Miksi karvat naisella koetaan niin vastenmieliseksi ja ällöttäväksi?
Faktahan on, että karvat tulevat naiselle kun tämä muuttuu tytöstä aikuiseksi. Miksi siis koetaan, että kainalo-ja häpykarvat voivat olla vain miehellä mutta naisella ne ovat hyvin ällöttäviä ja epätoivottuja.
Itse koen, että kyseiset karvat ovat naisellakin hyvin naiselliset/eroottiset koska ne ovat merkki terveestä sukukypsyydestä.
Miksi naisten karvat aiheuttavat jopa raivoa ja halveksuntaa kuten muutamissa viimeaikaisissa uutisissa jossa nainen julkisesti näyttää lopettaneen karvojen ajelun?
Kommentit (119)
Vähemmän miehekkäiden, pikkulapsiin kallellaan olevien miesten fiksaatio. Kulttuurinen tapa.
Mä en ainakaan välitä pätkääkään muitten mielipiteestä. Ajan tai oon ajamatta, se ei muille kuulu.
Jokainen aikakausi syöttää ihmisen ihanteet, myös kauneusihanteet. Eri kulttuureissa nämä ihanteet myös vaihtelevat. Jokaisen oma asia tavoittelleeko annettuja ihanteita vai tekeekö niin kuin haluaa.
Jos karvainen nainen olisi vuosikymmeniä ollut meille syötetty ihanne, pitäisimme sitä kauniina. Yrittäisimme jopa tummentaa ja tuuheentaa karvoitusta.
Jos mies ei minua halua karvoineni niin olkoon saatana ilman. Toistaiseksi on aina sellainenkin mies löytynyt, joka ei ole henkinen neiti eikä yököttele luonnollisuudelle.
En minäkään saata haluta miestä, joka pumppaa lihaksensa salilla eikä esim. lapiohommissa. Aivoistahan kaikki viehätysvoima kumpuaa ja aivoissa syntyy seksuaalinen halu.
Treenatkaa aivoja, äijät. Tyhmillä miehillä ei ole mahdollisuuksia.
Niinpä. Pitäisikö huolestua? Harva edes tietää että karvat on kuulunut ajaa vasta n. 100 vuotta, kun miesten partahöylä-yritys päätti vähän laajentaa asiakaskuntaa ja rupesi julkaisemaan mainoksia, jossa alettiin opettaa naisille että karvat ovat noloja ja epähygieenisiä. Eli mainoksesta tullut nämäkin säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kokee?!
Mulle ainakin yksi sankari on inissyt, että tykkäisi musta kyllä paljon, muttakun karvat.. eikä ollut edes mikään luonnontilainen puska vaan lyhyeksi leikatut ja osittain sheivatut paikat. Nauroin ja sanoin, että älä enää koskaan ota muhun yhteyttä.
Mulla kanssa yksi mies sanoie, että ei aio koskea minuun ennen kuin olen käynyt vahauksessa taas. Kiitin ja kumarsin tuolle miehelle ja toivotin hyvää loppuelämää. Kukaan ei ala minun karvoitustani tai karvattomuuttani arvostelemaan. Varsinkin kun mies itse oli karvainen muuten paitsi hiuksista.
Käyn vahauksessa/sokeroinnissa sen takia ettei ihoni kestä karvoja. Hiukset ja kulmat pidän, mutta muuten on aikalailla pois. Kulmakarvoissa on tälläkin hetkellä muutamia mätäpaiseita. Iho ei ole ikinä kestänyt. Varsinkin taipeiden karvat saavat eriasteisia tulehduksia aikaan ja en halua antibiootteja syödä.
Niin, naiset ovat ottaneet ihan itse tämänkin kilpailulajikseen keskenään. Sitä vaan ei voi tunnustaa "ihan itseä varten meikkasin/pukeuduin/hajustin/sheivasin". Hah! Kissan viikset.
Kainalokarvat ja alapääkarvat nyt vaan ovat inhottavia, näyttävät naisella rumalta ja epäsiistiltä sekä keräävät helpommin hajuja. Eivätkä kyllä jalka- ja käsikarvatkaan näytä kivalle näteissä kesävaatteissa. Itse en voisi olla ajamatta karvoja, tulee heti epäsiisti olo jos vaikka kipeänä ollessa on jäänyt karvat ajelematta. Puhumattakaan siitä, miten töhryisiksi alapääkarvat tulevat kuukautisten aikana...
Piilopedofiilit kiihottuu pikkutytöistä.
Lihaksikkuus, karvaisuus, isokokoisuus, äänekkyys... nämä ovat miehisiä tunnusmerkkejä - ja naiselle haitaksi.
Sirous, karvattomuus, pienikokoisuus, hiljaisuus... nämä ovat naisellisia tunnusmerkkejä - ja miehelle haitaksi.
Näin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Kainalokarvat ja alapääkarvat nyt vaan ovat inhottavia, näyttävät naisella rumalta ja epäsiistiltä sekä keräävät helpommin hajuja. Eivätkä kyllä jalka- ja käsikarvatkaan näytä kivalle näteissä kesävaatteissa. Itse en voisi olla ajamatta karvoja, tulee heti epäsiisti olo jos vaikka kipeänä ollessa on jäänyt karvat ajelematta. Puhumattakaan siitä, miten töhryisiksi alapääkarvat tulevat kuukautisten aikana...
Mainio esimerkki siitä, miten pieleen nuo perustelut voikaan mennä. Se on toki totta, että varmaan sinusta ne näyttävät rumalta naisella, mutta se on vain sinun mieliipteesi. Ei mikään universaali fakta, josta oltaisiin samaa mieltä. Minusta ne ei naisella näytä ollenkaan rumalta, epäsiistiltä eikä inhottavilta.
Ja se, mikä menee täysin metsään on tuo väite hajujen keräämisestä. Ei kerää. Tosiasiassa karvat muodostavat vaatteen ja kainalon tai vaatten ja alapään väliin ilmavan kerroksen, joka pääsee tuulettumaan. Jos tämä kerros leikataan pois, niin silloin nimen omaan ne hajut kerääntyy paljon helpommin koska paikat ei tuuletu yhtä hyvin ja ne hajut myös tarttuvat paljon helpommin vaatteisiin.
Ja miten ne karvat tulevat kuukautisten aikana töhryisiksi? En ihan käsitä. Käsittääkseni naisilla noin niin kuin tyypillisesti se karva kasvaa pääasiassa siinä vehkeen yläpuolella. Ja jos ne karvat siinä eivät ole suojattu, niin ei ne varmaan ole ne karvojen paikalla olevat vaatteetkaan sitten suojattu kuukautisvereltä, vai mitä. Ja hei, pesu on keksitty. Sitä vehjettä voi myös välillä pestä.
Olemme niin kovin vieraantuneita luonnosta. Mutta onneksi on turrit
Jotta saadaan myydyksi niihin liittyvää tuotetta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni naisilla noin niin kuin tyypillisesti se karva kasvaa pääasiassa siinä vehkeen yläpuolella.
Ikävää tuottaa pettymys, mutta kyllä sitä karvaa kasvaa ihan koko jalkovälissä, edessä, takana ja keskellä ja reisienkin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni naisilla noin niin kuin tyypillisesti se karva kasvaa pääasiassa siinä vehkeen yläpuolella.
Ikävää tuottaa pettymys, mutta kyllä sitä karvaa kasvaa ihan koko jalkovälissä, edessä, takana ja keskellä ja reisienkin puolella.
Ymmärrätkö sanan pääasiassa merkityksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sanan pääasiassa merkityksen?
Ei voi mielestäni käyttää tässä yhteydessä. Harhaanjohtavaa.
Mainostajat saavat enemmän rahaa kun karvoja ei koeta enää luonnolliseksi.