärjestely muuttuisi. Exä ei enää saisi näitä rahoja ehkä. Nyt heidän ei ole tarvinnut asiasta keskustella tai riidellä, joten asia on ollut heistä hyvin.
Kuulin tästä kuviosta vasta kun suhdetta oli kestänyt jo pidempään. Se kuulostaa oudolta, mutta niin se on kuulemma mennyt. Vaikea tietää miksi asia on näin. Tästä on käyty käräjillä ja asia sovittu näin. Aika näyttää alkaako Kela periä näitä mieheltä. Järkevää olisi varmaan hakea niiden lasten huoltajuus, jotka enemmän hänellä ettei saa lisää maksettavaa Kelan perinnöistä. Mutta en puutu asiaan, ei kuulu minulle.
Aloittaja
Kiitos kaikille kommentoijille.
Kaiken kaikkiaan olen tullut siihen tulokseen, että minun on myönnettävä tappioni, ei tätä suhdetta kannata jatkaa. Täytyyy aloittaa perheenperustamisprosessi yksin. Olen ollut valmis saamaan oman perheen jo pitkään. Aina kuvittelin sen olevan rakastamani miehen kanssa. Aika käy vähiin, pitää miettiä hyvinvointia ja pitää miettiä kaikki uusiksi. Tämä suhde ei tunnu enää oikealta vaihtoehdolta. Tuo miehen harjoittama vainoaminen on ollut jotakin aivan käsittämätöntä. En halua sellaista elämää.
En kehtaa edes kertoa kenellekään kuinka kamalaksi tämä on mennyt.
Aloittaja
Kerro nyt rohkeasti vain jollekkin ystävälle jotta pääsee tukemaan sinua erossa.
Hyvän päätöksen olet tehnyt.
Semmonen huomio että jos ulosotossa on noin iso summa, pienempikin riittää, niin palkasta lähtee 1/3 suoraan ulosottoon. Ja ne elatustuet kerryttää sitä ulosottoa kokoaika lisää. Ellei mies sitten ole pimeästi töissä. Mutta kela tulee perimään joka ikisen pennin siltä ajalta takaisin minkä mies ollut töissä, siitä ei mitkään käräjät päätä. Ja tämä on faktaa. Ellei mies siis ole pimeästi töissä, ja silloinkin joutuu hakemaan aina vuoden välein kelalta elareita "anteeksi". Eli joutuu anomaan aina uudestaan ettei tarvisi maksaa takaisin.
Mies valehtelee sulle tai on tyhmä, tai siellä pimeissä töissä. Kaikki vaihtoehdot yhtä huonoja.
Ja siis toi miehen käytös sinua kohtaan, en pysty edes sanomaan omaa mielipidettäni fiksusti koska pistää niin vihaksi, tuo on sairasta käytöstä. Ainoa vaihtoehto todellakin on erota.
Enemmän miettisin missä vaiheessa laitettava lähestyskielto vireille. Ei mitään lapsia tuohon suhteeseen kärsimään. Sinun on laitettava selkeät rajat vainoamiselle, painostamiselle, haukkumiselle,et anna yhtään rahaa jne. Miksi jatkat suhdetta hänen kanssaan?
Vaarallinen mies, siis hengenvaarallinen. Toi vainoamisella uhkailu kertoo pahaa. Tee rikosilmoitus, jos jatkaa tota. Voi olla että tarviit lähestymiskiellon.
Pidä huolta, että et todellakaan tule raskaaksi tuolle miehelle. Ja toinen ajatus tuli mieleen, että onko mies laittanut kuitenkin piuhat poikki, kun et ole raskautunut. Hyvä niin.
Hanki lapsi yksin. Kyllä sinä pärjäät. Ja laita lopullisesti välit poikki tuollaiseen mieheen.
Toivotan sinulle onnea elämässäsi!
Siis onko tämä provo?
Miehen lapset, elarit ja ulosotto ovat pienimmät ongelmat. Ne ovat vain elämää.
Miehen käytös on THE problem. Kamala ihminen.
Miehen käytös kuulostaa täysin uskomattomalta ja se, että sinä edeleen olet hänen kanssaan on vieläkin uskomattomampaa, joten epäilen aloitusta provoksi. Kuka täysjärkinen ihminen enää olisi tuollaisen miehen kanssa, joka käy vainoamaan ja jolla on raha-asiat täysin päin peetä? Mies ei todellakaan ole psyykkisesti terve. Terveet ihmiset eivät käyttäydy noin. Lähde lätkimään ja äkkiä.
Lapsen isän kanssa on tekemisissä loppuelämän. Exäni soitti aamulla aikuisen kuopuksemme asioista ja puhumme muutenkin viikoittain puhelimessa, kylläkin aina asiapuheluja. Kesän aikana tapaamme pari kertaa yhden työn ja lapsenlapsen rippijuhlien vuoksi. Olisi kamalaa, jos juhliin joutuisi pohtimaan, voimmeko mennä yhtä aikaa tai että olisin joutunut miettimään silloin kun lapsi oli isällä, että hoitaako lasta vai riiteleekö elämänkumppanin kanssa. Jos hankkisitte yhteisen lapsen sitoutat hänet itseesi loppuelämäksi ja kenties vielä pahempaa haluatko lapsellesi hänen kaltaisensa isän.
Älä nyt ainakaan hänen kanssaan lapsia tee. Sitten et ikinä pääse hänestä eroon ja hän kuulostaa ihan kamalalta mieheltä. Lue tuo oma tekstisi ihan ajatuksella ja sen jälkeen kysy itseltäsi miksi edes olet hänen kanssaan? Todella toivon että tää on provo.