Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on tunne, ettei henki kulje kunnolla?

Vierailija
24.06.2025 |

Tänään on koko päivän ollut sellainen olo, niin kuin jotenkin ei henki kulkisi. Niin kuin keuhkot eivät jotenkin toimisi normaalisti. Mulla ei ole flunssaa enkä kärsi allergiastakaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota keväällä 3 kuukautta. Syy ei ihan täysin selvinnyt. Meni sitten lopulta itsekseen ohi.

Vierailija
2/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin täsmentää, että ihan kuin en saisi nenän kautta tarpeeksi henkeä, vaikkei nenä ole mitenkään tukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ihmettelin tuollaista liian kauan ja ambulanssi vei yksityissairaalan (työterveys). Tuntui että en saa happea vaikka kuinka hengitän.

Keuhkojen rakkulat olivat sulkeutuneet ja sain avaavan lääkityksen hengitysmaskin kautta lisä hapella. Henki olisi kuulemma lähtenyt, jos en olisi lähtenyt hoitoon.

Syy oli työperäinen astma "home konttorista" lähtöisin ja ei olisi tullut mieleenkään, jotta mulla on astma.

Vasta vaihdettua työpaikka pystyin jättämään kortisooni piipun käytön.

Vierailija
4/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin täsmentää, että ihan kuin en saisi nenän kautta tarpeeksi henkeä, vaikkei nenä ole mitenkään tukossa.

Mulla on tollasta, kun lihakset on oikein jumissa. Hieronnan jälkeen alkaa taas henki kulkemaan. 

Vierailija
5/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ihmettelin tuollaista liian kauan ja ambulanssi vei yksityissairaalan (työterveys). Tuntui että en saa happea vaikka kuinka hengitän.

Keuhkojen rakkulat olivat sulkeutuneet ja sain avaavan lääkityksen hengitysmaskin kautta lisä hapella. Henki olisi kuulemma lähtenyt, jos en olisi lähtenyt hoitoon.

Syy oli työperäinen astma "home konttorista" lähtöisin ja ei olisi tullut mieleenkään, jotta mulla on astma.

Mielenkiintoista. Mä oon kyllä töissä välillä sellaisessa taukotilassa, jossa on varmaankin jotain hometta. Tää on kausityö, joten en ole siellä ympäri vuoden. Olen ihan vapaaehtoisesti mennyt tuohon työpisteeseen, koska mulla ei ole mitään ongelmaa olla tuolla taukotilassa. Olin siellä eilenkin ja pidin kaksi taukoa. En ole siellä joka päivä. Olin työpisteessä viime viikollakin, mutta ei ollut vastaavaa. Eilen oli ihan hyvä olo. Tänään väsyttää ja tämä outo hengitysjuttu. Mä kyllä helposti turvaudunn suun kautta hengittämiseen, mutta olen nyt n. puolen vuoden ajan opetetellut siitä pois. Tää on nyt eri asia.

Vierailija
6/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tollasta, kun lihakset on oikein jumissa. Hieronnan jälkeen alkaa taas henki kulkemaan. 

Pitää ottaa ja venytellä tänään. Oon kyllä hieman jumista. Kiitos vinkistä.

Vierailija
7/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän limakalvojen turvotus syystä x, y tai ö, lihasjumit, migreeni ilman päänsärkyä, vatsan turvotus minkä takia pallea liikkuu huonosti ja koko vatsaontelossa on kova paine, palleatyrä, homeärsytys, onhan näitä mahdollisia syitä pilvin pimein.

Vierailija
8/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenän limakalvojen turvotus syystä x, y tai ö, lihasjumit, migreeni ilman päänsärkyä, vatsan turvotus minkä takia pallea liikkuu huonosti ja koko vatsaontelossa on kova paine, palleatyrä, homeärsytys, onhan näitä mahdollisia syitä pilvin pimein.

Mielenkiintoista, että mainitsit migreenin. Kärsin migreenistä ja oon huomannut, että usein migreenissä henki ei kulje nenän kautta juuri tällä vastaavalla tavalla, vaikka nenä ei olisi tukossa. Mistähän tämä mahtaa johtua?

Vierailija
9/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti lihasperäinen juttu.

Vierailija
10/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ottaa ja venytellä tänään. Oon kyllä hieman jumista. Kiitos vinkistä.

Hiero myös niitä lihaksia mihin yletyt. 

Vierailija
11/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketa minua henki?

Vierailija
12/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mä oon kyllä töissä välillä sellaisessa taukotilassa, jossa on varmaankin jotain hometta. Tää on kausityö, joten en ole siellä ympäri vuoden. Olen ihan vapaaehtoisesti mennyt tuohon työpisteeseen, koska mulla ei ole mitään ongelmaa olla tuolla taukotilassa. Olin siellä eilenkin ja pidin kaksi taukoa. En ole siellä joka päivä. Olin työpisteessä

Itsekkin työskentelin +2 vuotta ennen oireiluja, eikä siellä näkynyt tai haissut home. Alkoi vaan tulemaan keuhkokuumetta usein ja sitten tuo sairaala keikka. 

Menetin keuhkojen tilavuudesta 1,3 litraa kahden vuoden aikana ja ei ole palautunut.

Vierailija
13/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuota, jos stressaa tai ahdistaa. Henki siis teknisesti kulkee, ei ole tukossa nenä, kurkun alueelta röörit tai mikään, mutta jotenkin tuntuu ikään kuin happi ei "imeytyisi", ei vaikuttaisi, ja tekisi siksi mieli haukkoa henkeä. Sitten jos siihen haukkomiseen ryhtyy, voi tulla hyperventilaatio ja paniikkikohtaus. Nykyään yleensä tiedostan, että jaaha, nyt on taas stressiä, ei ole vaarallista, hengitellään rauhallisesti.

Vierailija
14/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän tupakoi?

Vierailija
15/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän tupakoi?

Ihan satunnaisesti.

Vierailija
16/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keväällä paha flunssa (varmaan korona), jonka oireisiin kuului hengenahdistus. Sain astmalääkkeet joilla sitten pärjäsin taudin läpi. Vieläkin välillä tulee tuota ahdistustunnetta, jos haistan hajuveden tai altistun pölylle. 

Vierailija
17/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän tupakoi?

Ihan satunnaisesti.

Sekin on tupakointia, ja tod näköisesti syy oireisiin. Sinulla voi olla kehittymässä esim keuhkoahtaumatautia , Copd. 

Kehotan menemään lääkäriin ja lopettamaan edes satunnainen tupakointi.

Vierailija
18/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän tupakoi?

Ihan satunnaisesti.

Sekin on tupakointia, ja tod näköisesti syy oireisiin. Sinulla voi olla kehittymässä esim keuhkoahtaumatautia , Copd. 

Kehotan menemään lääkäriin ja lopettamaan edes satunnainen tupakointi.

Höpö höpö.

Vierailija
19/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla astma. Se selviää kun käyt lääkärissä ja kerrot oireistasi niin saat lähetteen astmatutkimuksiin.

Vierailija
20/35 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla astma. Se selviää kun käyt lääkärissä ja kerrot oireistasi niin saat lähetteen astmatutkimuksiin.

Ehkä en nyt yhden päivän oireiden perusteella mene lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi