Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks mun maha menee nykyään aina ruikulille,kun olen syönyt? Enkä syö mitään roskaruokaa vaan ihan tavallista kotiruokaa.

Vierailija
18.08.2006 |

Syömisen jälkeen menee noin 5 min, kun alkaa kova kurina ja pulina mahassa. Sitä kestää muutaman minuutin ja sitten onkin jo mentävä kovaa vessaan. Jos ällöttää älä lue pidemmälle ;) Se mitä ulos tulee on aluksi vesiripulia ja paineesta johtuen aika " kuohuavaa" . Seassa muutamia paksumpiakin jätöksiä. Hetken verran sieltä tulee ja sitten tuntuu, että menee ohi. Uusinta tulee kuitenkin n. 3 kertaa. Mahaan ei satu, on vaan kova pulina. Tätä on nyt jatkunut kuukauden verran. On kyllä muutamia päiviä ollut ettei vaivaa. Onkohan tässä syytä pelätä jotain vakavampaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin ensiksi tavallisen maidon pois ja siirtyisin

laktoosittomiin tuotteisiin.

Jos apua ei tästä tulisi, niin sitten menisin lääkäriin

tutkituttamaan verikokeella, ettei ole keliakiaa.

Vierailija
2/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ihan kaikenlaiset sapuskat saaneet tän pulinan aikaiseksi :( Tosi inhottavaa kyllä, alkaa jo pelottaa koko ruan syöminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoosi ja viljat aiheuttavat molemmat tuollaisen ripulin, joka alkaa lähes välittömästi ruoan jälkeen.

Meillä kaksi lasta joista toinen laktoosi-intolerantikko ja toinen keliaakikko. Yhdessä vaiheessa hukuttiin p:aan

Vierailija
4/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä muuten keliaakikot luulevat, että heillä on laktoosi-intoleranssi,

vaikka kyseessä on oikeaisti keliakia!

Tv. 4

Vierailija:

Nyt on kyllä ihan kaikenlaiset sapuskat saaneet tän pulinan aikaiseksi :( Tosi inhottavaa kyllä, alkaa jo pelottaa koko ruan syöminen...

Vierailija
5/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka katoaa vähitellen kun noudattaa gluteenitonta ruokavaliota. Joskus vatsa on oireeton vasta kuukauden jälkeen. Siksipä nuo sinun oireesi viittaavat mielestäni enemmän keliakiaan kuin laktoosin sieto-ongelmaan. Laktoosi-intolerantikko saa oireita ainoastaa laktoosista.

Jos viljat ovat ongelman lähde ruokavalio uudistuu totaalisesti, sillä kaikki kastikkeet, useat karkit jne. sisältävät usein vehnäjauhoa.

Vierailija
6/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ollut viime aikoina ihan sama mitä olen syönyt. Laktoosittomia ja hyla tuotteita käytän. Enkä juo maitoa. Alkoi nyt vähän pelottamaan minkä tuomion mahdan saada. . . Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi