Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännitetäänkö teillä yo-tuloksia?

Vierailija
17.05.2021 |

Meillä kyllä.
Unettomuus riivaa... meillä siis on tilanne, että lakkiaiset ovat vaaka-laudalla, pojalla saattaa tulla reput yhdestä pakollisesta aineesta. Hän on siis asperger ja lahjakkuusprofiili on lievästi sanottuna epätasainen. Niin toivoisi hänen puolestaan, että menisi lävitse, itsetunto kun ei hiljaisella ja koulu-uransa ajan kiusatulla nuorella miehellä ei ole kamalan hyvä, joten reput eivät todellakaan piristä mieltä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pojallesi peukkuja! Todellakin olisi ansaittua päästä läpi.

Meillä odotetaan huomista myös. Poika teki kovasti töitä ja soisi onnistumisia. Rankka vuosi takana, kun sai viime keväänä diagnoosin, joka tulee jossain vaiheessa vaikuttamaan terveyteen ja elämän laatuun. Nyt voi henkisesti paremmin, on kesätöissä ja nauttii siitä, että koulu on vähäksi aikaa ohi. Pitää välivuoden.

Tsemppiä kaikille jännittäjille!

Vierailija
2/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin puhutaan niistä, joilla tulee reput tai huonoja arvosanoja. Heistäkin tulee kumminkin useimmista ihan ammattilaisia ja hyviä työntekijöitä, muuten hyvistä tyypeistä nyt puhumattakaan.

Tsemppiä ja peukkuja ap:n ja ykkösen lapsille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko sekunteja, ennen kuin joku per.epää tulee viisastelemaan, että "kuinka kukaan voi olla niin tyhmä, että reputtaa" jne.

Meillä ei mikään lähtenyt eteenpäin i:nä, mutta huonoja arvosanoja tulossa kyllä, saa sitten nähdä, mitä tekee ensi vuonna, syksyllä varmaan ainakin jotain yrittää korottaa.

Vierailija
4/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta mun 2002 syntyneen serkkutytön pitäis nyt päästä ylioppilaaksi tänä keväänä. Itse jännitän tällä hetkellä valinnaisanekoetuloksia yliopiston puolella.

T: asperger nuorimies kieltenopiskelija yliopistosta

Vierailija
5/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jännitä. Läpi meno on täälläkin hyvin epävarmaa mutta kohta nähdään kuinka käy.

Sitten pitää ottaa käyttöön plan B, jos reputtaa.

Vierailija
6/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että koronan myötä reputtajia on enemmän kuin normaalisti. Syksyllä sitten voi jatkaa. Ei se maailma siihen kaadu. Tsempatkaa kaikki reputtavia nuoria, ei kaikki ole omaa syytä.

Vierailija
7/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin epätasainen kykyprofiili, niin eikö kannattaisi kirjoittaa ylimääräisenä jotain sellaista ainetta, jossavon hyvä, niin että voisi sillä tarvittaessa sillä kompensoida hylätyn?

Vierailija
8/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää! Tytär odottaa C:n papereita ja on vaitelias, mutta itse olen varma että ainakin yksi tai kaksi E:tä tulee! 

Vierailija
9/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jännitä. Itse olen saamassa huomenna tulokset. Voiko ap poikasi saada kompensaatiopisteitä?

Vierailija
10/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää! Tytär odottaa C:n papereita ja on vaitelias, mutta itse olen varma että ainakin yksi tai kaksi E:tä tulee! 

Ehkä ei kannata sanoa tuota ääneen. Lisää tyttäresi paineita. Jos C:eenä arvosanat lähteneet niin suurempi mahdollisuus siihen on, ettei arvosanat nouse noin paljoa. 

Vierailija
11/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kirjoitusten lopusta saakka ollut selvät sävelet. Minnekään rientoihin ei mennä kunnes arvosanat tulee ja nähdään ottiko tytär ne tosissaan. Huomenna sitten nähdään.

Vierailija
12/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kirjoitusten lopusta saakka ollut selvät sävelet. Minnekään rientoihin ei mennä kunnes arvosanat tulee ja nähdään ottiko tytär ne tosissaan. Huomenna sitten nähdään.

Öööh, miten se mihinkään arvosanoihin vaikuttaa, mitä kirjoitusten jälkeen tekee? Meneekö rientoihin kirjoitusten jälkeen tai ei, arvosanat ei nouse. Tyttäresi on aikuinen ihminen herranjestas sentään.

Vierailija
13/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh, miten se mihinkään arvosanoihin vaikuttaa, mitä kirjoitusten jälkeen tekee? Meneekö rientoihin kirjoitusten jälkeen tai ei, arvosanat ei nouse. Tyttäresi on aikuinen ihminen herranjestas sentään.

Niin kauan kun asuu minun huushollissani, jonka minä maksan niin elää minun sääntöjeni mukaan.

Vierailija
14/38 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomennako ne yo-arvosanat vihdoin saadaan tietää? Poikani on väittänyt, ettei tiedä, koska tulevat... Meidänkin pojan arvosanojen kanssa on vähän kiikun kaakun, mutta toivottavasti kaikki aineet menivät läpi ainakin. Ja tsemppiä ap:n pojalle, toivottavasti menee hyvin!

Vierailija
15/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päässyt läpi. :-((

No, syksyllä uusi yritys. Mutta harmittaa pojan puolesta, aika apeana on.

Lohdutusta muillekin reputtaneille!

Ap

Vierailija
16/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lohdutukset sinne! Meilläkin vähän hankala tilanne kun toinen lapsi kirjoittaa todella loistavat peperit ja toinen tuskaillee korotusten kanssa että pääsisi edes jonnekin opiskelemaan. Hankala tilanne kun haluaisi iloita toisen menestyksestä mutta tuntuu että samalla kääntää veistä haavassa toisen kohdalla...

Vierailija
17/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lohdutukset sinne! Meilläkin vähän hankala tilanne kun toinen lapsi kirjoittaa todella loistavat peperit ja toinen tuskaillee korotusten kanssa että pääsisi edes jonnekin opiskelemaan. Hankala tilanne kun haluaisi iloita toisen menestyksestä mutta tuntuu että samalla kääntää veistä haavassa toisen kohdalla...

Voin kuvitella!

Meillä toinen kirjoitti jo pari vuotta sitten - ei kovin hyvin hänkään.

Itse olen aikoinani kirjoittanut 6 ällää, joten kyllä se näinkin voi mennä. Mulle riittää, kunhan lapset olisivat onnellisia ja löytäisivät itselleen mieluisan ammatin, ihan sama minkä.

ap

Vierailija
18/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aikoinani kirjoittanut 6 ällää, joten kyllä se näinkin voi mennä. Mulle riittää, kunhan lapset olisivat onnellisia ja löytäisivät itselleen mieluisan ammatin, ihan sama minkä.

ap

Pakko sanoa, että sulla ap on ihana asenne! <3 Tsemppiä pojallesi. Mistä aineesta jäi kiikastamaan?

Vierailija
19/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä sama. Vuoden ikäero ja toinen mahdollisesti pääsee lääkikseen suoraan papereilla ja toinen pääsi hilkulla läpi. Täytyy silti todeta, että sisaruksilla ei ole asiasta yhtään kitkaa. Lähinnä itseä surettaa

Vierailija
20/38 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voin kuvitella!

Meillä toinen kirjoitti jo pari vuotta sitten - ei kovin hyvin hänkään.

ap

Joo meilläkin on yritetty olla laittamatta liikaa paineita kirjoitusten suhteen mutta tuntuu että ottavat niit paineita sitten kyllä ihan itse ympäristöstä. Nykyään kilpailu on opiskelupaikoista niin valtavaa että en ihmettele että on paineita. Molemmat haluaisivat korkeakouluopintoihin todella paljon eikä mikään muu tunnu olevan vaihtoehto. Tuon ikäisenä sitä näkee vielä sen tulevaisuuden niin yksikilmäisesti vain sen oman haaveen kautta eikä suostu näkemään mitään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä