Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännitetäänkö teillä yo-tuloksia?

Vierailija
17.05.2021 |

Meillä kyllä.
Unettomuus riivaa... meillä siis on tilanne, että lakkiaiset ovat vaaka-laudalla, pojalla saattaa tulla reput yhdestä pakollisesta aineesta. Hän on siis asperger ja lahjakkuusprofiili on lievästi sanottuna epätasainen. Niin toivoisi hänen puolestaan, että menisi lävitse, itsetunto kun ei hiljaisella ja koulu-uransa ajan kiusatulla nuorella miehellä ei ole kamalan hyvä, joten reput eivät todellakaan piristä mieltä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mennyt meilläkään läpi. En uskalla edes puhua asiadta, kun lasta niin harmittaa.

Vierailija
22/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päässyt läpi. :-((

No, syksyllä uusi yritys. Mutta harmittaa pojan puolesta, aika apeana on.

Lohdutusta muillekin reputtaneille!

Ap

Lohdutukset sinne! Meilläkin vähän hankala tilanne kun toinen lapsi kirjoittaa todella loistavat peperit ja toinen tuskaillee korotusten kanssa että pääsisi edes jonnekin opiskelemaan. Hankala tilanne kun haluaisi iloita toisen menestyksestä mutta tuntuu että samalla kääntää veistä haavassa toisen kohdalla...

Meillä sama. Vuoden ikäero ja toinen mahdollisesti pääsee lääkikseen suoraan papereilla ja toinen pääsi hilkulla läpi. Täytyy silti todeta, että sisaruksilla ei ole asiasta yhtään kitkaa. Lähinnä itseä surettaa

Ihan kuin meillä paitsi että meillä ei olla päästy ihan ilman kitkaa. Mutta ymmärrän kyllä että sitä vertaa siihen omaan sisarukseen ja harmittaa jos ei pysty samaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kirjoitusten lopusta saakka ollut selvät sävelet. Minnekään rientoihin ei mennä kunnes arvosanat tulee ja nähdään ottiko tytär ne tosissaan. Huomenna sitten nähdään.

Tuli vain 3 ällää. Olen todella pettynyt.

Vierailija
24/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lohdutukset sinne! Meilläkin vähän hankala tilanne kun toinen lapsi kirjoittaa todella loistavat peperit ja toinen tuskaillee korotusten kanssa että pääsisi edes jonnekin opiskelemaan. Hankala tilanne kun haluaisi iloita toisen menestyksestä mutta tuntuu että samalla kääntää veistä haavassa toisen kohdalla...

Voin kuvitella!

Meillä toinen kirjoitti jo pari vuotta sitten - ei kovin hyvin hänkään.

Itse olen aikoinani kirjoittanut 6 ällää, joten kyllä se näinkin voi mennä. Mulle riittää, kunhan lapset olisivat onnellisia ja löytäisivät itselleen mieluisan ammatin, ihan sama minkä.

ap

Tsemppiä teille. Ehkä nyt korona-aikaan reputus on helpompi kestää. Mittasuhteet jne. On myös niitäkin, joilla valmistuminen siirtyi vuodella koronan vuoksi.

Vierailija
25/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kirjoitusten lopusta saakka ollut selvät sävelet. Minnekään rientoihin ei mennä kunnes arvosanat tulee ja nähdään ottiko tytär ne tosissaan. Huomenna sitten nähdään.

Öööh, miten se mihinkään arvosanoihin vaikuttaa, mitä kirjoitusten jälkeen tekee? Meneekö rientoihin kirjoitusten jälkeen tai ei, arvosanat ei nouse. Tyttäresi on aikuinen ihminen herranjestas sentään.

Niin kauan kun asuu minun huushollissani, jonka minä maksan niin elää minun sääntöjeni mukaan.

Heh, mun toinen vanhempi oli tällainen. Tosin myös sen jälkeen kun muutin omilleni luuli että minun tulee elää hänen haluamallaan tavallaan. Nyt ihmettelee etten halua olla tekemisissä. Mutta kivat sulle kirjoittaja, tunnet itsesi varmaan tosi onnistuneeksi ihmiseksi kun on pakkomielle hallita muita ilman syytä!

Vierailija
26/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä sama. Vuoden ikäero ja toinen mahdollisesti pääsee lääkikseen suoraan papereilla ja toinen pääsi hilkulla läpi. Täytyy silti todeta, että sisaruksilla ei ole asiasta yhtään kitkaa. Lähinnä itseä surettaa

Ihan kuin meillä paitsi että meillä ei olla päästy ihan ilman kitkaa. Mutta ymmärrän kyllä että sitä vertaa siihen omaan sisarukseen ja harmittaa jos ei pysty samaan.

Onko teillä samaa sukupuolta lapset? Meillä eri, joka ehkä vaikuttaa vähän siihen, etteivät vertaile itseään toiseen.

Vierailija
27/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko teillä samaa sukupuolta lapset? Meillä eri, joka ehkä vaikuttaa vähän siihen, etteivät vertaile itseään toiseen.

On samaa sukupuolta. Ja vielä nyt niin päin että nuorempi menestynyt paremmin joka käy vanhemman itsetunnon päälle kun on aina tottunut olemaan vanhempana siaruksena se osaavampi.

Vierailija
28/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi, kun ei kukaan lapsista kirjoita vielä muutamaan vuoteen! Vieraiden puolesta en koe tarpeelliseksi jännittää.

Vierailija
29/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne tulokset näkee??

Vierailija
30/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jännitetty. Iloinen yllätys oli että äikän arvosana nousi.

Vierailija
31/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne tulokset näkee??

Ai nyt huomasinkin ettei vanhemmat näe niitä. Täytyy kysyä pojalta kun se tulee töistä..

Vierailija
32/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aikoinani kirjoittanut 6 ällää, joten kyllä se näinkin voi mennä. Mulle riittää, kunhan lapset olisivat onnellisia ja löytäisivät itselleen mieluisan ammatin, ihan sama minkä.

ap

Pakko sanoa, että sulla ap on ihana asenne! <3 Tsemppiä pojallesi. Mistä aineesta jäi kiikastamaan?

Kiitos. Englannista.

Ap

Vierailija
33/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mennyt meilläkään läpi. En uskalla edes puhua asiadta, kun lasta niin harmittaa.

Joo, se on herkkä juttu. Tsemppiä teillekin. Isossa kuvassa uusiminen ei tietenkään ole iso ongelma, mutta se syö nuoren itsetuntoa.

Ap

Vierailija
34/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pakko sanoa, että sulla ap on ihana asenne! <3 Tsemppiä pojallesi. Mistä aineesta jäi kiikastamaan?

Kiitos. Englannista.

Ap

Englannin kirjoittajien taso on nykyään ihan huoman korkea. Monelle vaihdossa olleelle ja englantie todella hienosti osaavallekin on nykyän hienoa jos pystyy sen L:n saamaan. Ja samoin ovat alemmatkin arvosanat ihan hyvin osaamisen takana.

Meillä poika kirjoitti ihan suosiolla ruotsin vaikka ensin nyrpisteli ajatukselle kun ei ruotsista ole koskaan tykännyt. Mutta siellä on yleinen taso niin paljon alempi että pienellä ylimääräisellä lukemisella on mahdollista kirjoittaa todella hyvin.

Moni ajattelee virheellisesti että osaa kyllä englantia mutta ei ruotsia vaikka totuus voikin olla toinen arvosanojen valossa.

Vierailija
35/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista sisaruksista. Meillä eri sukupuolta ja vanhempi kirjoitti B:n paperit ja nuorempi E:n. Hakivat samaan aikaan opiskelemaan, nuorempi pääsi yliopistoon papereilla (pitkä matematiikka auttoi) ja vanhempi sitten pääsi pääsykokeiden kautta AMK:n.

Vanhemmalle oli hyötyä nuoremmasta, joka preppasi veljeään pääsykokeisiin. Veli oli iloisesti unohtanut vähätkin lukiossa oppimansa (no suoraan sanottuna ei hirveästi silloinkaan panostanut opiskeluun) armeija-aikana ja pieni kertaus aktiivisen opettajan johdolla oli kyllä tarpeen.

En usko että vanhempaa harmitti, sillä oli itsekin todennut ettei jaksa lukea ja päntätä siihen tahtiin kuin yliopistossa pitäisi. Mielummin halusi päästä vähän helpommalla ammattikorkeakoulussa, tai koki siis että se opiskelu sopii hänelle paremmin. Ja pikkusiskon osaamisesta oli hänelle apua.

Vierailija
36/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulos olikin iloinen yllätys. Äidinkieli nousi 15 p ja tulos rimaa hipoen B. Muut arvosanat tylsä c rivi (pitkä matematiikka, ruotsi, uskonto ja psykologia). Onnellisia ollaan jokaisesta arvosanasta. Keskivaikea lukihäiriö on vaikeuttanut tyttäreni opiskelua paljon. Englannin kanssa oli myös isoja haasteita, joten tytär päätti kirjoittaa ruotsin.

Vierailija
37/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin vasta kirjoitusurakka ensimmäisellä aineella. Lapsi jatkaa syksyllä kaksi ainetta ja 2022 keväällä neljä. Ihanaa, kun kirjoitukset voi jakaa kolmeen osaan. Lukeminen stressittömämpää, kun voi keskittyä vähempään määrään.

Opon kanssa lapsi suunnitellut kurssien suorittamiset niin, että kirjoittaminen onnistuu monessa osassa. Kannattaa hyödyntää opojen ammattitaitoa.

Vierailija
38/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vain 3 ällää. Olen todella pettynyt.

Ootko tosissasi? Meillä keväältä yksi L ja kokoitulos 3L ja 3 E:tä ja oon todella tyytyväinen ja onnellinen lapsen onnistumisesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme